1,4 T-Jet
Moderátor: peta.smolik
Re: 1,4 T-Jet
Já jezdím průměrně za 10 litrů LPG. Mám tovární přestavbu.
Benzínu mám spotřebu kolem 8 litrů
Benzínu mám spotřebu kolem 8 litrů
Fiat Tipo Kombi 1.4 T-Jet LPG 2018
- Reklama
Re: 1,4 T-Jet
Zdravím... na MOL ce jsem bral vždy N98 a také mě zlobily studené starty, ale zkusil jsem Shell Racing a bylo po problému- mám Tjet LPG variantu z r. 2018(1června) (kombi-červená amore, výbava PLUS-vyšší nešla objednat (alespoň jsem připlatil za parkovací čidla, automatickou klimu, litý 16" a loketní opěrku - temkrát měli akci že to bylo s 50% slevou ). Momentálně najeto 20 000km- bez problémů. Servis Fiat Auto Rolný -Olomouc- taktéž spokojenost. Po 5000km jsem měnil olej a pak standardně po roce(cca při 14 000km (+ všechny filtry). spotřeba LPG 8,3L na 100km. (nejezdím po dálnici).
Fiat Tipo kombi 1,4 T-Jet LPG r.v 2018
Re: 1,4 T-Jet
Tu spotřebu nechápu, na tuhle hodnotu se dostanu možná tak na benzín, ale plynu mám spotřebu cca 10 l
Fiat Tipo Kombi 1.4 T-Jet LPG 2018
Re: 1,4 T-Jet
K T-Jet s tovarnim LPG byla vybava plus maximum,mozna kvuli omezenim vyplyvajici z instalace a provozu LPG(standartne neni ani meric spotreby),mozna s lepsi vybavou horsi emise.LPG verze ma pri provozu na benzin vyssi CO2 nez verze bez LPG.Vsak po novejch emisich uz LPG variantu nenabizi.
Po dalnici mam cca 75% najezd,at jedu 110 nebo 130,spotreba se prilis nelisi(oproti byvalemu Fiat Marea 1.8 s LPG,tam byl narust 115/140 zhruba 2,5l/100km).
Takze bezne 130 plus potrebne predjizdeni,zhruba za 8.5.Kde to ale je vhodne,davam tempomat.Coz je pohodlne,ani po roce nedokazu dobre trefit ustalenou rychlost (napr. v opravovanejch castech na 80 s menicim se sklonem) jako s vyse zminenym autem.
Po dalnici mam cca 75% najezd,at jedu 110 nebo 130,spotreba se prilis nelisi(oproti byvalemu Fiat Marea 1.8 s LPG,tam byl narust 115/140 zhruba 2,5l/100km).
Takze bezne 130 plus potrebne predjizdeni,zhruba za 8.5.Kde to ale je vhodne,davam tempomat.Coz je pohodlne,ani po roce nedokazu dobre trefit ustalenou rychlost (napr. v opravovanejch castech na 80 s menicim se sklonem) jako s vyse zminenym autem.
Tipo kombi 1.4 T-Jet,LPG, dovoz Martin SK predvadecka
Re: 1,4 T-Jet
Na LPG má to auto emise CO2 nižší, vyšší jsou při provozu na benzín. Ale celkově má LPG verze, proti benzínové emise vyšší a akceleraci pomalejší. Je to dané vyšší hmotností způsobenou zástavbou lpg. To, že se už neprodávají, má asi spíš ekonomické důvody a nebo to byl problémový systém, to nemůžu s určitostí tvrdit.
Fiat Tipo kombi 1.4, 95k
Peugeot 406 break 2.0i, 97kW
Volkswagen Santana 1.6, 63kW
Peugeot 406 break 2.0i, 97kW
Volkswagen Santana 1.6, 63kW
Re: 1,4 T-Jet
Tak jsem si jako novopeceny majitel T-Jetu precetl cely tohle vlakno a zacal byt trochu vydeseny co me ceka za problemy se startovanim a chodem motoru. Ale pak jsem pochopil ze se to tyka hlavne LPG. To me jen utvrdilo v nazoru ze plyn patri do sporaku a ne do auta. A ze ty potencionalni problemy za tu usporu nestoji. A kdyz jsem si precetl ze nekdo leci motor ve stylu Pat a Mat tim ze lije do kazdy nadrze celou plechovku VIFu tak jsem jen kroutil hlavou. Doporucuju vsem at se touto radou rozhodne neridi.
Fiat Tipo SW 1.4 T-Jet Italia Extra
Re: 1,4 T-Jet
Michal67 : Víš co, kdybych měl vysoký kilometrový nájezd, tak bych taky koupil motor co chroupá LPG. Mnohem radši než naftu. Nikdo nemohl tušit, že jinak spolehlivé motory budou mít s plynem potíže .... tím spíš, že to nebylo někde dodělávaný, ale byla to origoš zástavba od firmy Fiat.
A problémy se nevyhnuly ani nám, co u T-Jetu LPG nemáme. Když ti nová mašina po studeným startu běží na dva válce, není to nic příjemnýho Naštěstí stačilo začít kupovat kvalitní benzín a dodatečně ho ještě aditivovat Vifem. Od té doby je to v pohodě.
Ty samé problémy s klepáním studeného motoru měl i můj kolega, který koupil nového Seata a nová přímovstřiková i30ka T-GDI od Hyundaie taky.
Dokonce i škodovka, která je to nejlepší auto na světě .... jestli né v galaxii přiznala problémy s benzinovými motory. Tuším, že to byla Scala.
No a u kluků co jezdí na LPG, se to snad už zlepšilo
A problémy se nevyhnuly ani nám, co u T-Jetu LPG nemáme. Když ti nová mašina po studeným startu běží na dva válce, není to nic příjemnýho Naštěstí stačilo začít kupovat kvalitní benzín a dodatečně ho ještě aditivovat Vifem. Od té doby je to v pohodě.
Ty samé problémy s klepáním studeného motoru měl i můj kolega, který koupil nového Seata a nová přímovstřiková i30ka T-GDI od Hyundaie taky.
Dokonce i škodovka, která je to nejlepší auto na světě .... jestli né v galaxii přiznala problémy s benzinovými motory. Tuším, že to byla Scala.
No a u kluků co jezdí na LPG, se to snad už zlepšilo
Fiat Tipo 1.4 T-Jet hatchback 2018
Red Amore
Red Amore
Re: 1,4 T-Jet
Vilda: Ja si o LPG myslim svoje. I ja znam lidi co meli s LPG takovy problemy ze se jim ta prvotni uspora pekne prodrazila a provoz znacne zkomplikoval. A myslim ze u novych aut kde jsou nastaveni motoru diky nesmyslnym ekologickym normam ne uplne idealni ty problemy hrozi opravdu hodne. Vzdyt uz automobilky ty original LPG ani nenabizeji. Muj nazor je ze do auta patri benzin nebo nafta. Samozrejme kvalitni. A pokud auto dostava kvalitni palivo tak nevim jestli je nejaky dodatecny aditivum jeste potreba. Ja to do auta nikdy nelil.
Fiat Tipo SW 1.4 T-Jet Italia Extra
Re: 1,4 T-Jet
Aj kvalitný benzín či nafta sú aditivované len koľko byť musia z dôvodu stability.
Presnejšie - výrobca dá niečo, čerpačka ešte niečo (s výnimkou čerpačiek pri obchodných domoch - tam je "holé" palivo, pre to je lacnejšie, v objektoch bývalých JZD atd).
No na VIF existujú seriózne rozbory a je hodne užitočné. Máme dva iné Fiaty, v zime dávame zimný VIF, celoročne niečo iné - motory sú tichšie, majú lepší záťah, nižšiu spotrebu.
Ostatne VIF dáva jedna predajná sieť palív na Slovensku do prémiovej nafty no podstatne lacnejšie je dávať si ho sám
Presnejšie - výrobca dá niečo, čerpačka ešte niečo (s výnimkou čerpačiek pri obchodných domoch - tam je "holé" palivo, pre to je lacnejšie, v objektoch bývalých JZD atd).
No na VIF existujú seriózne rozbory a je hodne užitočné. Máme dva iné Fiaty, v zime dávame zimný VIF, celoročne niečo iné - motory sú tichšie, majú lepší záťah, nižšiu spotrebu.
Ostatne VIF dáva jedna predajná sieť palív na Slovensku do prémiovej nafty no podstatne lacnejšie je dávať si ho sám
2004 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD (84.5 kW / 115 PS
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Re: 1,4 T-Jet
Kdybych mohl jezdit na německej benzín, aditiva bych nedával. Když natankuju benzín u dcery, která žije v Mnichově, všechny moje auta na něj lítaji jedna radost Benzín v Německu je jiná liga, než tady ty řepkový srágory.
Proto u nás leju do paliva VIF a už hodně let .... a rozhodně s tím nemíním přestat.
Proto u nás leju do paliva VIF a už hodně let .... a rozhodně s tím nemíním přestat.
Fiat Tipo 1.4 T-Jet hatchback 2018
Red Amore
Red Amore
Re: 1,4 T-Jet
Přidám se k názoru Vildy
FIAT TIPO HATCHBACK 1.4 T-JET 120K OPENING EDITION EXTRA
Bravo II 1,4
Stilo 1,2
Bravo I
Punto 1,2
Alfa Romeo 33
Bravo II 1,4
Stilo 1,2
Bravo I
Punto 1,2
Alfa Romeo 33
Re: 1,4 T-Jet
Aditiva navic jsem nikdy nedaval. Ale jezdil na lepsi palivo. S Mondeem 2.2 TDCi jsem jezdil napred na Vervu a ted uz nekolik let na premiovou naftu Extra Drive od Globusu kterou by mel vyrabet Slovnaft. Ackoli je Mondeo stary 15 let a ma 200000 km jezdi porad jak drak uplne bez problemu. Pomer vykon - spotreba super, starty v zime pohoda. Vstriky, cerpadlo, turbo vse puvodni bez jediny opravy. Do Tipa jsem zacal davat zase u Globusu premiovy benzin Extra Drive 95, ktery by mel byt taky aditivovany. Tak doufam ze ten benzin bude stejna kvalita jako ta nafta.
Fiat Tipo SW 1.4 T-Jet Italia Extra
Re: 1,4 T-Jet
Pumpár na Slovnaftke mi pri nalievaní VIFu vraví - načo sa s tým babrete - tankujte našu prémiovú naftu, v tej máme VIF.
Lenže dávam si ho sám - je to o hodne cenovo výhodnejšie.
Lenže dávam si ho sám - je to o hodne cenovo výhodnejšie.
2004 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD (84.5 kW / 115 PS
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Re: 1,4 T-Jet
Taky bych to viděl tak, že je to každého věc, co si přidá do paliva ...... osobně se raději spoléhám sám na sebe, než na tvrzení pumpařů, že zrovna ten jejich benzín, je ten nej.
Plechovka aditiva VIF, mě v auto Kelly stojí 200 Kč a vystačí na 1 000 litrů paliva.
Mám s ním dobré zkušenosti a myslím si, že to není jen nějaký " placebo efekt ".
Plechovka aditiva VIF, mě v auto Kelly stojí 200 Kč a vystačí na 1 000 litrů paliva.
Mám s ním dobré zkušenosti a myslím si, že to není jen nějaký " placebo efekt ".
Fiat Tipo 1.4 T-Jet hatchback 2018
Red Amore
Red Amore
Re: 1,4 T-Jet
Jaký konkrétně aditivum do benzínu leješ ? S čím máš dobrou zkušenost ?Vilda píše: ↑11 úno 2020, 16:08 Taky bych to viděl tak, že je to každého věc, co si přidá do paliva ...... osobně se raději spoléhám sám na sebe, než na tvrzení pumpařů, že zrovna ten jejich benzín, je ten nej.
Plechovka aditiva VIF, mě v auto Kelly stojí 200 Kč a vystačí na 1 000 litrů paliva.
Mám s ním dobré zkušenosti a myslím si, že to není jen nějaký " placebo efekt ".
Fiat Tipo HB 1.4 70kw
Fiat Brava 1.2 60kw
Ford Escort
Fiat Zastava
Fiat Brava 1.2 60kw
Ford Escort
Fiat Zastava