Chtěl bych se podělit o zkušenost s takovou "hloupostí" jakou je spínač spojkového pedálu u Pandy 1.2 44kw s elektronickým plynem a spojkovým lankem.
Motor měl dlouhou dobu netypické projevy v podobě různých vibrací, cukání, pomalého klesání otáček při řazení, kolísání otáček, zvýšené spotřeby a celkově podivných projevů, kdy jízda byla značný vopruz. Nápady začaly docházet a nastupovalo zoufalství...
Vše vyřešeno seřízením výšky spojkového spínače u pedálu spojky, asi byl celou dobu buďto seplý nebo neseplý a to nějak ovlivňovalo přes řídící jednotku celkový chod motoru. Spínač lze seřizovat po rohatkové dráze nahoru-dolů. Kdysi jsem násilně přizvedl spojkový pedál nohou a tím se spínač nejspíš posunul nahoru a přestal fungovat...
Člověk by nevěřil, jak taková kravina dokáže ovlivnit celkový chod motoru, pokud je to seřízené a správně to spíná/vypíná, má to asi co do činění se správným poklesem otáček při přeřazování a úpravou směsi v tomto momentu atd. Když to nefunguje, motor jede v jakémsi divném režimu a hapruje v širokém spektru výkonu a otáček
Od doby, kdy jsem to seřídil motor jede přesně jak má a přede jako kotě
Spínač spojkového pedálu a jeho vliv na celkový chod motoru
Moderátor: peta.smolik
- Reklama
Re: Spínač spojkového pedálu a jeho vliv na celkový chod motoru
Tos objevil ameriku
Jasně že ŘJ reaguje na vyšláplou spojku a upravuje parametry.. Pokud snímač hlásí vyšlápnuto a ty přitom vyšlápnuto nemáš a pod plynem zrychluješ tak v tom je hokej.. Mj. pak taky při brzdění motorem nevypíná vstřiky apod.
Jasně že ŘJ reaguje na vyšláplou spojku a upravuje parametry.. Pokud snímač hlásí vyšlápnuto a ty přitom vyšlápnuto nemáš a pod plynem zrychluješ tak v tom je hokej.. Mj. pak taky při brzdění motorem nevypíná vstřiky apod.