CNG zima...
Moderátoři: kubiii, Minimaxa, peta.smolik, Globusman
CNG zima...
ahoj všichni.. prosím o zkušenosti z CNG v zimě. po nastartování a následném automatickém přepnutí z benzínu na plyn. motor chcípne. Musím tedy jet několik kilometrů na benzín a potom sám zkusit přepnout na plyn.. vypadá to, že se musí snad ten plyn nějak ohřát nebo co?? aby ho motor vzal..v teplejším počasí bez problému. prosím o jakoukoli radu .. děkuji všem Ps: je tu někdo s Bipowerem z Plzně ??
BiPower... r.v.2001
- Reklama
- Alda
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 358
- Registrován: 07 srp 2006, 09:11
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Ten "směšovač" je vyhřívaný vodou, možná dokud není určitá teplota, tak to prostě nejde. Ale já znovu opakuju, že mi to startuje POŘÁD na plyn, resp. podle tlačítka na palubce. K žádnému automatickému přepnutí na benzín prostě nedochází (jen když dojde plyn). Už jsem to tady řešili, možná to automatické přepínání mají jen novější vozy.
Já mám r.v. 4/2000.
Já mám r.v. 4/2000.
1,6 16V BiPower
mam bipower 2001.. tlačítko je stale vymáčklé to ano jako by si jel na plyn.. záleží ale jak se ti chová ta kontrolka co je na palubce jestli svítí nebo ne!! nebo jí máš prostě prasklou....... a ohřívané to asi taky nebude.. sice tam vedou dvě hadičky ale když se podíváš kam tak je to jenom protažená přepadová hadička zpět do nádržky...
BiPower... r.v.2001
- Alda
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 358
- Registrován: 07 srp 2006, 09:11
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
O tom vyhřívání mi řekl "můj" mechanik. Přehřál se mi motor a jako prvotní a hlavní příčinu určil ucpanou trubičku na té vracečce do nádržky. Voda prostě necirkulovala tak jak měla. A s tím startováním je to tak jak píšu, kontrolka je 100% v pořádku. Už jsme to tady na fóru řešili, zkus se podívat. Je fakt, že pořádný mrazy zatím nebyly, loni nic a letos jsem startoval 1x po noci kdy bylo -10°. A taky to bylo na plyn. Od té doby mrazy nejsou.
Uvidíme, třeba až budou větší mrazy...
Uvidíme, třeba až budou větší mrazy...
1,6 16V BiPower
tou vracečkou teče voda až poté co se motor ohřeje a termostat vodu přepustí jinam... což už je asi dost pozdě na ohřívání plynu .. alespon si to myslím... právě přemýšlím o tom jak vodu přepojit rovnou.. třeba ještě před topení..tak je to u LPG... a tu vrcečku prostě jen do nádržky .. prostě tak jak to maj benzíňáci... zítra na to kouknu ... zatím dík...
BiPower... r.v.2001
Jen doplním, ikdyž to tu už bylo. Zjištěno a potvrzeno, že Mulťa bez OBD (určitě do konce r. 2000) startuje rovnou na plyn. Mrazy nemrazy, chytá to furt dobře. Tchán má 2001, samo to startuje na benzín, pak se to přepne a chcípne. Nemáme na to čas, ale bude se měřit a řešit tlak regulátoru plynu. Regulátor není směšovač, jen se to upravuje z 200 Pa na 10 Pa, aby to ten motor skousl. Pkud se tlak snižuje, potřebuje to dodat teplo (při stlačování se zahřívá, ale to není náš problém, to si řeší plnící stanice). Proto vede přes regulátor teplá voda, aby to při větším odběru neomrzalo. Směšovač je jen u LPG, ale tam se jedná o změnu skupenství plynu.
Multipla Bipower 1,6 /2000
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 162
- Registrován: 25 lis 2005, 09:44
- Bydliště: Pardubice
potvrzujiMišan píše:Jen doplním, ikdyž to tu už bylo. Zjištěno a potvrzeno, že Mulťa bez OBD (určitě do konce r. 2000) startuje rovnou na plyn. Mrazy nemrazy, chytá to furt dobře. Tchán má 2001, samo to startuje na benzín, pak se to přepne a chcípne. Nemáme na to čas, ale bude se měřit a řešit tlak regulátoru plynu. Regulátor není směšovač, jen se to upravuje z 200 Pa na 10 Pa, aby to ten motor skousl. Pkud se tlak snižuje, potřebuje to dodat teplo (při stlačování se zahřívá, ale to není náš problém, to si řeší plnící stanice). Proto vede přes regulátor teplá voda, aby to při větším odběru neomrzalo. Směšovač je jen u LPG, ale tam se jedná o změnu skupenství plynu.
mam 2001 a studena mi taky chcipne
takze nastartuji na benzin, rozjedu se a po cca 1min jizdy na benzin prepnu na plyn a vetsinou se chyti
zatim vyckavam, kdo na ten problem prijde, protoze fiat servis nic nevi a akorat by mi byl schopen vymenit asi vse z elektroniky, mozna i cely motor ale najit chybu proste neumi, amateri
mozna uz ale prosli nejakym skolenim, protoze cng multipla se jiz oficialne prodava i u nas
tak přepadovka to určitě není.. Je to napojený na normální teplej okruh zároveň s topením takže to normálně ten plyn ohřává.. kouknul jsem se i na zapojení CNG ve felicii a je to tam normálně rozvedený na horkej okruh vody. takže nám asi nezbejvá nic jinýho než prostě počkat až se to ohřeje. hodně pomahá když už při startování je topení vypnutý. má tu někdo zpočítáno kolik ujede na nádrž tet v zimě??
BiPower... r.v.2001
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 162
- Registrován: 25 lis 2005, 09:44
- Bydliště: Pardubice
jezdim kratke trasy do 20km a o moc mene nez v lete nenajezdimTommy píše:tak přepadovka to určitě není.. Je to napojený na normální teplej okruh zároveň s topením takže to normálně ten plyn ohřává.. kouknul jsem se i na zapojení CNG ve felicii a je to tam normálně rozvedený na horkej okruh vody. takže nám asi nezbejvá nic jinýho než prostě počkat až se to ohřeje. hodně pomahá když už při startování je topení vypnutý. má tu někdo zpočítáno kolik ujede na nádrž tet v zimě??
rozdil na nadrzi max 20km