CNG zima...

Vše o motoru na CNG, LPG a jejich převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady, topení a chazení

Moderátoři: kubiii, Minimaxa, peta.smolik, Globusman

Odpovědět
Tommy
Fiaťák
Příspěvky: 74
Registrován: 01 zář 2007, 18:57
Bydliště: Plzeň

CNG zima...

Příspěvek od Tommy »

ahoj všichni.. prosím o zkušenosti z CNG v zimě. po nastartování a následném automatickém přepnutí z benzínu na plyn. motor chcípne. Musím tedy jet několik kilometrů na benzín a potom sám zkusit přepnout na plyn.. vypadá to, že se musí snad ten plyn nějak ohřát nebo co?? aby ho motor vzal..v teplejším počasí bez problému. prosím o jakoukoli radu .. děkuji všem Ps: je tu někdo s Bipowerem z Plzně ??
BiPower... r.v.2001
Reklama
 

Uživatelský avatar
Alda
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 358
Registrován: 07 srp 2006, 09:11
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Alda »

Ten "směšovač" je vyhřívaný vodou, možná dokud není určitá teplota, tak to prostě nejde. Ale já znovu opakuju, že mi to startuje POŘÁD na plyn, resp. podle tlačítka na palubce. K žádnému automatickému přepnutí na benzín prostě nedochází (jen když dojde plyn). Už jsem to tady řešili, možná to automatické přepínání mají jen novější vozy.
Já mám r.v. 4/2000.
1,6 16V BiPower
Tommy
Fiaťák
Příspěvky: 74
Registrován: 01 zář 2007, 18:57
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Tommy »

mam bipower 2001.. tlačítko je stale vymáčklé to ano jako by si jel na plyn.. záleží ale jak se ti chová ta kontrolka co je na palubce jestli svítí nebo ne!! nebo jí máš prostě prasklou....... a ohřívané to asi taky nebude.. sice tam vedou dvě hadičky ale když se podíváš kam tak je to jenom protažená přepadová hadička zpět do nádržky...
BiPower... r.v.2001
Uživatelský avatar
Alda
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 358
Registrován: 07 srp 2006, 09:11
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Alda »

O tom vyhřívání mi řekl "můj" mechanik. Přehřál se mi motor a jako prvotní a hlavní příčinu určil ucpanou trubičku na té vracečce do nádržky. Voda prostě necirkulovala tak jak měla. A s tím startováním je to tak jak píšu, kontrolka je 100% v pořádku. Už jsme to tady na fóru řešili, zkus se podívat. Je fakt, že pořádný mrazy zatím nebyly, loni nic a letos jsem startoval 1x po noci kdy bylo -10°. A taky to bylo na plyn. Od té doby mrazy nejsou.
Uvidíme, třeba až budou větší mrazy...
1,6 16V BiPower
Tommy
Fiaťák
Příspěvky: 74
Registrován: 01 zář 2007, 18:57
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Tommy »

tou vracečkou teče voda až poté co se motor ohřeje a termostat vodu přepustí jinam... což už je asi dost pozdě na ohřívání plynu .. alespon si to myslím... právě přemýšlím o tom jak vodu přepojit rovnou.. třeba ještě před topení..tak je to u LPG... a tu vrcečku prostě jen do nádržky .. prostě tak jak to maj benzíňáci... zítra na to kouknu ... zatím dík...
BiPower... r.v.2001
Uživatelský avatar
Alda
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 358
Registrován: 07 srp 2006, 09:11
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Alda »

Mrkni, je to možné, že je to tak jak píšeš. Nemám s tím problémy, tak jsem po tom nepátral. Hlavně jestli se tam ta voda vrací.
1,6 16V BiPower
Mišan
Fiaťák
Příspěvky: 170
Registrován: 22 úno 2007, 08:38
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Mišan »

Jen doplním, ikdyž to tu už bylo. Zjištěno a potvrzeno, že Mulťa bez OBD (určitě do konce r. 2000) startuje rovnou na plyn. Mrazy nemrazy, chytá to furt dobře. Tchán má 2001, samo to startuje na benzín, pak se to přepne a chcípne. Nemáme na to čas, ale bude se měřit a řešit tlak regulátoru plynu. Regulátor není směšovač, jen se to upravuje z 200 Pa na 10 Pa, aby to ten motor skousl. Pkud se tlak snižuje, potřebuje to dodat teplo (při stlačování se zahřívá, ale to není náš problém, to si řeší plnící stanice). Proto vede přes regulátor teplá voda, aby to při větším odběru neomrzalo. Směšovač je jen u LPG, ale tam se jedná o změnu skupenství plynu.
Multipla Bipower 1,6 /2000
Tommy
Fiaťák
Příspěvky: 74
Registrován: 01 zář 2007, 18:57
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Tommy »

myslíš že když přes regulátor vede přepadová hadička že to něco ohřeje??? nechápu proč to není zapojeno na normální teplej okruh..... ???
BiPower... r.v.2001
Dodo-multipla
Fiaťák
Příspěvky: 162
Registrován: 25 lis 2005, 09:44
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Dodo-multipla »

Mišan píše:Jen doplním, ikdyž to tu už bylo. Zjištěno a potvrzeno, že Mulťa bez OBD (určitě do konce r. 2000) startuje rovnou na plyn. Mrazy nemrazy, chytá to furt dobře. Tchán má 2001, samo to startuje na benzín, pak se to přepne a chcípne. Nemáme na to čas, ale bude se měřit a řešit tlak regulátoru plynu. Regulátor není směšovač, jen se to upravuje z 200 Pa na 10 Pa, aby to ten motor skousl. Pkud se tlak snižuje, potřebuje to dodat teplo (při stlačování se zahřívá, ale to není náš problém, to si řeší plnící stanice). Proto vede přes regulátor teplá voda, aby to při větším odběru neomrzalo. Směšovač je jen u LPG, ale tam se jedná o změnu skupenství plynu.
potvrzuji
mam 2001 a studena mi taky chcipne
takze nastartuji na benzin, rozjedu se a po cca 1min jizdy na benzin prepnu na plyn a vetsinou se chyti :lol:
zatim vyckavam, kdo na ten problem prijde, protoze fiat servis nic nevi a akorat by mi byl schopen vymenit asi vse z elektroniky, mozna i cely motor :x ale najit chybu proste neumi, amateri
mozna uz ale prosli nejakym skolenim, protoze cng multipla se jiz oficialne prodava i u nas
Tommy
Fiaťák
Příspěvky: 74
Registrován: 01 zář 2007, 18:57
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Tommy »

tak přepadovka to určitě není.. Je to napojený na normální teplej okruh zároveň s topením takže to normálně ten plyn ohřává.. kouknul jsem se i na zapojení CNG ve felicii a je to tam normálně rozvedený na horkej okruh vody. takže nám asi nezbejvá nic jinýho než prostě počkat až se to ohřeje. hodně pomahá když už při startování je topení vypnutý. má tu někdo zpočítáno kolik ujede na nádrž tet v zimě??
BiPower... r.v.2001
Dodo-multipla
Fiaťák
Příspěvky: 162
Registrován: 25 lis 2005, 09:44
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Dodo-multipla »

Tommy píše:tak přepadovka to určitě není.. Je to napojený na normální teplej okruh zároveň s topením takže to normálně ten plyn ohřává.. kouknul jsem se i na zapojení CNG ve felicii a je to tam normálně rozvedený na horkej okruh vody. takže nám asi nezbejvá nic jinýho než prostě počkat až se to ohřeje. hodně pomahá když už při startování je topení vypnutý. má tu někdo zpočítáno kolik ujede na nádrž tet v zimě??
jezdim kratke trasy do 20km a o moc mene nez v lete nenajezdim

rozdil na nadrzi max 20km
Tommy
Fiaťák
Příspěvky: 74
Registrován: 01 zář 2007, 18:57
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Tommy »

pro všechny s problémem chcípání po přepnutí.... odpojil jsem hadičku s teplou vodou vedoucí k reduktoru a pořadně profoukl až zabublala voda v nádržce... možná je to náhoda ale je to týden a od té doby pohoda.. zkuste to a napište co a jak ju?? je to na tři minuty práce.....
BiPower... r.v.2001
Odpovědět

Zpět na „Multipla | Motor - ostatní“