Ahojte,
mám problémy s mojim Stilom 1.9 JTD 85 kW. Mám ho 8 mesiacov, kúpil som ho s nájazdom 240 tis km a donedávna dobre slúžilo. Pred pár mesiacmi sa mi stalo, že pri pridaní plynu auto nereagovalo ale po pár sekundách išlo normálne a až do tohto mesiaca sa to už nestalo. Tento mesiac sa to stalo cestou do Prahy a naspäť 2x, už aj s čudným krátkym zvukom pripomínajúcim ako keď lopatka ventilátora zaprie o prekážku. Myslím si, že turbo to nebude, pri tak vysokých otáčkach by to malo asi iný zvuk. Pred pár dňami bol problém po štartovaní, kedy pri pohnutí otáčky motoru klesli pod voľnobežné s pridaným plynom a motor zhasol, naštartovať už nešiel, aj keď bolo počuť snahu. Diagnostika ukázala chybu váhy vzduchu. Išla tam nová značky Kamoka. Diagnostika nebola po výmene k dispozícii, po výmene išlo auto ako predtým. O dva dni opäť problém po štartovaní, rovnaký priebeh. Hneď potom som išiel na diagnostiku, problém teplota nasávaného vzduchu – toto meranie by malo byť súčasťou váhy. Chyba vymazaná, po testovacej jazde sa neobjavila. Dnes ráno ten istý problém. Zistil som, že ak pridám plyn, reakcia naň je veľmi pomalá a vytočenie motora k 2000 otáčkam trvá aj 15 s, pričom dym je šedý a rozplytuje sa veľmi pomaly. Podarilo sa mi však pohnúť a počas jazdy problém nie je. Povedal by som, že nie je ani rozdiel vo výkone, resp. v zrýchlení. Chlapík v servise mi povedal, že podľa neho je to naftou. Je pravdou, že som tankoval v Tescu, ale nebolo to prvý raz, určite ani naposledy a nikdy s ňou problém nebol a to nielen na mojom aute.
Nejaké rady? Žeby tá váha vzduchu bola chybná?
Štartovanie stilo 1.9 jtd
Moderátor: peta.smolik
- Reklama
Re: Štartovanie stilo 1.9 jtd
Možná tradičně zasraný EGR ventil nebo kouknout do nádrže na dopravní čerpadlo.
EGR odpojit a čerpadlo vyčistit,ty bio složky tomu nedělají dobře.
EGR odpojit a čerpadlo vyčistit,ty bio složky tomu nedělají dobře.
Re: Štartovanie stilo 1.9 jtd
Na Tescu ani iných reťazcoch JTD netankuj! To lacné palivo je BEZ ADITÍV!
Sú to vynikajúce motory no veľmi háklivé na kvaitu paliva.
Mne sa ani Shell neosvedčil (najvyššia spotreba) a zo zásady netankujem na malých pumpách s malým obratom kde môže byť "preležané" palivo prípadne majiteľ z prevádzkových dôvodov zamení nádrž benzínu za naftu a ostane pár percent benzínu...
Osobne tankujem na Slovnafte, pidávam aditíva - v zime zimný VIF (môže sa predávkovať aj desaťnásobne a motoru neuškodí), celoročne pridávam Megasel.
Ďalšia výrazná chyba je jazdiť na malé otáčky - ono to ťahá, je to úsporné no neskutočne to zasiera motor - sám som tak jazdil (4,3 litra na sto na dlhších jazdách tešilo) no Muľa sa naučila dymiť... Tak jazdím nad 1500 otáčok a vytáčam aj ku 3000 - prestala dymiť a spotreba vzrástla len o 2-3 desatiny.
Sú to vynikajúce motory no veľmi háklivé na kvaitu paliva.
Mne sa ani Shell neosvedčil (najvyššia spotreba) a zo zásady netankujem na malých pumpách s malým obratom kde môže byť "preležané" palivo prípadne majiteľ z prevádzkových dôvodov zamení nádrž benzínu za naftu a ostane pár percent benzínu...
Osobne tankujem na Slovnafte, pidávam aditíva - v zime zimný VIF (môže sa predávkovať aj desaťnásobne a motoru neuškodí), celoročne pridávam Megasel.
Ďalšia výrazná chyba je jazdiť na malé otáčky - ono to ťahá, je to úsporné no neskutočne to zasiera motor - sám som tak jazdil (4,3 litra na sto na dlhších jazdách tešilo) no Muľa sa naučila dymiť... Tak jazdím nad 1500 otáčok a vytáčam aj ku 3000 - prestala dymiť a spotreba vzrástla len o 2-3 desatiny.
2004 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD (84.5 kW / 115 PS
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Re: Štartovanie stilo 1.9 jtd
Tankuju u levnych pump a dost casto jezdim na kerosin a mam najeto krasnych 207000km. (Kupoval jsem to s 30tis km) ale vzdy davam VIF a kdyz jedu na kerak jeste pridam motorovy olej pac kerak je sussi.
K tomu startovani, uz jsi to vyresil? EGR se na JTD zanasi dost casto. Ja ho cistim co 30tis. Uz jsem ho podle videa na youtube i rozebral a rozchodil. Ale kdyz byl spatnej auto nemelo tah ve zvysenem volnobehu ten prechod byl proste bez vykonu a neslo do otacek.
K tomu startovani, uz jsi to vyresil? EGR se na JTD zanasi dost casto. Ja ho cistim co 30tis. Uz jsem ho podle videa na youtube i rozebral a rozchodil. Ale kdyz byl spatnej auto nemelo tah ve zvysenem volnobehu ten prechod byl proste bez vykonu a neslo do otacek.
EX: Brava 1.9JTD 77kW, Punto 1.2 16V 86k, Punto II 1.2 16V 80k, Stilo 3dv 1.6, Croma 1.9 JTD 110kW 2009
STILO 1.9 JTD 88kW multivagon (čip104kW 310Nm)
STILO 1.9 JTD 88kW multivagon (čip104kW 310Nm)
Re: Štartovanie stilo 1.9 jtd
Ja mám na JTD 270000, kúpené pri 240000 (! až vtedy prvý krát menené rozvody), EGR originálny - nik ho zrejme nikdy nečistil..., dvojhmota, spojka tiež originál.
Kerák by som si netrúfol ani keby som mal aký
Kerák by som si netrúfol ani keby som mal aký
2004 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD (84.5 kW / 115 PS
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Re: Štartovanie stilo 1.9 jtd
Pises o JTD na puntakovi rok 2000? To bylo jeste poctivy zelezo mel jsem Brava 1.9JTD rok 2001 a tam jsem EGR taky vubec neresil to proste slapalo
EX: Brava 1.9JTD 77kW, Punto 1.2 16V 86k, Punto II 1.2 16V 80k, Stilo 3dv 1.6, Croma 1.9 JTD 110kW 2009
STILO 1.9 JTD 88kW multivagon (čip104kW 310Nm)
STILO 1.9 JTD 88kW multivagon (čip104kW 310Nm)