občas v tom cuká a občas netáhne = zapalovací kabely

Vše o motoru na CNG, LPG a jejich převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady, topení a chazení

Moderátoři: kubiii, Minimaxa, peta.smolik, Globusman

Odpovědět
zbynek
Začátečník
Příspěvky: 20
Registrován: 19 lis 2006, 20:33

občas v tom cuká a občas netáhne = zapalovací kabely

Příspěvek od zbynek »

Ahoj!
Mám Multiplu Bipower. Občas v tom cukalo a občas to netáhlo. Zmínil jsem to při prohlídce CNG pohonu u p. Halady (Ekogas, servis CNG) a zkušeně nalezl popraskané koncovky zapalovacích kabelů ke svíčkám.
Údajně v tom trošku probíjí (pravda - závada se projevovala hlavně za vlhka) a zejména pro pohon na plyn je nutný perfektní kontakt na svíčky, jinak to hůř zapaluje.
Takže nabízím tip, kde koupit náhradní zapalovací kabely:
Tesla Blatná, http://www.tesla-blatna.cz
Cena: 760 vc. DPH + doprava 120 Kč
Chodí žůžovně :D
Ahoj,
zbyněk
Multipla Bipower SX, 2001
Reklama
 

Dodo-multipla
Fiaťák
Příspěvky: 162
Registrován: 25 lis 2005, 09:44
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Dodo-multipla »

a jak se to projevovalo
netahlo to i zahrate nebo jen kdyz bylo auto studene

treba kdyz startuji po delsim stani nebo ted v zime, auto chyti na benzin, ale kdyz si hned prepne na plyn, tak se bud cele auto klepe, jako kdyby slo na 3 valce nebo zdechne uplne
pri zahratem aute to nedela

kdyby to vyresil zapalovaci kabel, byl bych ... :D
lacin
Znalec
Příspěvky: 991
Registrován: 05 lis 2005, 13:04
Bydliště: taky JM

Příspěvek od lacin »

Dodo-multipla píše:a jak se to projevovalo
netahlo to i zahrate nebo jen kdyz bylo auto studene

treba kdyz startuji po delsim stani nebo ted v zime, auto chyti na benzin, ale kdyz si hned prepne na plyn, tak se bud cele auto klepe, jako kdyby slo na 3 valce nebo zdechne uplne
pri zahratem aute to nedela

kdyby to vyresil zapalovaci kabel, byl bych ... :D
No tohle, co popisujes, to je klasika u plynaku. Ty mas regulator vyhrivanej vodou z chladice. Pokud je vsechno promrzly a plyn zacne proudit regulatorem, tak zacne celej regulator zamrzat, protoze se plyn meni z kapalnyho na plynny a odebira teplo z okoli. A kdyz regulator zamrzne, tak se nehybou membrany a tudiz se nevytvari idealni smes pro motor a dela to tohle. Po zahrati se uz plyn zplynuje normalne a motor jede normalne. Reseni je, manualne si prepinat na plyn po lehkym zahrati motoru.

Zapalovaci kabely muzou zpusobovat cukani pri nahlym pridani plynu, nebo chod na tri a min valcu za studena a vlhka. Ale to by to delalo i na benzin, coz tobe nedela. Nebo jo?
Hustokrutost
Uživatelský avatar
Alda
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 358
Registrován: 07 srp 2006, 09:11
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Alda »

Řekl bych, že memrány jsou u LPG u CNG jsou to vstřiky apod.
1,6 16V BiPower
srokis
Začátečník
Příspěvky: 44
Registrován: 23 kvě 2006, 09:42
Bydliště: Jeseník

Příspěvek od srokis »

Já bych řekl, že to co píše LACIN, se opravdu týká pouze LPG a ne CNG, jelikož u CNG se plyn z kapalného skupenství na plynné nemění. Tady se už v plynné konzistenci tankuje.
Mě se cukání rovněž sem tam objevovalo při jízdě na plyn. Svíčky nové, kabely nové (navíc jsem je ještě izoloval husím krkem) a cukání pořád (sporadicky za tepla i studena). Nakonec jsem náhodně zjistil, že na jednom vstřiku dochází k nepatrnému úniku plynu. Stačilo s ním pootočit a nyní mám klid. Auto od té doby při jízdě na plyn ani neškublo.
Co se týče startu za studena, tak používám automat, startuji na benzín a následně se motor sám přepne na plyn. Nicméně taky občas dochází k tomu, že chod motoru je chvíli nepravidelný a jde na 3 válce. Já to přisuzuji tomu, že by na tom jednom vstřiku chtělo asi vyměnit nějaké těsnění(nebo co tam je), jelikož při delším stání dochází možná pořád k částečnému úniku plynu ze systému té jedné trysky (na jízdní vlastnosti asi již bez vlivu). Celý systém je samozřejmě při vypnutém klíčku odpojen, ale po nastartování chvíli potom trvá, než se plyn na vstřikách (tryskách) opět natlakuje a proto to chvíli hapruje.
Dodo-multipla
Fiaťák
Příspěvky: 162
Registrován: 25 lis 2005, 09:44
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Dodo-multipla »

tak to ja automat pouzit nemuzu
treba jak je teplota po 0, tak i po minute behu na benzin kdyz prepnu na plyn, auto okamzite zdechne
ale jak se trochu ohreje, tak vse v pohode
zadne cukani za jizdy ani nic jineho
jeste je vlastne mezifaze, kdyz malo zahrate auto prepnu na plyn, tak pokud jedu najednou dojde k razantnimu ubytku vykonu a s plynem az na podlaze to skoro nejede
ale po chvili se to vzpamatuje a najednou vystreli jako raketa :lol:
no co 700 za kabely mi nejak neublizi, tak to vyzkousim
lacin
Znalec
Příspěvky: 991
Registrován: 05 lis 2005, 13:04
Bydliště: taky JM

Příspěvek od lacin »

Jooo, ja sem mluvil o propanbutanu. CNG neni zkapalnenej, je to jenom stlacenej plyn, v motoru je akorat regulator, kterej redukuje tlak plynu v nadrzi, cili nedochazi k nejakymu vyraznymu ochlazovani. Takze se omlouvam za dezinformaci... :-D Myslel sem, ze jde o LPG.
Hustokrutost
zbynek
Začátečník
Příspěvky: 20
Registrován: 19 lis 2006, 20:33

Plynový filtr

Příspěvek od zbynek »

Ahoj,
moje CNG multipla cukala při jízdě na plyn. Vyměnil jsem zapalovací kabely (mimochodem doporučuju Tesla Blatná) a nepomohlo.
Dal jsem to do servisu (Ing. Černý, Praha) a tam mi vyměnili plynový filtr. Takový malý váleček v plynovém potrubí. Ten starý už byl pěkně zanesený. Nový stál tuším tisícovku.
Od té doby to jezdí gut!
ahoj, zbyněk
Multipla Bipower SX, 2001
srokis
Začátečník
Příspěvky: 44
Registrován: 23 kvě 2006, 09:42
Bydliště: Jeseník

Re: Plynový filtr

Příspěvek od srokis »

zbynek píše:Ahoj,
moje CNG multipla cukala při jízdě na plyn. Vyměnil jsem zapalovací kabely (mimochodem doporučuju Tesla Blatná) a nepomohlo.
Dal jsem to do servisu (Ing. Černý, Praha) a tam mi vyměnili plynový filtr. Takový malý váleček v plynovém potrubí. Ten starý už byl pěkně zanesený. Nový stál tuším tisícovku.
Od té doby to jezdí gut!
ahoj, zbyněk
Kde najdu ten filtr (pod autem, v motorovém prostoru ...) a kde se dá sehnat?
Multi 1,6 Bipower, r.v.2000
zbynek
Začátečník
Příspěvky: 20
Registrován: 19 lis 2006, 20:33

Příspěvek od zbynek »

Ahoj, ja ti nevim presne pac jsem u toho nebyl, kdyz se v tom vrtali.
Myslim ale, ze to je nekde v privodnim potrubi od tlakoveho ventilu ke vstrikum (vodorovna trubka nad motorem nebo jeji napojeni).

Jeste me napadlo zkusit stesti a najit to v databazi dilu - viz link:
http://91.92.0.122:7080/navi?FORCED=TRUE

Pripadne se obrat na nejake CNGare - napr. pan Cerny v Praze nebo pan Halada (ekogas auto) taky v Praze. Jsou k dohledani na internetu.

Snad to pomuze, mej se.
zbynek
Multipla Bipower SX, 2001
Uživatelský avatar
futo
Začátečník
Příspěvky: 5
Registrován: 20 pro 2010, 19:33

Re: občas v tom cuká a občas netáhne = zapalovací kabely

Příspěvek od futo »

Filtr je zde :lol:
Přílohy
M.JPG
M.JPG (92.4 KiB) Zobrazeno 8147 x
Odpovědět

Zpět na „Multipla | Motor - ostatní“