HELP - Topení

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Odpovědět
ygzo
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 477
Registrován: 12 úno 2007, 23:29
Bydliště: Nové Mesto n/V
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ygzo »

Arrow79 píše:Popravde, vzdy je lepsie pouzivat privod vonkajsieho vzduchu ako cirkulaciu vnutorneho.. :)
Nerosia sa okna, to mi je jasne. Ale ked pred vami ide nakladak, ktory uzasne smradi, tak si to radsej zavriem. Mna len zarazilo ze on tvrdil ze sa to moze od toho pokazit, resp. to mu asi povedali vo fiate.
Fiat Punto MKII 1.2 16V HLX
Reklama
 

Arrow79
Všeználek
Příspěvky: 1765
Registrován: 05 dub 2007, 09:31
Bydliště: Zvolen, SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Arrow79 »

No ved jasne, zalezi na okolnostiach, urcite nepojdem popri nejakej COVke so zapnutym vonkajsim privodom :)

No, ak to niekto tvrdil, tak ma asi pravdu. Majco sa vzdy trafi, dal by som na neho :)
Punto MK2 1.2 8V ELX
ygzo
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 477
Registrován: 12 úno 2007, 23:29
Bydliště: Nové Mesto n/V
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ygzo »

Tak teraz len ci si to dokazem sam vymenit. Preto som sa aj na to pytal, ze kolko to stoji a ci je to lahko dostupne, lebo polovicu palubky sa mi rozoberat nechce.
Fiat Punto MKII 1.2 16V HLX
majki
Všeználek
Příspěvky: 1021
Registrován: 02 dub 2007, 16:08
Bydliště: Praha / Karvina
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od majki »

Sa mi tiez stalo, nesiel stvorty stupen. Vo Fiate mi vymenili ten pristrojecek co je za tym otocnym kolieskom. Stalo to 453,- bez DPH + praca, ale tu pracu si mohol clovek urobit aj sam.
Mazda2 1.3 TE '08 :D
History: Punto mk2a 1.2 16v Sporting / Punto mk2b 1.2 8v Active / Mazda 626 2.2 12v limo GD US '88
ygzo
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 477
Registrován: 12 úno 2007, 23:29
Bydliště: Nové Mesto n/V
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ygzo »

No ved to, ja si to vymenim radsej sam, len musim vediet co kupit.
Fiat Punto MKII 1.2 16V HLX
havros
Fiaťák
Příspěvky: 82
Registrován: 15 srp 2007, 12:02
Bydliště: Litoměřice, Ústí n/L

Příspěvek od havros »

Dneska se mi stala velmi zajímavá věc :)
Ráno jsem vyrazil k autu o pár minut dřív, protože byla fakt zima.. asi -7°C
Nastartoval jsem, pustil topení, oškrábal okna a vyrazil jsem.. Jenže pořád ne a ne se to roztopit. Namrzaly okna i zevnitř. Ujel jsem 25 km jako v mrazáku, zastavil na semaforu a světe div se, z ničeho nic se začal valit krásně horký vzduch :roll:
Tuhle situaci jsem moc nechápal, neznáte možné příčiny?
Admin SE-tuning.cz
Bylo:
Punto 1,1i (55s) r.v. 98, 3dv. hatchback
Nyní:
Hyundai i30 Made in CZ 1,4 80kW, Indigo Blue
majco
Všeználek
Příspěvky: 1078
Registrován: 10 úno 2006, 14:48
Bydliště: Žilina

Příspěvek od majco »

havros píše:Dneska se mi stala velmi zajímavá věc :)
Ráno jsem vyrazil k autu o pár minut dřív, protože byla fakt zima.. asi -7°C
Nastartoval jsem, pustil topení, oškrábal okna a vyrazil jsem.. Jenže pořád ne a ne se to roztopit. Namrzaly okna i zevnitř. Ujel jsem 25 km jako v mrazáku, zastavil na semaforu a světe div se, z ničeho nic se začal valit krásně horký vzduch :roll:
Tuhle situaci jsem moc nechápal, neznáte možné příčiny?
Asi sa ti spravila kaša z nemrzky a ucpala vstup do radiatora kúrenia a ked si zastavil tlak vody sa zmenšil a vtedy to povolilo :shock:
Zmeraj si do kolko máš namiešanú nemrzku v chladiči :wink:
Punto-MK2 1,2 8V 2001
Punto-Mk1 1,1 8V 1996
havros
Fiaťák
Příspěvky: 82
Registrován: 15 srp 2007, 12:02
Bydliště: Litoměřice, Ústí n/L

Příspěvek od havros »

Kde/jak se to dá změřit? :oops:
Admin SE-tuning.cz
Bylo:
Punto 1,1i (55s) r.v. 98, 3dv. hatchback
Nyní:
Hyundai i30 Made in CZ 1,4 80kW, Indigo Blue
majco
Všeználek
Příspěvky: 1078
Registrován: 10 úno 2006, 14:48
Bydliště: Žilina

Příspěvek od majco »

havros píše:Kde/jak se to dá změřit? :oops:
merá sa to hustomerom na chladiace kvapaliny dá sa to kúpiť aj v Tescu je to taká trubička zo stupnicou a na konci je taký gumený balónik ! Ale odporúčam zájsť do servisu nech ti to zmerajú
Punto-MK2 1,2 8V 2001
Punto-Mk1 1,1 8V 1996
Anduril
Znalec
Příspěvky: 795
Registrován: 27 zář 2007, 10:19
Bydliště: OVA, F-M, OL

Příspěvek od Anduril »

Kdyz to meris tim hustomerem, tak musis dodrzet nejake podminky pro mereni, nelze to nasat venku v mrazu a podivat se na stupnici, to nema smysl.
Mi to merili ve fiatu nejakym optickym pristrojem.
Ford Focus 1.6 Trend X 2009
ex. Fiat Punto MK2 1.2l 16V HLX 3dv.
majco
Všeználek
Příspěvky: 1078
Registrován: 10 úno 2006, 14:48
Bydliště: Žilina

Příspěvek od majco »

Anduril píše:Kdyz to meris tim hustomerem, tak musis dodrzet nejake podminky pro mereni, nelze to nasat venku v mrazu a podivat se na stupnici, to nema smysl.
Mi to merili ve fiatu nejakym optickym pristrojem.
No jasné ved preto ho posielam do servisu ked nevie ako to funguje a ako to vyzerá :wink:
Všetko je raz po prvý krát 8)
Punto-MK2 1,2 8V 2001
Punto-Mk1 1,1 8V 1996
ygzo
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 477
Registrován: 12 úno 2007, 23:29
Bydliště: Nové Mesto n/V
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ygzo »

Caute. Neviem ako su na tom vase punta (1.2 16V), ale mne sa zda ze to moje nekuri velmi dobre. V podstate kurit kuri, ale nikdy ho nedokazem vykurit tak aby mi bolo az prilis teplo. Pritom v inych autach po par km jazdy ked je kurenie na max, je uz skoro ako v saune.

Ako vam to kuri?

Vsimol som si este jednej veci - ked idem 100-120km/h, tak sa teplomer drzi tak tesne pod polovicu, ale ked uberiem tak na 60-70km/h a idem na 5prevodovom stupni (otacky su cca na 2000), tak zachvilu teplomer klesne na 1/4. Cize sa mi zda ze teplota dost rychlo klesa a dost rychlo stupa v zavislosti na zabere motoru, teda ci ho tocim, alebo ci ide v nizsich otackach. Pozorujem to v tomto zimnom obdobi. Cez leto nebol problem, vtedy sa mi drzi teplomer cca na 1/2 stale. Je to chyba termostatu alebo to tak u tohto motora byva?

ONC mi radil, ze jemu to robilo podobne veci, ze to je termostat.

Vcera som si vsimol, ze ked auto vytacam do 4 tisic otacok 2-ka, 3-ka, 4-ka, 5-ka, teda mu nalozim, tak sa teplota vysplha dost rychlo na 1/2 teplomeru a ked potom idem pomalsie uz v nizsich otackach, tak behom 30sekund ide o 4 dieliky nizsie skoro na 1/4 teplomeru. Kolise to teda dost rychlo - je to tym termostatom?

Na akej teplote sa ma vlastne drzat motor pocas tohto zimneho pocasia (teplota vzduchu 0 az -4 stupne celzia) ? Moze to kolisat, alebo by sa mal drzat motor na rovnakej teplote?

DIKY
Fiat Punto MKII 1.2 16V HLX
Thor
Fiaťák
Příspěvky: 103
Registrován: 05 lis 2007, 12:19
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od Thor »

Vyzerá to, že ti umrel termostat, asi je stále otvorený a púšťa vodu do chladiča aj keď nie je dostatočne ohriata. A teplota by nejak extrémne nemala skákať v závislosti od počasia. Keď je všetko OK a optimálne teplota je povedzme na prostrednej čiarke budíka, tak by tam mala plus mínus byť či je vonku -30 alebo +40...
ygzo
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 477
Registrován: 12 úno 2007, 23:29
Bydliště: Nové Mesto n/V
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ygzo »

Tak asi sa poobhliadnem po novom termostate. Hmmm, zvladnem to z beznym garazovym vybavenim vymenit? Nepozeral som vobec kde to je umiestnene, ci je k nemu pristup a ci sa lahko vymeni.
Fiat Punto MKII 1.2 16V HLX
Thor
Fiaťák
Příspěvky: 103
Registrován: 05 lis 2007, 12:19
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od Thor »

No, ten tvoj motor som zas až tak podrobne nikdy neskúmal, ale myslím, že čo sa týka prístupu tak to tak zlé nebude ak si dobre pamätám a bežné náradie bude stačiť. Ale možno sa ozve niekto kto to skutočne aj menil. Nie som si istý či tam ide iba tesnenie, alebo aj tesnenie aj tmel :?: V servise nám menili na 1.1 Punťovi termostat a to bola otázka chvíľky, pekný prístup, rýchlovka... Na mojej marejke je to tak na 2 hodiny, pre amatéra aspoň na 3, človek aby rozobral pol auta kým sa k tomu dostane :lol:
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“