HELP - Hluk (klapot) za jízdy
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
-
- Začátečník
- Příspěvky: 19
- Registrován: 24 dub 2007, 19:19
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
HELP - Hluk (klapot) za jízdy
Mám věc k řešení: za jízdy, když vyšlápnu spojku se začne z přední části ozývat zvláštní klapot, který bez spojky opět ustane... Máte s něčím podobným zkušenost? Dík. Jde o puňtíka mk2 sporting 1.2 16V...
- Reklama
Jj, je to spojka, spojkove lozisko. Me to taky zlobi, chtel jsem to vymenit, ale bylo mi doporuceno nechat to uplne zhuntovat a vymenit az to bude opravdu treba Ale jinak to klidne vymen, i kdyz je lepsi vymenit komplet spojku, nez to lepit po castech.
Ford Focus 1.6 Trend X 2009
ex. Fiat Punto MK2 1.2l 16V HLX 3dv.
ex. Fiat Punto MK2 1.2l 16V HLX 3dv.
Nechci vás strašit, ale s heslem nechám to dožít nesouhlasím, obzvláště na Puntu. Soudruzi v Italii krapátko nedořešili domečky pro kterých "jezdí"ložisko při vypínání spojky a materiál ložiska, je to totiž AL a Fe a jak známe tyto dva kovy se moc nemusí (oxidace).
Takže jedna sranda je ta že ložisko se časem "špracuje" a spojka jde težko a druhá sranda je to že při takovémto stavu ložisko opotřebí přítlačný talíř. Je to bolest Punt (ještě jsem neviděl, že by Fiat udělal celé auto na 100%, vždycky udělaj nějakej fatal error).
Takže otázka je jestli vyměnit ložisko za 4kila nebo pak ještě přítlačný talíř na 8kil a spojku.
Spojka lze měnit bez demontáže motoru, chce to trošku cviku, jámu či zvedák. Nebo lze celý motor s převodovkou pustit dolu a rozdělat pak. Více v návodech, ale není to žadné velké drama, jde to pěkně a rychle.
Takže jedna sranda je ta že ložisko se časem "špracuje" a spojka jde težko a druhá sranda je to že při takovémto stavu ložisko opotřebí přítlačný talíř. Je to bolest Punt (ještě jsem neviděl, že by Fiat udělal celé auto na 100%, vždycky udělaj nějakej fatal error).
Takže otázka je jestli vyměnit ložisko za 4kila nebo pak ještě přítlačný talíř na 8kil a spojku.
Spojka lze měnit bez demontáže motoru, chce to trošku cviku, jámu či zvedák. Nebo lze celý motor s převodovkou pustit dolu a rozdělat pak. Více v návodech, ale není to žadné velké drama, jde to pěkně a rychle.