HELP - Pár rad o mk1 6speed

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Rybízek
Začátečník
Příspěvky: 4
Registrován: 26 kvě 2006, 10:38
Bydliště: Řehlovice
Kontaktovat uživatele:

HELP - Pár rad o mk1 6speed

Příspěvek od Rybízek »

Zdravím odborníky na tento model.
pouze krátkodobě se stávam majitelem vozu Fiat Punto 1.2 16V 55 6 speed r.v.96 a mám pár dotazku.

1.jde velmi ztuha řadit konkrétně 1 a 2 po ohrátí se to trochu zlepší ale i tak je šaltrpáka jak se dřeva. muže to dělat něco konkrétního nebo to odstráním pouze promazaním celeho mechanismu a výměnou oleje BTW kolik ho tam je a jakej je vhodnej.

2. Teplota. Ručička sebou dost hazí máte nějaký typ co by mohlo být včudu ? těsnění pod hlavou je vyměnené,termostat taky,hlava se nechala i liznout,chladič je nový pač to bylo bouraný.napada mě už jen vodní pumpa.

díky za rady Rybízek
Reklama
 

Uživatelský avatar
SHANE54
Znalec
Příspěvky: 823
Registrován: 15 čer 2007, 08:42
Bydliště: Lučenec, SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od SHANE54 »

1,2 16V len 55k? to je nejak malo nie?

ja som mal iba 5speed, ale saltpaka bola tiez moooc tvrda pri 1 a 2. po zohriati oleja to bolo lepsie, ale tiez nie ono. toto som neriesil.

ta rucicka teplomera: skus normalne rukou tresnut po palubke nad budikmi ked ti vyskoci hore, ak sa to napravi, tak je to jasne (chyba v pristrojovke). tento problem bol pri bravach. neviem ci je to opravitelne, ale asi len vymena pomoze.
Obrázek
Obrázek
stilo-multiwagon-JTD-dynamic
spominame: Punto MK1 1.2 SX 3D, Punto MK2a 1.2 SX 5D
JohnnyBOSS

Příspěvek od JohnnyBOSS »

ja mam taky 1.1 6ti kvalt a má to 55koní, ne 60:) jednička mi jde taky ztuha přesně jak píšeš, dvojka je na tom líp. a s teplotou mam taky problém, ukazuje mi to pořád maximálně 1/4,takže asi tak 50stupnu zhruba by to mohlo byt. Už mám novej termostat, čidlo a je tu furt stejny. Ještě zkusím třísknout do té přístrojovky :D
Uživatelský avatar
SHANE54
Znalec
Příspěvky: 823
Registrován: 15 čer 2007, 08:42
Bydliště: Lučenec, SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od SHANE54 »

Rybízek napisal 16V, tak preto ta otazka ohladom vykonu...

johnyboss: ked ti rucicka ukazuje 1/4 tak sa tes - je to v poriadku!
zle je, ked rucicka vyskoci nahle hore, potom spadne a tak dookola, to je ta chyba o ktorej hovorim... :wink:
Obrázek
Obrázek
stilo-multiwagon-JTD-dynamic
spominame: Punto MK1 1.2 SX 3D, Punto MK2a 1.2 SX 5D
Uživatelský avatar
MIKI-GT
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 233
Registrován: 03 srp 2007, 13:21
Bydliště: garáž
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MIKI-GT »

Mám taky ručičku při jízdě cca někde na 50, když ale stojím někde nebo jezdím v koloně tak to jde do půlky..ale pak zase klesne když jedu.. je to divný, motor se ohřeje ale hned
Alfa Romeo 166 2,4 JTD, luxury lowrider
Punto GT - prodáno
Rybízek
Začátečník
Příspěvky: 4
Registrován: 26 kvě 2006, 10:38
Bydliště: Řehlovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Rybízek »

ja jí mám v pulce a jakmile jedu město nebo třeba do kopce za TIR tak to leze na horu a spína větrák zatím jsem provizorně na čidlo paralelně připojil vypínač abych zapinal větrák dříve
Dočasně Punto 1.2 16V 6 speed a firemní Ducato supercombi jinak Seat Leon TOPSPORT TDI a Golf II TDi
JohnnyBOSS

Příspěvek od JohnnyBOSS »

Jo no, přesně. když jedu a pak někde zastavím, tak mi teplota vyleze taky na 90 (půlka), ale jak se rozjedu, tak už zase klesne tak 1- 1,5cm pod tu pulku a tam se drží. že by se mi to někdy přehouplo přes, tak to se mi ještě nestalo:)
SHANE54: tak teď jsi mi udělal radost, dik:)
Uživatelský avatar
ultraknyst
Znalec
Příspěvky: 613
Registrován: 15 srp 2007, 08:49
Bydliště:
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ultraknyst »

MIKI-GT píše:Mám taky ručičku při jízdě cca někde na 50, když ale stojím někde nebo jezdím v koloně tak to jde do půlky..ale pak zase klesne když jedu.. je to divný, motor se ohřeje ale hned

ne divny to neni, je to uplne normalni, pri jizde se to stiha chladit a kdyz stojis v kolone tak to zakonite jde nahoru, dela to uplne kazdy gt hlavne ze se ti spousti shara jak budes mit termostat v riti tak do kolony ani nejezdi vyvres na prvnich par metrech
Los PUNTOs GeTos
JohnnyBOSS

Příspěvek od JohnnyBOSS »

přehřívání v koloně je normální, ale jezdit třeba po dálníci s podchlazenym autem normalni neni, ne? proto je tam termostat, aby přepínal mezi velkým a malým oběhem a tím udržoval teplotu na 90ti stupních, ne?...
Pun-to
Znalec
Příspěvky: 737
Registrován: 06 čer 2007, 22:25
Bydliště: Česká Třebová

Příspěvek od Pun-to »

A v tom je zakopanej pes :D Na termostatu je těch 87 a čidlo je na chladnějším místě a ukazuje míň. Jenže na budíku nejsou žádný údaje takže víš stejně prd kolik. Většina Punt ani ten budík nemá, jen kontrolku a taky jezděj.
Fiat Punto 1,7TD SX rv95
JohnnyBOSS

Příspěvek od JohnnyBOSS »

Tak fajn, hlavně že to jede:) jinak co repráky, hrajou? :)
mauglibn
Fiaťák
Příspěvky: 179
Registrován: 01 čer 2007, 08:06
Bydliště: Bánovce n. B., SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mauglibn »

este k radeniu tej jednicky... no u mna to neni tez sranda a tez to ide kapku ztuha...nevim :?
new: Fiat PUNTO 60SX r.6/1996,(43kw 58PS)
new: Š OCT Combi 66kw :(
ex: Fiat MAREA WEEKEND 1,9 JTD 105, r.11/1999, Grigio Steel
ex: Fiat PUNTO 55 6Speed, r.10/1993, c.vozidla z eper 494, Rosso Etna
www.eurotaxi-bn.sk
marty3d
Znalec
Příspěvky: 647
Registrován: 30 dub 2007, 10:44
Bydliště: Tři Dvory
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od marty3d »

ultraknyst píše:
MIKI-GT píše:Mám taky ručičku při jízdě cca někde na 50, když ale stojím někde nebo jezdím v koloně tak to jde do půlky..ale pak zase klesne když jedu.. je to divný, motor se ohřeje ale hned

ne divny to neni, je to uplne normalni, pri jizde se to stiha chladit a kdyz stojis v kolone tak to zakonite jde nahoru, dela to uplne kazdy gt hlavne ze se ti spousti shara jak budes mit termostat v riti tak do kolony ani nejezdi vyvres na prvnich par metrech
Tak to dělá každý auto ne? Při jízdě se to chladí vzduchem normálně, když stojíš, tak ne. Důležitý je, aby ti v takovým případě zapnul větrák.
jsem nejvic pratelskej clovek na svete a hafo mocinky mega moc se seznamim s nakejma coool lidickama, tak mi klidne pisnete papky
JohnnyBOSS

Příspěvek od JohnnyBOSS »

teoreticky jo, ale proto je tam ten termostat, aby ta teplota zustala furt stejná. Nevim o jinym autě, kde by teplota při jízdě klesala pod těch 90 stupnu a při stání zase vylezla nahoru.... :lol:
Uživatelský avatar
MIKI-GT
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 233
Registrován: 03 srp 2007, 13:21
Bydliště: garáž
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MIKI-GT »

mě spíš přijde jak kdyby ve výrobě montovali špatně tu ručičku na budík, protože se mi sepne větrák když je ručička milimetr nad půlkou což bych chápal že je normální provozní teplota.. v zimě až někam pojedu tak se ani nehne určitě
Alfa Romeo 166 2,4 JTD, luxury lowrider
Punto GT - prodáno
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“