Ruční brzda
Moderátor: peta.smolik
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 137
- Registrován: 11 srp 2006, 16:00
Ruční brzda
Před časem cca v r.2003 jsem zjistil , že ruční brzda po použití zůstává zablokovaná. Páka táhla ruční brzdy a pakna čelist ,jsou dva na koso
uložené spolupracující prvky. Pokud použiji ruční brzdu , musím odtáhnout ručně páku ruční brzdy a uvolnit chod buben-obložení.
uložené spolupracující prvky. Pokud použiji ruční brzdu , musím odtáhnout ručně páku ruční brzdy a uvolnit chod buben-obložení.
- Reklama
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 171
- Registrován: 13 zář 2005, 17:05
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
tu je riesenie
http://milan.konzum.sk/seicento_zadne_brzdy.php
http://milan.konzum.sk/seicento_zadne_brzdy.php
Paradne, modre, krasne Seicento 0.9 ... 150ooo km, 1999/5 :)
http://www.milan.konzum.sk
http://www.milan.konzum.sk
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 137
- Registrován: 11 srp 2006, 16:00
Ruční brzda je zřejmě u Seicenta v konstrukci zanedbaná.
Nebo je možné , že konstruktér předpokládal styk dvou prvků pakna-páka ruční brzdy v provedení z tvrdších ocelí.
Použitím měkých materialů dochází k "vytvoření zářezů" a ruční brzda zůstává viset.
Ptát se výrobce , jak na zasekávání ruční brzdy považuji za bezpředmětné.
Dostalo by se nám odpovědi - dejte auto do servisu.
Nebo je možné , že konstruktér předpokládal styk dvou prvků pakna-páka ruční brzdy v provedení z tvrdších ocelí.
Použitím měkých materialů dochází k "vytvoření zářezů" a ruční brzda zůstává viset.
Ptát se výrobce , jak na zasekávání ruční brzdy považuji za bezpředmětné.
Dostalo by se nám odpovědi - dejte auto do servisu.
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 137
- Registrován: 11 srp 2006, 16:00
Ruční brzda - ráčna, neboli páka zajištěná v dosažené poloze ozubeným kolem se západkou přenáší svůj pohyb pomocí stavitelného táhla na lano ve dvou symetrických bovdenech vedoucích k zadním kolům.
Stavitelné táhlo je přístupné z pod vozu na konci páky ruční brzdy..
Ze shora jsem to nezkoušel. Musel by se demontovat střední tunel.
Je to zařízení primitivní jako brzda na jízdním kole. Vyvíjíme tah ve středu lana působícího na dvě páky vyvíjející tlak na čelistech brzdy zadních kol.
Pro dobrou funkci ruční brzdy je zřejmě zapotřebí udržovat pohyblivost volnost lana ruční brzdy v bovdenu.
Na základě zkušeností od r.2003 vozím v kufru trubku a zahnutý drát 3mm
a po použití ruční brzdy odblokuji zadní kola.
Stavitelné táhlo je přístupné z pod vozu na konci páky ruční brzdy..
Ze shora jsem to nezkoušel. Musel by se demontovat střední tunel.
Je to zařízení primitivní jako brzda na jízdním kole. Vyvíjíme tah ve středu lana působícího na dvě páky vyvíjející tlak na čelistech brzdy zadních kol.
Pro dobrou funkci ruční brzdy je zřejmě zapotřebí udržovat pohyblivost volnost lana ruční brzdy v bovdenu.
Na základě zkušeností od r.2003 vozím v kufru trubku a zahnutý drát 3mm
a po použití ruční brzdy odblokuji zadní kola.
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 137
- Registrován: 11 srp 2006, 16:00
No ale mě to tedy nebrzdí, vlastně brzdí málo. Ovládací páka je prakticky na doraz nahoře. V prudším kopci vůz ruční brzda neudrží. Tak tedy budu muset se dostat pod auto a uvidím. Že by mě to zůstávalo zabržděné nepozoruji. Vám to zůstane při poruše zabržděné i v poloze ovládací páky dole stejně účinně, jako když to bylo před tím zabržděno, či se jen neodbrzdí úplně?
Tzn. zjistím to jen když nejsou kola na zemi a zkouším zda pakny nedrhnou o bubny, či vůbec s koly rukou nehnu?
Tzn. zjistím to jen když nejsou kola na zemi a zkouším zda pakny nedrhnou o bubny, či vůbec s koly rukou nehnu?
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 137
- Registrován: 11 srp 2006, 16:00
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 137
- Registrován: 11 srp 2006, 16:00
-
- Znalec
- Příspěvky: 725
- Registrován: 09 led 2007, 18:35