DISKUZE - Zakrytie chladiča na zimu
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
DISKUZE - Zakrytie chladiča na zimu
Zdravým
Mám Puntika 1.7 TD, a napadlo ma, či by nebolo užitočné zakryť časť nasávania vzruchu do chladiča na zimu. S teplotou motora som nikdy nemal problemy, aj v najteplejších letných dnoch pri postavaní v kolóne isla rucicka max do polovicky...
V zime by mi ale to zakrytie mohlo priniest trosku rychlejšie ohriatie motora do optimalnej teploty, respektíve rychlejšiu možnost zakúrania si.
čo vy na to ? nemôže to puntikovy nejako ublížiť ?
Mám Puntika 1.7 TD, a napadlo ma, či by nebolo užitočné zakryť časť nasávania vzruchu do chladiča na zimu. S teplotou motora som nikdy nemal problemy, aj v najteplejších letných dnoch pri postavaní v kolóne isla rucicka max do polovicky...
V zime by mi ale to zakrytie mohlo priniest trosku rychlejšie ohriatie motora do optimalnej teploty, respektíve rychlejšiu možnost zakúrania si.
čo vy na to ? nemôže to puntikovy nejako ublížiť ?
- Reklama
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 244
- Registrován: 14 led 2007, 15:27
- Bydliště: Kolín
- Kontaktovat uživatele:
u škodovky jsem to delal běžně a myslím, že u Punta to taky nebude problém. Jen nesmíš ten chladič zakrýt úplně celý. buď jen část, nebo si jako já vyřízni otvor aby alespoň nějaký chladný vzduch šel přímo na chladič....
Punto 85 1,2i 16v je na prodej
http://rozmy.rajce.idnes.cz/8.4.2008/
http://rozmy.rajce.idnes.cz/8.4.2008/
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 244
- Registrován: 14 led 2007, 15:27
- Bydliště: Kolín
- Kontaktovat uživatele:
motor se dřív zahřál, lépe to topilo...alespoň u škůdky.......
Punto 85 1,2i 16v je na prodej
http://rozmy.rajce.idnes.cz/8.4.2008/
http://rozmy.rajce.idnes.cz/8.4.2008/
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 244
- Registrován: 14 led 2007, 15:27
- Bydliště: Kolín
- Kontaktovat uživatele:
nejsem moc technickej typ, ale řekl byc, že otevře termostat a voda jde do chladiče a ochlazuje se......a pokud je chladič přikrytý, neochlazuje tolik, jako když je rovnou ma mrznoucím vzchuchu..........možná je v takových případech otevřenej pořád....nevim....
Punto 85 1,2i 16v je na prodej
http://rozmy.rajce.idnes.cz/8.4.2008/
http://rozmy.rajce.idnes.cz/8.4.2008/
termostat je tam na to, aby pokud je motor studenej ta kapalina chladici do chladiče vubec nekolovala. Koluje v tzv. malym oběhu jenom po motoru. a až se to ohřeje, tak teprve třeba trošičku termostat pootevře klapku k chladiču a kapalina začna kolovat aji tama. tim padem u kartonu přes chladič postradam smyls a asi dlouho budu, pokud někdo nepřijde s nějakym rozumnym technickym vysvětlenim
-
- Znalec
- Příspěvky: 725
- Registrován: 09 led 2007, 18:35
termostat prepina mezi malym(motor+topeni) a velkym(motor+topeni+chladic) okruhem chlazeni...zakryti chladice tedy nezaruci rychlejsi ohrati motoru...zakryti je kvuli tomu ze chladici kap. je mrazuvzdorna do treba -25(zalezi na smesi) a kdyz je mraz treba -15 a auto jede tak ten naporovej vzduch proste muze ochladit chladic na tolik ze je tam min jak -25...a v chladici jsou kovy tenky trubicky a tam by chl. kap. mohla zamrznout..kdyz se kus prikryje voda bude teplejsi a nemel by zamrnout....kdp se musi nechat kus odkrytej jinak motor upecete...
Cinquecento 1.1 Sporting ABARTH-červéný:-D a Multipla fanda:)
Něco takovyho jsem potřeboval slyšet:) takže ten papir se tam dava, aby nezmrzla pod naporem studenyho vzduchu voda v chladiču a ne protože to rychlejc topi:) su king a největší typekstifmajstrABARTH píše:termostat prepina mezi malym(motor+topeni) a velkym(motor+topeni+chladic) okruhem chlazeni...zakryti chladice tedy nezaruci rychlejsi ohrati motoru...zakryti je kvuli tomu ze chladici kap. je mrazuvzdorna do treba -25(zalezi na smesi) a kdyz je mraz treba -15 a auto jede tak ten naporovej vzduch proste muze ochladit chladic na tolik ze je tam min jak -25...a v chladici jsou kovy tenky trubicky a tam by chl. kap. mohla zamrznout..kdyz se kus prikryje voda bude teplejsi a nemel by zamrnout....kdp se musi nechat kus odkrytej jinak motor upecete...
Ten chladič se nezakrejvá proto aby na něj nešel studenej vzduch, ale proto aby nešel studenej vzduch do motorovýho prostoru kde ochlazuje samotnej blok motoru a převodovku. A na tom je to dost znát!!! Potom je prohřátí motoru podstatně rychlejší.
Ale má to i jedno nebezpečí. Když je nad nulou musí se kousek chladiče odkrýt, jinak to uvaříš.
Ale má to i jedno nebezpečí. Když je nad nulou musí se kousek chladiče odkrýt, jinak to uvaříš.
Fiat Punto 1,7TD SX rv95