Slabo kúri - dlho sa zohrieva
Moderátor: peta.smolik
Slabo kúri - dlho sa zohrieva
Ahojte
Fiat IDEA má problém sa zohriať na prevádzkovú teplotu (stredná ryska na teplomere) - trvá niekoľko km kým jazdou auto ako tak zohrejem - kým začne hriať kúrenie, trvá to asi 3 km mestom (kým sa kus pohne ručička). Potom trvá nekonečne dlho kým sa dostane tam kde má. Aj to občas klesne o kus - potom dlho stojí niekde na prvej ryske ...
- na IDEE sa menil už termostat (tento rok 2x) - takže to nebude chyba. Bolo netesné potrubie chladenia (kus zhrdzavená rurka) - to urobili, chvilu dobre - no potom zase rovnako - medzitým sa v mrazoch zarosilo aj vnútorná strana predného okna - napriek tomu, že mám tie pohlcovače vlhkosti.
To urobilo raz - dnes už nie - ale auto je podchladené a trvá mu strašne dlho kým sa zohreje - nepripadá mi to normálne. Napadne niekoho čo by to mohlo byť? V aute ani mimo neho teraz necítiť chlad. kvapalinu.
Príp. ako by som to mohol skúsiť odvdušniť ? Kde sa to robí ?
Vďaka za každú pomoc.
Fiat IDEA má problém sa zohriať na prevádzkovú teplotu (stredná ryska na teplomere) - trvá niekoľko km kým jazdou auto ako tak zohrejem - kým začne hriať kúrenie, trvá to asi 3 km mestom (kým sa kus pohne ručička). Potom trvá nekonečne dlho kým sa dostane tam kde má. Aj to občas klesne o kus - potom dlho stojí niekde na prvej ryske ...
- na IDEE sa menil už termostat (tento rok 2x) - takže to nebude chyba. Bolo netesné potrubie chladenia (kus zhrdzavená rurka) - to urobili, chvilu dobre - no potom zase rovnako - medzitým sa v mrazoch zarosilo aj vnútorná strana predného okna - napriek tomu, že mám tie pohlcovače vlhkosti.
To urobilo raz - dnes už nie - ale auto je podchladené a trvá mu strašne dlho kým sa zohreje - nepripadá mi to normálne. Napadne niekoho čo by to mohlo byť? V aute ani mimo neho teraz necítiť chlad. kvapalinu.
Príp. ako by som to mohol skúsiť odvdušniť ? Kde sa to robí ?
Vďaka za každú pomoc.
- Reklama
Re: Slabo kúri - dlho sa zohrieva
Tri 1.9JTD sa nám správajú podobne - ani jedno pri pokojnej jazde neudrží 85°C, klesne kamsi ku 60.
Včera som z iných dôvodov jedno nechal trištvrte hodiny na voľnobehu - maximálna teplota bola 54°C.
Včera som z iných dôvodov jedno nechal trištvrte hodiny na voľnobehu - maximálna teplota bola 54°C.
2004 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD (84.5 kW / 115 PS
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Re: Slabo kúri - dlho sa zohrieva
Jaký motor?
Nejspíš termostat, to že byl měněný nic neznamená.. Nejlíp ověřit rukoměrem - do ohřátí na provozní teplotu musí být hadice od termostatu k chladiči studená.
Nedávno jsem měnil termostat na 1,9 JTD 63 kW a termostat to byl, teď se ohřeje po 10km a drží to i z kopce ručička uprostřed.... Předtim se ohříval dlouho a jen do 1/3 stupnice, poslední dobou začala teplota z kopce i padat dolu na čtvrt stupnice.
Pokud je teplota vody = motoru OK, tak buď zavzdušněný hadice k výměníku topení nebo špatná funkce klapek ventilace..
Nejspíš termostat, to že byl měněný nic neznamená.. Nejlíp ověřit rukoměrem - do ohřátí na provozní teplotu musí být hadice od termostatu k chladiči studená.
Nedávno jsem měnil termostat na 1,9 JTD 63 kW a termostat to byl, teď se ohřeje po 10km a drží to i z kopce ručička uprostřed.... Předtim se ohříval dlouho a jen do 1/3 stupnice, poslední dobou začala teplota z kopce i padat dolu na čtvrt stupnice.
Pokud je teplota vody = motoru OK, tak buď zavzdušněný hadice k výměníku topení nebo špatná funkce klapek ventilace..
Re: Slabo kúri - dlho sa zohrieva
1,4 - 95 k
Re: Slabo kúri - dlho sa zohrieva
Ten by měl být po 3 km ohřátý a držet ručičku v půlce i z kopce..
Zaměř se ne ten termostat, nedávej sr. ale kvalitní.. Do 1,2 8V jsme dával Magnetti Marelli a zatim od novýho funguje výborně (je tam jen asi 10kkm), Do 1,9 JTD jsem dával Calorstat a jako novej OK.. Pak co vim Wahler je dobrej..
Zaměř se ne ten termostat, nedávej sr. ale kvalitní.. Do 1,2 8V jsme dával Magnetti Marelli a zatim od novýho funguje výborně (je tam jen asi 10kkm), Do 1,9 JTD jsem dával Calorstat a jako novej OK.. Pak co vim Wahler je dobrej..
Re: Slabo kúri - dlho sa zohrieva
Pri všetkej úcte predpokladám, že onedlho bude to zohriatie (a udržanie) teploty problém v poradí 999x
2004 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD (84.5 kW / 115 PS
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Re: Slabo kúri - dlho sa zohrieva
Proč? Pokud je termostat kvalitní tak vydrží dlouho. Sračky odchází rychle nebo nefungujou ani jako nový - propouští ještě před provozní teplotou... Na Fordu 1,6 74 kW mám ještě původní, 250kkm 18 let starej a pořád perfekt, motor ohřátej do 3 km i teď v mrazech a pak drží střed i když jedu z lyží dolu z kopce (= vyjet z parkáče, kilometr rovina a pak 5 km furt z kopce, motor se v pohodě ohřeje i když je -10)
Měnit to na JTD byla dost zábava, na Puntu je na šroubu termostatu přidělanej držák trubky EGR a ten šroub nejde vyšroubovat, ani nejde uhnout s tou trubkou, musela by se odpojit celá ta trubka = povolit zažraný šrouby u EGr a u svodů a kvůli tomu asi sundavat pal. filtr a na druhý straně taky moc přístupný nejsou Kdyby tam dali normální šroub tak by termostat šel vyndat v pohodě, ale je tam spešl šteft, to vymyslel lumen Jak Fero a Lakatoš... Držák jsem řezal a pak znova přivařil.. Msylim že takhle to je jen na Puntu a je to fakt voser..
Přiznej se, že se ti v tom nechce hrabat tak sis řekl že novej stejně rychle odejde a necháš to Bohužel studenej motor = karbony a i voda v oleji, takže jezdit s tim dlouhodobě neni moc dobrý...
Měnit to na JTD byla dost zábava, na Puntu je na šroubu termostatu přidělanej držák trubky EGR a ten šroub nejde vyšroubovat, ani nejde uhnout s tou trubkou, musela by se odpojit celá ta trubka = povolit zažraný šrouby u EGr a u svodů a kvůli tomu asi sundavat pal. filtr a na druhý straně taky moc přístupný nejsou Kdyby tam dali normální šroub tak by termostat šel vyndat v pohodě, ale je tam spešl šteft, to vymyslel lumen Jak Fero a Lakatoš... Držák jsem řezal a pak znova přivařil.. Msylim že takhle to je jen na Puntu a je to fakt voser..
Přiznej se, že se ti v tom nechce hrabat tak sis řekl že novej stejně rychle odejde a necháš to Bohužel studenej motor = karbony a i voda v oleji, takže jezdit s tim dlouhodobě neni moc dobrý...
Re: Slabo kúri - dlho sa zohrieva
Ahoj.
V zime je zima
Mám na palubovke prídavný displej pripojený cez OBD konektor a vidím ten istý číselný údaj o teplote chladiacej kvapaliny, s ktorým pracuje aj riadiaca jednotka motora. Mám dodatočne namontovaný originálny spodný kryt motora + namontovanú zimnú clonu chladiča a napríklad pri vonkajšej teplote -5°C sa termostat otvorí až pri cca 20km jazdy po okresných cestách.
A to pri tom šetrím s teplom v interiéri, zo začiatku mám nastavených 18°C a postupne dvíham teplotu na 23°C až keď sa motor zohreje na prevádzkovú teplotu. Naviac auto mám kompletne vytlmené, takže úniky tepla sú maximálne eliminované.
Motor Z16XEP.
Termostat je OK.
Keďže vidím každý jeden °C chladiacej zmesi, vidím celý priebeh ohrevu chladiacej zmesi v priamom prenose, tak môžem len skonštatovať, že v zime je zima
V zime je zima
Mám na palubovke prídavný displej pripojený cez OBD konektor a vidím ten istý číselný údaj o teplote chladiacej kvapaliny, s ktorým pracuje aj riadiaca jednotka motora. Mám dodatočne namontovaný originálny spodný kryt motora + namontovanú zimnú clonu chladiča a napríklad pri vonkajšej teplote -5°C sa termostat otvorí až pri cca 20km jazdy po okresných cestách.
A to pri tom šetrím s teplom v interiéri, zo začiatku mám nastavených 18°C a postupne dvíham teplotu na 23°C až keď sa motor zohreje na prevádzkovú teplotu. Naviac auto mám kompletne vytlmené, takže úniky tepla sú maximálne eliminované.
Motor Z16XEP.
Termostat je OK.
Keďže vidím každý jeden °C chladiacej zmesi, vidím celý priebeh ohrevu chladiacej zmesi v priamom prenose, tak môžem len skonštatovať, že v zime je zima
Fiat Stilo 1.6 16V 76kW r.v.2003
Fiat Croma 1.9 TDid 66kW r.v. 1988 ex
Fiat Ritmo 1.5 75 i.e. 55kW r.v. 1986 ex
Fiat 850 Special 35kW r.v. 1972 ex
Fiat Croma 1.9 TDid 66kW r.v. 1988 ex
Fiat Ritmo 1.5 75 i.e. 55kW r.v. 1986 ex
Fiat 850 Special 35kW r.v. 1972 ex
Re: Slabo kúri - dlho sa zohrieva
Dneska jsem to schválně sledoval, podle budíků. 1,9 JTD 63kW v Puntu 2FL, bez clony před chladičem. Ráno -3, po 3 km se odlepila ručička, po 10km už přesně v půlce a pak držela furt i z dlouhýho kopce (3 km furt dolu, vyřazeno plachtění, topení puštěný normálně). Před výměnou termostatu to bylo podobně jak píšeš - ohřívalo se to nejmíň 20 km a až do půlky ručička vylezla jen v létě nebo v delším kopci. Poslední dobou začala z kopce padat dolu tak jsem termostat už přehodil... A měl jsem to udělat mnohem dřív.
Na Focusu 1,6 benzín mám ručičku v půlce po 3-4 km (podle budíku tj. voda ca 70°a taky drží furt.. 1,2 8V benzín ještě dřív, 2-3 km a ručička v půlce
Jestli se ti 1,6 benzín ohřeje až po 20 km, tak nevěřim že termostat je v pořádku. Sledoval jsem i ohřívání na místě (JTD), termostat už teplej, hadice k chladiči úplně studená - neni tam ani malý průtok. Úplně studená až do otevření termostatu. Myslim že to dlouhý ohřívání znamená že termostat je trochu pootevřenej nebo je bordel v sedle a netěsní úplně. Jen trochu, protože jak propouští víc tak už to z kopce ochlazuje hodně a teplota jde pod 70° a všimneš si toho na budíku že padá hodně dolu..
Sledovat teplotu přímo z čidla je přesnější, spousta aut neukazuje skutečnou teplotu ale "vypočítanou" aby to řidiče neznervózňovalo že kolísá Ale šaškovat s diagnostikou se mi kvůli tomu nechce, až tak fanda do aut nejsem...
Na Focusu 1,6 benzín mám ručičku v půlce po 3-4 km (podle budíku tj. voda ca 70°a taky drží furt.. 1,2 8V benzín ještě dřív, 2-3 km a ručička v půlce
Jestli se ti 1,6 benzín ohřeje až po 20 km, tak nevěřim že termostat je v pořádku. Sledoval jsem i ohřívání na místě (JTD), termostat už teplej, hadice k chladiči úplně studená - neni tam ani malý průtok. Úplně studená až do otevření termostatu. Myslim že to dlouhý ohřívání znamená že termostat je trochu pootevřenej nebo je bordel v sedle a netěsní úplně. Jen trochu, protože jak propouští víc tak už to z kopce ochlazuje hodně a teplota jde pod 70° a všimneš si toho na budíku že padá hodně dolu..
Sledovat teplotu přímo z čidla je přesnější, spousta aut neukazuje skutečnou teplotu ale "vypočítanou" aby to řidiče neznervózňovalo že kolísá Ale šaškovat s diagnostikou se mi kvůli tomu nechce, až tak fanda do aut nejsem...
Re: Slabo kúri - dlho sa zohrieva
Problém je, že väčšina ľudí dôveruje ručičke teplomeru v prístrojovke. Ale tá zámerne klame
Aj ja mám teplotu chladiacej kvapaliny na 70°C už po pár km, ale kde je ešte teplota prvého otvorenia termostatu (pri motore Z16XEP je to 105°C).
Krásne vidím, kedy termostat otvorí, vtedy klesne teplota o cca 9°C (je to závislé od teploty kvapaliny v chladiči).
Termostat mám OK. Mal som ho vonku na stole, je čistý, tesný, neprepúšťa, skontrolovaný rukomerom
A v mojom prípade sa nejedná o žiadne šamanenie s diagnostikou, prístroj je natrvalo nainštalovaný a je to bomba prístroj
A mám ho denne dve hodiny na očiach, takže o teplote motora by som mohol napísať aj dizertačnú prácu
Aj ja mám teplotu chladiacej kvapaliny na 70°C už po pár km, ale kde je ešte teplota prvého otvorenia termostatu (pri motore Z16XEP je to 105°C).
Krásne vidím, kedy termostat otvorí, vtedy klesne teplota o cca 9°C (je to závislé od teploty kvapaliny v chladiči).
Termostat mám OK. Mal som ho vonku na stole, je čistý, tesný, neprepúšťa, skontrolovaný rukomerom
A v mojom prípade sa nejedná o žiadne šamanenie s diagnostikou, prístroj je natrvalo nainštalovaný a je to bomba prístroj
A mám ho denne dve hodiny na očiach, takže o teplote motora by som mohol napísať aj dizertačnú prácu
Fiat Stilo 1.6 16V 76kW r.v.2003
Fiat Croma 1.9 TDid 66kW r.v. 1988 ex
Fiat Ritmo 1.5 75 i.e. 55kW r.v. 1986 ex
Fiat 850 Special 35kW r.v. 1972 ex
Fiat Croma 1.9 TDid 66kW r.v. 1988 ex
Fiat Ritmo 1.5 75 i.e. 55kW r.v. 1986 ex
Fiat 850 Special 35kW r.v. 1972 ex
Re: Slabo kúri - dlho sa zohrieva
pro Designera: Mám stejný motor v Idei jako ty,po 5km je už ručička teploměru na půlce a drží (záleží samozřejmě na venkovní teplotě,někdy to trvá dýl) Určitě máš něco špatně. Ale možná zapomínáte na jednu věc,pokud tam máš 10 let starou nemrznoucí směs která ještě nebyla nikdy měněná,nebo jednou za někdy se tam jen nemrzka dolila tak i tohle může způsobit,že se teplota nedostane kde má,a můžeš měnit termostaty jak chceš. Stalo se mi to tak na Puntu kde se mi furt držela ručička cca na čtvrt budíku(možná někdy vyjímečně trochu i víc) Vylil jsem starou nemrzku respektive ke konci vytekl pěkný sajrajt,pořádně to propláchnul proudem vody a nalil jsem novou. Odvzdušnil a i se starým termostatem se drží teplota krásně na půlce. Ideu jsem ještě neodvzdušňoval,začal bych být tebou tímhle,ale podle mě tam odvzdušňováky budou na hadicích či hore na chladiči jak punto,tak je zkus pohledat,nebo pokud zítra budu mít čas tak se kouknu taky. Na termostatě určitě nešetřit a koupit kvalitu,žádné levné maxgeary apod.
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Re: Slabo kúri - dlho sa zohrieva
Tak je tam odvzdušňovák nahoře na chladiči u horní hadice a potom je druhý odvzdušňovák na hadici vstupu přes přepážku dovnitř do výměníku topení.
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Re: Slabo kúri - dlho sa zohrieva
Zdravím mám Fiat bravo 1.4 2006 a mám problém s kúrením vôbec nekúri. Ale raz za čas začne vydávať zvuk takého zvakania a zrazu kúri ale toto sa stáva strašne málo prevažne nekúri.
Re: Slabo kúri - dlho sa zohrieva
klapky ventilace - nepustí vzduch přes výměník