Fiat bravo 2 1,9Mjet 110Kw pohyb řadicí paky

Moderátor: peta.smolik

Odpovědět
camelX
Začátečník
Příspěvky: 29
Registrován: 18 bře 2011, 11:58

Fiat bravo 2 1,9Mjet 110Kw pohyb řadicí paky

Příspěvek od camelX »

Dobrý den,
máte někdo zkušenosti s pohybem řadicí páky dopředu a dozadu cca o 1cm při přidání a ubrání plynu. Dělá mi to tento pohyb při zařazení 3rychlosti , následně jde těžko nebo vůbec zařadit jinou rychlost.
Spojka je nyní nová a pořád tento problém zůstal.
Děkuji za radu.
Reklama
 

Vladka1
Znalec
Příspěvky: 511
Registrován: 20 úno 2020, 11:39

Re: Fiat bravo 2 1,9Mjet 110Kw pohyb řadicí paky

Příspěvek od Vladka1 »

Je tam šikmý ozubení, to tlačí kolo axiálně pod plynem na jednu stranu a bez plynu na druhou, přes přesuvníky kola a lanovod to hýbe s šaltrem.. Pokud je problém tak v převodovce u přesuvníků konkrétního kvaltu nebo na styku hřídel - kolo, možná resp. spíš nejspíš vůle ložiska hřídele..
Pozoroval jsem to u víc aut, ale u všech to řadilo normálně..
Minimální zásah je vyměnit olej v převodovce, všechno ostatní už demontáž převodovky a zgenerálkovat (kontrola všeho hlavně ložisek, výměna/oprava opotřebenýho).
Uživatelský avatar
tatko Tom
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 461
Registrován: 08 úno 2018, 12:05
Bydliště: Prievidza

Re: Fiat bravo 2 1,9Mjet 110Kw pohyb řadicí paky

Příspěvek od tatko Tom »

Samozrejme výmena oleja - nie je "doživotný" ako kade-tade tvrdia (no áno ak sa za životnosť auta považuje 5-10 rokov) a je možnosť použitia (často zatracovaných) aditív do olejov (Konkrétne pre mechanické prevodovky sa mi osvedčil Metabond GT+)
2004 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD (84.5 kW / 115 PS
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
camelX
Začátečník
Příspěvky: 29
Registrován: 18 bře 2011, 11:58

Re: Fiat bravo 2 1,9Mjet 110Kw pohyb řadicí paky

Příspěvek od camelX »

Děkuji za rady,
Jaké máte zkušenosti s repasovanim převodovky případně koho by jste doporučili na repasovani?
Zvažují variantu koupit převodovku celou z vrakoviště s menším nájezdem kilometrů já mám 273000km najeto takže nájezd kolem 170000km by chvíli vydržela.
Uživatelský avatar
tatko Tom
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 461
Registrován: 08 úno 2018, 12:05
Bydliště: Prievidza

Re: Fiat bravo 2 1,9Mjet 110Kw pohyb řadicí paky

Příspěvek od tatko Tom »

S výmenou oleja nič nepokazíš a bude zrejme lacnejšia, než druhá prevodovka v neznámom stave. Moja Multipla (2004) má nájazd 304000 - olej v prevodovke vymenený pri necelých 250000. Pri pridaní-ubratí plynu sa radiaca páka kývala spredu dozadu výrazne - kúpil som ju s nájazdom 245000. Už to takmer nerobí.
Moja Alfa 156 (2004) s nájazdom 211000 má iný neduh - keď je už hodne ohriata prevodovka - nevracia sa páka poriadne do neutrálu a horšie sa triafajú kvalty. Výmena oleja v prevodovke bude v blízkej dobe, keď si mechanik dorobí ramená na svojej Alfe.
2004 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD (84.5 kW / 115 PS
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
camelX
Začátečník
Příspěvky: 29
Registrován: 18 bře 2011, 11:58

Re: Fiat bravo 2 1,9Mjet 110Kw pohyb řadicí paky

Příspěvek od camelX »

Zdravím,
Olej vyměněny a táhla zkontrolovana bohužel problém zůstal.
Ještě se zeptám převodovka M32 která je v mém autě je stejná jako je ve Fiatu Croma 1,9 110kw, případně i v Alfa Romeo GT s tímto motorem nebo jinou Alfou nebo v Opel Astra 1,9 110kw .
Protože predovka M32 je právě i v jiných autech se stejným motorem a výrobce této převodovky je Opel pokud se nepletu.
Děkuji za pomoc
Uživatelský avatar
liborko
Všeználek
Příspěvky: 2726
Registrován: 26 zář 2007, 16:06
Bydliště: Havířov

Re: Fiat bravo 2 1,9Mjet 110Kw pohyb řadicí paky

Příspěvek od liborko »

To se asi olejem nespraví,asi bude nutno přeložiskování. Jestli pasuje z Cromy a ostatních,to by sis musel zjistit,ale logicky by měla. Mám Cromu 110kW najeto nejakych 200tis a zatím je převodovka jako nová,a co jsem slyšel tak v Cromách se ani ty převodovky nějak nekazí,takže asi už byly nějak "vylepšené" Odkud jsi,pokud z okolí Ostravy tak bych možná věděl o někom kdo to repasuje
Výrobce je Opel,a přímo z Opla CDTi bych ji tam moc nedával,ty se serou všechny
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96

IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Uživatelský avatar
rogi
Znalec
Příspěvky: 563
Registrován: 03 črc 2010, 19:43
Bydliště: SK

Re: Fiat bravo 2 1,9Mjet 110Kw pohyb řadicí paky

Příspěvek od rogi »

Kontroloval si silenblok "momentu" vyzerá to ako kosť, väčšinou to je odspodu prevodovky či je v poriadku? Aj to má vplyv na pohyb páky, keď prídeš motor sa stáča, keď ubereš plyn zas ide na opačnú stranu.
Škoda 130L agave už z recyklovana
Fiat BRAVO 1.4 activ PLUS 66kw biela "divino"
Vladka1
Znalec
Příspěvky: 511
Registrován: 20 úno 2020, 11:39

Re: Fiat bravo 2 1,9Mjet 110Kw pohyb řadicí paky

Příspěvek od Vladka1 »

Silent převodovky na pohyb páky vliv nemá.
Je to na bovdenech = natočení převodovky s táhlama nijak nehne.
Šikmý ozubení + vůle v převodovce = axiální posun kola a tím vidličky, přes táhlo pohyb páky...
Uživatelský avatar
rogi
Znalec
Příspěvky: 563
Registrován: 03 črc 2010, 19:43
Bydliště: SK

Re: Fiat bravo 2 1,9Mjet 110Kw pohyb řadicí paky

Příspěvek od rogi »

takže axialna vôla na hriadeloch a žiaden hluk :?:
Škoda 130L agave už z recyklovana
Fiat BRAVO 1.4 activ PLUS 66kw biela "divino"
Odpovědět

Zpět na „Bravo 2“