Gorak píše:Hojda lidi... mám Fiat punto 1.2 60SX 44kw r.v. 98... a mám problém se spotřebou cca 10l/100 a to jak ve městě tak mimo něj... zkoušel jsem jezdit i jak normálně tak na max i min. a stejně jsem se pod 9l nedostal. Stav: 100000km tlaky 12/11/11/12, vyštelované ventily (podložky), řídící jednotka bez chyb, nová lambda, nový snímač talku nasávaného paliva, nové svíčky (ngk dle katalogu), kabely, i cívky jsou v pořádku (kat. venku a výsledek stejný, jen výkon o dost stoupl), nový komplet výfuk Bosal jinak spotřeba naprosto stejná, auto nebylo nikdy havarováno. už jsem úplně vyřízenej nevim co mám dělat dál poradí někdo? nebo alespoň někoho kdo by věděl? předem díky moc
DISKUZE - spotřeba Punto I
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
Re: DISKUZE - spotřeba Punto I
Jsem se taky divil, že mám spotřebu 12l a to z ničeho nic, až jsem si všiml, že je na zemi taková loužička Byl to benzín, tak jsem se pídil odkaď to teče a teklo to v té spojce od čerpadla do hadičky. Takže jsem na každém 100km silnice vylil cca 6l benzínu Zajímavé, že v autě nebylo nic cítit.
- Reklama
Dlouhodoba spotreba
Punto S55 (1996).
Moje mereni spotreby je dlouhodobejsiho charakteru.
Mam v Excelu tabulku, kde si pravidelne - uz nekolik let - piši dle data vseho od cerpani benzinu pres ujete km az po opravy a vymeny dilu. Pro prehled o aute = idealni.
Moje zkusenost - loni spotreba 5,8 l/100 km, predloni 5,7 l/100 km. najezdim rocne cca 12 - 15 000 km. Jezdim prevazne ve meste cca 75 % (mesto neni na rovine spise v kopci), vetsinou kratke trate do 5 km - cili motor se ani poradne nezahreje.
Snizeni spotreby dle me ovlivnuje ze 75 % ridic svym stylem jizdy a zbytek je technicky stav auta.
Mohu doporucit knihu - Jak jezdit s nizsi spotrebou - Computer Press. Myslim, ze si tam kazdy vybere par tipu pro sebe.
V kazdem pripade merit spotrebu uplnym vyjetim nadrze je hloupost - zadela si na odvareni cerpadla popr. problem s katalyzatorem.
Moje mereni spotreby je dlouhodobejsiho charakteru.
Mam v Excelu tabulku, kde si pravidelne - uz nekolik let - piši dle data vseho od cerpani benzinu pres ujete km az po opravy a vymeny dilu. Pro prehled o aute = idealni.
Moje zkusenost - loni spotreba 5,8 l/100 km, predloni 5,7 l/100 km. najezdim rocne cca 12 - 15 000 km. Jezdim prevazne ve meste cca 75 % (mesto neni na rovine spise v kopci), vetsinou kratke trate do 5 km - cili motor se ani poradne nezahreje.
Snizeni spotreby dle me ovlivnuje ze 75 % ridic svym stylem jizdy a zbytek je technicky stav auta.
Mohu doporucit knihu - Jak jezdit s nizsi spotrebou - Computer Press. Myslim, ze si tam kazdy vybere par tipu pro sebe.
V kazdem pripade merit spotrebu uplnym vyjetim nadrze je hloupost - zadela si na odvareni cerpadla popr. problem s katalyzatorem.
Vasek
To Gorak:
Takové měření je úplně na nic (vyjet nádrž na mrť a pak do plna natankovat). Nejpřesnější a zcela bezbolestný způsob je:
1. Zajet na benzinku X a natankovat plnou (nejlépe přes zaaretovanou pistoli). Zapsat si stav km.
2. Jezdit si podle libosti, dotankovávat můžeš kdykoliv a kdekoliv se ti zlíbí, tedy na benzince X i Y, libovolné množství benzínu .... Odteď si však všechny účtenky schovávat.
3. Až se rozhodneš spočítat si spotřebu, zajeď nejlépe na původní benzinku X a stejným postupem natankuj plnou. Zapiš si stav km.
Teď stačí odečíst stav km na začátku a na konci "měření" a podělit je součtem litrů benzínu od všech účtenek (mimo úplně první množství benzínu v bodě 1 samozřejmě). Vynásob 100 a máš absolutně přesnou hodnotu spotřeby. Můžeš to aplikovat i na pouhé 2 natankování, avšak čím víc, tím líp - pak je to fakt totálně přesné).
Já jsem si tak píšu všechny účtenky do Excelu, počítám si průběžnou i celkovou spotřebu. Na starém Unu 1.3 Turbu jsem měl průměrnou spotřebu 8 litrů, ale to jsem byl ještě nevyřáděný ... Teď mám Punto Mk2 1.2 16V a mám celoroční spotřebu 5.3 l/100km.
Taky díky tomu třeba vím, že za benzin jsem celkově již utratil hodně přes 100.000 Kč ....
Takové měření je úplně na nic (vyjet nádrž na mrť a pak do plna natankovat). Nejpřesnější a zcela bezbolestný způsob je:
1. Zajet na benzinku X a natankovat plnou (nejlépe přes zaaretovanou pistoli). Zapsat si stav km.
2. Jezdit si podle libosti, dotankovávat můžeš kdykoliv a kdekoliv se ti zlíbí, tedy na benzince X i Y, libovolné množství benzínu .... Odteď si však všechny účtenky schovávat.
3. Až se rozhodneš spočítat si spotřebu, zajeď nejlépe na původní benzinku X a stejným postupem natankuj plnou. Zapiš si stav km.
Teď stačí odečíst stav km na začátku a na konci "měření" a podělit je součtem litrů benzínu od všech účtenek (mimo úplně první množství benzínu v bodě 1 samozřejmě). Vynásob 100 a máš absolutně přesnou hodnotu spotřeby. Můžeš to aplikovat i na pouhé 2 natankování, avšak čím víc, tím líp - pak je to fakt totálně přesné).
Já jsem si tak píšu všechny účtenky do Excelu, počítám si průběžnou i celkovou spotřebu. Na starém Unu 1.3 Turbu jsem měl průměrnou spotřebu 8 litrů, ale to jsem byl ještě nevyřáděný ... Teď mám Punto Mk2 1.2 16V a mám celoroční spotřebu 5.3 l/100km.
Taky díky tomu třeba vím, že za benzin jsem celkově již utratil hodně přes 100.000 Kč ....
Groupe F.I.A.T. forever ! Uno Turbo i.e. Mk1, Punto 1.2 16V ELX Mk2
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 190
- Registrován: 29 lis 2005, 13:10
- Kontaktovat uživatele:
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 190
- Registrován: 29 lis 2005, 13:10
- Kontaktovat uživatele:
Jeste to vyhodim nahoru...
Ted sem jel s Puntem II, resp. III (velky svetla) 1,2 60. Jel sem prezouvat kola, jelo se po okreskach, pres dediny, i pres kopce, doliny. Mimo mesto 80-100 km/h, pres dediny sem radsi moc nebrzdil a jelo to podle palub. pocitace za 5,1 l/100. To bylo po 50 km. Nejel sem jak posranej, ale ani zadnej zavod. Myslim, ze kdybych jel jak duchodce a vic rovinatej teren, tak by se dalo i za min. Pak se jelo i po dalnici, kousek po meste a pak zase asi 30 km po dalnici cca 115 km/h, dojel sem a mel sem 5,2. Taky good. Celkem 200 km.
No a druhej den se jelo na Prahu. V 5ti lidech, rychlost 130 - 160, proste co to slo, v kopcich ctverka na 120ti, atd., protivitr (podle tech vlajecek na dalnici). Kdyz sme dorazili do Prahy, spotreba byla 7,8... Po praze klesla na 6,8 a tak skoncila ikdyz sme dorazili zpatky za Brno. Vse podle palub. pocitace. Moc sem mu neveril, myslel sem, ze je to vic, ale po natankovani zase do plna bylo presne 6,8 l/100....
Takze tak...
Ted sem jel s Puntem II, resp. III (velky svetla) 1,2 60. Jel sem prezouvat kola, jelo se po okreskach, pres dediny, i pres kopce, doliny. Mimo mesto 80-100 km/h, pres dediny sem radsi moc nebrzdil a jelo to podle palub. pocitace za 5,1 l/100. To bylo po 50 km. Nejel sem jak posranej, ale ani zadnej zavod. Myslim, ze kdybych jel jak duchodce a vic rovinatej teren, tak by se dalo i za min. Pak se jelo i po dalnici, kousek po meste a pak zase asi 30 km po dalnici cca 115 km/h, dojel sem a mel sem 5,2. Taky good. Celkem 200 km.
No a druhej den se jelo na Prahu. V 5ti lidech, rychlost 130 - 160, proste co to slo, v kopcich ctverka na 120ti, atd., protivitr (podle tech vlajecek na dalnici). Kdyz sme dorazili do Prahy, spotreba byla 7,8... Po praze klesla na 6,8 a tak skoncila ikdyz sme dorazili zpatky za Brno. Vse podle palub. pocitace. Moc sem mu neveril, myslel sem, ze je to vic, ale po natankovani zase do plna bylo presne 6,8 l/100....
Takze tak...
Hustokrutost