Batéria
Moderátor: peta.smolik
Re: Batéria
to dlho vydržala akuma . Vyrobca čo namontoval M.M. mi vydržala v plechovici 9 rokov. Teraz som tam dal Exide Excel som zvedavy či da aspon tých spominaních 5 rokov.
Škoda 130L agave už z recyklovana
Fiat BRAVO 1.4 activ PLUS 66kw biela "divino"
Fiat BRAVO 1.4 activ PLUS 66kw biela "divino"
- Reklama
Re: Batéria
Exide som mal asi 4 roky max
Re: Batéria
ono záleží jak moc to auto jezdí/jak dlouhé trasy/
okolo komína se do té baterie nestačí ani dobít to co sebere při startu.
okolo komína se do té baterie nestačí ani dobít to co sebere při startu.
Rossi
Fiat Punto 1.6Mk1 90 ELX resuscitován
AUDI A6 3.0 Quatro 2002
Fiat Punto 1.6Mk1 90 ELX resuscitován
AUDI A6 3.0 Quatro 2002
Re: Batéria
ano - máš pravdu - a záleží aj od auta - v akom stave má elektroinštaláciu - oxidáciou vekom dochádza k prechodovým odporom na spojoch a aj súčiastky starnú - po rokoch už nemusí dobíjať ako za mlada
Re: Batéria
Tak rozuzlení:
Ve Fiatu jsem si objednal novou podložku pro autobaterii pro motory 1,6 a 1,9 JTD, kde je originální 60Ah baterie 242x175x190 mm. (číslo ND 51754406, pro 1,4 16V (atmosféra i T-Jet) 51754405). Origo baterka 50 Ah, rozměry 207x175x190 mm.
A zároveň jsem objednal baterii Brit EFB 60 Ah (242x175x190 mm). Cenově trochu dražší, pro mě s ohledem na způsob provozu auta konstrukčně lepší než třeba Varta Silver Dynamic nebo Exide Premium. Jestli vydrží delší dobu netuším, ale nečekal bych žádnou tragédii
Jinak baterka dorazila s protokolem z testeru, při měření multimetrem 12,9V.
Ve Fiatu jsem si objednal novou podložku pro autobaterii pro motory 1,6 a 1,9 JTD, kde je originální 60Ah baterie 242x175x190 mm. (číslo ND 51754406, pro 1,4 16V (atmosféra i T-Jet) 51754405). Origo baterka 50 Ah, rozměry 207x175x190 mm.
A zároveň jsem objednal baterii Brit EFB 60 Ah (242x175x190 mm). Cenově trochu dražší, pro mě s ohledem na způsob provozu auta konstrukčně lepší než třeba Varta Silver Dynamic nebo Exide Premium. Jestli vydrží delší dobu netuším, ale nečekal bych žádnou tragédii
Jinak baterka dorazila s protokolem z testeru, při měření multimetrem 12,9V.
exRenault 19 Chamade ('91 173 000>287 000+);
Fiat Bravo II 1.4 16V, Dynamic ('07 43 000>x);
Suzuki SX4 1,5 VVTi ('10 70 000>x);
Škoda Octavia II FL 1.6 TDI DSG 7q ('13 293 000>x);
diag. ELM327, VCDS
Fiat Bravo II 1.4 16V, Dynamic ('07 43 000>x);
Suzuki SX4 1,5 VVTi ('10 70 000>x);
Škoda Octavia II FL 1.6 TDI DSG 7q ('13 293 000>x);
diag. ELM327, VCDS
Re: Batéria
tak nech vydrží (aspon 4 roky)
Re: Batéria
Měl jsem v autě cca 2 roky starou Vartu 60Ah. Bohužel jsem byl v půlce listopadu na operaci a k autu, které stálo celou dobu v garáži jsem se dostal až v půlce prosince. Při příchodu už nešel ani centrál, změřil jsem baterii a měla pouze 3V. Nahodil jsem auto přes jump starter a nechal cca 30 minut běžet. Na baterii bylo při běhu motoru cca 14.4V. Po vypnutí motoru ale začalo najednou napětí na baterii stoupat a vylezlo až na 21V. Vyndal jsem raději baterku z auta a netuším co teď s ní.
Moje otázky zní:
1) může být ještě baterka OK? Mám ji zkusit nabít a používat?
2) auto mám teď bez baterky... vadí to něčemu? Případně i dlouhodobě?
Díky za rady.
Moje otázky zní:
1) může být ještě baterka OK? Mám ji zkusit nabít a používat?
2) auto mám teď bez baterky... vadí to něčemu? Případně i dlouhodobě?
Díky za rady.