HELP - Hluk (klapot) za jízdy

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Odpovědět
Perito
Začátečník
Příspěvky: 19
Registrován: 24 dub 2007, 19:19
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

HELP - Hluk (klapot) za jízdy

Příspěvek od Perito »

Mám věc k řešení: za jízdy, když vyšlápnu spojku se začne z přední části ozývat zvláštní klapot, který bez spojky opět ustane... Máte s něčím podobným zkušenost? Dík. Jde o puňtíka mk2 sporting 1.2 16V...
Reklama
 

Vasek176
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 342
Registrován: 07 led 2008, 18:21
Bydliště: Jaroměř
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vasek176 »

ložisko spojky je v čajzu
Anduril
Znalec
Příspěvky: 795
Registrován: 27 zář 2007, 10:19
Bydliště: OVA, F-M, OL

Příspěvek od Anduril »

Jj, je to spojka, spojkove lozisko. Me to taky zlobi, chtel jsem to vymenit, ale bylo mi doporuceno nechat to uplne zhuntovat a vymenit az to bude opravdu treba :) Ale jinak to klidne vymen, i kdyz je lepsi vymenit komplet spojku, nez to lepit po castech.
Ford Focus 1.6 Trend X 2009
ex. Fiat Punto MK2 1.2l 16V HLX 3dv.
Perito
Začátečník
Příspěvky: 19
Registrován: 24 dub 2007, 19:19
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Perito »

Taky mě to napadlo, ale když si představím, že budu vyhazovat převodovku... jaj, asi na to nebudu spěchat... nebo až se oteplí, tak venku. Díky za pomoc!
pado
Začátečník
Příspěvky: 16
Registrován: 02 úno 2008, 21:12

Příspěvek od pado »

To bude na 100% spojkove ložisko.Otec dal na opel novu aj s ložiskom a asi za tyžden sa už hlasilo.To je častý problém aj u iných aut.Takže v pohode jazdi dalej,
Uživatelský avatar
SHANE54
Znalec
Příspěvky: 823
Registrován: 15 čer 2007, 08:42
Bydliště: Lučenec, SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od SHANE54 »

pri vymene loziska nepotrebujes davat dole prevodovku... nie? jooj uz som tak davno nepozeral do motora, ze nepamatam ako to tam je.
co sa tyka casovania vymeny: kolko ma spojka najazdene?
Obrázek
Obrázek
stilo-multiwagon-JTD-dynamic
spominame: Punto MK1 1.2 SX 3D, Punto MK2a 1.2 SX 5D
Perito
Začátečník
Příspěvky: 19
Registrován: 24 dub 2007, 19:19
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Perito »

Spojka má najeto jenom 88tkm... zabírá krásně, tak asi počkám... ikdyž ten zvuk je občas dost an obtíž.
jirka.pr
Začátečník
Příspěvky: 40
Registrován: 01 kvě 2007, 08:35
Bydliště: Holice

Příspěvek od jirka.pr »

Nechci vás strašit, ale s heslem nechám to dožít nesouhlasím, obzvláště na Puntu. Soudruzi v Italii krapátko nedořešili domečky pro kterých "jezdí"ložisko při vypínání spojky a materiál ložiska, je to totiž AL a Fe a jak známe tyto dva kovy se moc nemusí (oxidace).
Takže jedna sranda je ta že ložisko se časem "špracuje" a spojka jde težko a druhá sranda je to že při takovémto stavu ložisko opotřebí přítlačný talíř. Je to bolest Punt (ještě jsem neviděl, že by Fiat udělal celé auto na 100%, vždycky udělaj nějakej fatal error).
Takže otázka je jestli vyměnit ložisko za 4kila nebo pak ještě přítlačný talíř na 8kil a spojku.
Spojka lze měnit bez demontáže motoru, chce to trošku cviku, jámu či zvedák. Nebo lze celý motor s převodovkou pustit dolu a rozdělat pak. Více v návodech, ale není to žadné velké drama, jde to pěkně a rychle.
Anduril
Znalec
Příspěvky: 795
Registrován: 27 zář 2007, 10:19
Bydliště: OVA, F-M, OL

Příspěvek od Anduril »

vsak jo, ja to necham uplne do... a pak to vymenim cele, nebudu menit jen lozisko abych zas za nejakou dobu musel menit pritlacny talir a podobne. proste komplet spojku.
Ford Focus 1.6 Trend X 2009
ex. Fiat Punto MK2 1.2l 16V HLX 3dv.
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“