První start nejde
Moderátor: peta.smolik
-
- Začátečník
- Příspěvky: 43
- Registrován: 06 led 2013, 13:43
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
První start nejde
Dobrý den.
Jsem už poměrně zoufalý ze závady, kterou trpí moje panda II. Generace. Motor 1,2 8v 44kw rv.2004.
Když ráno přijdu k autu, tak na poprvé nenastartuje, na podruhé už tak z 50% nastartuje a napotřetí už vždy. Během dne ale už auto startuje v pořádku, problém je vždy jen při delším stání (přes noc) napadá vás někoho kde by mohlo být jádro pudla? Děkuji za informaci.
Saza
Jsem už poměrně zoufalý ze závady, kterou trpí moje panda II. Generace. Motor 1,2 8v 44kw rv.2004.
Když ráno přijdu k autu, tak na poprvé nenastartuje, na podruhé už tak z 50% nastartuje a napotřetí už vždy. Během dne ale už auto startuje v pořádku, problém je vždy jen při delším stání (přes noc) napadá vás někoho kde by mohlo být jádro pudla? Děkuji za informaci.
Saza
- Reklama
Re: První start nejde
Začal bych čidlem teploty, nejlíp podívat se diagnostikou jakou teplotu udává, tj. jestli to sedí s reálem.. Po ránu by to teď mělo být ca 10 - 15°C..
Pak tlak paliva, nejlíp změřit přímo hodnotu kolik je na liště abys věděl jestli je OK nebo nízký (to tě nasměruje jestli jít po čerpadle, regulátoru tlaku atd.)
Pak tlak paliva, nejlíp změřit přímo hodnotu kolik je na liště abys věděl jestli je OK nebo nízký (to tě nasměruje jestli jít po čerpadle, regulátoru tlaku atd.)
-
- Začátečník
- Příspěvky: 43
- Registrován: 06 led 2013, 13:43
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: První start nejde
Zapnul jsem zapalovani, slyšel že jede čerpadlo, ale nestartoval jsem nechal jsem to zase zhasnout, pak jsem to udělal ještě jednou a tzn když jsem to natlakoval jakoby dvakrat, tak to startuje v pohodě, myslim že to bude tim čerpadlem tyjo....
Re: První start nejde
To může být čerpadlo (klidně i jen přechoďák na konektoru), regulátor tlaku paliva, snímač tlaku paliva, ucpanej filtr.. Co přesně to je se na dálku hledá dost blbě.. Možná nejlevnější řešení bude komplet z vrakáče a jen to přehodit klidně i s nádrží (i když vrakáče neví co by a za každou pitomost chtěj pětikilo někdy i za díl který pětikilo stojí nový
-
- Začátečník
- Příspěvky: 43
- Registrován: 06 led 2013, 13:43
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: První start nejde
Ty výše napsané díly jsou pokud se nepletu součástí toho odkazovaného čerpadla, tzn, pokud vyměním celé čerpadlo, mělo by to být cajk? Děkuji za odpověď
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 280
- Registrován: 11 pro 2015, 15:47
Re: První start nejde
nemas v tom ciste nahodou plyn?
-
- Začátečník
- Příspěvky: 43
- Registrován: 06 led 2013, 13:43
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: První start nejde
Ne nemam
Re: První start nejde
Jj, to v odkazu je komplet čerpací jednotka. Dá se koupit i samotný čerpadlo.. Mohl by to být i přechoďák v konektoru (nižší napětí = nedá takový tlak resp. tlakuje pomalu).. A nejlíp změřit přímo tlak paliva na liště, pak víš jestli to je řívodem paliva nebo něčim jiným.. Takhle to je pokus = omyl.. Zase nemusíš řešit čim to změřit..
Re: První start nejde
Kdysi jsem měl takto projevující se závadu na Seicentu se stejným motorem, jenom to byla jedenáctistovka. Dost dlouho jsem se s tím trápil, protože za jízdy to nikdy nechcíplo a na diagnostice nebyla vidět žádná chyba zapsaná v řídící jednotce. Časem se to začalo zhoršovat a auto nechtělo po delším stání chytnout už ani na podruhé nebo potřetí. V závadovém stavu palivo do motoru šlo, ale zjistil jsem, že když to nechytá, svíčky nedávají jiskru a když závada pomine, svíčky jiskru dávají. Nakonec jsem se dopídil k nespolehlivému snímači otáček klikového hřídele. U těchto motorů je to totiž tak, že pokud snímač nedává pulzy do jednotky, tak ta si myslí, že startér se netočí a tak jednotka nedává pulzy pro zapalování do zapalovacích cívek. Jakmile se snímač "chytne", všechno začne fungovat tak, jak má a motor nastartuje. Vyměnil jsem snímač za nový a od té doby se už ani jedou nestalo, že by to nechytlo napoprvé. Na netu jsem zjistil, že závady těchto snímačů se po letech běžně vyskytují, protože místo, kde do snímače vchází kabel přestane těsnit a vnikáním vlhkosti "uhnijou" drátky snímací cívky uvnitř snímače, že to přerušuje tak, že po delším stání je to přerušené a chvěním při startování se to většinou chytne, ale časem se to může zhoršovat až do zcela nepojízdného stavu. Doporučuji tedy před výměnou čerpadla ověřit, zda v závadovém stavu svíčky (stačí ověřit jednu) dávají jiskru a pokud ne, šel bych po tom snímači.
Panda 1.2 r.2018
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
-
- Začátečník
- Příspěvky: 43
- Registrován: 06 led 2013, 13:43
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: První start nejde
Děkuju za další komentáře a rady objednanou mám jak celou jednotku čerpadla tak čidlo kliky. Ještě jsem dneska narazil nebo si spiš uvědomil jednu zajimavou "zavadu" auto ukazuje nesmyslne udaje o spotřebě, té dlouhodobé bych celkem věřil, nicméně ta krátkodobá občas ukazuje kraviny ... napřiklad při akceleraci 100+ při plynu auto ukazuje spotřebu třeba 3 litry, zatimco při jizdě na pohodu kolikrat ukaže třeba 16.... napadá vás někoho co by to mohlo být? Jde mi o to jestli by to byla zavada kterou by ta jednotka čerpadla mohla vyřešit ( nějaka součastka v ni) nebo jestli budu kupovat další bazmek... děkuju moc
Re: První start nejde
Na 1,9 JTD 63kW mi to ukazuje okamžitou spotřebu podobně se zpožděním. Algoritmus jak to počítá jsem moc nepochopil, ale určitě to je nějaký průměr za poslední desítky sekund, tj. dáš plnej plyn, ale ukáže se to až za půl minuty kdy jedeš na neutrál z kopce ... Tam bych zatím závadu nehledal, spíš vlastnost..
Čidlo polohy kliky v tvým případě spíš ne - u toho by nepomohlo nechat delší dobu tlakovat čerpadlo...
Všechny tyhle věci jdou změřit, jak tlak paliva tak jestli čidlo kliky dává signál, pak se nemusí měnit naslepo a doufat že se trefíš Naštěstí to nestojí raketu, u spousty jiných aut takhle pak lítaj klidně desítky tisíc (a jejich furt majitelé melou o tom jakej je Fiat šrot co by nepořídili ani tchýni )
Čidlo polohy kliky v tvým případě spíš ne - u toho by nepomohlo nechat delší dobu tlakovat čerpadlo...
Všechny tyhle věci jdou změřit, jak tlak paliva tak jestli čidlo kliky dává signál, pak se nemusí měnit naslepo a doufat že se trefíš Naštěstí to nestojí raketu, u spousty jiných aut takhle pak lítaj klidně desítky tisíc (a jejich furt majitelé melou o tom jakej je Fiat šrot co by nepořídili ani tchýni )
-
- Začátečník
- Příspěvky: 43
- Registrován: 06 led 2013, 13:43
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: První start nejde
No ba, takových keců už jsem slyšel... nicméně čidlo kliky jsem právě vyměnil, tak uvidim co zitra ráno...
-
- Začátečník
- Příspěvky: 43
- Registrován: 06 led 2013, 13:43
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: První start nejde
Tak dnes ráno po startu auto dvakrát chcíplo (stál jsem lehce do kopce) takže předpokládám, že jádro pudla bude v čerpadle, takže dneska objednávám čerpadlovou jednotku.
-
- Začátečník
- Příspěvky: 43
- Registrován: 06 led 2013, 13:43
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: První start nejde
Tak čerpadlo to taky není při měření ukazuje 3,5 baru...