DISKUZE - MK2 automat

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Odpovědět
safaro
Začátečník
Příspěvky: 25
Registrován: 28 úno 2006, 10:49
Bydliště: Pardubice

DISKUZE - MK2 automat

Příspěvek od safaro »

Zdaravim vsecky
Jak to vypada s automaty v puntech (MK2)?? Moc toho nevim. Delali se 1.2-jky ze? Chtel bych vedet vsecko, od spotreby az po cenu ojetin atd.. Schanim to pro mamu.

Nebo co doporucite: maly auto, maly obsah, automat, benzin.

DIK
Reklama
 

KUFI
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 223
Registrován: 04 pro 2005, 20:57

Re: DISKUZE - MK2 automat

Příspěvek od KUFI »

safaro píše:Zdaravim vsecky
Jak to vypada s automaty v puntech (MK2)?? Moc toho nevim. Delali se 1.2-jky ze? Chtel bych vedet vsecko, od spotreby az po cenu ojetin atd.. Schanim to pro mamu.

Nebo co doporucite: maly auto, maly obsah, automat, benzin.

DIK
Automat v MK2=Speedgear. Jedna recenze automatu (ale Sporting verze) jest zde: http://www.auto.cz/testy/fiat-punto-1-2 ... dgear.html
safaro
Začátečník
Příspěvky: 25
Registrován: 28 úno 2006, 10:49
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od safaro »

Jo dik KUFI
A neni tady nekdo s timhle autem, teda ne ve verzi sporting
jonas1
Fiaťák
Příspěvky: 128
Registrován: 13 pro 2007, 08:35

Příspěvek od jonas1 »

Jak se chova Speedgear se 7kvaltem oproti "obyc" Sportingu s manualnim 6kvaltem? Jak je na tom spotreba?
Bere Speedgear pri razeni sekvenckou tolik benzinu jako pri zapnutem automatu??
Diky:)
Uživatelský avatar
SHANE54
Znalec
Příspěvky: 823
Registrován: 15 čer 2007, 08:42
Bydliště: Lučenec, SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od SHANE54 »

tu nema nikdo automat. ved preco by aj?
Obrázek
Obrázek
stilo-multiwagon-JTD-dynamic
spominame: Punto MK1 1.2 SX 3D, Punto MK2a 1.2 SX 5D
pietro v
Fiaťák
Příspěvky: 84
Registrován: 07 pro 2007, 17:16
Bydliště: okres Senec, Slovakia
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pietro v »

V nemecku v bazari som videl aj Seicento 1.1 automat, Brava v automate je tam bezna, Punto som nevidel. Ale tie Fiaty tam maju uplne ine vybavy ( vacsinou lepsie) ake u nas ani nedostat
Arrow79
Všeználek
Příspěvky: 1765
Registrován: 05 dub 2007, 09:31
Bydliště: Zvolen, SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Arrow79 »

Ale ma. ;) Kontaktuj uzivatela Sporting 1.2
Punto MK2 1.2 8V ELX
TV-Punto
Všeználek
Příspěvky: 1026
Registrován: 26 úno 2007, 16:30
Bydliště: Trebišov

Příspěvek od TV-Punto »

Šlo by nahodiť do auta automat keď predtým nemal?

FIAT PUNTO MK2b 1.2 44kW r.07
FIAT MULTIPLA 1.6 76kW r.99
BMW 525TDS A/T TOURING 2,5 V6 105kW r.98
Sporting 1.2
Fiaťák
Příspěvky: 151
Registrován: 29 dub 2006, 02:39
Bydliště: Trnava

Příspěvek od Sporting 1.2 »

jonas1 píše:Jak se chova Speedgear se 7kvaltem oproti "obyc" Sportingu s manualnim 6kvaltem? Jak je na tom spotreba?
Bere Speedgear pri razeni sekvenckou tolik benzinu jako pri zapnutem automatu??
Diky:)
Mno s manualom sportingom som sice nejazdil, ALE automat sporting mozem len odporucit. V skratke asi takto:
7 kvalt speedgear:
+v kolonach nemusis stale radit 1-2-N-1-N... prevodovka sa postara, ako na autodrome
+ pri zapnutom rezime E-economy ta nepusti nad tusim 4000rpm-nevytacas motor, pricom zrychlenie a obiehanie uuuuplne v pohode
+ orientacne 60km/h pri 1500rpm, 100km/h pri 1900rpm, 120km/h pri 2300rpm v rezime E, konstantna rychlost. Samozrejme ked mu dupnes na krk tak otacky vystrelia a v poho obiehas...
+ plynula volba prevodovych stupnov *imaginarnych* cize ziadne lietanie hlavy dopredu-dozadu ako pri radeni s manualom -/plati v rezime automat i selektivka/
+ v kopci sa nemusis bat pri rozbiehani, ze ti auto kusok cuvne - speedgear ma tendenciu sa plizit dopredu
+ pri razantnom rozbiehani nestracas cas zbytocnym hrabanim-auto hned vystreli vpred s plnym tahom

- ak ta bavi radit a si odporca automatov tak zabudni na speedgear. Moznost sekvencie joystickom nie je porovnatelna s manualnou prevodovkou
- v rezime sel. volby sa E rezim vypina a otacky nie su obmedzene pri 4000rpm. Spotreba ASI tiez o nieco stupne. Som uz zlenivel a jazdim v automate 98%
- no a kazdopadne nezahrabes. Takze gumovacky a pistaky gum sa konat nebudu...

Inak spotreba myslim, ze OK, teda aspon ja si nestazujem. Napr: dlhe trete-3osoby-full kufor-80%casu klima ON-2000 km SK-HR-SK priemer 5.5 L/100 km
Jazdim cca 70-80% mesto a do 7L sa vleziem. Mimo mesto a dialnica ides viditelne so spotrebou dolu. Asi tolko
Fiat Punto 1.2 16V Sporting speedgear
Fiat Stilo 1.9 JTD 85 kW
jonas1
Fiaťák
Příspěvky: 128
Registrován: 13 pro 2007, 08:35

Příspěvek od jonas1 »

Sporting 1.2: Diky za rozsahlou recenzi a hodnoceni, kterou jednoznacne musim potvrdit a urcite ted pomuze nekolika dalsim Punto-hledacum, ale zjistil jsem, ze patrim do kategorie ridicu, kteri si radsi "zapakuji":)

Osobne jsem byl Sporting Speedgear vyzkouset a..Ja bych automat v takhle malym auticku nechtel ani za polovinu bezny ceny Punta, natoz jeste za vyssi, nez u techhle modelu beznou:)
Posez v aute mi pripadal, jako bych se vratil zpatky do utlyho detstvi - 2 pedaly, plyn a brzda (beru to v 2tunovym americkym Cadillacu nebo luxusni limuzine, ale v Puntu?)..Svezeni mi velice pripominalo jizdu v tramvaji, bohuzel..Pro zensky OK, beru, ale pro chlapy, kteri maji nohy dokonce 3 :?: :lol:
Brzdovy pedal je na muj vkus az moc velky a prostor mezi pedalem plynu a brzdy az moc maly, cili mi stale behem jizdy se seslapnutym plynem brinkal kus podrazky o brzdovy pedal (velikost nohy mam v normalu, cili dalsi bod pro zensky - OK)..
Kdyz uz se cely mechanismus prevodovky nastavi, a musel bych si asi hoodne dlouho zvykat (nez bych zjistil, ze si asi nezvyknu :lol: ) kdyz pominu i to, ze z celkoveho "nerazeni" behem jizdy najednou pri couvani musim presunout paku po cele draze az do nejzadnejsi polohy..stale nic nehovori pro me potreby..
Ale tohle auticko hlavne postradalo ten drive, ktery "normalni" Sporting nabizi, kupodivu o poznani mene tahne, pri seslapnuti plynu na podlahu mu trva znatelne delsi dobu, nez se rozpohybuje (mozna je to pouze muj sugestivni a subjektivni pocit a stopky by zmerily neco jineho, ale..)..
Nakonec jeste o tabulkovou vterinu pomalejsi rozjezd a o cca. litr vyssi spotrebu nez Sporting s kvaltovackou :roll:

Cili ve shrnuti bych Speedgear doporucil lidem, kteri bud neumi pracovat, neradi pracuji nebo se nechteji zabyvat praci s pedaly, a neni jich malo :lol: ..Lidem, kteri nemaji potrebu jednou za cas nebo kazdodenne chytnout za paku a poradne si "zapakovat", nejlepe az do sestky:)Lidem, kteri uprednostnuji pohodlnou jizdu ve meste, pri ktere si stihnou jeste vycistit zuby a konecne i lidem, kterym nezalezi na spotrebe paliva, protoze 7,5l u 1,2 mi prijde "trosku" moc..
Máte ho i v červené?
MK2 Sporting 1.2 16V 2003
TV-Punto
Všeználek
Příspěvky: 1026
Registrován: 26 úno 2007, 16:30
Bydliště: Trebišov

Příspěvek od TV-Punto »

Ja by som automat bral, aj ked rád kvaltujem, automat je rarita práve v takom malom aute, keby som si mal vybrat, tak by som do toho siel. A spotreba? na auto si nezvyknuty, po nejakom case by urcite sla dole... ale aj tak, pre pol litra na stovku co je cca 15-20 sk naviac sa predsa nehodím o zem :D

FIAT PUNTO MK2b 1.2 44kW r.07
FIAT MULTIPLA 1.6 76kW r.99
BMW 525TDS A/T TOURING 2,5 V6 105kW r.98
jonas1
Fiaťák
Příspěvky: 128
Registrován: 13 pro 2007, 08:35

Příspěvek od jonas1 »

Majitel, u ktereho jsem ho zkousel s nima jezdi 6let a spotreba se mu pohybuje kolem 7.5l a spis jeste vys nez, ze by to bylo maximum..
S takovou spotrebou uz bych radsi HGTcko:)
Máte ho i v červené?
MK2 Sporting 1.2 16V 2003
TV-Punto
Všeználek
Příspěvky: 1026
Registrován: 26 úno 2007, 16:30
Bydliště: Trebišov

Příspěvek od TV-Punto »

Sice HGT nemam ale myslim ze na 1,8l 130k aute sa pod 7,5 dostanes len velmi tazko, dostanes ale musis chodit ako dochodca hehe

FIAT PUNTO MK2b 1.2 44kW r.07
FIAT MULTIPLA 1.6 76kW r.99
BMW 525TDS A/T TOURING 2,5 V6 105kW r.98
jonas1
Fiaťák
Příspěvky: 128
Registrován: 13 pro 2007, 08:35

Příspěvek od jonas1 »

Jen se snazim naznacit, ze podle tyhle uvahy, je rozdil mezi 6l/100 a 8l/100 stejnej jako 8l/100 a 10l/100..proto bych uz rovnou vzal HGTcko;)
Máte ho i v červené?
MK2 Sporting 1.2 16V 2003
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“