HELP - malý výkon a vysoká spotřeba MK2

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Odpovědět
josefbartos
Začátečník
Příspěvky: 18
Registrován: 29 říj 2007, 07:58
Bydliště: Brno

HELP - malý výkon a vysoká spotřeba MK2

Příspěvek od josefbartos »

Zdravím. Potřeboval bych poradit......Mám Punto 1,2 8V, r.v.2002 najeto 100tis. km. Jezdím s ním asi měsíc a jsem celkem zklamaný z výkonu a spotřeby. Mám pocit, že favorit byl větší "žihadlo" a spotřeba 8,8 l/100 je taky vysoká. V tahu to auto jakoby pocukává a cítím, že se mu moc nechce do otáček. Podle toho, co jsem se dočetl to určitě není normální, takže je někde něco špatně. Svíčky nové NGK. Zkoušel jsem odpojit lambdu.....výkon při rozjezdu se zlepšil, ale zase to nemělo výkon ve vysokých otáčkách (na dálnici max. 100 km/h). Včera jsem přišel na to, že tam jsou vlastně lambdy 2 (za katal.) Dál mě napadá, že když nainvestuju do sond a bude v háji katalyzátor, jestli to bude mít význam? Chystám se na diagnostiku, ale říkal jsem si, jestli prvně nevyměnit sondu (popř obě), abych alespoň tuto chybu vyloučil.
Předem dík za rady.
Fiat Punto 1,2 8V, 2002
Reklama
 

josefbartos
Začátečník
Příspěvky: 18
Registrován: 29 říj 2007, 07:58
Bydliště: Brno

Příspěvek od josefbartos »

ještě jsem zapomněl napsat, že po odpojení sondy (kterékoliv) mi po chvíli začne svítit žlutá kontrolka vstřikování. Zhasne až po odpojení baterie (resetu nasastavení) a opětovném připojení konektoru.
Fiat Punto 1,2 8V, 2002
majki
Všeználek
Příspěvky: 1021
Registrován: 02 dub 2007, 16:08
Bydliště: Praha / Karvina
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od majki »

Tak ja ti s timhle neporadim, ale vzhledem k tomu, ze jsem dva roky s Favoritem jezdil do skoly denne 60km, tak ti muzu jen potvrdit, ze to normalni opravdu neni, protoze mamino mk2b s motorem fire je mnohem zivejsi a spotreba ve meste i v techto mrazicich nestoupa nad 7l/100km...
Mazda2 1.3 TE '08 :D
History: Punto mk2a 1.2 16v Sporting / Punto mk2b 1.2 8v Active / Mazda 626 2.2 12v limo GD US '88
Pun-to
Znalec
Příspěvky: 737
Registrován: 06 čer 2007, 22:25
Bydliště: Česká Třebová

Příspěvek od Pun-to »

Koukals na rozvodovej řemen? A co filtr sání? Nepřibržďujou ti brzdy?
Fiat Punto 1,7TD SX rv95
stifmajstrABARTH
Znalec
Příspěvky: 725
Registrován: 09 led 2007, 18:35

Příspěvek od stifmajstrABARTH »

co rucni brzda nezustava zabrzdena?... :roll:
Cinquecento 1.1 Sporting ABARTH-červéný:-D a Multipla fanda:)
Uživatelský avatar
Katy
Všeználek
Příspěvky: 5555
Registrován: 13 zář 2005, 19:04
Bydliště: JM

Příspěvek od Katy »

my car, my life !
www.puntotuning.eu
www.girlstuning.cz
kozel
Fiaťák
Příspěvky: 56
Registrován: 10 zář 2007, 17:36
Bydliště: Havířov

Příspěvek od kozel »

hoj,taky jsem mel ten problem,spotreba 10l a vykon nic a za studena problem se startovanim,dal jsem to do fiatu na pc a lambda ,ale mam 2000rok a mam jen jednu,cena je trochu sok skoro 6000kc
josefbartos
Začátečník
Příspěvky: 18
Registrován: 29 říj 2007, 07:58
Bydliště: Brno

Příspěvek od josefbartos »

Pun-to píše:Koukals na rozvodovej řemen? A co filtr sání? Nepřibržďujou ti brzdy?
Filtr sání novej, brzdy jsou na 100% ok (byly na STK). Ale na rozvoďák jsem nekoukal...že by byl přeskočenej??? A nebo ještě jsem tady někde četl o tom uhlíkovým filtru paliv. výparů....
Ale ještě mě napadá, že technik na emisích mi říkal....CO2 je na hraně, asi dodělává katalyzátor.....a s tím mají přece souvislost i ty lambdasondy.
Fiat Punto 1,2 8V, 2002
Pun-to
Znalec
Příspěvky: 737
Registrován: 06 čer 2007, 22:25
Bydliště: Česká Třebová

Příspěvek od Pun-to »

To spíš ta první lambda (životnost se uvádí kolem 40000km takže na to má už trochu nárok) nebo vysokej tlak benzínu ve vstřikovači (ucpaná přepadová větev palivového potrubí). Dál to můžou dělat obě teplotní čidla. Ještě by mohla bejt načatá řídící jednotka ale není to moc pravděpodobný.
Nejlepší řešení asi bude ta diagnostika.
Fiat Punto 1,7TD SX rv95
josefbartos
Začátečník
Příspěvky: 18
Registrován: 29 říj 2007, 07:58
Bydliště: Brno

Příspěvek od josefbartos »

Pun-to píše:To spíš ta první lambda (životnost se uvádí kolem 40000km takže na to má už trochu nárok) nebo vysokej tlak benzínu ve vstřikovači (ucpaná přepadová větev palivového potrubí). Dál to můžou dělat obě teplotní čidla. Ještě by mohla bejt načatá řídící jednotka ale není to moc pravděpodobný.
Nejlepší řešení asi bude ta diagnostika.
Jo,jo. Vidím, že těch příčin může být hodně :? Dnes to už nestihnu, ale příští týden na tu diagnostiku zajedu a potom dám vědět, jak jsem dopadl. Snad na něco přijdou.
Jinak všem moc děkuji za příspěvky.
Fiat Punto 1,2 8V, 2002
RomanP
Začátečník
Příspěvky: 3
Registrován: 27 pro 2007, 23:06

Příspěvek od RomanP »

Jo,jo. Vidím, že těch příčin může být hodně :? Dnes to už nestihnu, ale příští týden na tu diagnostiku zajedu a potom dám vědět, jak jsem dopadl. Snad na něco přijdou.
Jinak všem moc děkuji za příspěvky.[/quote]


Můžu se zeptat, jak to dopadlo, podle popisu mám podobné problémy.
josefbartos
Začátečník
Příspěvky: 18
Registrován: 29 říj 2007, 07:58
Bydliště: Brno

Příspěvek od josefbartos »

RomanP píše:Jo,jo. Vidím, že těch příčin může být hodně :? Dnes to už nestihnu, ale příští týden na tu diagnostiku zajedu a potom dám vědět, jak jsem dopadl. Snad na něco přijdou.
Jinak všem moc děkuji za příspěvky.

Můžu se zeptat, jak to dopadlo, podle popisu mám podobné problémy.[/quote]
Dopadlo to tak, že v tom šíleným shonu před Vánocema jsem to vůbec nezvládl nějak dál řešit. Takže auto dál papá benzín a já jsem na nervy při jakémkoliv zrychlování:-(((. Ale přece jen se něco dělo....Včera jsem to nechal napojit na tu diagnostiku a hlásilo to chybu "účinnost katalyzátoru je příliš malá" Teď alespoň vím, že jsou špatný sondy nebo katalyzátor. Ať tak nebo tak, nebo dokonce oboje, na "pár" korun to vyjde. Nevíte někdo čím začít, nebo jak zjistím, jestli jsou špatný sondy nebo katalyzátor? Nebo vyměnit oboje a nepřemýšlet? Dik.
Fiat Punto 1,2 8V, 2002
josefbartos
Začátečník
Příspěvky: 18
Registrován: 29 říj 2007, 07:58
Bydliště: Brno

Příspěvek od josefbartos »

josefbartos píše:
RomanP píše:Jo,jo. Vidím, že těch příčin může být hodně :? Dnes to už nestihnu, ale příští týden na tu diagnostiku zajedu a potom dám vědět, jak jsem dopadl. Snad na něco přijdou.
Jinak všem moc děkuji za příspěvky.

Můžu se zeptat, jak to dopadlo, podle popisu mám podobné problémy.
Dopadlo to tak, že v tom šíleným shonu před Vánocema jsem to vůbec nezvládl nějak dál řešit. Takže auto dál papá benzín a já jsem na nervy při jakémkoliv zrychlování:-(((. Ale přece jen se něco dělo....Včera jsem to nechal napojit na tu diagnostiku a hlásilo to chybu "účinnost katalyzátoru je příliš malá" Teď alespoň vím, že jsou špatný sondy nebo katalyzátor. Ať tak nebo tak, nebo dokonce oboje, na "pár" korun to vyjde. Nevíte někdo čím začít, nebo jak zjistím, jestli jsou špatný sondy nebo katalyzátor? Nebo vyměnit oboje a nepřemýšlet? Dik.[/quote]

Takže je to zjištěno. Byl špatně nasazenej rozvoďák o zub. Auto dovezený z německa, po údajné výměně rozvoďáku, takže jsme tam chybu hledali naposled :cry: Tak snad už to bude dobrý.
Fiat Punto 1,2 8V, 2002
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“