Nazdar chlapi
Štartér točil s motorom aj s novým akumulátorom nejako pomaly, ku koncu sa stávalo, že po otočení kľúča do pozície Štart sa štartér začal otáčať až po cca 3 sekundách, alebo vôbec. Už ani elektromagnet štartéra necvakol, ticho
Skontrolovaná silová kabeláž + ukostrenie prevodovky, následne štartér z auta von
Štartér Bosch - vylepšenie
Moderátor: peta.smolik
Štartér Bosch - vylepšenie
Fiat Stilo 1.6 16V 76kW r.v.2003
Fiat Croma 1.9 TDid 66kW r.v. 1988 ex
Fiat Ritmo 1.5 75 i.e. 55kW r.v. 1986 ex
Fiat 850 Special 35kW r.v. 1972 ex
Fiat Croma 1.9 TDid 66kW r.v. 1988 ex
Fiat Ritmo 1.5 75 i.e. 55kW r.v. 1986 ex
Fiat 850 Special 35kW r.v. 1972 ex
- Reklama
Re: Štartér Bosch - vylepšenie
Po otvorení sa štartér na prvé preskúmanie po mechanickej stránke javil vo veľmi dobrom stave, voľnobežka OK, pastorok OK, komutátor ako nový, uhlíky zodraté cca na 50%, stator trvalé magnety, takže OK,...
Fiat Stilo 1.6 16V 76kW r.v.2003
Fiat Croma 1.9 TDid 66kW r.v. 1988 ex
Fiat Ritmo 1.5 75 i.e. 55kW r.v. 1986 ex
Fiat 850 Special 35kW r.v. 1972 ex
Fiat Croma 1.9 TDid 66kW r.v. 1988 ex
Fiat Ritmo 1.5 75 i.e. 55kW r.v. 1986 ex
Fiat 850 Special 35kW r.v. 1972 ex
Re: Štartér Bosch - vylepšenie
Problém bol objavený v "konštrukčnej nedokonalosti" samotného štartéra
Pri prenose záporného potenciálu na uhlíkový systém sa konštruktér ako keby spoliehal "iba" na čistotu kontaktnej plochy predného štítu a statora, ďalej čistotu kontaktnej plochy statora a zadného ložiskového štítu a následne čistotu relatívne malej kontaktnej plôšky zadného ložiskového štítu a držiaku uhlíkov
Cez tieto plochy tečú pri štarte stovky ampérov Držiak uhlíkov je k zadnému ložiskovému štítu iba pritlačený dvomi skrutkami M4.
Pri prenose záporného potenciálu na uhlíkový systém sa konštruktér ako keby spoliehal "iba" na čistotu kontaktnej plochy predného štítu a statora, ďalej čistotu kontaktnej plochy statora a zadného ložiskového štítu a následne čistotu relatívne malej kontaktnej plôšky zadného ložiskového štítu a držiaku uhlíkov
Cez tieto plochy tečú pri štarte stovky ampérov Držiak uhlíkov je k zadnému ložiskovému štítu iba pritlačený dvomi skrutkami M4.
Fiat Stilo 1.6 16V 76kW r.v.2003
Fiat Croma 1.9 TDid 66kW r.v. 1988 ex
Fiat Ritmo 1.5 75 i.e. 55kW r.v. 1986 ex
Fiat 850 Special 35kW r.v. 1972 ex
Fiat Croma 1.9 TDid 66kW r.v. 1988 ex
Fiat Ritmo 1.5 75 i.e. 55kW r.v. 1986 ex
Fiat 850 Special 35kW r.v. 1972 ex
Re: Štartér Bosch - vylepšenie
Všetky kontaktné plochy som dôkladne očistil a zabezpečil som ďalšie možnosti toku prúdu na dvojicu uhlíkov záporného pólu a to oškrabaním pôvodného krycieho čierneho laku pod dvomi dlhými sťahovacími skrutkami telesa štartéru a taktiež oškrabaním čierneho laku pod krytkou zadného konca hriadele a pod hlavičkami dvoch malých skrutiek M4, ktoré držia krytku zadného konca hriadele a súčasne pritláčajú držiak uhlíkov k zadnému ložiskovému štítu.
Takto sa zabezpečil prenos prúdu paralelne na zadný ložiskový štít aj cez dve dlhé sťahovacie skrutky a taktiež paralelne cez dve malé skrutky M4 na držiak uhlíkov.
Štartér točí s motorom jak šalený
Takto sa zabezpečil prenos prúdu paralelne na zadný ložiskový štít aj cez dve dlhé sťahovacie skrutky a taktiež paralelne cez dve malé skrutky M4 na držiak uhlíkov.
Štartér točí s motorom jak šalený
Fiat Stilo 1.6 16V 76kW r.v.2003
Fiat Croma 1.9 TDid 66kW r.v. 1988 ex
Fiat Ritmo 1.5 75 i.e. 55kW r.v. 1986 ex
Fiat 850 Special 35kW r.v. 1972 ex
Fiat Croma 1.9 TDid 66kW r.v. 1988 ex
Fiat Ritmo 1.5 75 i.e. 55kW r.v. 1986 ex
Fiat 850 Special 35kW r.v. 1972 ex
Re: Štartér Bosch - vylepšenie
Pěkné, šel vytáhnout bez problémů,kolik je tam místa? Asi mě to bude letos taky čekat
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Re: Štartér Bosch - vylepšenie
Prístup je tam dobrý, stačí odobrať spodný kryt motora, len tú strednú časť
Odpojiť akumulátor, na štartéri odpojiť hlavný prívod kladného silového vodiča a odpojiť prívod na elektromagnetickú cievku štartéra.
Štartér je uchytený k prevodovke dvomi skrutkami M8, k spodnej je prístup dobrý, k tej vrchnej je to horšie, pomôže odobratie krytu filtra vzduchu.
Ohľadom uchytenia štartéra k prevodovke ani konštruktér od Fiatu nedomyslel prenos záporného potenciálu na teleso štartéra. Keďže do štartéra tečú pri štarte stovky ampérov, prevodovka je ukostrená priamo z akumulátora hrubým silovým vodičom. Ale prenos prúdu z telesa prevodovky na teleso štartéra sa deje len cez závit spodnej skrutky M8 uchytenia štartéra. Vrchná skrutka uchytenia štartéra je neúmyselne od prevodovky elektricky odizolovaná, pretože táto skrutka zároveň prechádza cez držiak káblov, ktorý je lakovaný na čierno.
Samotný štartér je od prevodovky taktiež neúmyselne elektricky odizolovaný, pretože medzi štartérom a prevodovkou je vložený nejaký tieniaci oceľový plech, ktorý je taktiež lakovaný na čierno. Takže celé zle Niekedy sa mi zdá, že dobrí elektrikári vymierajú
Vylepšil som to tak, že som pridal maticu M8 na spodnú skrutku uchytenia štartéra k prevodovke a takto dodatočne paralelne preniesol tok prúdu z danej skrutky cez styčnú plochu matice na teleso štartéra. Takto som plochu, cez ktorú tečie prúd do štartéra, približne zdvojnásobil. Treba si uvedomiť, že sa nejedná o nejaké medené plochy, ale o kombináciu styku duralu a ocele, čo samo o sebe v daných podmienkach po elektrickej stránke nie je práve šťastné riešenie. Na štartér sa pri daždi cez chladič dostáva voda, mnohokrát kontaminovaná soľou a potom to vyzerá napríklad aj takto: Ideálne by bolo preniesť kostru z prevodovky silovým káblom priamo na zadný ložiskový štít štartéra.
Odpojiť akumulátor, na štartéri odpojiť hlavný prívod kladného silového vodiča a odpojiť prívod na elektromagnetickú cievku štartéra.
Štartér je uchytený k prevodovke dvomi skrutkami M8, k spodnej je prístup dobrý, k tej vrchnej je to horšie, pomôže odobratie krytu filtra vzduchu.
Ohľadom uchytenia štartéra k prevodovke ani konštruktér od Fiatu nedomyslel prenos záporného potenciálu na teleso štartéra. Keďže do štartéra tečú pri štarte stovky ampérov, prevodovka je ukostrená priamo z akumulátora hrubým silovým vodičom. Ale prenos prúdu z telesa prevodovky na teleso štartéra sa deje len cez závit spodnej skrutky M8 uchytenia štartéra. Vrchná skrutka uchytenia štartéra je neúmyselne od prevodovky elektricky odizolovaná, pretože táto skrutka zároveň prechádza cez držiak káblov, ktorý je lakovaný na čierno.
Samotný štartér je od prevodovky taktiež neúmyselne elektricky odizolovaný, pretože medzi štartérom a prevodovkou je vložený nejaký tieniaci oceľový plech, ktorý je taktiež lakovaný na čierno. Takže celé zle Niekedy sa mi zdá, že dobrí elektrikári vymierajú
Vylepšil som to tak, že som pridal maticu M8 na spodnú skrutku uchytenia štartéra k prevodovke a takto dodatočne paralelne preniesol tok prúdu z danej skrutky cez styčnú plochu matice na teleso štartéra. Takto som plochu, cez ktorú tečie prúd do štartéra, približne zdvojnásobil. Treba si uvedomiť, že sa nejedná o nejaké medené plochy, ale o kombináciu styku duralu a ocele, čo samo o sebe v daných podmienkach po elektrickej stránke nie je práve šťastné riešenie. Na štartér sa pri daždi cez chladič dostáva voda, mnohokrát kontaminovaná soľou a potom to vyzerá napríklad aj takto: Ideálne by bolo preniesť kostru z prevodovky silovým káblom priamo na zadný ložiskový štít štartéra.
Fiat Stilo 1.6 16V 76kW r.v.2003
Fiat Croma 1.9 TDid 66kW r.v. 1988 ex
Fiat Ritmo 1.5 75 i.e. 55kW r.v. 1986 ex
Fiat 850 Special 35kW r.v. 1972 ex
Fiat Croma 1.9 TDid 66kW r.v. 1988 ex
Fiat Ritmo 1.5 75 i.e. 55kW r.v. 1986 ex
Fiat 850 Special 35kW r.v. 1972 ex