Ahojte,
mam otazku, mal som dnes svoje grande punto v servise, kvoli buchaniu, ktore ide z prednej napravy, povedali mi, ze vsetko je tam v poriadku, no buchanie stale pocut, vraj to mozu byt nejake "gumove dorazy na stabilizatore", vraj sa tie gumove dorazy nedaju menit samostatne, ale len cely stabilizator, aj ked si neboli uplne isty, pretoze to na tomto aute este nerobili. Viete sa mi k tomu niekto vyjadrit, ako sa to na grande punto 1.4 tjet meni, ci naozaj cely stabilizator, ktory ohodnotili cca na 200€, alebo sa daju menit aj tie gumove dorazy samostatne. Vraj tie dorazy tym, ze maju 11 rokov mozu uz byt opotrebovane a, ze ta guma v zime moze tvrdnut a tym padom to bucha, v lete to vraj nemusi byt tak pocut, ked sa guma viac natiahne. Aky mate nato nazor?
Dakujem vopred za vsetky odpovede/rady/nazory.
stabilizator
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
- Reklama
Re: stabilizator
Myslim ze tu nedavno byla diskuze kde nekdo resil vymenu ulozeni stabilizatoru na Bravu II se stejnym motorem 1.4tjet a tam se musi udajne menit cely stabilizator pac jsou tam ty gumy napevno.Nicmene koukal jsem na shop kde kupuju dily a maji tam samostatne gumy stabilizatoru pro grande punto cca od 80kc/ks a nebo komplet stabilizator za 2885kc. Takze musis pod to lehnout a kouknout na to jak to tam mas.
Jinak servisu bych moc neveril. Nejlip kdybys pod to lehnul a druhy vzal za kolo a poradne s tim zacloumal vsi silou,mihl bys videt zda je vule na cepu ramene,na kostech stabiku tam to byva nejcasteji.
Jinak servisu bych moc neveril. Nejlip kdybys pod to lehnul a druhy vzal za kolo a poradne s tim zacloumal vsi silou,mihl bys videt zda je vule na cepu ramene,na kostech stabiku tam to byva nejcasteji.
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Re: stabilizator
Podívej se na e-shopy jestli je ta guma samostatně. Pokud je na tyči stab. navulkanizovaná tak se mění celá tyč, ale mělo by to jít i přebastlit...
Nelomcuje se kolem, ale pomocník houpe celým autem do stran a druhej rukou osahá kde je vakl, jestli na silentblokách nebo na kostech... Mlátit může víc věci, klidně uložení tlumiče apod.
Servisy brát s rezervou, velice často jak přijde hejl tak ho skásnou a místo opravy za pár stovek lítaj tisíce..
Gumu samostatně vidim, tak že nejspíš jde měnit... Servis poslat do...
https://www.motora.cz/fiat/grande-punto ... oru_100596
Nelomcuje se kolem, ale pomocník houpe celým autem do stran a druhej rukou osahá kde je vakl, jestli na silentblokách nebo na kostech... Mlátit může víc věci, klidně uložení tlumiče apod.
Servisy brát s rezervou, velice často jak přijde hejl tak ho skásnou a místo opravy za pár stovek lítaj tisíce..
Gumu samostatně vidim, tak že nejspíš jde měnit... Servis poslat do...
https://www.motora.cz/fiat/grande-punto ... oru_100596
Re: stabilizator
Nemam tendenciu na prvu uverit autoservisu, ale ta verzia so zimou/letom mi dava zmysel, pretoze ten buchot z prednej napravy sa zacal ozvyvat prave v obdobi prvych mrazov, preto chcem pockat kym sa otepli ci dany problem zmizne, co sa tyka tyciek stabilizatora, tie boli vymenene v marci 2021, tlmice chcem dat vymenit teraz vratane ulozenia tlmicov a silentbloky su podla toho servisu v poriadku.
Re: stabilizator
Chceš čekat až se ti tlučením vy[youtube][/youtube]mlátí další věci okolo?
Najít kde to tluče obvykle není pro zkušeného mechanika problém.. Ty gumy stabilizátoru podle webu jsou měnit samostatně a stojí pár korun.. Můžou být zažraný šrouby který ukroutíš = chce to dělat v dílně kde si rovnou poradí (= odvrtat atd.), ne že to ukroutí a pak na to vejrá a neví co s tim..
Uložení tlumičů taky neni problém zdiagnostikovat jestli je OK nebo ne.. Podobně funkce tlumiče, to poznáš i při jízdě žer po projetí díry/ hrbu následuje "druhý kopnutí", nebo když zahoupaš autem tak se shoupne víc než jednou... Příp. test na stolici, ale pokud "to máš v oku" to to je zbytečný.. Oskákaný gumy, dohoupávání atd. je už známka totálně chcíplýho tlumiče. Příp. pístnice poblemcaná olejem...
Jo a kosti stabilizátoru pokud jsou šmejdy tak chcípnou po pár tisících km - nekvalitní prachovka a vyreznou v kloubu. = že jsou zánovní vůbec neznamená že jsou v pořádku.. Kvalitní podvozkový díly jsou Lemforder, tlumiře KYB, SAchs, péra Kilen, Lesjofors..
Najít kde to tluče obvykle není pro zkušeného mechanika problém.. Ty gumy stabilizátoru podle webu jsou měnit samostatně a stojí pár korun.. Můžou být zažraný šrouby který ukroutíš = chce to dělat v dílně kde si rovnou poradí (= odvrtat atd.), ne že to ukroutí a pak na to vejrá a neví co s tim..
Uložení tlumičů taky neni problém zdiagnostikovat jestli je OK nebo ne.. Podobně funkce tlumiče, to poznáš i při jízdě žer po projetí díry/ hrbu následuje "druhý kopnutí", nebo když zahoupaš autem tak se shoupne víc než jednou... Příp. test na stolici, ale pokud "to máš v oku" to to je zbytečný.. Oskákaný gumy, dohoupávání atd. je už známka totálně chcíplýho tlumiče. Příp. pístnice poblemcaná olejem...
Jo a kosti stabilizátoru pokud jsou šmejdy tak chcípnou po pár tisících km - nekvalitní prachovka a vyreznou v kloubu. = že jsou zánovní vůbec neznamená že jsou v pořádku.. Kvalitní podvozkový díly jsou Lemforder, tlumiře KYB, SAchs, péra Kilen, Lesjofors..