DISKUZE - MK2 automat
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
DISKUZE - MK2 automat
Zdaravim vsecky
Jak to vypada s automaty v puntech (MK2)?? Moc toho nevim. Delali se 1.2-jky ze? Chtel bych vedet vsecko, od spotreby az po cenu ojetin atd.. Schanim to pro mamu.
Nebo co doporucite: maly auto, maly obsah, automat, benzin.
DIK
Jak to vypada s automaty v puntech (MK2)?? Moc toho nevim. Delali se 1.2-jky ze? Chtel bych vedet vsecko, od spotreby az po cenu ojetin atd.. Schanim to pro mamu.
Nebo co doporucite: maly auto, maly obsah, automat, benzin.
DIK
- Reklama
Re: DISKUZE - MK2 automat
Automat v MK2=Speedgear. Jedna recenze automatu (ale Sporting verze) jest zde: http://www.auto.cz/testy/fiat-punto-1-2 ... dgear.htmlsafaro píše:Zdaravim vsecky
Jak to vypada s automaty v puntech (MK2)?? Moc toho nevim. Delali se 1.2-jky ze? Chtel bych vedet vsecko, od spotreby az po cenu ojetin atd.. Schanim to pro mamu.
Nebo co doporucite: maly auto, maly obsah, automat, benzin.
DIK
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 151
- Registrován: 29 dub 2006, 02:39
- Bydliště: Trnava
Mno s manualom sportingom som sice nejazdil, ALE automat sporting mozem len odporucit. V skratke asi takto:jonas1 píše:Jak se chova Speedgear se 7kvaltem oproti "obyc" Sportingu s manualnim 6kvaltem? Jak je na tom spotreba?
Bere Speedgear pri razeni sekvenckou tolik benzinu jako pri zapnutem automatu??
Diky:)
7 kvalt speedgear:
+v kolonach nemusis stale radit 1-2-N-1-N... prevodovka sa postara, ako na autodrome
+ pri zapnutom rezime E-economy ta nepusti nad tusim 4000rpm-nevytacas motor, pricom zrychlenie a obiehanie uuuuplne v pohode
+ orientacne 60km/h pri 1500rpm, 100km/h pri 1900rpm, 120km/h pri 2300rpm v rezime E, konstantna rychlost. Samozrejme ked mu dupnes na krk tak otacky vystrelia a v poho obiehas...
+ plynula volba prevodovych stupnov *imaginarnych* cize ziadne lietanie hlavy dopredu-dozadu ako pri radeni s manualom -/plati v rezime automat i selektivka/
+ v kopci sa nemusis bat pri rozbiehani, ze ti auto kusok cuvne - speedgear ma tendenciu sa plizit dopredu
+ pri razantnom rozbiehani nestracas cas zbytocnym hrabanim-auto hned vystreli vpred s plnym tahom
- ak ta bavi radit a si odporca automatov tak zabudni na speedgear. Moznost sekvencie joystickom nie je porovnatelna s manualnou prevodovkou
- v rezime sel. volby sa E rezim vypina a otacky nie su obmedzene pri 4000rpm. Spotreba ASI tiez o nieco stupne. Som uz zlenivel a jazdim v automate 98%
- no a kazdopadne nezahrabes. Takze gumovacky a pistaky gum sa konat nebudu...
Inak spotreba myslim, ze OK, teda aspon ja si nestazujem. Napr: dlhe trete-3osoby-full kufor-80%casu klima ON-2000 km SK-HR-SK priemer 5.5 L/100 km
Jazdim cca 70-80% mesto a do 7L sa vleziem. Mimo mesto a dialnica ides viditelne so spotrebou dolu. Asi tolko
Fiat Punto 1.2 16V Sporting speedgear
Fiat Stilo 1.9 JTD 85 kW
Fiat Stilo 1.9 JTD 85 kW
Sporting 1.2: Diky za rozsahlou recenzi a hodnoceni, kterou jednoznacne musim potvrdit a urcite ted pomuze nekolika dalsim Punto-hledacum, ale zjistil jsem, ze patrim do kategorie ridicu, kteri si radsi "zapakuji":)
Osobne jsem byl Sporting Speedgear vyzkouset a..Ja bych automat v takhle malym auticku nechtel ani za polovinu bezny ceny Punta, natoz jeste za vyssi, nez u techhle modelu beznou:)
Posez v aute mi pripadal, jako bych se vratil zpatky do utlyho detstvi - 2 pedaly, plyn a brzda (beru to v 2tunovym americkym Cadillacu nebo luxusni limuzine, ale v Puntu?)..Svezeni mi velice pripominalo jizdu v tramvaji, bohuzel..Pro zensky OK, beru, ale pro chlapy, kteri maji nohy dokonce 3
Brzdovy pedal je na muj vkus az moc velky a prostor mezi pedalem plynu a brzdy az moc maly, cili mi stale behem jizdy se seslapnutym plynem brinkal kus podrazky o brzdovy pedal (velikost nohy mam v normalu, cili dalsi bod pro zensky - OK)..
Kdyz uz se cely mechanismus prevodovky nastavi, a musel bych si asi hoodne dlouho zvykat (nez bych zjistil, ze si asi nezvyknu ) kdyz pominu i to, ze z celkoveho "nerazeni" behem jizdy najednou pri couvani musim presunout paku po cele draze az do nejzadnejsi polohy..stale nic nehovori pro me potreby..
Ale tohle auticko hlavne postradalo ten drive, ktery "normalni" Sporting nabizi, kupodivu o poznani mene tahne, pri seslapnuti plynu na podlahu mu trva znatelne delsi dobu, nez se rozpohybuje (mozna je to pouze muj sugestivni a subjektivni pocit a stopky by zmerily neco jineho, ale..)..
Nakonec jeste o tabulkovou vterinu pomalejsi rozjezd a o cca. litr vyssi spotrebu nez Sporting s kvaltovackou
Cili ve shrnuti bych Speedgear doporucil lidem, kteri bud neumi pracovat, neradi pracuji nebo se nechteji zabyvat praci s pedaly, a neni jich malo ..Lidem, kteri nemaji potrebu jednou za cas nebo kazdodenne chytnout za paku a poradne si "zapakovat", nejlepe az do sestky:)Lidem, kteri uprednostnuji pohodlnou jizdu ve meste, pri ktere si stihnou jeste vycistit zuby a konecne i lidem, kterym nezalezi na spotrebe paliva, protoze 7,5l u 1,2 mi prijde "trosku" moc..
Osobne jsem byl Sporting Speedgear vyzkouset a..Ja bych automat v takhle malym auticku nechtel ani za polovinu bezny ceny Punta, natoz jeste za vyssi, nez u techhle modelu beznou:)
Posez v aute mi pripadal, jako bych se vratil zpatky do utlyho detstvi - 2 pedaly, plyn a brzda (beru to v 2tunovym americkym Cadillacu nebo luxusni limuzine, ale v Puntu?)..Svezeni mi velice pripominalo jizdu v tramvaji, bohuzel..Pro zensky OK, beru, ale pro chlapy, kteri maji nohy dokonce 3
Brzdovy pedal je na muj vkus az moc velky a prostor mezi pedalem plynu a brzdy az moc maly, cili mi stale behem jizdy se seslapnutym plynem brinkal kus podrazky o brzdovy pedal (velikost nohy mam v normalu, cili dalsi bod pro zensky - OK)..
Kdyz uz se cely mechanismus prevodovky nastavi, a musel bych si asi hoodne dlouho zvykat (nez bych zjistil, ze si asi nezvyknu ) kdyz pominu i to, ze z celkoveho "nerazeni" behem jizdy najednou pri couvani musim presunout paku po cele draze az do nejzadnejsi polohy..stale nic nehovori pro me potreby..
Ale tohle auticko hlavne postradalo ten drive, ktery "normalni" Sporting nabizi, kupodivu o poznani mene tahne, pri seslapnuti plynu na podlahu mu trva znatelne delsi dobu, nez se rozpohybuje (mozna je to pouze muj sugestivni a subjektivni pocit a stopky by zmerily neco jineho, ale..)..
Nakonec jeste o tabulkovou vterinu pomalejsi rozjezd a o cca. litr vyssi spotrebu nez Sporting s kvaltovackou
Cili ve shrnuti bych Speedgear doporucil lidem, kteri bud neumi pracovat, neradi pracuji nebo se nechteji zabyvat praci s pedaly, a neni jich malo ..Lidem, kteri nemaji potrebu jednou za cas nebo kazdodenne chytnout za paku a poradne si "zapakovat", nejlepe az do sestky:)Lidem, kteri uprednostnuji pohodlnou jizdu ve meste, pri ktere si stihnou jeste vycistit zuby a konecne i lidem, kterym nezalezi na spotrebe paliva, protoze 7,5l u 1,2 mi prijde "trosku" moc..
Máte ho i v červené?
MK2 Sporting 1.2 16V 2003
MK2 Sporting 1.2 16V 2003
Ja by som automat bral, aj ked rád kvaltujem, automat je rarita práve v takom malom aute, keby som si mal vybrat, tak by som do toho siel. A spotreba? na auto si nezvyknuty, po nejakom case by urcite sla dole... ale aj tak, pre pol litra na stovku co je cca 15-20 sk naviac sa predsa nehodím o zem
FIAT PUNTO MK2b 1.2 44kW r.07
FIAT MULTIPLA 1.6 76kW r.99
BMW 525TDS A/T TOURING 2,5 V6 105kW r.98