Dokážu si doma přetěsnit hlavu motoru?

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Carlos
Fiaťák
Příspěvky: 78
Registrován: 26 lis 2006, 12:25

Dokážu si doma přetěsnit hlavu motoru?

Příspěvek od Carlos »

Zdravím, mam Punto 75, takže 1.2 8V. Podařilo se mi sehnat kompletní těsnění na hlavu za pár korun, takže teď otázka-mám se do toho sám pouštět? Je možný to zvládnout s průměrně vybavenou garáží? Jediný co si myslim, že by byl problém,že nemam, je momenťák, ale jinak mam imho všechno. Otázkou je, jak je to náročnej úkon pro někoho,kdo to nikdy nedělal? Zatim jsem si na Puntu maximálně tak dělal rozvody, měnil vodní pumpu a termostat....
Reklama
 

Pun-to
Znalec
Příspěvky: 737
Registrován: 06 čer 2007, 22:25
Bydliště: Česká Třebová

Příspěvek od Pun-to »

Zvládneš to není to složitá práce. Jen je problém že ten momenťák je nutnej. A taky je nutná maximální pečlivost.
Fiat Punto 1,7TD SX rv95
Carlos
Fiaťák
Příspěvky: 78
Registrován: 26 lis 2006, 12:25

Příspěvek od Carlos »

Dobře, momenťák bych dokázal někde koupit-furt bych měl nový nářadí, který se bude hodit a navíc to vyjde levnějc než to dávat někomu do servisu. Ale otázkou je, kde seženu všechny ty utahovací momenty?
majco
Všeználek
Příspěvky: 1078
Registrován: 10 úno 2006, 14:48
Bydliště: Žilina

Příspěvek od majco »

Carlos píše:Dobře, momenťák bych dokázal někde koupit-furt bych měl nový nářadí, který se bude hodit a navíc to vyjde levnějc než to dávat někomu do servisu. Ale otázkou je, kde seženu všechny ty utahovací momenty?
najskôr 20nm potom 30nm potom 90stup a este raz 90stupnov
Hlavne očistiť dosadacie plochy! Vyčistiť a odmstniť hlavové skrutky-závit a tak isto aj v bloku motora!
Toť vsio :wink:
Punto-MK2 1,2 8V 2001
Punto-Mk1 1,1 8V 1996
Carlos
Fiaťák
Příspěvky: 78
Registrován: 26 lis 2006, 12:25

Příspěvek od Carlos »

Dodáváte mi optimismu chlapi, teď jsem našel i pěknej návod v tom manuálu z Punto.mysteria.cz Vodítka ventilů taky zvládnu vyměnit? žádnej problém?
stifmajstrABARTH
Znalec
Příspěvky: 725
Registrován: 09 led 2007, 18:35

Příspěvek od stifmajstrABARTH »

no na vymenu hlavy existuje technologickej postup..zkus pohledat...srouby musis dotahovat od stredu ke krajim,presnyma momentama a plochy opravdu dukladne odmastene..a davej poroz at nenechas treba sroubec ve valsi :lol:
Cinquecento 1.1 Sporting ABARTH-červéný:-D a Multipla fanda:)
majco
Všeználek
Příspěvky: 1078
Registrován: 10 úno 2006, 14:48
Bydliště: Žilina

Příspěvek od majco »

Carlos píše:Dodáváte mi optimismu chlapi, teď jsem našel i pěknej návod v tom manuálu z Punto.mysteria.cz Vodítka ventilů taky zvládnu vyměnit? žádnej problém?
do toho by som sa nepúštal to daj spraviť max tak guferá na tie vodítka vymeniť to zmákneš sám ale vodítka :? no neviem :wink:
Punto-MK2 1,2 8V 2001
Punto-Mk1 1,1 8V 1996
Carlos
Fiaťák
Příspěvky: 78
Registrován: 26 lis 2006, 12:25

Příspěvek od Carlos »

majco: Spatně jsem se vyjádřil, samozřejmě jsem měl na mysli gufera na vodítka ventilů. Mám tu kompletní těsnící sadu na hlavu, takže bych jí udělal rovnou celou...
majco
Všeználek
Příspěvky: 1078
Registrován: 10 úno 2006, 14:48
Bydliště: Žilina

Příspěvek od majco »

Carlos píše:majco: Spatně jsem se vyjádřil, samozřejmě jsem měl na mysli gufera na vodítka ventilů. Mám tu kompletní těsnící sadu na hlavu, takže bych jí udělal rovnou celou...
ideál by bol dať správne podložky podla vôle od vačku medzi zdvihátko alebo si ich správne poukladaj aby si ich nepoprehadzoval! a ked budeš dávať spät vačku tak všetko hlavne poriadne natrieť olejom a nedotahovať ako slon :D :D :wink:
Punto-MK2 1,2 8V 2001
Punto-Mk1 1,1 8V 1996
Carlos
Fiaťák
Příspěvky: 78
Registrován: 26 lis 2006, 12:25

Příspěvek od Carlos »

Koukam do manuálu na výměnu těch gufer dříků ventilů... no zdá se mi to dost složitý-samý speciální nářadí, gufera tam budou stopro pěkně zatuhlý, dělal to už tady někdo? Je to hodně těžký?
Uživatelský avatar
martello
Fiaťák
Příspěvky: 51
Registrován: 30 dub 2006, 08:02
Bydliště: J.Hradec

Příspěvek od martello »

Před pár lety jsem to dělal na TIPU, gufera násilím kombinačkama ven nový jen nasunout, momenty na utahování byli na papíře u těsnění. bylo by lepší kdybys sehnal ještě nový šrouby ty starý budou určitě natažený.
FIAT Palio 1.2 75Hp
Made in Brasil
FANDAK
Znalec
Příspěvky: 826
Registrován: 17 led 2007, 20:29
Bydliště: Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od FANDAK »

Nechci tě vůbec ovlivnovat ale na 100% bych se já do tohodle nepouštěl,je to jak si psal už dost veliký zásah.
JO a nezapomen na příslový:
NEJSEM TAK BOHATÝ ABYCH SI KUPOVAL LEVNÉ VĚCI--->tak v tvojim případě--->
NEJSEM TAK BOHATÝ ABYCH SI ZPRAVOVAL VŠECHNO SÁM.:idea: :idea: :idea:
FANDAKUV FIJÁTEK--> STILO MULTIWAGON 1,9 JTD 8v <--115hp r.v.:11/2003
MANŽELKY FIJÁTEK------------->PUNTO I S 1,1 8v <-------------55hp r.v.:04/1996
Carlos
Fiaťák
Příspěvky: 78
Registrován: 26 lis 2006, 12:25

Příspěvek od Carlos »

btw: kolik bych dal za tohle za práci v servisu, odhadem?
stifmajstrABARTH
Znalec
Příspěvky: 725
Registrován: 09 led 2007, 18:35

Příspěvek od stifmajstrABARTH »

tezko rict jak ve fiatu s tim zkusenosti nemam pac vechno delame doma(spojku,tlumice,dokonce i rozvody sem delal...nastavil kliku vacku nahodil remen..sranda :lol: ) ale ve skodovce si za hodinu uctjou 750kc.tezko rict kolik hodin si hodi na tohle rek bych ze hodne....kdp bych to nedaval do origo fiatu....bude ti stacit mistni mechanik s dobrou povesti..ten si s tim jiste poradi :wink: ........a zamin penez.. :idea:
Cinquecento 1.1 Sporting ABARTH-červéný:-D a Multipla fanda:)
FANDAK
Znalec
Příspěvky: 826
Registrován: 17 led 2007, 20:29
Bydliště: Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od FANDAK »

Vyděl bych to tak na nejvýš v origo servisu FIATU na 2 hodiny po 350,-kč = 700,-KČ a máš záruku :wink:
FANDAKUV FIJÁTEK--> STILO MULTIWAGON 1,9 JTD 8v <--115hp r.v.:11/2003
MANŽELKY FIJÁTEK------------->PUNTO I S 1,1 8v <-------------55hp r.v.:04/1996
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“