HELP - Topení

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Odpovědět
Uživatelský avatar
slavek311
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 234
Registrován: 26 dub 2007, 17:01
Bydliště: Morava-Beskydy

Příspěvek od slavek311 »

Ahoj všichni.V Puntu55 mi kape voda z topení.Nepříjemně to smrdí a rosí se mi okna.Ještě nevím odkud to přesně prosakuje,ale vždy,hlavně když auto stojí se objeví ze zpod pod radiátorem pár kapiček.Chtěl bych se Vás zeptat,jestli je demontáž topení u punta náročné.Děkují
Reklama
 

Anduril
Znalec
Příspěvky: 795
Registrován: 27 zář 2007, 10:19
Bydliště: OVA, F-M, OL

Příspěvek od Anduril »

Myslim, ze jednodussi bude pouzit nejaky pripravek na zalepeni radiatoru a teprve kdyz to nepomuze, tak resit demontaz.
Ford Focus 1.6 Trend X 2009
ex. Fiat Punto MK2 1.2l 16V HLX 3dv.
Uživatelský avatar
slavek311
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 234
Registrován: 26 dub 2007, 17:01
Bydliště: Morava-Beskydy

Příspěvek od slavek311 »

je mi škoda tam něco lít,protože tam mám novou chladicí směs.
Uživatelský avatar
Vencapunto
Všeználek
Příspěvky: 3265
Registrován: 22 bře 2006, 14:02
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vencapunto »

Taky bych tam nic nelil,sice to občas pomůže,ale moc tomu nevěřim.A radiátor vyndáš když sundáš palubku.Někde se to tu už psalo.Hodně štěstí.
Futile Italian Attempt at Transportation
Very Weird
majco
Všeználek
Příspěvky: 1078
Registrován: 10 úno 2006, 14:48
Bydliště: Žilina

Příspěvek od majco »

slavek311 píše:Ahoj všichni.V Puntu55 mi kape voda z topení.Nepříjemně to smrdí a rosí se mi okna.Ještě nevím odkud to přesně prosakuje,ale vždy,hlavně když auto stojí se objeví ze zpod pod radiátorem pár kapiček.Chtěl bych se Vás zeptat,jestli je demontáž topení u punta náročné.Děkují
Si to kukni v návodoch na tejto stránke! je to v polštine ale obrázky stačia a je to makačka ale zvládneš to sám v pohode ! ale chce to garáž :wink:
http://punto.autokacik.pl/Zrobtosam/nag ... ewnica.htm
Punto-MK2 1,2 8V 2001
Punto-Mk1 1,1 8V 1996
ygzo
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 477
Registrován: 12 úno 2007, 23:29
Bydliště: Nové Mesto n/V
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ygzo »

Tak moj problem s kolisanim teploty a slabym kurenim je vyrieseny - vymenil som ten termostat. Stalo ma to 440SKK + asi 1 hodiny prace. Je tu uplne jednoduche, staci dat prec baterku a driak baterky, odsrobovat dva sroby, odpojit hadicu, nasrobovat novy termostat s tesnenim a hadicu a doliat vodu, odvzdusnit a ide sa :) Teraz mi drzi teplotu stale na 1/2 teplomeru bez rozdielu rychlosti ci otacok a kuri to o poznanie lepsie a hlavne sa to rychlejsie zahreje.

A ked to nahodou niekto pojdete menit tiez, nezabudnite si k tomu kupit stahovaciu pasku na hadicu :) Ja som na to zabudol a je tam od vyroby jednorazovka, ktora sa da dat dole nasilim ale naspat to uz nejde :)
Fiat Punto MKII 1.2 16V HLX
Milsn
Fiaťák
Příspěvky: 154
Registrován: 09 čer 2006, 22:16
Bydliště: Náchod
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Milsn »

Tak to mám za sebou, můj tekoucí radiátor topení je vyměněnej za novej.Strávil jsem s tím skoro celej včerejšek. Ve dvou lidech asi 9hodin práce a to jsme se fakt neflákali.
Takhle byl Punťa rozhrabanej : Obrázek
tady je důkaz :D : Obrázek
a takle vypadá ten mokrej nezbeda : Obrázek
foceno mobilem. Takže kdo máte podobnej problém s chutí do práce :D .
Uživatelský avatar
Buchtič
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 448
Registrován: 11 úno 2008, 19:48
Bydliště: Broumov/Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Buchtič »

Tak vim, že už se to tu řešilo, ale nějaký jednoznačný odpovědi jsem tu nakonec nenašel.
1) patrně mám zarostlej radiátor, protože intenzita se mění v závislosti na otáčkách, takže na volnoběh mě to fouká studeně. neexistuje ňákej přípravek, kterej by se nalil a rozpustilo by se to?
2) při stání na volnoběh, či popojíždění v koloně mě vyleze ručička teploměru až na max(do červenýho), je to normální?
Fiat Punto 60 SX Cult, r.v. 1998, 5dv black -> Fiat Grande Punto 1.4 T-Jet Sport 2008 5DV black
Obrázek
grande-punto.buchtic.net - https://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=74&t=18787 - osobní
Uživatelský avatar
Vencapunto
Všeználek
Příspěvky: 3265
Registrován: 22 bře 2006, 14:02
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vencapunto »

Spíš tam máš někde vzduch.Tohle mi taky dělalo.Při volnoběhu netopilo a přehřívalo se i v mrazech.Pořádně sem odvzdušnil a je klid
Futile Italian Attempt at Transportation
Very Weird
Uživatelský avatar
Buchtič
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 448
Registrován: 11 úno 2008, 19:48
Bydliště: Broumov/Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Buchtič »

Tak jednou už jsem to odvzdušňoval a bylo to lepčí, ale ručička furt leze na max. Každopádně to zkusim ještě, ale taky ten odvzdušňovák nemohli umístit na lepčí místo než za airbox :)
Fiat Punto 60 SX Cult, r.v. 1998, 5dv black -> Fiat Grande Punto 1.4 T-Jet Sport 2008 5DV black
Obrázek
grande-punto.buchtic.net - https://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=74&t=18787 - osobní
romcasladky
Fiaťák
Příspěvky: 53
Registrován: 07 bře 2008, 21:53

Příspěvek od romcasladky »

Buchtič píše:Tak vim, že už se to tu řešilo, ale nějaký jednoznačný odpovědi jsem tu nakonec nenašel.
1) patrně mám zarostlej radiátor, protože intenzita se mění v závislosti na otáčkách, takže na volnoběh mě to fouká studeně. neexistuje ňákej přípravek, kterej by se nalil a rozpustilo by se to?
2) při stání na volnoběh, či popojíždění v koloně mě vyleze ručička teploměru až na max(do červenýho), je to normální?
Bod číslo jedna.Existuje na to přípravek, koupíš ho např. v KELLI,návod je u toho výrobku,cena cca.200kč.Bod2 to že stojíš,nebo popojíždíš,je normální že se ti zvedne teplota,ale do červenýho by to nemělo vlést.Problém asi bude že máš asi zarostlý i chladič,proto se to nemůže dochladit,jestli ovšem funguje větrák.Ten čistič řeší i tento problém,jestli to teda není moc zarostlý.
Uživatelský avatar
Vencapunto
Všeználek
Příspěvky: 3265
Registrován: 22 bře 2006, 14:02
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vencapunto »

Při stání v koloně v létě pokud je vše O.K. tak ručička nevyleze nad půlku.
A ten vzdušák je supr umístěnej :lol:
Futile Italian Attempt at Transportation
Very Weird
Uživatelský avatar
Buchtič
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 448
Registrován: 11 úno 2008, 19:48
Bydliště: Broumov/Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Buchtič »

Tak mám takovej problém. Doleju kapalinu a pravidelně za cca 14dní se mě to začne hřát, páč není kapalina. Kdyby se ztrácela pravidelně a tekla na zem, tak to bych viděl, jenže pod autem není nic. Nesetkal jste se už někdo s tim nebo aspon tipy jak zjistit příčinu?
Fiat Punto 60 SX Cult, r.v. 1998, 5dv black -> Fiat Grande Punto 1.4 T-Jet Sport 2008 5DV black
Obrázek
grande-punto.buchtic.net - https://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=74&t=18787 - osobní
majco
Všeználek
Příspěvky: 1078
Registrován: 10 úno 2006, 14:48
Bydliště: Žilina

Příspěvek od majco »

Buchtič píše:Tak mám takovej problém. Doleju kapalinu a pravidelně za cca 14dní se mě to začne hřát, páč není kapalina. Kdyby se ztrácela pravidelně a tekla na zem, tak to bych viděl, jenže pod autem není nic. Nesetkal jste se už někdo s tim nebo aspon tipy jak zjistit příčinu?
papá ti to motúrek :lol: :lol: sprav tesnenie pod hlavou ! už sa to tu riešilo
Punto-MK2 1,2 8V 2001
Punto-Mk1 1,1 8V 1996
Uživatelský avatar
Buchtič
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 448
Registrován: 11 úno 2008, 19:48
Bydliště: Broumov/Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Buchtič »

No a nedostávala by se v tom případě voda do oleje a naopak?
Fiat Punto 60 SX Cult, r.v. 1998, 5dv black -> Fiat Grande Punto 1.4 T-Jet Sport 2008 5DV black
Obrázek
grande-punto.buchtic.net - https://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=74&t=18787 - osobní
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“