Diferenciál-Punto 55 (54PS) r.v.:1996

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Odpovědět
garp
Začátečník
Příspěvky: 9
Registrován: 14 kvě 2008, 13:37
Bydliště: Karlovy Vary
Kontaktovat uživatele:

Diferenciál-Punto 55 (54PS) r.v.:1996

Příspěvek od garp »

Ahoj lidi,jsem tady novej,taky jsem si právě pořídil Fiata a bylo to rychle a levně.Čekal jsem nutný opravy,s těma jsem i počítal.V sekci PODVOZEK jsem psal dotaz,jak na zadní rameno,takže to je za mnou-uložení je zrepasovaný a rameno zpátky :-).No a teď proč jsem tady.Jde mi o diferenciál,jeho možnou opravu.Má se to tak,že auto má silný vibrace na předku a po všech kontrolách je jasný,že na tak silný vibrace nemájí vliv ani ložiska kol,ani čepy a anisamotný homoklouby-to vše se zkontrolovalo.A zjištění je takový,že poloosy mají v diferenciálu normálně pohyb-vůli.Takže to je sto ta příčina,protože ty vibrace jdou i na celej agragát,až se klepe řadička v autě.No a já to tak okoukl a snad bych ani nemusel vyndat převodovku a demontovat diferenciál na autě.Snad by to mohlo klapnout,ale přesto píšu sem,abych se třeba dozvěděl něčí zkušenost a hlavně jak demontovat ten diferák.Ani jsem nekoukal,jestli je olej v převodovce,ale že diferák je vadnej je jistý.Takže doufám,že to bude otázka repase(ložiska,simerinky) a hotovo.Pěknej román,co? :-) Díky za všechny rady :-)
Reklama
 

sparco86
Fiaťák
Příspěvky: 177
Registrován: 06 lis 2007, 11:44

Příspěvek od sparco86 »

diferencial v puntu ? hmmm....

tyto priznaky sem mnel taky a byli to zle vyvážený kola ....

ale diferak v puntu... hm... kdyz tak mne oprav :)
garp
Začátečník
Příspěvky: 9
Registrován: 14 kvě 2008, 13:37
Bydliště: Karlovy Vary
Kontaktovat uživatele:

Diferenciál

Příspěvek od garp »

Cože?Diferenciál je v každym autě,bez toho bys nezatočil.Takže tak :-)
majco
Všeználek
Příspěvky: 1078
Registrován: 10 úno 2006, 14:48
Bydliště: Žilina

Re: Diferenciál-Punto 55 (54PS) r.v.:1996

Příspěvek od majco »

garp píše:Ahoj lidi,jsem tady novej,taky jsem si právě pořídil Fiata a bylo to rychle a levně.Čekal jsem nutný opravy,s těma jsem i počítal.V sekci PODVOZEK jsem psal dotaz,jak na zadní rameno,takže to je za mnou-uložení je zrepasovaný a rameno zpátky :-).No a teď proč jsem tady.Jde mi o diferenciál,jeho možnou opravu.Má se to tak,že auto má silný vibrace na předku a po všech kontrolách je jasný,že na tak silný vibrace nemájí vliv ani ložiska kol,ani čepy a anisamotný homoklouby-to vše se zkontrolovalo.A zjištění je takový,že poloosy mají v diferenciálu normálně pohyb-vůli.Takže to je sto ta příčina,protože ty vibrace jdou i na celej agragát,až se klepe řadička v autě.No a já to tak okoukl a snad bych ani nemusel vyndat převodovku a demontovat diferenciál na autě.Snad by to mohlo klapnout,ale přesto píšu sem,abych se třeba dozvěděl něčí zkušenost a hlavně jak demontovat ten diferák.Ani jsem nekoukal,jestli je olej v převodovce,ale že diferák je vadnej je jistý.Takže doufám,že to bude otázka repase(ložiska,simerinky) a hotovo.Pěknej román,co? :-) Díky za všechny rady :-)
Trošku som nepochopil o akú vôlu sa jedná radialnu či axialnu ale najčastejšie čo bol problém na punte z vybráciou bolo--volná guma na poloosi na pravej v strede! alebo opotrebovaný triangel/tripoid/ na vnutornej časti poloosi čo sa vkladá do toho zvonu čo trčí z prevodovky von.
Punto-MK2 1,2 8V 2001
Punto-Mk1 1,1 8V 1996
sparco86
Fiaťák
Příspěvky: 177
Registrován: 06 lis 2007, 11:44

Příspěvek od sparco86 »

oki doki :) zase sem o neco chytrejsi, ja myslel, ze je to tam jinak reseny

ale jak rikam tohle stejny mi delalo zle vyvazeny kolo vibrace a radička se klepala jak osika....
sparco86
Fiaťák
Příspěvky: 177
Registrován: 06 lis 2007, 11:44

Příspěvek od sparco86 »

OK debata na jine dimenzi nez na které se já nacházím :D

maminko musim se hodne ucit hodne ucit :lol:
garp
Začátečník
Příspěvky: 9
Registrován: 14 kvě 2008, 13:37
Bydliště: Karlovy Vary
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od garp »

Ale já tam mám docela i hluk a hlavně ty příznaky vůle poloos v diferenciálu jsou abnormální....
garp
Začátečník
Příspěvky: 9
Registrován: 14 kvě 2008, 13:37
Bydliště: Karlovy Vary
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od garp »

A taky fakt,že jedeš 90km/h pod plynem a vibrace jsou silný,dáš nohu z plynu,rychlost se jen nepatrně sníží vlivem brzdný síly motoru,ale vibrace jsou pryč.Kdyby to byly kola,dělalo by to pořád...
garp
Začátečník
Příspěvky: 9
Registrován: 14 kvě 2008, 13:37
Bydliště: Karlovy Vary
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od garp »

Kdo tady prosím Vás rozebíral diferák??? :-) Díky za každou radu,co to obnáší.
majco
Všeználek
Příspěvky: 1078
Registrován: 10 úno 2006, 14:48
Bydliště: Žilina

Příspěvek od majco »

garp píše:Kdo tady prosím Vás rozebíral diferák??? :-) Díky za každou radu,co to obnáší.
Obnáša to rozobratie prevodovky výmenu ložísk a nakolko sú satelity čap a planetové kola uložené klzne možno bude potrebná výmena komlet diferákového súkolia ! ak nie tak už len vymedzovacie podložky - dajú sa objednať v oe fiate .
Práca odborná a náročná tak vela štastia ! skús si zistiť za čo by si zohnal druhú prevodovku a čo ta výde lacnejšie :wink:
Punto-MK2 1,2 8V 2001
Punto-Mk1 1,1 8V 1996
Uživatelský avatar
SHANE54
Znalec
Příspěvky: 823
Registrován: 15 čer 2007, 08:42
Bydliště: Lučenec, SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od SHANE54 »

SKUS WWW.PUNTO.MYSTERIA.CZ, SNAD NIECO NAJDES... :wink:
Obrázek
Obrázek
stilo-multiwagon-JTD-dynamic
spominame: Punto MK1 1.2 SX 3D, Punto MK2a 1.2 SX 5D
Uživatelský avatar
rossi
Znalec
Příspěvky: 802
Registrován: 10 zář 2008, 16:07
Bydliště: Slavkov u Brna

Re: Diferenciál-Punto 55 (54PS) r.v.:1996

Příspěvek od rossi »

toto tema je dost staré,ale zajímalo by mě jak to s tim difer. dopadlo.Asi mě to čeká taky.
Poslal jsem čl. "garp" PM, ale asi už sem nechodí,tak kdyby někdo věděl.Díky.
Rossi
Fiat Punto 1.6Mk1 90 ELX resuscitován
AUDI A6 3.0 Quatro 2002
Uživatelský avatar
twolive
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 389
Registrován: 01 dub 2012, 12:01
Bydliště: Přerov

Re: Diferenciál-Punto 55 (54PS) r.v.:1996

Příspěvek od twolive »

ja už sem ho louskl na puňtaku 2x a jednou tam dal špatnej .. nesedělo ozubení věnce na převodovku a dopadlo to tak že staly převod i věnec difu měl zuby pryč :-D vždycky to mělo příznaky že v tom občas v zatačce luplo a auto se i hodně přibrzdilo dokud se to nestřihlo
punto cabrio 90 1,6 8v 65kw mpi
cinquecento 1.1 8v asi 50 kw mpi
punto gt .. 1,4 8v turbo
stavba cabrio 2,4 20v 96kw td
Uživatelský avatar
rossi
Znalec
Příspěvky: 802
Registrován: 10 zář 2008, 16:07
Bydliště: Slavkov u Brna

Re: Diferenciál-Punto 55 (54PS) r.v.:1996

Příspěvek od rossi »

da se ten dif.pulit bez vyndání převodovky jen pro vyměnu ložisek?
Jak sem se na to dival tak je to pulený podel poloos.
Rossi
Fiat Punto 1.6Mk1 90 ELX resuscitován
AUDI A6 3.0 Quatro 2002
Uživatelský avatar
rossi
Znalec
Příspěvky: 802
Registrován: 10 zář 2008, 16:07
Bydliště: Slavkov u Brna

Re: Diferenciál-Punto 55 (54PS) r.v.:1996

Příspěvek od rossi »

twolive:
ja už sem ho louskl na puňtaku 2x a jednou tam dal špatnej .. nesedělo ozubení věnce na převodovku a dopadlo to tak že staly převod i věnec difu měl zuby pryč vždycky to mělo příznaky že v tom občas v zatačce luplo a auto se i hodně přibrzdilo dokud se to nestřihlo
Tak jsme ho taky s mojim mechanikem rozlouply.kromě ložisek se musí vyměnit všechny satelity,jsou ožvejkaný jak od krávy.Muj mechoš chce měnit převodovku/z vraku/ ale na1.6 se nedá sehnat a jiná by tam neseděla. Tak se budou měnit jen satelity/až přijdou z ITALIE a POLSKA/.Sehnat je byla dost fuška.
Jak jsi prosimtě dostal ven ten pojištovací kolík co drží čep satelitů?
Rossi
Fiat Punto 1.6Mk1 90 ELX resuscitován
AUDI A6 3.0 Quatro 2002
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“