HELP - montáž teploměru chladicí kvapaliny

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Intercooler
Fiaťák
Příspěvky: 139
Registrován: 25 pro 2006, 14:43
Bydliště: 4000-5000 RPM

Příspěvek od Intercooler »

Jo ja sem ho taky menil a byl to urcite zavit M16
Punto 1.7 TD60 - Obrázek
Reklama
 

Uživatelský avatar
Plecháč Tony
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 388
Registrován: 25 bře 2008, 21:22
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Plecháč Tony »

liborko píše:
Plecháč Tony píše:Měl bych dotaz k tomu teplotnímu čidlu, jaký tam patří, abych nekoupil zase jen to, co rozsvěcí tu kontrolku. Našel jsem jich několik v cenách od 150,- do asi 500,- a ještě se liší velikostí závitu. Jedny mají 12 a jedny 16ku, ale to snad změřim. Ale stejně nevim jaký vybrat, když to budu kupovat přes net třeba tady http://www.autodilykrc.cz/eshop/fiat/pu ... 4&pocet=36 nebo tady http://www.elitecat.cz/ArticleSelection.aspx?B=0...[/quot
to čidlo musí mít proměnnou hodnotu odporu a poznáš to podle tohoto obrazku v tom červeném zakroužkování - šipka přes odpor znamená proměnnou hodnotu odporu čidla,jinak závit je asi těch M16 ,ale nejsem si jistý na 100% sice jsem ho nedavno měnil ale už si to nepamatuju Obrázek
Díky za vysvětlení. Ten obrázek proměnnýho odporu chápu, jen jsem nevěděl, jestli i ten druhej typ nemá proměnej odpor, jen třeba s jinou charakteristikou ;) Mimochodem myslim, že jsem si někde všiml, že je to NTC termistor - negativní termistor, což znamená, že s teplotou odpor klesá, jestli se nepletu ;)
A jinak ta výměna je teda bezproblémová? Jen ho vyšroubovat a vyměnit a pak dolejt ten drobet vody co vyteče?
Uživatelský avatar
liborko
Všeználek
Příspěvky: 2726
Registrován: 26 zář 2007, 16:06
Bydliště: Havířov

Příspěvek od liborko »

ten druhý typ je jen spínací čidlo-termospínač,při dosažení urč.teploty sepne a tím pádem rozsvítí kontrolku, ja když jsem měnil čidlo tak jsem to po vyšroubování jen v mžiku přehodil,tak mi neuteklo skoro nic a nic jsem nedolíval :D
Uživatelský avatar
Plecháč Tony
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 388
Registrován: 25 bře 2008, 21:22
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Plecháč Tony »

Napadl mě ještě jeden takovej šťouravej dotaz. Nezkoušel někdo připojit to čidlo s proměnným odporem k přístrojovce, kde je jen ta kontrolka? Jde mi o to, jestli a kdy se v tom případě rozsvítí. Někde jsem viděl čidlo, které mělo 2 kontakty a plnilo obě funkce, jeden kontakt jako spínač a jeden jako odpor, akorát že stálo 400,- Ten spínač to myslím sepne proti zemi a ten odpor je taky proti zemi, takže když se odpor sníží pod nějakou mez, mohlo by to začít svítit, co? :)
Intercooler
Fiaťák
Příspěvky: 139
Registrován: 25 pro 2006, 14:43
Bydliště: 4000-5000 RPM

Příspěvek od Intercooler »

To uz se tady taky nekde resilo. Udela to jenom to,ze se ti ta kontrolka behem jizdy zacne pomalu rozsvecet takze mozna poznas to ze se motor ohral ale uz bys nepoznal ze se prehral...
Punto 1.7 TD60 - Obrázek
Uživatelský avatar
Plecháč Tony
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 388
Registrován: 25 bře 2008, 21:22
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Plecháč Tony »

Takže by se tam musel dodělat ještě nějakej ten obvůdek.Třeba zjistit odpor toho NTC při teplotě, kdy je to přehřátý a dát tam ještě jeden takovej odpor paralelně a za ně připojit nějakou porovnávačku...No,ale to tu nebudu rozebírat :)
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“