Benzin, nebo diesel?

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

carllieto
Začátečník
Příspěvky: 26
Registrován: 17 kvě 2008, 18:39

Příspěvek od carllieto »

uz sem mel prave vybranou jednu 1.1, ze bych se na ni jel podivat http://www.sauto.cz/car_detail.php?filt ... id=6190505 presne takove bych si predstavoval. Mohli byste mi prosim napsat na co si mam davat pri koupi pozor? dekuju
Reklama
 

Uživatelský avatar
Buchtič
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 448
Registrován: 11 úno 2008, 19:48
Bydliště: Broumov/Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Buchtič »

To už se to kolikrát řešili, stačí pohledat https://www.club-fiat.com/viewtopic.php?t=216 ;)
Tak na městký poježdění bude 1.1 dobrá volba, ale jinak na takový solidní poježdění i mimoměsto bych volil 1.2 a disesela jeidě tehdy, když fakt najezdíš kupu kilometrů za rok, aby se ti to vyplatilo a u punta bych řekl že zas takovej rozdíl ve spotřebě nebude, takže benzín :)
Fiat Punto 60 SX Cult, r.v. 1998, 5dv black -> Fiat Grande Punto 1.4 T-Jet Sport 2008 5DV black
Obrázek
grande-punto.buchtic.net - https://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=74&t=18787 - osobní
carllieto
Začátečník
Příspěvky: 26
Registrován: 17 kvě 2008, 18:39

Příspěvek od carllieto »

No asi zustanu u 1.1..co sem se dival ted na netu, tak sem zadny vhodny 5dv v cerne barve 1.2 nenasel. Zajedu se podivat na tu 1.1 co sem tady ukazoval a kdyz bude ok, tak koupim. Ta cena je pro me prave dobra, nemuzu si dovolit drazsi..
Uživatelský avatar
Vencapunto
Všeználek
Příspěvky: 3265
Registrován: 22 bře 2006, 14:02
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vencapunto »

1.1 a 1.2 neni skoro žádnej rozdíl.
Futile Italian Attempt at Transportation
Very Weird
carllieto
Začátečník
Příspěvky: 26
Registrován: 17 kvě 2008, 18:39

Příspěvek od carllieto »

no ja si taky prave myslim ze tam nemuze byt zas tak velky rozdil..je to jen 6 koni, ne?
turbom
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 481
Registrován: 24 dub 2008, 22:19
Bydliště: Havl. Brod. a okoli

Příspěvek od turbom »

Koukal jsem do manualu,ze 1.2 60 hp ma pri 90 spotrebu 4.8/100kmh.
Staci at sem nekdo napise kolik se udava pro 1.1, a zajimala by me take spotreba 1.2 75 hp.
Srovnavat tu, kdo za kolik jezdi je trosku mimo. Kazdy jezdi jinde a jinak.
Diky
Stanno
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 396
Registrován: 15 led 2008, 13:33
Bydliště: Prešov, Slovakia
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Stanno »

u 1.1tky je v knizke 4,7l pri 90km/h
Fiat Stilo 1.6 16V, 201tis.km, r.v.2001
carllieto
Začátečník
Příspěvky: 26
Registrován: 17 kvě 2008, 18:39

Příspěvek od carllieto »

a jen tak pro srovnani u 1.7TD je to jak?
Uživatelský avatar
SHANE54
Znalec
Příspěvky: 823
Registrován: 15 čer 2007, 08:42
Bydliště: Lučenec, SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od SHANE54 »

kup 1,2 60ps. a hlavne nie prve co uvidis. pockaj si na dobru ponuku...
ale samozrejme vsetko je na tebe...
Obrázek
Obrázek
stilo-multiwagon-JTD-dynamic
spominame: Punto MK1 1.2 SX 3D, Punto MK2a 1.2 SX 5D
carllieto
Začátečník
Příspěvky: 26
Registrován: 17 kvě 2008, 18:39

Příspěvek od carllieto »

ja uz sem psal, o vikendu se jedu podivat na tu 1.1 a uvidime, kdyz koupim nablyskam, vyfotim a pochlubim se:)
rockwell
Začátečník
Příspěvky: 5
Registrován: 10 kvě 2008, 14:15
Bydliště: Sk-Brezno

Příspěvek od rockwell »

A čo je lepšie 44kw alebo 59kw,to že ten druhý je mocnejší mi je jasné,ale nejaké záludnosti medzi nimi
Arrow79
Všeználek
Příspěvky: 1765
Registrován: 05 dub 2007, 09:31
Bydliště: Zvolen, SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Arrow79 »

Ja osobne mam 60k, myslim, ze je na spotrebu lepsi ako 80k motor. Ale parkrat sa uz stalo, ze mi tych 20 koni chybalo, ak by som si mal 2x vyberat, bral by som 16V
Punto MK2 1.2 8V ELX
Intercooler
Fiaťák
Příspěvky: 139
Registrován: 25 pro 2006, 14:43
Bydliště: 4000-5000 RPM

Příspěvek od Intercooler »

Tak ja teda musim branit cest Dieselu :-) Na TD si nemuzu stezovat, kdyz jezdim v klidku s lehkou nohou na plynu tak se do 5l/100 vejdu.
S hlucnosti to je na povazenou,je to prece jenom starodavnej diesel puvodem z Ritma takze dela dost kraval hlavne za studena, ale da se na to zvyknout...
A dokonce kdyz se tomu slape na krk tak to i docela jede a vesele si to pri tom coudi 8)
Punto 1.7 TD60 - Obrázek
FANDAK
Znalec
Příspěvky: 826
Registrován: 17 led 2007, 20:29
Bydliště: Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od FANDAK »

Tak jak tady už asi bylo psáno.
U tohoto auta Punto není zas až takový propastný rozdíl ve spotřebě diesel vs benzin pokud bude jízda normální a také za norm. podmínek.
Ale pokud je auto víc naložené či má širší gumy a nebo se jede trochu sportovnější jízda tak nafta spotřebou vede v ekonomice.
Ale zase ty silnější 16v benzíni jsou fakt dost živé a když se jim trochu víc šlápne na plyn tak to odnáší velká spotřeba.
Prostě si každý musí určit na co to auto chce a jak ho bude užívat.No a od toho odvodit i sílu a kroutící moment motoru.
Ten starej diesel co je Puntu 1 nemá moc smysl kupovat-podle mě nic moc motor z hlediska techniky.
Zato benzínáci jsou fakt dost dobrý a jiné značky aut by se mohly dost učit.
U těch Punt 2 už ty diesely za něco stojí a jsou k světu. Vrcholem u Fijata jsou v dieselu motory MULTIJET 16v to už moc pěkně šlape a nedá se to vůbec ze staršími diesely srovnat.
FANDAKUV FIJÁTEK--> STILO MULTIWAGON 1,9 JTD 8v <--115hp r.v.:11/2003
MANŽELKY FIJÁTEK------------->PUNTO I S 1,1 8v <-------------55hp r.v.:04/1996
Intercooler
Fiaťák
Příspěvky: 139
Registrován: 25 pro 2006, 14:43
Bydliště: 4000-5000 RPM

Příspěvek od Intercooler »

No ja teda se starym dieslem jezdim jak drak a za tech x let co je doma, tak nebyl jedinej velkej problem... Jenom bezna udrzba. Proste jde vo zvyk,jen to vic rachtá a za studena to je takovej malej trakturek. A navic nema skoro zadnou elektroniku tim padem mnohem min starosti po tydle strance :wink:
Punto 1.7 TD60 - Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“