DISKUZE - Výměna pístních kroužků a simerinků ventilů

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

pietro v
Fiaťák
Příspěvky: 84
Registrován: 07 pro 2007, 17:16
Bydliště: okres Senec, Slovakia
Kontaktovat uživatele:

DISKUZE - Výměna pístních kroužků a simerinků ventilů

Příspěvek od pietro v »

Zdravím, neviete niekto koľko približne trvá a koľko stojí výmena piestových krúžkov. Mám Mk 2 ,1,2 8V r. v. 2002 nab. 150 tis km a papa mi olej. Chcel by som dať spraviť tie krúžky a gufera tyčiek ventilov, len neviem či to papa kvôli tým krúžkom alebo ventilovým guferkam. Je možné, že by už po 150 tis boli krúžky v prdeli? :? Máte s tým niekto skúsenosti? Díky Obrázek
Reklama
 

Stanno
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 396
Registrován: 15 led 2008, 13:33
Bydliště: Prešov, Slovakia
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Stanno »

150 tis a kruzky..dufam ze nie..ja chcem so svojim puntikom nabehat aspon 200tis. bez takychto investicii..

ale asi to zalezi aj od stylu jazdy a od toho kde to behalo..minule som videl v servise Punto 1tku, ktora mala nabehanych 138tis., motor fical na tri valce, z vyfuku cierny dym, v oleji benzin, a agregat bol jak oliaty starym olejom...

som zvedavy aku cenu ti povedia chlapci...
Fiat Stilo 1.6 16V, 201tis.km, r.v.2001
Vasek176
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 342
Registrován: 07 led 2008, 18:21
Bydliště: Jaroměř
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vasek176 »

tyhle opravy si dělám doma na koleni
Pun-to
Znalec
Příspěvky: 737
Registrován: 06 čer 2007, 22:25
Bydliště: Česká Třebová

Příspěvek od Pun-to »

Špatný kroužky nebudou, ale budou jen zakarbonovaný. Stačí vyčistit.
Fiat Punto 1,7TD SX rv95
Vasek176
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 342
Registrován: 07 led 2008, 18:21
Bydliště: Jaroměř
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vasek176 »

mno já si myslím že to budou dělat spíš gufera ventilů
Uživatelský avatar
SHANE54
Znalec
Příspěvky: 823
Registrován: 15 čer 2007, 08:42
Bydliště: Lučenec, SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od SHANE54 »

mnoo na vymenu kruzkov je naozaj asi skoro, ale skus ich vycistit, bude na nich asi napalene. a pozri skor na ventily... to by malo papanie oleja zredukovat....
Obrázek
Obrázek
stilo-multiwagon-JTD-dynamic
spominame: Punto MK1 1.2 SX 3D, Punto MK2a 1.2 SX 5D
jirka.pr
Začátečník
Příspěvky: 40
Registrován: 01 kvě 2007, 08:35
Bydliště: Holice

Příspěvek od jirka.pr »

Tak to ti rychle ztvrdly guferka na ventilech, čekal bych , že to vydrží déle :?
Kroužky na tomhle motoru, stejně jako motor takový přežijou životnost kastle.(Lacine kolik máš na Fire 999? 400kkm?)
Výměna gufer je to otázka 1/2dne a žádné spešl nářadí (kromě momenťáku ) nepotřebuješ, stačí jestli to máš kde dělat a jsi trošku zručnější.
Jinač netuším za jak dlouho si to servis troufne.
Jestli to budou dělat bez sundání hlavy tak ty 2-4hoďky, s hlavou tak 3-5h.
Nic hrozného to není, gufero cca 30kč/ks těsnění pod hlavou cca 5-8kil, těsnění pod ventilové víko 2kila atd.
Důležitější fakt je ten, že budeš vědět, že jsi to měnil a co je ještě potřeba vyměnit (třeba rozvod řemen, kladka, pumpa, udělat vůle atd.)
Vůbec bych se toho nebál, v příručce je to postaný dost do detailu.
pietro v
Fiaťák
Příspěvky: 84
Registrován: 07 pro 2007, 17:16
Bydliště: okres Senec, Slovakia
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pietro v »

Hm, tak hovoríte, že na krúžky je skoro, tiež som si to myslel, ale že by kvôli tým guferkam žral 0,4 l na 1000 km ?No nič, skúsim to dať spraviť a uvidím.
Dík za rady
Uživatelský avatar
SHANE54
Znalec
Příspěvky: 823
Registrován: 15 čer 2007, 08:42
Bydliště: Lučenec, SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od SHANE54 »

heeej vsak na mk1 (1,2 8V) uvadzal vyrobca normalnu spotrebu oleja asi 0,3-0,4l na 1000 km (potvrdte prosim ti co mate manual k mk1) u MK2 to neviem ako je. pozrem ked pridem dom... :wink:
Obrázek
Obrázek
stilo-multiwagon-JTD-dynamic
spominame: Punto MK1 1.2 SX 3D, Punto MK2a 1.2 SX 5D
Stanno
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 396
Registrován: 15 led 2008, 13:33
Bydliště: Prešov, Slovakia
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Stanno »

chlapci...

v manuali je ze MK1 si moze chlipnut aj 0,7l oleja na 1000km... takze kliiidek.. ja lejem cca tolko.. a mam nabehanych 100tis. km ..

cafte sa
Fiat Stilo 1.6 16V, 201tis.km, r.v.2001
Uživatelský avatar
SHANE54
Znalec
Příspěvky: 823
Registrován: 15 čer 2007, 08:42
Bydliště: Lučenec, SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od SHANE54 »

NOO TAK VIDIS A MAS TO MAT...... AJ KED MOJE NEZERE TAKMER NIC Z OLEJA... :wink:
Obrázek
Obrázek
stilo-multiwagon-JTD-dynamic
spominame: Punto MK1 1.2 SX 3D, Punto MK2a 1.2 SX 5D
pietro v
Fiaťák
Příspěvky: 84
Registrován: 07 pro 2007, 17:16
Bydliště: okres Senec, Slovakia
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pietro v »

To všetko je pravda, ale poznám dvoch ľudí, ktorým to po výmene guferok prestalo úplne žrať. Prečo by to malo žrať , keď nemusí. Myslím si, že tým, že to dám spraviť nič nepokazím, tiež viem, že to nemusí pomôcť, ale za skúšku to stojí nie ? :?:
jirka.pr
Začátečník
Příspěvky: 40
Registrován: 01 kvě 2007, 08:35
Bydliště: Holice

Příspěvek od jirka.pr »

2:pietro v - nech udělat hlavu (gufera) a spotřeba oleje rapidně klesne.
Na kroužky se stejně nedostaneš. Stačí aby motor někdo uvařil, nebo byl více tepelně namáhany a gufera jsou jak z cukru. Taky mi to žralo podobně a po výměně žádnou spotřebu nepozoruju (maximalně co kde vyteče :lol: )
Stanno
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 396
Registrován: 15 led 2008, 13:33
Bydliště: Prešov, Slovakia
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Stanno »

jirka.pr píše:2:pietro v - nech udělat hlavu (gufera) a spotřeba oleje rapidně klesne.
Na kroužky se stejně nedostaneš. Stačí aby motor někdo uvařil, nebo byl více tepelně namáhany a gufera jsou jak z cukru. Taky mi to žralo podobně a po výměně žádnou spotřebu nepozoruju (maximalně co kde vyteče :lol: )
tak myslis, ze je to aj moj pripad? ze to niekto predomnou uvaril a nevymenil guferka??? juuuj..ale sa mi nekce do toho...shitik..pochodim este na tom a budem dolievat..ked ma to omrzi tak spravim guferky tiez...
dik za tip ;)

chlapi..toto forum je the best.
Fiat Stilo 1.6 16V, 201tis.km, r.v.2001
pietro v
Fiaťák
Příspěvky: 84
Registrován: 07 pro 2007, 17:16
Bydliště: okres Senec, Slovakia
Kontaktovat uživatele:

sroby

Příspěvek od pietro v »

No rozhodol som sa, ze to budem robit s hlavou dole -aspon nove tesnenie pod hlavou je len plus, ale mam kupit aj nove sroby alebo stacia stare?
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“