HELP - Přehřívání motoru
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
odvzdusnovanie
Mozes mi napisat ako sa to presne robi ma byt nastartovane alebo nie. A robi sa to za studeneho motora? Alebo ako presne. Ja som mal predtym 120 tam stacilo vrazit srobovak a bolo. Tu sa radsej opytam aby som nieco viac nepokazil ako opravil.
Dakujeeeeeem
Dakujeeeeeem
Fiat Punto MkI 1,2 16V 63KW
- Reklama
- Vencapunto
- Všeználek
- Příspěvky: 3265
- Registrován: 22 bře 2006, 14:02
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Můj postup.Nastartuješ,necháš běžet.zvýšíš otáčky cca 2000 a povolíš vzdušák za motorem.po asi 15 sekundách uzavřeš vzdušák a necháš běžet auto na volnoběh.Ale pořád kontroluj kapalinu v nádobce.Tohle opakuj několikrát až ti ze vzdušáku poteče jen voda tez vzduchu.Jo bacha je fakt horká.
Kam strčíš šroubovák jak píšeš???
Kam strčíš šroubovák jak píšeš???
Futile Italian Attempt at Transportation
Very Weird
Very Weird
pára z výfuku
Zdravím, potřeboval bych poradit:
Před týdnem mi začal neustále spínat větrák na chladiči. Začal jsem hledat příčinu a zjistil jsem, že větrák se spustí, ale hadice z motoru k chladiči i chladič jsou studený. Jakmile jsem motor vypnul tak se hadice ohřály. Napadl mě termostat tak jsem ho vyměnil, ale zjistil jsem, že jsem neměl v bloku motoru skoro žádnou vodu i když v nádobce u chladiče byla kapalina u spodní risky. Pravděpodobně se kapalina z bloku odpařila a tím se hadice zavzdušnily a voda už nemohla obíhat...
To vše jsem už vyřešil výměnou termostatu a dolitím kapaliny / včetně odvzdušnění /. Motor chladí jak má hadice, jsou měkké a chladící kapalina je čistá.
Auto dobře startuje i pěkně jede, ale hrozně se mi páří od výfuku. Když se motor zahřeje tak jsem jak "parní stroj" Nevíte někdo v čem je zakopanej pes?
Mám dát nové těsnění pod hlavu? / hadice netlakujou /
Poraďte kde začít hledat příčinu toho páření od výfuku - kouř nesmrdí je to fakt asi jen pára. Ale připadá mi, že je z chladiče trochu cítit benzín - paraflu je, ale úplně čistá.
Koukal jsem na olej a ten vypadá taky v pohodě jen jsem našel trochu bílého bordelu po olejovým víčkem, ale to je prý normální - dříve jsem si toho nevšiml.
Máte nějáké návrhy kde začít hledat ...
Před týdnem mi začal neustále spínat větrák na chladiči. Začal jsem hledat příčinu a zjistil jsem, že větrák se spustí, ale hadice z motoru k chladiči i chladič jsou studený. Jakmile jsem motor vypnul tak se hadice ohřály. Napadl mě termostat tak jsem ho vyměnil, ale zjistil jsem, že jsem neměl v bloku motoru skoro žádnou vodu i když v nádobce u chladiče byla kapalina u spodní risky. Pravděpodobně se kapalina z bloku odpařila a tím se hadice zavzdušnily a voda už nemohla obíhat...
To vše jsem už vyřešil výměnou termostatu a dolitím kapaliny / včetně odvzdušnění /. Motor chladí jak má hadice, jsou měkké a chladící kapalina je čistá.
Auto dobře startuje i pěkně jede, ale hrozně se mi páří od výfuku. Když se motor zahřeje tak jsem jak "parní stroj" Nevíte někdo v čem je zakopanej pes?
Mám dát nové těsnění pod hlavu? / hadice netlakujou /
Poraďte kde začít hledat příčinu toho páření od výfuku - kouř nesmrdí je to fakt asi jen pára. Ale připadá mi, že je z chladiče trochu cítit benzín - paraflu je, ale úplně čistá.
Koukal jsem na olej a ten vypadá taky v pohodě jen jsem našel trochu bílého bordelu po olejovým víčkem, ale to je prý normální - dříve jsem si toho nevšiml.
Máte nějáké návrhy kde začít hledat ...
Punto II. 1,2 8 V r.v.2000
P.UL@seznam.cz
P.UL@seznam.cz
- Vencapunto
- Všeználek
- Příspěvky: 3265
- Registrován: 22 bře 2006, 14:02
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Dneska jsem raději opět kontroloval chladící a kapalinu a musel jsem tak decku dolít, tak to asi vypadá, že se něco málo ztrácí...
Ale našel jsem trochu vlhko kolem sponky u spodní hadice tak to musím utěsnit a snad už se příště kapalina neztratí.
Mě to nikdy takhle od výfuku nepářilo a tak je mi to podezřelý...
Ale našel jsem trochu vlhko kolem sponky u spodní hadice tak to musím utěsnit a snad už se příště kapalina neztratí.
Mě to nikdy takhle od výfuku nepářilo a tak je mi to podezřelý...
Punto II. 1,2 8 V r.v.2000
P.UL@seznam.cz
P.UL@seznam.cz
- Vencapunto
- Všeználek
- Příspěvky: 3265
- Registrován: 22 bře 2006, 14:02
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Sponku jsem utěsnil a zdá se, že kapalina zatím drží. Auto samozřejmně hulí dál.
Ale mám dotaz. Když doplním kapalinu pod maximum a auto projedu tak mi kapalina klesne pod hranici minima. Tam už zůstane a když otevřu víčku chladiče - i u auta které stálo celou noc - tak to zasyčí a kapalina vyskočí zpět až pod hranici maxima. Tohle mi předtím auto nedělalo. Takovej pohyb kapalina není přece normální. Jakmile nastartuju tak kapalina zase klesne pod minimum. Je mi divný, že hadice jsou měkký a auto normálně topí - vzduch by tam být neměl.
Neměl někdo podobný problém?
Nechci do toho rvát zbytečně peníze. Myslíte, že tohle může dělat těsnění pod hlavou?
Ale mám dotaz. Když doplním kapalinu pod maximum a auto projedu tak mi kapalina klesne pod hranici minima. Tam už zůstane a když otevřu víčku chladiče - i u auta které stálo celou noc - tak to zasyčí a kapalina vyskočí zpět až pod hranici maxima. Tohle mi předtím auto nedělalo. Takovej pohyb kapalina není přece normální. Jakmile nastartuju tak kapalina zase klesne pod minimum. Je mi divný, že hadice jsou měkký a auto normálně topí - vzduch by tam být neměl.
Neměl někdo podobný problém?
Nechci do toho rvát zbytečně peníze. Myslíte, že tohle může dělat těsnění pod hlavou?
Punto II. 1,2 8 V r.v.2000
P.UL@seznam.cz
P.UL@seznam.cz
... mas to zavzdusneny ... delalo mi to kdysi taky a po odvzdusneni OK ...Petr UL píše:Sponku jsem utěsnil a zdá se, že kapalina zatím drží. Auto samozřejmně hulí dál.
Ale mám dotaz. Když doplním kapalinu pod maximum a auto projedu tak mi kapalina klesne pod hranici minima. Tam už zůstane a když otevřu víčku chladiče - i u auta které stálo celou noc - tak to zasyčí a kapalina vyskočí zpět až pod hranici maxima. Tohle mi předtím auto nedělalo. Takovej pohyb kapalina není přece normální. Jakmile nastartuju tak kapalina zase klesne pod minimum. Je mi divný, že hadice jsou měkký a auto normálně topí - vzduch by tam být neměl.
Neměl někdo podobný problém?
Nechci do toho rvát zbytečně peníze. Myslíte, že tohle může dělat těsnění pod hlavou?
... Renault Clio III 2006 1.2 16v 55kw ...
... Renault Megane II Grandtour 2004 1.5dci 60kw ...
... ex Punto II 99 1.2 8V 44kw ELX ...
... Renault Megane II Grandtour 2004 1.5dci 60kw ...
... ex Punto II 99 1.2 8V 44kw ELX ...
To právě nevím. Vždyť jsem to už 2 x odvzdušňoval podle návodu zde z fóra.
Kapalinu doleju a natočím motor. Až se motor ohřeje tak otevřu odvzdušňovák na hadici u motoru a počkám až začne utíkat horká voda. Párkrát šlápnu na plyn a šroub zavřu. Auto topí a nepřehřívá se. Já už nevím co to chce. Zkusím to ještě jednou odvzdušnit.
Díky
Kapalinu doleju a natočím motor. Až se motor ohřeje tak otevřu odvzdušňovák na hadici u motoru a počkám až začne utíkat horká voda. Párkrát šlápnu na plyn a šroub zavřu. Auto topí a nepřehřívá se. Já už nevím co to chce. Zkusím to ještě jednou odvzdušnit.
Díky
Punto II. 1,2 8 V r.v.2000
P.UL@seznam.cz
P.UL@seznam.cz
Tak špatně odvzdušněný to nebude...
Včera teplota venku klesla pod nulu a já sice nastartoval na první otočení, ale motor běžel hrozně "ztěžka" i když pravidelně. No a když jsem se chtěl rozjet tak se auto dusilo a prvních pár minut se s tím nedalo skoro jet. Auto zpomalovalo a přidávalo i když jsem držel pořád stejně plynu - vždycky se jakoby přiddusilo a pak vyrazilo dopředu. Jakmile se motor ohřál vše se vrátilo do normálu - výkon i komfort jízdy úplně normální.
Auto topí, jde za plynem a vůbec necuká jen se páří od výfuku.
Dneska ráno byla zase zima a tak se vše opakovalo úplně stejně. Když je však venku nad nulou tak auto sice kouří / až když se motor ohřeje / , ale necuká.
Máte někdo radu? Je to těsněním pod hlavou nebo něčím kolem lambda sondy a katalyzátoru? Neměl jste někdo podobný problém?
Včera teplota venku klesla pod nulu a já sice nastartoval na první otočení, ale motor běžel hrozně "ztěžka" i když pravidelně. No a když jsem se chtěl rozjet tak se auto dusilo a prvních pár minut se s tím nedalo skoro jet. Auto zpomalovalo a přidávalo i když jsem držel pořád stejně plynu - vždycky se jakoby přiddusilo a pak vyrazilo dopředu. Jakmile se motor ohřál vše se vrátilo do normálu - výkon i komfort jízdy úplně normální.
Auto topí, jde za plynem a vůbec necuká jen se páří od výfuku.
Dneska ráno byla zase zima a tak se vše opakovalo úplně stejně. Když je však venku nad nulou tak auto sice kouří / až když se motor ohřeje / , ale necuká.
Máte někdo radu? Je to těsněním pod hlavou nebo něčím kolem lambda sondy a katalyzátoru? Neměl jste někdo podobný problém?
Punto II. 1,2 8 V r.v.2000
P.UL@seznam.cz
P.UL@seznam.cz
Tak u mě už je vyřešeno. Bylo to prasklé těsnění pod hlavou.
Punto II. 1,2 8 V r.v.2000
P.UL@seznam.cz
P.UL@seznam.cz