HELP - bez výkonu 1.7 TD // EDIT
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
HELP - bez výkonu 1.7 TD // EDIT
Zdravím.
Mám 1.7 TD, a dnes po ceste do práce sa správal pomerne zvláštne. Štandardne preradujem na výšší prevod tak okolo 2500 otáčok. Dnes keď som sa asi po 5 - 10 minútach jazdy po dedine bez zaradenia 5 stupňa konečne dostal na normalnu cestu, dal tam 5-ku, a chcel sa rozbehnut, tak sa motor zastavil na cca 2500 - 2700 otacok a nechcel ist vyššie. Plyn som mal na podlahe ... na tachometri tak 95 km/h a tym to koncilo. Po prejdeni najblizsej dediny sa to ale upravilo a všetko šlapalo OK ... na chvilu. V priebehu cesty sa siuacia ešte raz zopakovala ... motor jednoducho nechel ísť do vyššých otáčok... chvíľkami to trošku trhlo akokeby tam zrazu prihodil tak 200 otacok, ale celkovo to bolo dost divne. Ku konci cesty som skusal vytacat motor a potom uz siel celkom ochotne aj do 3500 ot/min.
Vie niekto poradit ?
Vdaka
Mám 1.7 TD, a dnes po ceste do práce sa správal pomerne zvláštne. Štandardne preradujem na výšší prevod tak okolo 2500 otáčok. Dnes keď som sa asi po 5 - 10 minútach jazdy po dedine bez zaradenia 5 stupňa konečne dostal na normalnu cestu, dal tam 5-ku, a chcel sa rozbehnut, tak sa motor zastavil na cca 2500 - 2700 otacok a nechcel ist vyššie. Plyn som mal na podlahe ... na tachometri tak 95 km/h a tym to koncilo. Po prejdeni najblizsej dediny sa to ale upravilo a všetko šlapalo OK ... na chvilu. V priebehu cesty sa siuacia ešte raz zopakovala ... motor jednoducho nechel ísť do vyššých otáčok... chvíľkami to trošku trhlo akokeby tam zrazu prihodil tak 200 otacok, ale celkovo to bolo dost divne. Ku konci cesty som skusal vytacat motor a potom uz siel celkom ochotne aj do 3500 ot/min.
Vie niekto poradit ?
Vdaka
Naposledy upravil(a) AppleBred dne 08 led 2008, 19:06, celkem upraveno 2 x.
- Reklama
Re: 1.7 TD a strata výkonu
[quote="AppleBred"]Zdravím.
Mám 1.7 TD, a dnes po ceste do práce sa správal pomerne zvláštne. Štandardne preradujem na výšší prevod tak okolo 2500 otáčok. Dnes keď som sa asi po 5 - 10 minútach jazdy po dedine bez zaradenia 5 stupňa konečne dostal na normalnu cestu, dal tam 5-ku, a chcel sa rozbehnut, tak sa motor zastavil na cca 2500 - 2700 otacok a nechcel ist vyššie. Plyn som mal na podlahe ... na tachometri tak 95 km/h a tym to koncilo. Po prejdeni najblizsej dediny sa to ale upravilo a všetko šlapalo OK ... na chvilu. V priebehu cesty sa siuacia ešte raz zopakovala ... motor jednoducho nechel ísť do vyššých otáčok... chvíľkami to trošku trhlo akokeby tam zrazu prihodil tak 200 otacok, ale celkovo to bolo dost divne. Ku konci cesty som skusal vytacat motor a potom uz siel celkom ochotne aj do 3500 ot/min.
Vie niekto poradit ?
Skús skontrolovať sacie potrubie ! hlavne gumené hadice či nie je dáko poškodená / deravá/ potom by to malo tieto prýznaky!
Mám 1.7 TD, a dnes po ceste do práce sa správal pomerne zvláštne. Štandardne preradujem na výšší prevod tak okolo 2500 otáčok. Dnes keď som sa asi po 5 - 10 minútach jazdy po dedine bez zaradenia 5 stupňa konečne dostal na normalnu cestu, dal tam 5-ku, a chcel sa rozbehnut, tak sa motor zastavil na cca 2500 - 2700 otacok a nechcel ist vyššie. Plyn som mal na podlahe ... na tachometri tak 95 km/h a tym to koncilo. Po prejdeni najblizsej dediny sa to ale upravilo a všetko šlapalo OK ... na chvilu. V priebehu cesty sa siuacia ešte raz zopakovala ... motor jednoducho nechel ísť do vyššých otáčok... chvíľkami to trošku trhlo akokeby tam zrazu prihodil tak 200 otacok, ale celkovo to bolo dost divne. Ku konci cesty som skusal vytacat motor a potom uz siel celkom ochotne aj do 3500 ot/min.
Vie niekto poradit ?
Skús skontrolovať sacie potrubie ! hlavne gumené hadice či nie je dáko poškodená / deravá/ potom by to malo tieto prýznaky!
Punto-MK2 1,2 8V 2001
Punto-Mk1 1,1 8V 1996
Punto-Mk1 1,1 8V 1996
Re: 1.7 TD a strata výkonu
Ok to pozriem.majco píše:Skús skontrolovať sacie potrubie ! hlavne gumené hadice či nie je dáko poškodená / deravá/ potom by to malo tieto prýznaky!
Vraj by to mohol byt af palivovy filter. Auto je nedavno kupene a podla udajov od predchadzajuceho majitela by mal mat ten filter cca 8000 km za sebou. A doteraz vsetko co o aute povedal sedelo. Tak neviem kedze interval na vymenu je 15000.
V mudrej knizke som nasiel, ze po cca 5000 km by sa mohol odvodnit filter. Problem je ale, ze som lama (teda celkom sikovny ale s autami som zacal pred 2 mesiacmi) Filter by mal mat niekde naboku dole ventil na odvodnenie. Otvorim... pockam kym netecie nafta a zavrem. Alebo vypustim uplne ???
Potom treba este odvzdusnit. (zase mudra knizka) pokial som pochopil tak by to malo ist automaticky... Skusim nastartovat ... chvilu tocim ...prestavka ...tocim ... prestavka ... az kym nenaskoci (len mam strach aby to nevytrieskalo baterku - aj ked je nova).
A vraj je aj moznost s naplnenim filtra priamo naftou ... Mohol by niekto napisat taky navod pre blbcov ??
Vdaka
Edit : palivový filter nemá vyvedenú signalizáciu vody ??
UPDATE:
No tak filter som este nevymenil (nikde v okoli ho nemali) ale uz je objednany.
Od posledneho incidentu sa auto spravalo OK, ale dnes sa to zapakovalo. Opat nechcelo ist do vyssich otacok... a celkovo bola zretelna strata vykonu od zhruba 2000 - 2500 otacok. Vsimol som si ale novu vec.... a nie som si isty, ci by mohla byť spôsobená upchatým palivovým filtrom. Ked sa objavý ten problém s ťahom, tak zároven začne aj auto dymiť. Takže sa pýtam či Vás nenapadá aj iný zdroj problémov.
No tak filter som este nevymenil (nikde v okoli ho nemali) ale uz je objednany.
Od posledneho incidentu sa auto spravalo OK, ale dnes sa to zapakovalo. Opat nechcelo ist do vyssich otacok... a celkovo bola zretelna strata vykonu od zhruba 2000 - 2500 otacok. Vsimol som si ale novu vec.... a nie som si isty, ci by mohla byť spôsobená upchatým palivovým filtrom. Ked sa objavý ten problém s ťahom, tak zároven začne aj auto dymiť. Takže sa pýtam či Vás nenapadá aj iný zdroj problémov.
Tento problém mi robilo zlé ovládanie turba /taký podtlakový ventil ktorý posúva klapky v turbe skús pozrieť či to chodí lahko a či nemáš sprhnutú hadicu čo ide k tomu ventilu ! V podstate filter nemá až taký vpliv na dymivosť len na výkonmotora! Tak skús to pozrieť ! Nie je horšia chyba ako náhodná to poznám
Punto-MK2 1,2 8V 2001
Punto-Mk1 1,1 8V 1996
Punto-Mk1 1,1 8V 1996
No prave nie co taketo som ocakaval. Pretoze ten dym a selektivnost problemov na vyssie otacky mi na ten filter nesedeli.majco píše:Tento problém mi robilo zlé ovládanie turba /taký podtlakový ventil ktorý posúva klapky v turbe skús pozrieť či to chodí lahko a či nemáš sprhnutú hadicu čo ide k tomu ventilu ! V podstate filter nemá až taký vpliv na dymivosť len na výkonmotora! Tak skús to pozrieť ! Nie je horšia chyba ako náhodná to poznám
Nemate tu niekto obrazky... foto... POSTUP ako na to? Manualne som celkom zrucny, ale ako som uz pisal... v autach som novacik.
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 154
- Registrován: 25 dub 2006, 19:26
- Bydliště: Ml. Boleslav- Doksy
- Kontaktovat uživatele:
:D:D:D:D:D:D:D:DGeeker_cz píše:Vetsinou to dela spatna vaha vzduchu. Zkus ji vycistit.
Tak o kolik se vsadíme, že 1.7TD nemá váhu vzduchu???? :D:Dpáč 1,7TD je stará dobrá klasika, takže žádná elektronika. To nejni JéTéDéčko
Takže váhu vzduchu můžeme vyloučit :D
FIAT PUNTO 1,7TD elx
Lancia Kappa Kombi 2.4i 175koní
Lancia Kappa Kombi 2.4i 175koní
súhlas !!!vejvy.f píše::D:D:D:D:D:D:D:DGeeker_cz píše:Vetsinou to dela spatna vaha vzduchu. Zkus ji vycistit.
Tak o kolik se vsadíme, že 1.7TD nemá váhu vzduchu???? :D:Dpáč 1,7TD je stará dobrá klasika, takže žádná elektronika. To nejni JéTéDéčko
Takže váhu vzduchu můžeme vyloučit :D
Punto-MK2 1,2 8V 2001
Punto-Mk1 1,1 8V 1996
Punto-Mk1 1,1 8V 1996
Tak pokial je to tak aako hovoríš potom bude problém v predstreku nafty neviem aký model čepadla a vstrekovania má konkrétne tvoje punto ale ja som mal este starý systém predstreku bol to taký hliníkový válček v termostate z ktorého išlo lanku na čerpadlo a to posúvalo predstrek nafty pre studený a teplý motor! Novšie modely to mali riešené už čidlom v termostate . Bolo zaskrutované v telese termostau a išli z neho dva káble z plastovou koncovkou a myslím že to išlo do čerpadla priamo ale to si už nepametám ja som to nemal ja som mal lanko.AppleBred píše:Tak prinasam novy symptom do zbierky: Opisovane problemy sa prejavuju iba pri studenom motori. Po cca 10 km ked sa prehreje tak mozem tocit ako len chcem.
Punto-MK2 1,2 8V 2001
Punto-Mk1 1,1 8V 1996
Punto-Mk1 1,1 8V 1996
Tak iba doplním, že pôvodné problémy s ktorými som začínal túto tému boli vyriešené. Celá strata výkonu ako aj biely dym boli spôsobené s kondenzovanou vodou v palivovom filtri. Odvodnil som ho a všetko bolo ok.
Momentálne mám ale nový problém. Prvý krát som to zaregistroval asi pred týždňom. Počas jazdy zrazu auto stratilo ťah. Jednoducho som pocítil že napriek stlačenému pedálu stratilo výkon a spomalilo. Ked som trošku postláčal pedál tak sa striedavo chytalo a zase blblo. Po chvíľke to ale prestalo a bolo dobre. Včera sa to zopakovalo znovu a dnes mi to robilo počas celej cesty domov (cca 50km). Nerobí to stále, chvíľu ťahá úplne normálne a chvíľu zase blbne. Ked už sa nechá vytočiť do otáčok tak si ich drží a je to ok a problém začína pri radení ked sa menia otáčky. Problémy som zatial zaznamenal iba po dlhšej jazde, a nie na začiatku ked je motor ešte studený (čo je celkom zvláštne). Sprievodným znakom je, že ked stratí ťah začne dymiť (čierny dym).
Tak a teraz pevne dúfam, že mi niekto poradí jednoduché a lacné riešenie
PUNTO 1.7 TD, olej menený pred 5000km, palivový filter pred 1000 km vzduchový cca 15000km
Momentálne mám ale nový problém. Prvý krát som to zaregistroval asi pred týždňom. Počas jazdy zrazu auto stratilo ťah. Jednoducho som pocítil že napriek stlačenému pedálu stratilo výkon a spomalilo. Ked som trošku postláčal pedál tak sa striedavo chytalo a zase blblo. Po chvíľke to ale prestalo a bolo dobre. Včera sa to zopakovalo znovu a dnes mi to robilo počas celej cesty domov (cca 50km). Nerobí to stále, chvíľu ťahá úplne normálne a chvíľu zase blbne. Ked už sa nechá vytočiť do otáčok tak si ich drží a je to ok a problém začína pri radení ked sa menia otáčky. Problémy som zatial zaznamenal iba po dlhšej jazde, a nie na začiatku ked je motor ešte studený (čo je celkom zvláštne). Sprievodným znakom je, že ked stratí ťah začne dymiť (čierny dym).
Tak a teraz pevne dúfam, že mi niekto poradí jednoduché a lacné riešenie
PUNTO 1.7 TD, olej menený pred 5000km, palivový filter pred 1000 km vzduchový cca 15000km