Nestartující Seicento
Moderátor: peta.smolik
-
- Začátečník
- Příspěvky: 6
- Registrován: 12 lis 2007, 13:06
Nestartující Seicento
Ahoj, mám problém s Fiatem Seicento r.v. 1998, 899ccm benzín, včera mi přestalo startovat. Měl jsem málo benzínu, tak jsem dojel na benzínku, dal nějakých 7 litrů, pokusil se nastartovat, na chvilku to chytlo, ale pak zase chcíplo, od té doby se jen točí startér a nic. Mám dva klíče, oba dva jsem zkoušel, vždycky při startu se mi objeví oranžová kontrolka klíče což obvykle nebývá a červená, která podle rady servisu Fiat má znamenat vstřikování. Tenhle problém se stal už jednou, tehdy podle rady známého stačilo v pojistkové skříni přehodit jednu pojistku, dát jí do nějaké pozice a pak zpět. Teďka nepomáhá nic, auto je totálně KO. Je zajímavé, že předtím normálně jezdilo, najedu s ním nějakých 50 km měsíčně, což není nic moc. U té poslední jízdy začalo cukat když tomu docházelo palivo pak to chcíplo a od té doby nejede. Nevíte někdo v čem může být problém? Díky moc
- Reklama
-
- Začátečník
- Příspěvky: 6
- Registrován: 12 lis 2007, 13:06
Já měl taky to podezření na tyhle tři varianty, s tím imobilizérem to by byl těžký průšvih oprava vzhledem k tomu, že je to počítač by byla asi dost drahá. I když nějaký důvod by to nemělo mít, je divné, že po natankování to na chvilku chytlo a pak chcíplo. Takže bych se přikláněl k ucpanýmu vstřikování, někdo radil, abych tu stříkačku pročistil, ovšem nevím jak. Nebo někoho napadlo, že to nehází jiskru, což taky nevím jak odstranit, táta, který mě tím autem vozí a rozumí jim(ovšem ne těm novým) tak říkal, že když jsou 4 svíčky tak najednou odejít nemůžou. Asi bych zkusil něco podniknout s tou stříkačkou, ovšem nemám potuchy co s tím, táta taky ne...nevěděl byste někdo kde najdu to vstřikování?
-
- Znalec
- Příspěvky: 725
- Registrován: 09 led 2007, 18:35
mam sice petikilo a 1.1 ale uz se mi taky stalo ...svitil oranz klic a motor jen tocil ale nechyt....ja mam primo u spinacky takovej plastik je to jakoby tlacitko....uz nvm jak ale proste ho zmackni...ted nvm jestli s otocenym bo vyndanym klickem....ale jestli ti sviti ten klic mohlo by to byt ono..nejak to pomackej a pak mi to normalne chytlo
Cinquecento 1.1 Sporting ABARTH-červéný:-D a Multipla fanda:)
-
- Začátečník
- Příspěvky: 6
- Registrován: 12 lis 2007, 13:06
Jak je pod volantem nalevo pojistková skříň tak vedle ní nebo oddělat kryt a pohrabat se přímo tam a najít nějaký to tlačítko? Jakou má mít barvu? Tam je toho hafo hlavně pojistek je šílená spousta.stifmajstrABARTH píše:....ja mam primo u spinacky takovej plastik je to jakoby tlacitko....uz nvm jak ale proste ho zmackni...ted nvm jestli s otocenym bo vyndanym klickem....
Tak že asi takhle:
Pokud svítí stále klíč, imobilizér asi zapoměl kódy klíčů. Měl bys mít ještě třetí (hnědý) master klíč, s ním jde nastartovat, zajet do servisu Fiat a nechat znovu nakódovat ty dva modré klíče. Červené kontrolky vstřikování si zatím nevšímej, ta zhasíná, až motor naskočí a chvíli běží, jednotka to asi nebude. To s tím tlačítkem u spínací skříňky je blbost, je to jenom na rozsícení parkovaček klíčkem (zmáčknout a otočit klíček k sobě). Pokud auto nechytne ani na hnědý master klíč, doporučuju zmáčknout (vícekrát) kolizní spínač přerušení přívodu paliva. Už se mě to taky stalo a přitom jsem neboural. Po promačkání jsem nastartoval a odjel, od té doby to je ok. Asi se zablokoval nebo nějak ucpal. Spínač se nachází pod palubkou za rádiem na přepážce mezi motorm a kabinou. Mačká se ta černá guma shora. Pokud to ani potom nenatočíš, tak zkontrolovat palivový čerpadlo, odpojit vpředu hadici a jestli tam jde benzín po otočení kíčku. Nebo vyndat svíčku a jestli dává jiskru, popřípadě zkontrolovat pojistky a to i ty v motoru (podle návodu).
Přeju úspěch, zdravím Radek.
Pokud svítí stále klíč, imobilizér asi zapoměl kódy klíčů. Měl bys mít ještě třetí (hnědý) master klíč, s ním jde nastartovat, zajet do servisu Fiat a nechat znovu nakódovat ty dva modré klíče. Červené kontrolky vstřikování si zatím nevšímej, ta zhasíná, až motor naskočí a chvíli běží, jednotka to asi nebude. To s tím tlačítkem u spínací skříňky je blbost, je to jenom na rozsícení parkovaček klíčkem (zmáčknout a otočit klíček k sobě). Pokud auto nechytne ani na hnědý master klíč, doporučuju zmáčknout (vícekrát) kolizní spínač přerušení přívodu paliva. Už se mě to taky stalo a přitom jsem neboural. Po promačkání jsem nastartoval a odjel, od té doby to je ok. Asi se zablokoval nebo nějak ucpal. Spínač se nachází pod palubkou za rádiem na přepážce mezi motorm a kabinou. Mačká se ta černá guma shora. Pokud to ani potom nenatočíš, tak zkontrolovat palivový čerpadlo, odpojit vpředu hadici a jestli tam jde benzín po otočení kíčku. Nebo vyndat svíčku a jestli dává jiskru, popřípadě zkontrolovat pojistky a to i ty v motoru (podle návodu).
Přeju úspěch, zdravím Radek.
Panda 1.2 r.2018
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
-
- Začátečník
- Příspěvky: 6
- Registrován: 12 lis 2007, 13:06
Zdravím, díky moc za radu, jen jsem drobet nepochopil výše citovanou pasáž, onen kolizní spínač je uvnitř kabiny nebo v prostoru motoru? Protože si to neumím nějak představit. Jinak auto nestartuje ani na ten hnědý klíč, což je zajímavé. Zajímavější je, že na chvilku chytl motor po natankování, pak chcípnul a je mrtvý doteďka. Kdyby se zbláznil imobilizér, proč by táta přijel naprosto normálně ke mě, cca 2 km cesty a pak to začalo zlobit až cestou ode mě? Nějakých 500 m od domu mi to začalo škytat, takže se auto odtlačilo na pumpu, po tankování to mělo tendenci naskočit pak už nic. Což je tedy velká záhada. Beru to jen čistě laickým náhledem, možná se mýlím.radek.s píše:Pokud auto nechytne ani na hnědý master klíč, doporučuju zmáčknout (vícekrát) kolizní spínač přerušení přívodu paliva. Už se mě to taky stalo a přitom jsem neboural. Po promačkání jsem nastartoval a odjel, od té doby to je ok. Asi se zablokoval nebo nějak ucpal. Spínač se nachází pod palubkou za rádiem na přepážce mezi motorm a kabinou. Mačká se ta černá guma shora.
Ahoj, ten kolizní spínač je uvnitř kabiny. Koukni se za rádio, je tam taková jako krabička, co má nahoře gumový tlačíko, do toho strčíš prst a párkrát to zmáčkni. Fotku nemám, ale je to v návodu, jesltli ho máš. Podle těch příznaků mě to připadá, že tam nejde benzín. Takže buď se vypnul ten spínač nebo se ucpal. Může být taky ucpaný palivový filtr (zespodu auta u nádrže). Nebo je to ucpaný někde jinde. Jestli po otočení klíčku do první polohy na pár sekund nezabzučí palivový čerpadlo, tak je vadný, nebo pojitky k němu. Zdravím, Radek.
Panda 1.2 r.2018
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
-
- Začátečník
- Příspěvky: 6
- Registrován: 12 lis 2007, 13:06
Mě pak ještě někdo něco říkal o lambda sondě, že je to prý zařízení které kvůli katalyzátoru vypne přívod paliva, to nějak nechápu...dotyčný taky mluvil o nějakém "přechlastání". Jinak za rádio myslíš jako pod ním? Někde v prostoru pod tím středem kabiny jak je taky ovládání klimatizace apod? Jinak co se týče pojistek palivového čerpadla tak to poznám pokud nezabzučí, že jsou špatné? Protože tedka právě jen točí startér, nic víc. Předtím to hned po natankování na chvilku chytlo, ale ted už jen točí startér a vůbec nic, ani že by to naskočilo a hned chcíplo . Jinak na kolik tak může přijít výměna toho palivového filtru případně pojistek? Ať tak vím na co se mám připravit... . Přijde mi, že oprava toho auta bude podstatná část jeho ceny, koupil jsem ho za 60 000.
Lambda sonda-nesmysl, jede to i s vadnou, jen to hlásí chybu. Přechlastání-nesmysl, když to nějakou dobu stojí, přechlastání pomine. Hele promačkej v kabině ten spínač, třeba ti to pojede. Mě se to taky stalo, už to bylo na odtah, promačkal jsem to a jel jsem. Je za ovládáním topení na té plechové přepážce v kabině. Strč tam hlavu a můsíš ho vidět. Čerpadlo musí zabzučet po otočení klíčku do první polohy (né do druhé, to už točí startér a tudíž není slyšet) Zabzučí to nebo ne? Čerpadlo je pod zadní sedačkou. Já mám fakt pocit, že jak Ti docházel benzín tak ten bordel na spodku nádrže někde něco ucpal. Odpoj přívodní hadičku benzínu do motoru, strč jí do láhve a otoč klíčkem. Musí z ní téct benzín.
Panda 1.2 r.2018
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 137
- Registrován: 11 srp 2006, 16:00
Tak to je velký omyl, uhlíkový filtr slouží na pohlcení benzínových výparů z nádrže a tudíž není zaplavený palivem. Jsou to jiné hadičky, vedou z horní stěny nádrže a nejsou napojeny na palivové čerpadlo. Auto je schpné jet i bez této soustavy, tudíž tam bych závadu nehledal. Výpary zachycené filtrem jsou na pokyn řídící jednotky občas odvedeny do vstřikovací jednotky a spáleny se směsí v motoru.
Panda 1.2 r.2018
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
-
- Začátečník
- Příspěvky: 6
- Registrován: 12 lis 2007, 13:06
Ahoj, tak asi se stal zázrak, auto včera začalo z ničeho nic jezdit, podotýkám, že bez jakéhokoliv servisního zásahu. Což je sice příjemné, ale až zase vypadne někdy tak netuším čím jeho dvoudenní indispozice byla. Netušíte někdo v čem mohl být ten problém, že jen tak z ničeho nic pominul? Jinak ještě bych dodal směrem k Radkovi, koukal jsem se kolem rádia, prošmejdil jsem celý prostor a žádný spínač pro přerušení přívodu paliva tam není, co když to mají až ta nová auta...tj. tvoje Seicento z roku 2000? Protože to moje je z roku 1998, co jsem slyšel, tak tyhlety Seicenta vyšly ve dvou řadách něco jako staré feldy a ty nové s maskou á la Superb, Octavia a spol.
Vím, že máš tu starší verzi (1998-2000) a motor 0,9. Mám doma návody od starší i od novější verze a mám dojem, že spínač paliva má i ta starší verze. Pro jistotu se večer podívám do toho staršího návodu, jestli to tam taky je a napíšu. Jinak bych se s tím zatím netrápil a jezdil. Podle mě se někde ucpal přívod paliva nečistotou, protože si vyjel nádrž a po dvou dnech se to ucpání uvolnilo. Já ti nedoporučuju vyjíždět nádrž úplně, starší auta mají v nádrži nečistoty a pak je větší šance ucpání.
Panda 1.2 r.2018
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách