DISKUZE - Soutěž o nejnižší docílenou spotřebu
Moderátoři: intel_sk, peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
DISKUZE - Soutěž o nejnižší docílenou spotřebu
Já jsem jel dnes ráno vzdálenost 23 km úmyslně na spotřebu. Trasa je to dokonalá rovina, jen jeden (docela velký) kopeček a 1 křižovatka, kde jsem musel zastavit. Rychlost jsem udržoval na cca 83km/h. Nesvítil jsem, páč svítilo slunce (to by mi přidalo 0.1 - 0.2 l/100km).
A spotřeba ? Palubák ukázal 26.8 km/l, což je 3.73 l/100km. Mám naměřeno, že ve skutečnosti mi palubák trošku podměřuje, takže skutečná spotřeba byla cca 3.9 l/100 km. Ale i tak - na tak krátkou trasu docela potěšující, ne ?
Mimochodem jsem měl skoro plnou nádrž, a tak palubák ukazoval dojezdnost hodně přes 1000 km ....
Punto Mk2 1.2 16V, rv 2000.
A spotřeba ? Palubák ukázal 26.8 km/l, což je 3.73 l/100km. Mám naměřeno, že ve skutečnosti mi palubák trošku podměřuje, takže skutečná spotřeba byla cca 3.9 l/100 km. Ale i tak - na tak krátkou trasu docela potěšující, ne ?
Mimochodem jsem měl skoro plnou nádrž, a tak palubák ukazoval dojezdnost hodně přes 1000 km ....
Punto Mk2 1.2 16V, rv 2000.
Groupe F.I.A.T. forever ! Uno Turbo i.e. Mk1, Punto 1.2 16V ELX Mk2
- Reklama
Celoroční spotřebu za rok 2005 měřenou na 18.000 km mám 5.3 l / 100km (podle účtenek za benzin a najetých km). Většinou jezdím umírněně, 90-100 mimo obec, kolem 60 v obci, občas se taky ale neovládnu .jirka píše:a jakou spotřebu máš na celou nádrž? Mám to starší punto se stejným motorem a spotřeba 6-6,5
Naposledy upravil(a) Patrik dne 27 dub 2006, 11:54, celkem upraveno 1 x.
Groupe F.I.A.T. forever ! Uno Turbo i.e. Mk1, Punto 1.2 16V ELX Mk2
Re: Soutěž o nejnižší docílenou spotřebu
mmm, tak to je masakr Ja ted kdyz se oteplilo jezdim za 14,5-15km/l (v zime za 12-13km/l). Sice s tim litam jako čert, ale i tak mi to prijde nehorazne moc.Patrik píše:Já jsem jel dnes ráno vzdálenost 23 km úmyslně na spotřebu. Trasa je to dokonalá rovina, jen jeden (docela velký) kopeček a 1 křižovatka, kde jsem musel zastavit. Rychlost jsem udržoval na cca 83km/h. Nesvítil jsem, páč svítilo slunce (to by mi přidalo 0.1 - 0.2 l/100km).
A spotřeba ? Palubák ukázal 26.8 km/l, což je 3.73 l/100km. Mám naměřeno, že ve skutečnosti mi palubák trošku podměřuje, takže skutečná spotřeba byla cca 3.9 l/100 km. Ale i tak - na tak krátkou trasu docela potěšující, ne ?
Mimochodem jsem měl skoro plnou nádrž, a tak palubák ukazoval dojezdnost hodně přes 1000 km ....
Punto Mk2 1.2 16V, rv 2000.
Sporting r.v.2003
130 po dalnici? Abych ostatni brzdil?...lacin píše:No jo, no. Tak Patrik jezdi jak duchodce... Ono se to da, ale clovek nesmi blbnout a jezdit 130 po dalnici...
Ale jak tak koukam do technicaku, tak tady stoji 8,1 mesto...a vzhledem k tomu, ze jezdim z 80% po meste, tak s tema mejma 6,5-7l (jaro/léto) jezdim jeste usporne
V podstatě máš pravdu - já ale říkám, že jezdím jako spokojenej člověk - nikam se neženu, zapnu si tiše rejdyo, nebo stáhnu okýnko a těším se z jízdy takhle. Když spěcháš, ušetříš na 20ti minutové trati 5 minut, které pak stejně nějak proflákáš, zvýšíš si výrazně spotřebu, takže musíš zůstat minimálně 10 minut v práci dýl, aby se ti zaplatil, a HLAVNĚ - seš pořád takový uspěchaný, nervózní.lacin píše:No jo, no. Tak Patrik jezdi jak duchodce... Ono se to da, ale clovek nesmi blbnout a jezdit 130 po dalnici...
Je to velký rozdíl, když jedeš v klidu s nadhledem, nenechám se vytočit ani silničními šílenci. Jen občas si cíleně zařádím někde v kopcích - opálit svíčky a lambda sondu od úsad, profouknout výfuck a naučit motor jezdit na plno - to je ale taky součástí ekonomické jízdy .
Groupe F.I.A.T. forever ! Uno Turbo i.e. Mk1, Punto 1.2 16V ELX Mk2
Záleží komplexně na jízdním stylu:jirka píše:a jak rychle jezdíš, kdy to ukazuje nejmenší spotřebu? Jsou ty motory totožné v MK1 a MK2?
- točit jen cca 2200 ot/min, klidně na převodech 3,4,5 spotřeba je kupodivu skoro stejná, v kopcích samozřejmě úměrně vyšší otáčky. Na 5. rychlost tedy jet něco těsně přes 80
- rozdíl ve spotřebě mezi rychlostí 80 a 100km/h je minimálně 0.5l, mezi 80 a 130km/h minimálně 2.5 l, což je v mém případě 50% spotřeby navíc
- zrychlovat max. na třetinu plynu
- nebrzdit
- když brzdit, tak motorem
- pokud je to bezpečné (víš že nebudeš muset brzdit nohou) - tak z kopce vyřaď
- necpi se ke středu silnice, proudící vzduch od kamionů tě sráží zpět
- pokud je to bezpečné, nesviť
- samozřejmě dobrý technický stav - pneu 2.3 - 2.4 baru, nepřibrzďující brzdy, motor OK, pravidelně měněné filtry a náplně, případné spoilery užívat s rozvahou
Takto běžně docílím spotřebu 4 - 4.5 l. Těch 3.75 l / 100km mne ale vážně překvapilo - jak říkám, ideální trasa.
Motory 1.2 16V v Mk1 a Mk2 stejné nejsou. Konstrukčně jsou sice dá se říct totožné, řídící jednotka je ale úplně jiná (Magnetti Marelli IAW 18FD vs Bosch Motronic ME 7.3), od úplně jiného výrobce, má úplně jinou strukturu řízení.
Groupe F.I.A.T. forever ! Uno Turbo i.e. Mk1, Punto 1.2 16V ELX Mk2
Tak to si muzes rovnou koupit eMBéčko, na to je toho Punta skoda, tohleto neni zadnej adrenalinPatrik píše:V podstatě máš pravdu - já ale říkám, že jezdím jako spokojenej člověk - nikam se neženu, zapnu si tiše rejdyo, nebo stáhnu okýnko a těším se z jízdy takhle. Když spěcháš, ušetříš na 20ti minutové trati 5 minut, které pak stejně nějak proflákáš, zvýšíš si výrazně spotřebu, takže musíš zůstat minimálně 10 minut v práci dýl, aby se ti zaplatil, a HLAVNĚ - seš pořád takový uspěchaný, nervózní.
To zas ne:KUFI píše:Tak to si muzes rovnou koupit eMBéčko, na to je toho Punta skoda, tohleto neni zadnej adrenalin
1) Když jedu takovým stylem, tak slyším jen tichý švist gum - MB by v 80 docela slušně řvala.
2) Když potřebuji, pro 80 koní není problém rychle předjet ještě většího loudalu , stejně tak nějaké dlouhé příkré stoupání nebo trvalá rychlost 160km/h po dálnici moje Punto nezpomalí.
Groupe F.I.A.T. forever ! Uno Turbo i.e. Mk1, Punto 1.2 16V ELX Mk2
Jak rika Patrik, da se to. Ja treba sem schopen jezdit rozvazne a usporne, ale jenom tak dva dny a pak zas jedu na plny. Jenomze je fakt, ze porad specham a porad nestiham. Skola + prace + skola, plus nutny spanek, tezko se to stiha. A holt auto je ten clanek, kterej to muze zrychlit. A zrychluje. I tech 5 minut kolikrat pomuze hooodne moc. A da se usetrit vic, nez jen pet minut
Hustokrutost