Stačí si pozrieť návod k obsluhe a tam je jasně napsaný že do 1,4 T-jet patří olej 5W40/ ACEA A3
Jakýkoliv olej který to splňuje je možné použít a motoru to nijak neublíží
C3 pro tenhle motor není vyžadována a to že HX8 jí splňuje vůbec nic neznamená.
Ale lejte si tam co chcete.
Mnohem důležitější je měnit včas, v 1,4 T-jet je oleje jen 2,9 litru a náplň rychle degraduje, je dobrý měnit po 10kkm/ 1 rok (termíny výměny v mazacím plánu nepočítají s životností auta u nás běžných 20 let/ 300 kkm

, Předpisových 30kkm / dva roky je doslova kurvítko a na dlouhý termín výměny oleje ty motory odcházely, hlavně 1,3 multijet s tim měl problém - vydřená vačka, skočený rozvody a podobný radosti.
Honit motor za studena je prasárna, písty se ohřejou mnohem rychleji než válec/blok, zvětší průměr a může vzniknout i přesah, pak se válec vydírá, jsou z toho šišky a motor začne brát olej. Podobně je prasárna motor hned po zátěži chcípnout, to vadí hlavně turbu kdy se stopne mazání a olej se v rozžhaveným ložisku zapéká. Pak se vydře ložisko turba. Platí i pro motory s externím čerpadlem mazacího okruhu - olej sice teče i chvíli po chcípnutí ale hřídel v ložisku se netočí a zapéká se to taky.