Chiptuning tipo 1,4 70kw atmosfera

Moderátor: peta.smolik

bobNotFiat
Začátečník
Příspěvky: 10
Registrován: 08 zář 2020, 11:10

Re: Chiptuning tipo 1,4 70kw atmosfera

Příspěvek od bobNotFiat »

Pajtyi píše: 24 říj 2020, 15:43 Zdravim.Ma tu niekto skusenost s chiptuningom spomenuteho motora? Viem ze narast vykonu nieje velky kedze je to atmosfera.Deklaruju narast vykonu zo 70kw na 77kw a krutiaci moment zo 127nm na 142nm.Mne ani tak neide o ten vykon ale oto ze mam oneskorenu reakciu medzi 1. a 2. rychlostnym stupnom.Som presvedceny ze to sposobuje riadiaca jednotka.Potesilo by ak by ta "diera" vramci chipu sa odstranila.
Ahoj nemám Fiat, ale na zahraničním webech píšou - vypnout úplně baterii na 40min, jistota je přes hodinu. Tíme se vymaže mapa v řídící jednotce na základní hodnoty prý. Pak zapojit a prjet vůz příkladně, raději bych dal výlet na několik desítek km, kromě okresek nejlépe i dálnici.

Z mých zkušeností u jiných vozů s atmosférickým motorem můžu doporučit:
- 100oct benzín, dobrý má OMV
- olej + osvědčené aditivum do něj(dávám STP, ale jsou lepší značky)
- vzduchový filtr MAN :-)
- olejový filtr Bosch :-)
>> po pár dnech až týdnech mi motor ožil a měl jsem pocit chiptuningu :-) Vyzkoušeno na Focus II Duratec 1.6, Megane 3 1.6 74kw, Fábie II HTP 51kw a Peugeot 206 1.1 44kw(asi největší zlepšení vůbec)

Ten chiptuning může fungovat, ale nechej si zamozřejmě udělat zálohu stávajícího sw!!! Vyhledej osvědčenou firmu, protože je tady dost garážových tunneru, kteří ti maximálně odrovnají motor :-) Za mě bych ale začal tím vytažením baterie na cca 2hod., kvalitním benzínem. Možný bych vyčistil škrtící klapku pro jistotu a zkontroloval svíčky.
Reklama
 

bobNotFiat
Začátečník
Příspěvky: 10
Registrován: 08 zář 2020, 11:10

Re: Chiptuning tipo 1,4 70kw atmosfera

Příspěvek od bobNotFiat »

bobNotFiat píše: 04 lis 2020, 10:35
Pajtyi píše: 24 říj 2020, 15:43 Zdravim.Ma tu niekto skusenost s chiptuningom spomenuteho motora? Viem ze narast vykonu nieje velky kedze je to atmosfera.Deklaruju narast vykonu zo 70kw na 77kw a krutiaci moment zo 127nm na 142nm.Mne ani tak neide o ten vykon ale oto ze mam oneskorenu reakciu medzi 1. a 2. rychlostnym stupnom.Som presvedceny ze to sposobuje riadiaca jednotka.Potesilo by ak by ta "diera" vramci chipu sa odstranila.
Ahoj nemám Fiat, ale na zahraničním webech píšou - vypnout úplně baterii na 40min, jistota je přes hodinu. Tíme se vymaže mapa v řídící jednotce na základní hodnoty prý. Pak zapojit a prjet vůz příkladně, raději bych dal výlet na několik desítek km, kromě okresek nejlépe i dálnici.

Z mých zkušeností u jiných vozů s atmosférickým motorem můžu doporučit:
- 100oct benzín, dobrý má OMV
- kvalitní moderní olej(na Fiat neznám, pro Megana nepř. Elf vyšší řady) + osvědčené aditivum do něj(dávám STP, ale jsou lepší značky)
- vzduchový filtr MAN :-)
- olejový filtr Bosch :-)
>> po pár dnech až týdnech mi motor ožil a měl jsem pocit chiptuningu :-) Vyzkoušeno na Focus II Duratec 1.6, Megane 3 1.6 74kw, Fábie II HTP 51kw a Peugeot 206 1.1 44kw(asi největší zlepšení vůbec)

Ten chiptuning může fungovat, ale nechej si zamozřejmě udělat zálohu stávajícího sw!!! Vyhledej osvědčenou firmu, protože je tady dost garážových tunneru, kteří ti maximálně odrovnají motor :-) Za mě bych ale začal tím vytažením baterie na cca 2hod., kvalitním benzínem. Možný bych vyčistil škrtící klapku pro jistotu a zkontroloval svíčky.
Pajtyi
Fiaťák
Příspěvky: 68
Registrován: 23 črc 2019, 13:06

Re: Chiptuning tipo 1,4 70kw atmosfera

Příspěvek od Pajtyi »

bobNotFiat píše: 04 lis 2020, 10:35
Pajtyi píše: 24 říj 2020, 15:43 Zdravim.Ma tu niekto skusenost s chiptuningom spomenuteho motora? Viem ze narast vykonu nieje velky kedze je to atmosfera.Deklaruju narast vykonu zo 70kw na 77kw a krutiaci moment zo 127nm na 142nm.Mne ani tak neide o ten vykon ale oto ze mam oneskorenu reakciu medzi 1. a 2. rychlostnym stupnom.Som presvedceny ze to sposobuje riadiaca jednotka.Potesilo by ak by ta "diera" vramci chipu sa odstranila.
Ahoj nemám Fiat, ale na zahraničním webech píšou - vypnout úplně baterii na 40min, jistota je přes hodinu. Tíme se vymaže mapa v řídící jednotce na základní hodnoty prý. Pak zapojit a prjet vůz příkladně, raději bych dal výlet na několik desítek km, kromě okresek nejlépe i dálnici.

Z mých zkušeností u jiných vozů s atmosférickým motorem můžu doporučit:
- 100oct benzín, dobrý má OMV
- olej + osvědčené aditivum do něj(dávám STP, ale jsou lepší značky)
- vzduchový filtr MAN :-)
- olejový filtr Bosch :-)
>> po pár dnech až týdnech mi motor ožil a měl jsem pocit chiptuningu :-) Vyzkoušeno na Focus II Duratec 1.6, Megane 3 1.6 74kw, Fábie II HTP 51kw a Peugeot 206 1.1 44kw(asi největší zlepšení vůbec)

Ten chiptuning může fungovat, ale nechej si zamozřejmě udělat zálohu stávajícího sw!!! Vyhledej osvědčenou firmu, protože je tady dost garážových tunneru, kteří ti maximálně odrovnají motor :-) Za mě bych ale začal tím vytažením baterie na cca 2hod., kvalitním benzínem. Možný bych vyčistil škrtící klapku pro jistotu a zkontroloval svíčky.
ahoj dakujem za rady.To odpojenie baterie mozem skusit.Ale mne sa motor takto sprava od novoty.Sviecky jedine ak by boli od vyroby vadne a skrtiaca klapka by nemala byt zanesena.Najazdene ma 13tis.km.Ked som to reklamoval tak nastavovali skrtiacu klapku a vtedy sa to kusok zlepsilo.
Vladka1
Znalec
Příspěvky: 511
Registrován: 20 úno 2020, 11:39

Re: Chiptuning tipo 1,4 70kw atmosfera

Příspěvek od Vladka1 »

Reset ŘJ a znova jí "naučit" pomoct může. Obecně po resetu nastartovat studený motor a na volnoběh ho nechat ohřát na provozní teplotu. Pak několik km ve všech režimech jízdy včetně několika vytočení k omezovači (tohle až kompletně prohřátý motor tj. minimálně po 10 - 15 km jízdy).
VYsokooktanový benzíny tenhle motor moc nevyužije, smysl má že některý jsou bez biosložek a bývají aditiva. Hodně podobnou službu udělá normální benzín + nalejt VIF (ostatně prémiový benzíny jsou obvykle VIFkem aditivovaný). Piksla stojí dvě stovky a stačí panák na nádrž tj. vydrží dlouho..
Filtry Mann všechny i olejovej. Aditiva do oleje bych nedával (mimo speciálních aplikací pro oddálení smrti), větší smysl má olej měnit častěji, tj. po 10kkm/ 1rok..
Nový auto neznamená že nikdy nejelo, mohlo se s tím popojíždět couračkama, motor pak zleniví a je uvnitř zasviněný... Italskou úsržbou to jde vylepšit + VIF je dobrá věc pro dlouhodobý stav všeho od válce přes svíce, ventily, lambdy, kat až dozadu..
Uživatelský avatar
ondrik363
Začátečník
Příspěvky: 44
Registrován: 20 říj 2018, 19:42

Re: Chiptuning tipo 1,4 70kw atmosfera

Příspěvek od ondrik363 »

Autor pise, ze ma cca 13000km najazdenych.. Takze novy motor po zabehu..Mapy sa nevymazu z RJ motora ani po 24 hodinach.. Tie sa nevymazu nikdy. Vymazat sa daju jedine adaptacne hodnoty a LTFT. STFT sa vymazat nedaju, lebo su to okamzite korekcie v realnom case.

Bez nalogovania dat z prevadzky motora sa autor nikdy nikde neposunie..Vsetko ostatne su len domnienky a strata casu.Bavime sa tu o novom motore, takze o to je to lahsie..Nemusia sa preverovat veci ako na starej vydojenej herke..

To, ze pozadujes vykon od motora, vie ECU podla polohy plynoveho pedalu..Nasledne sa otvori skrtiaca klapka na pozadovanu polohu (podla hodnoty plyn. pedalu) a ECU upravy dlzku vstreku paliva, aby bol zachovany pomer vzduch/palivo.., Tym motor zvysuje vykon, otacky, atd....Preto stale pisem, ze treba logovat hodnoty a vyhodnotit...

Cip je strata casu a penazi pri tomto motore..To tu budem pisat stale.. Ked ti cipom upravy mapy vstrekovania, bude to len za cenu bohatej zmesy a velkej spotreby. Vzduch bude stale chybat.Ak ti nepracuje skrtiaca klapka tak ako ma, vzhladom na polohu plyn. pedalu, alebo mas slaby tlak paliva, tak mozes mat cip aj z raketoplanu a stale to bude lenive v urcitom bode, kde to je aj teraz...
Fiat Tipo Combi 1.6 mjet
Lancia DELTA III, 1.4 tjet, LPG
Chrysler PT Cruiser 2.0i, LPG - ex
Fiat Stilo 1.6 76kw, LPG - ex
Fiat Croma 2005, 1.9 mjet 110kw - ex
Opel Omega 3,2 V6 - ex
Opel Omega 2,5 V6 - ex
Pajtyi
Fiaťák
Příspěvky: 68
Registrován: 23 črc 2019, 13:06

Re: Chiptuning tipo 1,4 70kw atmosfera

Příspěvek od Pajtyi »

ondrik363 píše: 05 lis 2020, 13:58 Autor pise, ze ma cca 13000km najazdenych.. Takze novy motor po zabehu..Mapy sa nevymazu z RJ motora ani po 24 hodinach.. Tie sa nevymazu nikdy. Vymazat sa daju jedine adaptacne hodnoty a LTFT. STFT sa vymazat nedaju, lebo su to okamzite korekcie v realnom case.

Bez nalogovania dat z prevadzky motora sa autor nikdy nikde neposunie..Vsetko ostatne su len domnienky a strata casu.Bavime sa tu o novom motore, takze o to je to lahsie..Nemusia sa preverovat veci ako na starej vydojenej herke..

To, ze pozadujes vykon od motora, vie ECU podla polohy plynoveho pedalu..Nasledne sa otvori skrtiaca klapka na pozadovanu polohu (podla hodnoty plyn. pedalu) a ECU upravy dlzku vstreku paliva, aby bol zachovany pomer vzduch/palivo.., Tym motor zvysuje vykon, otacky, atd....Preto stale pisem, ze treba logovat hodnoty a vyhodnotit...

Cip je strata casu a penazi pri tomto motore..To tu budem pisat stale.. Ked ti cipom upravy mapy vstrekovania, bude to len za cenu bohatej zmesy a velkej spotreby. Vzduch bude stale chybat.Ak ti nepracuje skrtiaca klapka tak ako ma, vzhladom na polohu plyn. pedalu, alebo mas slaby tlak paliva, tak mozes mat cip aj z raketoplanu a stale to bude lenive v urcitom bode, kde to je aj teraz...
Ondrik ako sledujem celkom dobre sa vyznas.Ty nemas diagnostiku ze by si skusil odsledovat tie zive hodnoty? Ak ano odkial si?
Auto mi stoji v garazi.pokus s odpojenim baterie skusim.Dnes som odpojil.Cez vikend budem mat cas tak nanom vybehnem a odsledujem ci bude neaka zmena.Za tento pokus nic nedam.
Uživatelský avatar
ondrik363
Začátečník
Příspěvky: 44
Registrován: 20 říj 2018, 19:42

Re: Chiptuning tipo 1,4 70kw atmosfera

Příspěvek od ondrik363 »

Diagnostiku mam, staci MES..Som z NMnV...
Fiat Tipo Combi 1.6 mjet
Lancia DELTA III, 1.4 tjet, LPG
Chrysler PT Cruiser 2.0i, LPG - ex
Fiat Stilo 1.6 76kw, LPG - ex
Fiat Croma 2005, 1.9 mjet 110kw - ex
Opel Omega 3,2 V6 - ex
Opel Omega 2,5 V6 - ex
Pajtyi
Fiaťák
Příspěvky: 68
Registrován: 23 črc 2019, 13:06

Re: Chiptuning tipo 1,4 70kw atmosfera

Příspěvek od Pajtyi »

Ja mam delphi ale nemam velke skusenosti s diagnostikou.Skoda si dost daleko.Ja Nove Zamky.
Petr 161
Začátečník
Příspěvky: 14
Registrován: 28 pro 2019, 14:49
Bydliště: Nový Jičín

Re: Chiptuning tipo 1,4 70kw atmosfera

Příspěvek od Petr 161 »

Zkus pedal box.
Uživatelský avatar
tatko Tom
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 461
Registrován: 08 úno 2018, 12:05
Bydliště: Prievidza

Re: Chiptuning tipo 1,4 70kw atmosfera

Příspěvek od tatko Tom »

:D :D :D
Sorry...
Ak to nepustíš z hlavy, nájdi si a zavolaj "Alfatuning" v Prejte, síce to máš ďaleko, no pán Herman skutočne vie, čo robí. Prezri si jeho-ich stránky, dočítaš sa aj nakoľko má alebo nemá význam tuniť atmosféry a čo od toho čakať. Hlavne to nezver nejakému rýchlokvasenému všeumelcovi, lebo mŕtva riadiaca jednotka je posledné, čo potrebuješ :)
2004 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD (84.5 kW / 115 PS
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Pajtyi
Fiaťák
Příspěvky: 68
Registrován: 23 črc 2019, 13:06

Re: Chiptuning tipo 1,4 70kw atmosfera

Příspěvek od Pajtyi »

Zacal som citat o tom pedal boxe.Ak tomu dobre rozumiem tak to len neak upravuje signal od elektronickeho plynoveho pedalu co by niako nemalo poskodit riadiacu jednotku motora.Ak by to ozaj fungovalo tak by som radsej zvolil tuto alternativu pred chiptuningom.Kedze mi nejde o zvysenie vykonu tak ako upravu mapy v rj by som zvolil ako poslednu moznost.Bohvie ako by to ovplyvnilo aj emisie a nerad by som mal problemy na emisnej kontrole.Tento pedal box sa da aj vypnut alebo lahko vybrat z auta pred stk a potom vratit spet.Ale ak sa aj rozhodnem pre tento box tak len tak ak bude predajca ochotny predomnou to napojit do auta a ja pojdem na skusobnu jazdu.Ak bude citelny rozdiel tak vtedy to kupim.
Petr 161
Začátečník
Příspěvky: 14
Registrován: 28 pro 2019, 14:49
Bydliště: Nový Jičín

Re: Chiptuning tipo 1,4 70kw atmosfera

Příspěvek od Petr 161 »

Mám pedál box na autě asi měsíc ,měl jsem možnost ho to 10 dnů vrátit ale není důvod vracet jsem spokojený . Auto ožilo ,lépe se jezdí za mě ok.A to se jedná jen o úpravu reakce plynového pedálu na škrtící klapku.
Odpovědět

Zpět na „Tipo 2016“