Chladící kapalina
Moderátor: peta.smolik
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 137
- Registrován: 11 srp 2006, 16:00
Chladící kapalina
Na internetu jsem našel typ chladící kapaliny Paraflu vhodný pro fiat seicento.
Nenašel jsem dodavatele a v prodeji běžně není k dosažení??
Nepodařilo se Vám zjistit nebo využít internetového dodavatele chladící kapaliny paraflu. ??? Do autorizovaného servisu Fiat nechci.
Nenašel jsem rovněž možnost záměny chladící kapaliny paraflu kapalinou u nás běžně dodávanou. Nerad bych zaměnil chladící kapalinu jinou a následně se mi nepřístojně zreagovalya došlo např k poškození těsnění vodní pumpy.
Nenašel jsem dodavatele a v prodeji běžně není k dosažení??
Nepodařilo se Vám zjistit nebo využít internetového dodavatele chladící kapaliny paraflu. ??? Do autorizovaného servisu Fiat nechci.
Nenašel jsem rovněž možnost záměny chladící kapaliny paraflu kapalinou u nás běžně dodávanou. Nerad bych zaměnil chladící kapalinu jinou a následně se mi nepřístojně zreagovalya došlo např k poškození těsnění vodní pumpy.
- Reklama
Nejakyho dodavatele sem znal, ale ted to nemuzu najit... Chces dolivat, nebo vymenit celou? Pokud celou, tak to poradne vyplachni a pouzij ruzovou Fridex G Plus. Ja uz ji dlouho pouzivam v Unu, v Puntu, vsem ju liju do Punt, v Tempre ju mame taky... Noproblemo. Je na celohlinikovy motory.
Hustokrutost
tady na http://www.milan.konzum.sk/seicento_vymena_chladica.php taky použil fridex, ale jaksi to bylo špatné. Možná, že měl jinej Fridex než G plus. Já si myslím, že by mělo být drahéParaflu nahraditelné něčím levnějším. Musí to být vhodné pro hliníkový motor. Chci vyzkoušet FLAMIX GLOBAL-C od HEKRY. U nás ho prodávají v NORMĚ v akci za 49.90 Kč/l a je do -30C. Zkoušel ten FLAMIX někdo?
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 171
- Registrován: 13 zář 2005, 17:05
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
tak tak, fridex by som uz rozhodne do auta nedal neviem aky typ so mal, zda sa mi ze kvapalina bola modra...ale fakt nepamatam si. predavac mi to daval so slovami,ze to je na ten motor,ze on to ma aj v punte....stalo ma to novy chladic a tri litre paraflu.
tie som kupil od jedneho mechanika v "akcii" 100sk/liter
v inom pripade v Bratislave mame predajnu Ricambi,kde je vsekto lacnejsie ako v autoriz. servisoch.
odproucam zohnat paraflu, v najhorsom si zan priplatit!
tie som kupil od jedneho mechanika v "akcii" 100sk/liter
v inom pripade v Bratislave mame predajnu Ricambi,kde je vsekto lacnejsie ako v autoriz. servisoch.
odproucam zohnat paraflu, v najhorsom si zan priplatit!
Paradne, modre, krasne Seicento 0.9 ... 150ooo km, 1999/5 :)
http://www.milan.konzum.sk
http://www.milan.konzum.sk
Kolik stojí Paraflu v Ricambi? Ještě bych se zeptal, zda byl chladící systém pořádně propláchnut před nalitím žíravého Fridexu?? Pravdou je, že v návodu k Fiatům se píše, nedolévat jinou kapalinou než Paraflu. Je tedy možné, že při dolití např. Fridexem může nastat chemická reakce. Já se stále domnívám, že pokud chladící kapalina je určena pro hliníkový motor tak musí fungovat i taková jiná kapalina než Paraflu. Vždyť jiná auta (neitalská) používají jiné chladící kapaliny než Paraflu, tak proč by do Fiata se musel požívat jen Paraflu? Problém vidím tedy v řádném propláchnutí chladícího systému před použitím jiného typu kapaliny.
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 171
- Registrován: 13 zář 2005, 17:05
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
chladiaci system som vyplachol. 2x! ...ale nepomohlo to. otazkou je, ci by stary chladic nezacal tiect aj po vymene novej paraflu. cenu paraflu neviem, tu je kontakt na tu predajnu..na stranke skoro nic nemaju,ale mozes tam zavolat a pozistovat co potrebujes.
http://www.ricambi.szm.sk/
http://www.ricambi.szm.sk/
Paradne, modre, krasne Seicento 0.9 ... 150ooo km, 1999/5 :)
http://www.milan.konzum.sk
http://www.milan.konzum.sk
Tak pak asi to chtělo propláchnout chladící systém nějakým speciálním roztokem, který zneutralizuje zbytky po PARAFLU. Možná tohle http://www.agrozet.com/index.php?str=06&id_zbozi=33 ? Chtělo by to názor chemika, ale musel by znát složení PARAFLU což je utajováno. Nicméně není možné, když tam jednou bylo PARAFLU, aby tam pak nemohlo být něco jiného.
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 171
- Registrován: 13 zář 2005, 17:05
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
to mas pravdu. ale je tu pravdepodobnost,ze na starsie auta a ich chladice posobia ine znacky ako Selenia, drastickejsie a mozu mat za nasledok netesnost systemu-ako v mojom pripade.
ked som menil posledne - vtedy spolu s chladicom, tak som zohnal paraflu za smiesnu cenu 100 sk/liter, normalne stoji myslim okolo 300/liter. Radsej vsak kupim za 900 tri litre "paraflúčka" a zriedim podla navodu, ako usetrit nejake dve stovky oproti inym znackam a trpnut, ci to bude OK.
ked som menil posledne - vtedy spolu s chladicom, tak som zohnal paraflu za smiesnu cenu 100 sk/liter, normalne stoji myslim okolo 300/liter. Radsej vsak kupim za 900 tri litre "paraflúčka" a zriedim podla navodu, ako usetrit nejake dve stovky oproti inym znackam a trpnut, ci to bude OK.
Paradne, modre, krasne Seicento 0.9 ... 150ooo km, 1999/5 :)
http://www.milan.konzum.sk
http://www.milan.konzum.sk
Ak poriadne preplachnes cely system tak tam mozes dat v pohode aj inu kvapalinu ale musi byt tej istej farby, tj: modra(zelena?) pre srotovniky a cervena pre hlinikove motory....Nicméně není možné, když tam jednou bylo PARAFLU, aby tam pak nemohlo být něco jiného.
FIAT PUNTO MK2b 1.2 44kW r.07
FIAT MULTIPLA 1.6 76kW r.99
BMW 525TDS A/T TOURING 2,5 V6 105kW r.98
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 137
- Registrován: 11 srp 2006, 16:00
Problém doplnění chladící kapaliny jsem nakonec vyřešil .
Koupil jsem jeden litr chladící kapaliny SHERON Antifreze G48 modrá.
Dle návodu k upotřebení je to chladící kapalina mísitelná se všemi chl.kapalinami na bázi etylenglykolu, tedy i s paraflu.
K potřebě doplnění chl.kapaliny jsem se dostal po nepatrném několikaměsíčním únikání chladící kapaliny z chladiče drobnou trhlinou.
Bylo doplněno cca 1,5l destilované vody.
V servisu Fiat byl chladič natlakován a bylo mi doporučeno k odstranění závady použít "cikorku", což se ukázalo jako dostatečné. Proto jsem se začal zajímat čím doplnit chlazení , aby se odolnost vůči zamrzání dostala na původní úroveň.
Koupil jsem jeden litr chladící kapaliny SHERON Antifreze G48 modrá.
Dle návodu k upotřebení je to chladící kapalina mísitelná se všemi chl.kapalinami na bázi etylenglykolu, tedy i s paraflu.
K potřebě doplnění chl.kapaliny jsem se dostal po nepatrném několikaměsíčním únikání chladící kapaliny z chladiče drobnou trhlinou.
Bylo doplněno cca 1,5l destilované vody.
V servisu Fiat byl chladič natlakován a bylo mi doporučeno k odstranění závady použít "cikorku", což se ukázalo jako dostatečné. Proto jsem se začal zajímat čím doplnit chlazení , aby se odolnost vůči zamrzání dostala na původní úroveň.
A nebylo by vhodné celou náplň rovnou vyměnit? Má se to měnit po 2-3 letech, ale do návodu k autu to jaksi zapoměli dát. Jinak jsem našel na Lancia fóru toto: Paraflu 11 =Glysantin G11 (BASF) a ten byl nahrazen =Glysantin G48 =Fridex G48 =Sheron Antifreze G48. Tak že Paraflu 11 je nahraditená a snad i mísitelná s G48. Pokud Fridex, tak jedině G48 a žádný jiný! Dále jsem se dočetl důležitou věc, že důležité je přesné dodržení poměru 1:1 s vodou, protože pokud je tam víc koncentrované kapaliny než vody má směs údajně horší chladící vlastnosti.
Novější Fiaty a to i Seicenta mají z výroby Paraflu červenou, ale tu bych tam nedával, muselo by se to asi před tím důkladně propláchnout.
Novější Fiaty a to i Seicenta mají z výroby Paraflu červenou, ale tu bych tam nedával, muselo by se to asi před tím důkladně propláchnout.
Panda 1.2 r.2018
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 137
- Registrován: 11 srp 2006, 16:00
Jestli jsem správně četl návod k použití chl.kapaliny , klesá s větším množtvím destilované vody přidané ke koncentrátu bod varu .
Čili větší koncentrace, menší ředění je pro provoz výhodnější.
Jestliže jsem mezičasem dolil postupně na základě úniku chl.kapaliny cca 1,5lt destilované vody potom postupným doplněním 1lt koncentrátu nemůžu nic zkazit.
Kdyby chladící soustava měla vypouštěcí otvor asi bych neváhal vyměnit celý objem chlazení t.j.4litry.
Rozpojovat hadice se mi nechce. Guma stárne a povolím-li sponku a stáhnu hadici, pak stráta pružnosti hadice může znamenat pro mě vyměnit hadice nebo i nežádoucí únik chl.kapaliny během provozu.
Nechápu proč výrobce vynechal na chladiči vypouštěcí otvor.
Já bych se ho rád zeptal, ale dostalo by se mi stupidně blbé odpovědi, že chladící kapalinu si mám nechat vyměnit v autorizovaném servisu.
Čili větší koncentrace, menší ředění je pro provoz výhodnější.
Jestliže jsem mezičasem dolil postupně na základě úniku chl.kapaliny cca 1,5lt destilované vody potom postupným doplněním 1lt koncentrátu nemůžu nic zkazit.
Kdyby chladící soustava měla vypouštěcí otvor asi bych neváhal vyměnit celý objem chlazení t.j.4litry.
Rozpojovat hadice se mi nechce. Guma stárne a povolím-li sponku a stáhnu hadici, pak stráta pružnosti hadice může znamenat pro mě vyměnit hadice nebo i nežádoucí únik chl.kapaliny během provozu.
Nechápu proč výrobce vynechal na chladiči vypouštěcí otvor.
Já bych se ho rád zeptal, ale dostalo by se mi stupidně blbé odpovědi, že chladící kapalinu si mám nechat vyměnit v autorizovaném servisu.
Není se čeho obávat, sám jsem měnil chladící kapalinu u sedmiltelého auta na ulici před panelákem a nebyl problém, hadice vypadají jako nové. Stačí rozpojit jen jeden spoj, ten spodní na chladiči a kapalina vyteče. Šlo to dobře a bylo to dokonce snažší než vyměnit olej. Berte to tak, že to bylo nejlevnější auto na trhu, vypouštěcí šroub jsou pro výrobce další náklady a vyměnit to odpojením hadice vůbec není problém. Stejně bych dopručil to pravidelně měnit, za 2-3 roky kapalina ztrácí antikorozní vlastnosti a v soustavě se může tvořit koroze (časem prorezlé chladiče atd.) Ta kapalina zase tolik nestojí například oproti novému chladiči. S tím ředěním jsem chtěl napsat jen to, že koncentrovanější směs než 1:1 je nežádoucí, viz jeden článek: Výrobci chladících kapalin nabízí jak koncentrované produkty, které je však vždy nutné nejprve naředit na požadovaný bod tuhnutí (tzv. chemický paradox - koncentrovaná chladící kapalina zamrzá v –12 °C, mrazuvzdornost získá až po naředění s vodou), tak produkty určené k přímému použití bez nutnosti dalších úprav, které jsou vhodné zejména pro průběžné doplňování chladícího média.
Panda 1.2 r.2018
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách