jaký olej do pandy 1.1 r. v. 2008 (169)
Moderátor: peta.smolik
jaký olej do pandy 1.1 r. v. 2008 (169)
zdravím, mám úplně jednoduchou otázku. jaký mám dát olej? v servisní knížce se píše jen že selenia k20. v různých eschpech se info liší, někde se píše že to je syntetika, jinde že polosyntetika. co se tam tedy lije?? syntetický olej nebo polosyntetika 10w40??
Panda 1.1 Aktive r.v. 2008
- Reklama
Re: jaký olej do pandy 1.1 r. v. 2008 (169)
leje se tam dle manualu Selenia 20K což je specifikace 10W-40, pokud chceš ušetřit tak já dávám do starších Fiatů Valvoline All climate 10w-40
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Re: jaký olej do pandy 1.1 r. v. 2008 (169)
no dobře, to já vím, ale někde se píše že selenia k20 je syntetika a v jiném shopu že polosyntetika a proto mě zajímá co se tam vlastně lije. švagr mi může sehnat, ale musí vědět jaký olej, zda syntetika nebo polosyntetika.
Panda 1.1 Aktive r.v. 2008
Re: jaký olej do pandy 1.1 r. v. 2008 (169)
oni ti eshopisti v tom mají dost zmatek
ale tady tomu rozumí
https://www.oleje.cz/
ale rozdíl mezi polo a plno synt. není skoro žádný
v té polo je 1 báze minerální a 2 synt.
https://www.oleje.cz/vyhledavani/?dotaz ... a&x=6&y=11
ale tady tomu rozumí
https://www.oleje.cz/
ale rozdíl mezi polo a plno synt. není skoro žádný
v té polo je 1 báze minerální a 2 synt.
https://www.oleje.cz/vyhledavani/?dotaz ... a&x=6&y=11
Rossi
Fiat Punto 1.6Mk1 90 ELX resuscitován
AUDI A6 3.0 Quatro 2002
Fiat Punto 1.6Mk1 90 ELX resuscitován
AUDI A6 3.0 Quatro 2002
Re: jaký olej do pandy 1.1 r. v. 2008 (169)
koukni zde https://mechanizaceweb.cz/mineralni-pol ... rovy-olej/" onclick="window.open(this.href);return false;
vždy jsem lil do starších fiatů 10w-40 což beru jako polosyntetiku a do nových 5w-40 což beru jako syntetiku,a hlavně kupuju olej který spňuje normu Fiat což ten Valvoline splňuje,víc neřeším
vždy jsem lil do starších fiatů 10w-40 což beru jako polosyntetiku a do nových 5w-40 což beru jako syntetiku,a hlavně kupuju olej který spňuje normu Fiat což ten Valvoline splňuje,víc neřeším
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Re: jaký olej do pandy 1.1 r. v. 2008 (169)
Potvrzuju 5w-40, už roky leju do pindice (1.2i) 5w-40 EE MillersOils.
Pandice 4x4 1.2i Climbing MR2006
Re: jaký olej do pandy 1.1 r. v. 2008 (169)
Tenhle motor je stará nenáročná klasika, bohatě stačí jakýkoliv olej který splňuje normu ACEA A3 a má viskozitu 10W40 nebo 5W40... Mnohem důležitější je olej měnit často, tj. po 10 kkm nebo 1 rok - v motoru je ho ani ne 3 litry (2,5L bez filtru, 2,8 s filtrem), tak to není na velký nájezd.. + dávat kvalitní filtr. Do naší 1,2 44 kW leju Shell Helix HX7 10W40 (litr za stovku), filtr Mann W610/3 (taky za stovku), platí to i pro motor 1,1.
Doporučená Selenia je úplně normální běžný olej, jen s příplatkem za nápis na piksle...
Výměna jednoduchá - ohřátý motor, najedu na nájezdy, nachystám pekáč, inbus 12 na povolení zátky (pozor olej je horký), nechat vytéct do lavóru, pak povolit filtr buď klíčem na filtry nebo propíchnout šroubovákem (pod filtrem při sundavání držim "žlábek" z kartonu abych se nepoblemcal), nechat odstát aby vykapalo co nejvíc. Nový filtr - těsnění máznout olejem a utáhnout rukou. Zašroubovat zátku (příp. dát novou - číslo dílu 7734022) Nalít 2,5 litru oleje, protočit motor, sjet z nájezdů na rovinu a dolít přesně aby olej byl na 3/4 na měrce (nepřelít přes horní rysku), zkontrolovat jestli všechno těsní a fertig. Starý olej a filtr na pumpu nebo sběr nebezpečnýho odpadu. Materiál pětikilo a práce 2x 10 minut + ca hodina čekání až vykape olej = do servisu potřebuje jen blondýna nebo rozmarný milionář...
Doporučená Selenia je úplně normální běžný olej, jen s příplatkem za nápis na piksle...
Výměna jednoduchá - ohřátý motor, najedu na nájezdy, nachystám pekáč, inbus 12 na povolení zátky (pozor olej je horký), nechat vytéct do lavóru, pak povolit filtr buď klíčem na filtry nebo propíchnout šroubovákem (pod filtrem při sundavání držim "žlábek" z kartonu abych se nepoblemcal), nechat odstát aby vykapalo co nejvíc. Nový filtr - těsnění máznout olejem a utáhnout rukou. Zašroubovat zátku (příp. dát novou - číslo dílu 7734022) Nalít 2,5 litru oleje, protočit motor, sjet z nájezdů na rovinu a dolít přesně aby olej byl na 3/4 na měrce (nepřelít přes horní rysku), zkontrolovat jestli všechno těsní a fertig. Starý olej a filtr na pumpu nebo sběr nebezpečnýho odpadu. Materiál pětikilo a práce 2x 10 minut + ca hodina čekání až vykape olej = do servisu potřebuje jen blondýna nebo rozmarný milionář...