Trasenie vozidla (IDEA)
Moderátor: peta.smolik
Trasenie vozidla (IDEA)
Skúšal som ako ide autíčko, keď mu trošku stupím na krk - aby sa kus vymietli pavúky z výfuku ...
Tak som išiel do slušného kopca asi 110, predo mnou sa objavilo auto - to dáš Idea ... boli sme v aute dvaja - tak som na to šlapol, obehli sme nejaké mondeo a na vrchole kopca kukám na tacho - 140 kmh, ale autíčko sa nejako triaslo.
Robí to občas aj pri rozbiehaní aj pri zatáčaní do ľava. Tak som včera bol u servisáka - pozrel to a vraj spodné predné ramená vytlčené - no vymeníme teda a uvidíme. Dám sem potom report. Odhadovaná cena 200€ aj s prácou - obidve strany spolu.
Vraj nejaké slušnejšie ramená - stredná kvalita - aby to vydržalo niečo.
Čo poviete na cenu?
Tak som išiel do slušného kopca asi 110, predo mnou sa objavilo auto - to dáš Idea ... boli sme v aute dvaja - tak som na to šlapol, obehli sme nejaké mondeo a na vrchole kopca kukám na tacho - 140 kmh, ale autíčko sa nejako triaslo.
Robí to občas aj pri rozbiehaní aj pri zatáčaní do ľava. Tak som včera bol u servisáka - pozrel to a vraj spodné predné ramená vytlčené - no vymeníme teda a uvidíme. Dám sem potom report. Odhadovaná cena 200€ aj s prácou - obidve strany spolu.
Vraj nejaké slušnejšie ramená - stredná kvalita - aby to vydržalo niečo.
Čo poviete na cenu?
- Reklama
Re: Trasenie vozidla (IDEA)
v cene je aj geometria
Re: Trasenie vozidla (IDEA)
Jdou i jen přelisovat samotný silentbloky celkem do tisícovky.. Celý rameno Lemforder ca 1700,-; Febi, TRW, FAG ca 1400,- Kč za kus..
Vymačkaný silenty ramene se ale projevujou spíš "změnou směru" při přechodu brzda - plyn (rameno se natočí, tím i kolo a směr jízdy se musí korigovat volantem) Vibrace v zatáčce spíš homokloub, v římým směru vyšší rychlost pod plynem vnitřní kloub poloosy.. Nebo jen nevyvážený kola příp. boule na neu.. Čep ramene klepe na nerovnostech...
Tak uvidíš, rameno asi bude hyn, ale problém to vyřešit nemusí.
Vymačkaný silenty ramene se ale projevujou spíš "změnou směru" při přechodu brzda - plyn (rameno se natočí, tím i kolo a směr jízdy se musí korigovat volantem) Vibrace v zatáčce spíš homokloub, v římým směru vyšší rychlost pod plynem vnitřní kloub poloosy.. Nebo jen nevyvážený kola příp. boule na neu.. Čep ramene klepe na nerovnostech...
Tak uvidíš, rameno asi bude hyn, ale problém to vyřešit nemusí.
Re: Trasenie vozidla (IDEA)
no vďaka - a vieš mi dať sem obrázky tých kĺbov na Fiat Idea ?
Poviem to mechanikovi aby pozrel tie kĺby.+
Trasie to občas pri rozbiehaní a pod plynom aj po ubratí pri vyšších otáčkach - vtedy viac - okolo 4500 a viac.
Ale celé auto kusok vibruje aj inokedy - no skoro to nepznať - väčšinou vtedy, keď píšem vyššie.
Tie ramená klepú na nerovnostiach - to pojde tak či tak von. Celé nové.
Poviem to mechanikovi aby pozrel tie kĺby.+
Trasie to občas pri rozbiehaní a pod plynom aj po ubratí pri vyšších otáčkach - vtedy viac - okolo 4500 a viac.
Ale celé auto kusok vibruje aj inokedy - no skoro to nepznať - väčšinou vtedy, keď píšem vyššie.
Tie ramená klepú na nerovnostiach - to pojde tak či tak von. Celé nové.
Re: Trasenie vozidla (IDEA)
ak to správne chápem - tak na prednej náprave sú 2 homokinetické (vonkajšie) klby - na poloosiach + 2 vnútorné klby poloosí ? O tieto sa jedná?
Teda 4 ks klbov dokopy ?
Teda 4 ks klbov dokopy ?
Re: Trasenie vozidla (IDEA)
Mechanik by měl vědět. Klouby jsou na poloose, vnější (u kola) obvykle cvakají v rejdu při zatížení, vnitřní (u převodovky) vibrujou pod plynem ve vyšší rychlosti, při ubrání plynu vibrace zmizí.. (obvykle - jiný příznaky jsou taky možný..)
Vibrovat může i zavěšení motoru (obvykle vibrace na volnoběh - motor se třepe). Občas i když silentbloky zavěšení vypadaj dobře tak po výměně vibrace zmizí, začíná se spodním u převodovky a pak horníma.. Někde jsou horný silenty olejový, guma popraská = olej vyteče a netlumí to..
Ramena - pohodlnější je měnit celý, máš rovnou i nový čep.. Pokud auto chceš delší dobu tak se vyplatí dát kvalitní = nejlíp Lemforder, pak FAG, FEBI... Na druhým konci jsou sr. jako Delphi a podobně, ty bych nedával ani zadarmo..
PS nebuď moc aktivní a neměň hned všechno "co by to mohlo být", ale nejdřív zjisti co je blbě a měň až pak jen to vadný. To bys jinak mohl preventivně vyměnit celý auto
Vibrovat může i zavěšení motoru (obvykle vibrace na volnoběh - motor se třepe). Občas i když silentbloky zavěšení vypadaj dobře tak po výměně vibrace zmizí, začíná se spodním u převodovky a pak horníma.. Někde jsou horný silenty olejový, guma popraská = olej vyteče a netlumí to..
Ramena - pohodlnější je měnit celý, máš rovnou i nový čep.. Pokud auto chceš delší dobu tak se vyplatí dát kvalitní = nejlíp Lemforder, pak FAG, FEBI... Na druhým konci jsou sr. jako Delphi a podobně, ty bych nedával ani zadarmo..
PS nebuď moc aktivní a neměň hned všechno "co by to mohlo být", ale nejdřív zjisti co je blbě a měň až pak jen to vadný. To bys jinak mohl preventivně vyměnit celý auto
Re: Trasenie vozidla (IDEA)
vďaka za odborné cenné rady - tie silentbloky ma tiež napadli - no to sa musí vyberať (alebo aspoň nadvihnúť) motor nie ? ako inak zistiť či sú ešte dobré?
A tie kĺby ?
Aký postup teda by si zvolil? Niečo vymeniť treba - lebo sa to trasie - ale čo ? Ramená sú vyklepané ... to pozrel - auto bolo na zdviháku.
Kĺby neviem v akom sú stave - dá sa to zistiť ?
A tie kĺby ?
Aký postup teda by si zvolil? Niečo vymeniť treba - lebo sa to trasie - ale čo ? Ramená sú vyklepané ... to pozrel - auto bolo na zdviháku.
Kĺby neviem v akom sú stave - dá sa to zistiť ?
Re: Trasenie vozidla (IDEA)
Nejlíp projet a sledovat chování.. Klouby poloosy pokud mají dobrý prachovky, necvakaj, neloupe v nich, nevibrujou, tak jsou OK.
Čepy - vůle poznáš rukoměrem, nejlíp pomocník houpe autem/ lomcuje kolama a ty rukou osaháš čep, vůli jasně cítíš (pozor na skřípnutí), nebo si pomůžeš montpákou.. Běžně jde i slyšet cvakání že je někde vůle a rukou to pak najdeš přesně...
Silenty na motoru - někdy vypadají bez poškození ale už moc netlumí, to poznáš jen výměnou. Spodní silent na převodovce jde měnit i bez podložení motoru, na ty horní musíš motor podepřít.. Ale pokud se motor na volnoběh netřepe tak by měly být ještě OK...
A úplně nejdřív bych zkusil jestli to neni kolama - prohlídnout boule na pneu, zkontrolovat vyvážení, přehodit na jiný kola, pokud máš zimní sadu nebo aspoň přední - zadní jestli se to změní..
Čepy - vůle poznáš rukoměrem, nejlíp pomocník houpe autem/ lomcuje kolama a ty rukou osaháš čep, vůli jasně cítíš (pozor na skřípnutí), nebo si pomůžeš montpákou.. Běžně jde i slyšet cvakání že je někde vůle a rukou to pak najdeš přesně...
Silenty na motoru - někdy vypadají bez poškození ale už moc netlumí, to poznáš jen výměnou. Spodní silent na převodovce jde měnit i bez podložení motoru, na ty horní musíš motor podepřít.. Ale pokud se motor na volnoběh netřepe tak by měly být ještě OK...
A úplně nejdřív bych zkusil jestli to neni kolama - prohlídnout boule na pneu, zkontrolovat vyvážení, přehodit na jiný kola, pokud máš zimní sadu nebo aspoň přední - zadní jestli se to změní..
Re: Trasenie vozidla (IDEA)
skusam a motor pri stojacom aute netrasie - ani na 5500 otackach ani nizsich. Proste vobec.
Re: Trasenie vozidla (IDEA)
tak - predné spodné ramená sú vymenené - jeden silentblok bol odtrhnutý a jeden čap úplne lietal volne ... klepanie predku na jamkách skoro zmizlo ale trasenie nie - to budú zrejme tie kĺby.
Bol som prebehnúť fiatku na rovnej ceste a začina to trasenie okolo 110 kmh a pri 120 to je už dosť - viac som nešiel. Takže toto sa nezmenilo - ale ramená aj tak bolo treba vymeniť. Vraj je tam značka Miele. Uvidíme.
Konečná fáza budú rozvody spolu s tými kĺbmi. A koncovka výfuku. Dvojitá chrómová
Potom dám report.
Bol som prebehnúť fiatku na rovnej ceste a začina to trasenie okolo 110 kmh a pri 120 to je už dosť - viac som nešiel. Takže toto sa nezmenilo - ale ramená aj tak bolo treba vymeniť. Vraj je tam značka Miele. Uvidíme.
Konečná fáza budú rozvody spolu s tými kĺbmi. A koncovka výfuku. Dvojitá chrómová
Potom dám report.
Re: Trasenie vozidla (IDEA)
Miele dělá pračky a sporáky, asi myslíš Meyle To patří mezi ca střední jak cenou tak kvalitou a stojí litr jedno.. Tak uvidíš jak dlouho vydrží...
Pokud to vibruje jen pod plynem a při ubrání plynu vibrace zmizí, tak to obvykle dělají vnitřní klouby poloosy (v kloubu se vymačkají plošky a v nich se to pak kvrdlá)
Ale nejdřív bych se zaměřil na kola, nejlíp nahodit jinou sadu kol a projet jestli se to změní, nebo aspoň přední - zadní... Zaměřit se na vyvážení kol, oskákaný gumy, boule na bočnici.. Pak naražený ráfek.. Dál kotouče - házivost/ zvlnění (zvedneš kolo, zatočíš a sleduješ jestli nedělá "šišku" hlavně kraj ráfku... Až po exotiky jako ohlá poloosa od bouračky..
Pokud to vibruje jen pod plynem a při ubrání plynu vibrace zmizí, tak to obvykle dělají vnitřní klouby poloosy (v kloubu se vymačkají plošky a v nich se to pak kvrdlá)
Ale nejdřív bych se zaměřil na kola, nejlíp nahodit jinou sadu kol a projet jestli se to změní, nebo aspoň přední - zadní... Zaměřit se na vyvážení kol, oskákaný gumy, boule na bočnici.. Pak naražený ráfek.. Dál kotouče - házivost/ zvlnění (zvedneš kolo, zatočíš a sleduješ jestli nedělá "šišku" hlavně kraj ráfku... Až po exotiky jako ohlá poloosa od bouračky..
Re: Trasenie vozidla (IDEA)
okej - kuknem čo viem aj sám zatial. Díky.
Kolesá boli na jar vyvážené a gumy sú čisto nové Toyo Proxes C2 - pýtal som sa vtedy na to vyváženie - vraj ok - ani nebolo treba vela toho olovka.
Kolesá boli na jar vyvážené a gumy sú čisto nové Toyo Proxes C2 - pýtal som sa vtedy na to vyváženie - vraj ok - ani nebolo treba vela toho olovka.
Re: Trasenie vozidla (IDEA)
Tak zajtra sa menia všetky 4 klby - aj vnútorné aj vonkajšie vpredu + rozvody.
To je koniec plánovaných opráv na mojom prditku. Dufam že trasenie čo začína väčšinou od 100-110 kmh zmizne konečne.
Na aute bola vymenená temer polovica všetkého Mal by byť roky pokoj. Ta uvidzime - povedal slepý Dezider
Menené boli veci za nové-kvalitné - žiadne blato.
To je koniec plánovaných opráv na mojom prditku. Dufam že trasenie čo začína väčšinou od 100-110 kmh zmizne konečne.
Na aute bola vymenená temer polovica všetkého Mal by byť roky pokoj. Ta uvidzime - povedal slepý Dezider
Menené boli veci za nové-kvalitné - žiadne blato.
Re: Trasenie vozidla (IDEA)
Všetky 4 kĺby sú vymenené + rozvody (Gates) a pri rozbiehaní ani pod plynom sa auto už netrasie, takisto ani pri 140 km/h. Čo ostalo, tak pri ostrej zákrute doľava (a naklonení vozidla) auto na ľavej strane (tej odľahčenej) kusok akoby nadskakovalo ...
Pri miernejšom zatočení to nepoznať a takisto ani pri pohánaní nič.
Pri miernejšom zatočení to nepoznať a takisto ani pri pohánaní nič.