Aha.Lebo stilo ukazuje l/100 km.Patrik píše:Peto Fiat píše:tak tolko nezere ani tank.Je to dost.Kód: Vybrat vše
jinak ted sem jel do rakouska 600km v kuse 120-150km/h, tzn. 4000 otacek hadr :] (samo na zimnich gumach) a prumerka byla 16.6km/l
Peťo, to je právě nádherná spotřeba. Mrkni na jednotku ! Není to l/100km ale km/l. Takto ukazuje spotřebu Punto Mk2a, narozdíl od tvého Mk2b. 16.6km/l odpovídá 6.0 l/100km a to je moc krásné na rychlost 120-150km/h.
Na první pohled jednotka km/l je chaotická (jsme přece všichni navyklí na l/100km, ale díky tomu je rozlišení jemnější - 5.0-5.1 ..... 5.5 l/100km odpovídá 20.0 -19.9 - .... 18.0 l/100km. Takže zatímco v prvém případě je 5 dílků, v druhém případě 20. Sice jsem si na km/l úplně zvyknul ale přece jen l/100km je obvyklejší a furt to na něj v hlavě přepočítávám.
DISKUZE - Spotreba - MK2
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
Skoda Garde--> Fiat Punto 55S--->Fiat Brava 1,2 16v Sx---> Fiat STILO 1,6 16v
Buduce auto:Lancia Delta III
Buduce auto:Lancia Delta III
- Reklama
jo, jenze to bys musel se drzet s konstatnima otackama pod 2000, jen smudlat plyn, jako je to na petku pri 90km/h po rovince .. takze byt v aerodynamickym tunelu po smeru vetru a mit prevodovku s 6,7,8 stupnemaKUFI píše: OK. Tak ale po tom logicky cim rychlejs jedu, tak by mela bejt spotreba nizsi (za kratsi casovej usek ujedu vic km). Takze pri 200km/h by to meli bejt takovy 3 litry...
to sem ani nevedel, ze je taky verze a/b Sem myslel, ze soudruzi v italii pocitaj spotrebu v km/l Ale pak prisli na to, ze je to blbost ... nejde to preprogramovat? :]Patrik píše: Peťo, to je právě nádherná spotřeba. Mrkni na jednotku ! Není to l/100km ale km/l. Takto ukazuje spotřebu Punto Mk2a, narozdíl od tvého Mk2b. 16.6km/l odpovídá 6.0 l/100km a to je moc krásné na rychlost 120-150km/h.
Jinak ja to na l/100km prepocitavam jen kdyz se s nekym bavim o spotrebe, jinak v hlave uz mi to zacina myslet v km/l .. a rozhodne se mi tak lip pocita, kolik me stoji 1km ... proste pocitac ukazuje primo napr. 18km/27Kc
Kufi. Když stojíš na volnoběh, motor si pořád bere palivo, ale ty neujedeš ani metr ! Představ si že stojíš v zácpě na dálnici a máš 5 litrů paliva. Furt stojíš (už hodiny) a motor za tu dobu spotřeboval už 3 litry. Pak se konečně dálnice uvolní a ty ujedeš ještě 10km do cíle a spotřebuješ při tom litr paliva (máš spotřebu 10l/100kmpři jízdě). Jaká je ale celková spotřeba ? 3+1litrů / 10km trať = 4l / 10 km = 40l/100km. Chápeš ? Je to součet spotřebovaného paliva děleno součet najetých kilometrů. Při volnoběhu motor stále spotřebovává palivo (byť málo), ale neujedeš ani metr !KUFI píše:Ja myslim ze prave naopak, mela by bejt mensi. Motor bezi na nizky otacky=vstrikovani malyho mnozstvi paliva. Rozjedu se, motoru se zvysi otacky=vstrikovani vetsiho mnozstvi paliva. Alespon tak mi to prijde prirozeny a logicky.Patrik píše:A když budeš stát na křižovatce na volnoběhu, tak ti spotřeba poroste nahoru - to je normální. Přece spotřebováváš palivo, ale neujel jsi ani metr.
Groupe F.I.A.T. forever ! Uno Turbo i.e. Mk1, Punto 1.2 16V ELX Mk2
Asi mas pravdu...Patrik píše:Kufi. Když stojíš na volnoběh, motor si pořád bere palivo, ale ty neujedeš ani metr ! Představ si že stojíš v zácpě na dálnici a máš 5 litrů paliva. Furt stojíš (už hodiny) a motor za tu dobu spotřeboval už 3 litry. Pak se konečně dálnice uvolní a ty ujedeš ještě 10km do cíle a spotřebuješ při tom litr paliva (máš spotřebu 10l/100kmpři jízdě). Jaká je ale celková spotřeba ? 3+1litrů / 10km trať = 4l / 10 km = 40l/100km. Chápeš ? Je to součet spotřebovaného paliva děleno součet najetých kilometrů. Při volnoběhu motor stále spotřebovává palivo (byť málo), ale neujedeš ani metr !
Z Nemecky servisky sem to vubec nepochopil.
Oteplilo se, tak sem to skusil protahnout, co na to řekne spotřeba. Najel sem 53km, z 60% okresky, ze 40% mesto. Prumerna rychlost cinila 65km/h. Po 15ti kilometrech, kdyz uz byl motor dostatecne ohratej a ja sem jel sporive (do 80km/h a max. na 3000ot), tak spotreba cinila 17km/l =5,88l. Pri sviznejsi jizde (100-130km/h 4000-6000ot) spotreba vyskocila na 14-14,2km/l =7l. A kdyz sem to pelasil 160km/h (na 6tku), tak spotreba cinila 13,8km/l =7,2l. Cily je videt, ze teplo ma na spotrebu velice pozitivni vliv. Zatimco v mrazech sem se zridkakdy dostal nad 12km/l, tak tedka jezdim za 14km/l pri velice ostrej jízdě a za 16-17km/l s klidnou nohou. A to neni este zadny teplo...
PS: Jak to tak pozoruju, ta 6tka je velice ekonomicka, ale pritom stale svizna (ani do vetsich kopcu neni nutny podrazovat na 5tku (a to ve dvouch lidech, jedna 94kg a druha 125kg ).
PS: Jak to tak pozoruju, ta 6tka je velice ekonomicka, ale pritom stale svizna (ani do vetsich kopcu neni nutny podrazovat na 5tku (a to ve dvouch lidech, jedna 94kg a druha 125kg ).
Vsechny kvalty tocim az do 6200ot. Vic to nema smysl, pac nekde u 6500ot vykon citelne slabne (je to pekne videt na tom diagnostickym grafu). Pri 6200ot na 6tku jedes 200km/h. Vic uz bohuzel na tacháči nenilacin píše:KUFI: kolik tocis na sestku? A kolik na petku??? A kolik knedlis na trojku v omezovacu?
Omezovac nemam.
Tak to já řadím dřív (na rovině cca při 5.250 ot/min, ve stoupáních při 5.500 ot/min). U motoru 1.2 16V 80PS si myslím, že nemá smysl to točit dál. Podívej se třeba na tvůj graf. Na těch 5.000 otáčkách motor přejde na režim konstantního výkonu a točivý moment začíná s dalším růstem otáček padat. Přeřazování kolem tohoto bodu zlomu je nejlepší na akceleraci. Hnát to dál přináší už jen negativa.KUFI píše:Vsechny kvalty tocim az do 6200ot. Vic to nema smysl, pac nekde u 6500ot vykon citelne slabne (je to pekne videt na tom diagnostickym grafu). Pri 6200ot na 6tku jedes 200km/h. Vic uz bohuzel na tacháči nenilacin píše:KUFI: kolik tocis na sestku? A kolik na petku??? A kolik knedlis na trojku v omezovacu?
Omezovac nemam.
Jiný případ je chiptuning. Dá se prý odstranit řízení na konstantní výkon, a motor pak dosahuje 95 koní při 6.500 ot/min.
Groupe F.I.A.T. forever ! Uno Turbo i.e. Mk1, Punto 1.2 16V ELX Mk2
Kdepak. U 4700ot to znatelne zatahne a prestane az v 6500ot. To mezi tim se musi beze zbytku vyuzitPatrik píše:Tak to já řadím dřív (na rovině cca při 5.250 ot/min, ve stoupáních při 5.500 ot/min). U motoru 1.2 16V 80PS si myslím, že nemá smysl to točit dál. Podívej se třeba na tvůj graf. Na těch 5.000 otáčkách motor přejde na režim konstantního výkonu a točivý moment začíná s dalším růstem otáček padat. Přeřazování kolem tohoto bodu zlomu je nejlepší na akceleraci. Hnát to dál přináší už jen negativa.
Jiný případ je chiptuning. Dá se prý odstranit řízení na konstantní výkon, a motor pak dosahuje 95 koní při 6.500 ot/min.
Chiptuning prida u toho Sportingu podle tabulek 19hp. Bohuzel se tim ale snizi zivotnost motoru a predevsim je nutny prejit na N98. Coz pri dnesnich cenach benzinu...
No, řekl bych, že jde jen o tvůj psychologický klam. Jestli ten graf je od tvého motoru auta, tak to jen potvrzuje. U 4700ot/min žádný skok ve výkonu není vidět, naopak v té oblasti je pěkně plochá momentová křivka. Je to jen tvůj pocit.
Fakt je, že když někdy předjíždím, tak to točím až na 6.000 ot/min, ale to jen kvůli tomu, abych neztratil výkon během nutného přeřazení.
Vyzkoušej přeřazovat kolem 5.500 otáček, tím bys měl z motoru vyždímat to nejlepší.
Chiptuningu taky nefandím. Je to drahý, a pokud nemáš turbodiesel, tak ten efekt za ty prachy nestojí - raději bych si vybral model s výkonnějším seriovým motorem. (třeba 1.4 16V nebo 1.8 HGT )
Fakt je, že když někdy předjíždím, tak to točím až na 6.000 ot/min, ale to jen kvůli tomu, abych neztratil výkon během nutného přeřazení.
Vyzkoušej přeřazovat kolem 5.500 otáček, tím bys měl z motoru vyždímat to nejlepší.
Chiptuningu taky nefandím. Je to drahý, a pokud nemáš turbodiesel, tak ten efekt za ty prachy nestojí - raději bych si vybral model s výkonnějším seriovým motorem. (třeba 1.4 16V nebo 1.8 HGT )
Groupe F.I.A.T. forever ! Uno Turbo i.e. Mk1, Punto 1.2 16V ELX Mk2