Chip
Moderátoři: kubiii, Minimaxa, peta.smolik, Globusman
- Reklama
čus, mám benzín, tak to neřeším, ale kámoš mi kdysi poslal tyhle odkazy:
http://www.hscz.cz/tuning/
http://www.diesel-technik.cz/chiptuning ... bilu/fiat/
tak na to mrkni, třeba to bude vončo
http://www.hscz.cz/tuning/
http://www.diesel-technik.cz/chiptuning ... bilu/fiat/
tak na to mrkni, třeba to bude vončo
Re: Chip
pokud máš benzín, pusť to z hlavy, samotný chip ti moc nepomuže, u 1,6 to bude nárůst kolem 4-6 kw, pokud snížíš hlavu, přidáš leštěné svody a další a další nákladné úpravy, dostaneš se na nějakých 8-12 kw navíc. Pokud máš naftu, jsou dva základní způsoby jak chipovat. buďto si koupíš power box který během 5min zapojíš sám, nebo odvezeš auto do firmy, kde ti nahrají nové mapy do pc v autě. první možnost je jednodušší, mnohdy levnější, ale nikdy nevíš zda to není zajíc v pytli. Pokud ti to bude dělat firma, dobrá firma, původní mapy ti zazálohuje na CD které ti dá, poskytne ti na chip záruku, nebo ti to dají na 14 na zkoušku, a když ti to nebude vyhovovat vrátí ti prachy i původní nastavení zpět. Samozřejmostí je test výkonu na brzdě před a po výkonu. nárůst jak u powerboxu i u přehrání map bude kolem 25 PS. Firem které to dělají najdeš na netu docela dost.Fantom píše:Ahoj,
najde se tu někdo,kdo by měl představu,kde bych sehnal člověka,fy,která by mi přečipovala multiplu?
Prosím,reakce typu to sis měl koupit sporťáka,ty seš blázen apod.jsi nechte od cesty.
Díky
www.minimaxa.cz
já ale neodpovídal tobě, tak nemáš za co děkovat.Kubanec píše:Dík maxi za snahu ,ale myslel jsem osobní zkušenost někoho kdo má doma čipnutýho mloka v naftě ,třeba žere to o 1 litr víc ,kouří atd......
Důvodem chipování je optimalizace nastavení ECU, které dostalo auto do vínku ve fabrice. výrobce to nastaví nikoli na největší výkon, nejnižší spotřebu, nejdelší životnost, ten to nastaví tak nějak akorát. Já momentálně jezdím s power boxem "CRPower" od firmy PSI Motorsport, kde se původní hodnota 77kW změnila na 88kW a točivý moment z 200Nm na 240Nm. Tenhle power box u nás v ČR vyjde na nějakých 13tis Kč. Zatím jsem spokojený, spotřeba je o cca 0,2L nižší, kouřivost stejná a samosebou výkon je lepší a to hlavně při nižžích otáčkách tak od 1500ot/min. Prostě došlo k optimalizaci původního nastavení ECU. Samosebou lze dosáhnout i výkonu kolem 92-95kW pokud se změní nastavení přímo ECU, ale takový výkon už bude muset být kompenzovaný větší spotřebou a pokud bude program od nějakýho dobytka, tak se zkrátí životnost motoru. O likvidaci turba nemluvě. Takže pokud se to udělá s rozumem, v případě původních 77kW změnou na nějakých 85-88kW, myslím si, že bude vše OK, když se to přežene, může to vydržet, ale nemusí. ono je to vždy sázka do loterie. ideální pro chipování na vyšší hodnoty jsou auta max 3-4 roky stará s najetými cca 50-60tis km, pokud to má 150tis tak jako moje, musí se stařenkou opatrně.
www.minimaxa.cz
-
- Znalec
- Příspěvky: 725
- Registrován: 09 led 2007, 18:35
-
- Začátečník
- Příspěvky: 29
- Registrován: 20 led 2008, 13:33
- Bydliště: Šaľa Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
chip
Ja mam 105 /130/ jtd a 120 /150/ multijet obe maju zvyseny vykon.
105 ma teraz najazdenych 270 tis km bez vacsich problemov. Dymivost pri plnnom vykone sa zvysila , spotreba pri ustalenej jazde v rychlostnych limitoch klesla o ,2 l.
Do 140 Km/h akceleruje ako blazon /pred tym do 110/, bez problemov dosahuje 160,/pred tym to bolo dole z kopca zvetrom v chrbte.../ max isiel som s tym cca 180 tacho ./ a isla by aj viac/
malinko stupla spotreba oleja, nieje to nic hrozne, este stale nedolievam, vymena vzdy po 15 tisic km.
narast krutiaceho momentu po nacipovani nevydrzal spodny silentblok na motore- vymena a odvtedy je pokoj.
120 multipla multijet teraz cerstvo po zabehu nacipovana takze skusenosti trochu neskor.
105 ma teraz najazdenych 270 tis km bez vacsich problemov. Dymivost pri plnnom vykone sa zvysila , spotreba pri ustalenej jazde v rychlostnych limitoch klesla o ,2 l.
Do 140 Km/h akceleruje ako blazon /pred tym do 110/, bez problemov dosahuje 160,/pred tym to bolo dole z kopca zvetrom v chrbte.../ max isiel som s tym cca 180 tacho ./ a isla by aj viac/
malinko stupla spotreba oleja, nieje to nic hrozne, este stale nedolievam, vymena vzdy po 15 tisic km.
narast krutiaceho momentu po nacipovani nevydrzal spodny silentblok na motore- vymena a odvtedy je pokoj.
120 multipla multijet teraz cerstvo po zabehu nacipovana takze skusenosti trochu neskor.
multipla jtd 1.9 99 /130 ps/
+ multipla multijet 1.9 2008 /120 ps/
+ multipla multijet 1.9 2008 /120 ps/
-
- Znalec
- Příspěvky: 725
- Registrován: 09 led 2007, 18:35
...v tom pripadku v poradkuMinimaxa píše:jsou lidé, kteří chtějí jen optimalizovat výkon motoru (já) a pak jsou lidé, kteří chtějí udělat z vagónu ČD ferraristifmajstrABARTH píše:proboha proc chcete zvedat vykon u takovy dodavky ktera ma nejhorsi jizdni vlastnosti mezi mpv...se chcete zabiit?
Cinquecento 1.1 Sporting ABARTH-červéný:-D a Multipla fanda:)
nevím z čeho jsi odvodil ty nejhorší jízdní vlastnosti.... Já s Mulťasem jezdím docela ostře (zvyk ze služebního "ferrari") a nemůžu si stěžovat ani na motor (i bez čipů), ani na podvozek...jen aerodynamika je při 190 horšístifmajstrABARTH píše:proboha proc chcete zvedat vykon u takovy dodavky ktera ma nejhorsi jizdni vlastnosti mezi mpv...se chcete zabiit?
Multipla 1,9 JTD 186 ELX, 81 kW, r.v. 2000, stříbrná
aerodinamika při 140km/h hrůza, při 190km/h naprosté neštěstí - a hlavně jen blázen jezdí s multiplou 190, protože se potom spotřeba rovná spotřebě lokomotivypetr69 píše:nevím z čeho jsi odvodil ty nejhorší jízdní vlastnosti.... Já s Mulťasem jezdím docela ostře (zvyk ze služebního "ferrari") a nemůžu si stěžovat ani na motor (i bez čipů), ani na podvozek...jen aerodynamika je při 190 horšístifmajstrABARTH píše:proboha proc chcete zvedat vykon u takovy dodavky ktera ma nejhorsi jizdni vlastnosti mezi mpv...se chcete zabiit?
www.minimaxa.cz
Ahoj chlapci tak se nám ta debata nějak rozjela,každopádně nechápu Mistra ABARTHA A JEHO HLÁŠKY,zřejmě nikdy nejel v Mlokovi,protože já si myslím a určitě nejsem sám ,že jízdní vlastnosti jsou super a dokonce jedny z nej u mpv /nemluvím o střelbě na dálnici/ jezdil jsem v Pikasu a rád jsem se vrátil do svýho.Co se chipu týče děkuji maxi za super konkrétní odpově'd ,ale zdá se mi to dost drahý možná kdybych to vyzkoušel tak bych mluvil jinak Kubas
Kubas
r.v.2000 294 000km MLOK/multipla/prodáno
r.v.2005 53 300km Fiat Idea červená
r.v.2006 160 000km Multipla ll /mlok podruhé/
r.v.2008 13800km SUZUKI SV 650
r.v.2000 294 000km MLOK/multipla/prodáno
r.v.2005 53 300km Fiat Idea červená
r.v.2006 160 000km Multipla ll /mlok podruhé/
r.v.2008 13800km SUZUKI SV 650