starší Fiaty a STK

Pokec o všem, co se jinam nehodí.

Moderátoři: peta.smolik, Globusman

Odpovědět
Uživatelský avatar
liborko
Všeználek
Příspěvky: 2726
Registrován: 26 zář 2007, 16:06
Bydliště: Havířov

starší Fiaty a STK

Příspěvek od liborko »

Nenašel jsem tu podobné téma tak jsem si řekl,že něco málo napíšu o mé páteční zkušenosti s STK resp. měřením emisí která předchází technické kontrole. Určo to bude zajímat více lidí,snad i někdo napíše své postřehy. Byl jsem tedy poprvé od zavedení novinek od ledna 2016 se Seicentem (r.99) na emisích,jel jsem v domění,že to bude rychlovka,pač auto jako takové mám v cajku,a že tedy projdu hladce,že přece vozy před r.2000 se určitě na diagnostiku nepřipojují,avšak omyl :) Na první stanici se nemohl ani za boha spojit s řj,takže jsem odjížděl s nepořízenou,bohužel odrbat to nijak nejde pač data-výsledky diagnostiky se posílají do systému online. Na druhé stanici neměli čas,takže jsem jel na třetí stanici,kde se chlápek konečně spojil (diagnostika Delphi) ale z paměti vyskočilo 17chyb což jsem čučel jako puk,např.snímač teploty nas.vzduchu,řídící signál vstřik.ventilu,zapalovací cívka 2,lambda sonda.. a jiné. Trochu šok pač když jsem doma připojoval seičo na IAW scan tak v paměti byla jen jediná chyba ventilu benz.výparů pal.nádrže ( o té dlouhodobě vím) Takže technik povídá naschle a ať si to vše nechám opravit v servisu :( Zajel jsem po zpáteční cestě ještě na jednu stanici,kde mi to napíchli na diagnostiku Bosch a ejhle najednou pouze dvě chyby v paměti, ten ventil pal.výparů a ještě lambda sonda. To už znělo lépe,přesto jsem měl po náladě,půl dne v prdeli a chuť auto pustit ze skály.
Doma jsem pak o víkendu zjistil,že ten ventil výparů je funkční-jen byla spálená pojistka a shodou náhod je přes tu samou pojistku vedena lambda sonda resp.vyhřívání. Takže spadl kamen ze srdce,že nemusím kupovat novou lambdu a shánět jakýsi ventil výparů. Dnes jsem zajel na emise s tou Boschackou diagnostikou a ikdyž trvalo tak 20min než se spojil s jednotkou tak naštěstí v paměti 0 závad. Následná technická kontrola proběhla naštěstí hladce a celkem 1600kč v prdeli :? V říjnu mě čeká STK na Punto (r.96) tak to už teď mi naskakuje husí kůže. Co mě tedy ve finále zaráží,že každá diagnostika vyčte jiné závady z paměti,člověk pak neví na čem je, a celkově to,že každý technik vám říká něco jiného.
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96

IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Reklama
 

Uživatelský avatar
rossi
Znalec
Příspěvky: 802
Registrován: 10 zář 2008, 16:07
Bydliště: Slavkov u Brna

Re: starší Fiaty a STK

Příspěvek od rossi »

dám svuj postřech z STK
mám puntoI 97, motor 1.6 ŘJ Delco Multec XM ITM S-6
na diag. to nepřipojoval pač na ty 1.6 se moc diag. nechytá
Bosch a delphi vůbec
strčil sondu do výfucku změřil a hotovo
pak STK a jak říkáš 1600-. v pr.......
zase dva roky klid.
Rossi
Fiat Punto 1.6Mk1 90 ELX resuscitován
AUDI A6 3.0 Quatro 2002
Uživatelský avatar
peter963
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 419
Registrován: 09 kvě 2013, 15:24
Bydliště: KOSICE STARE MESTO

Re: starší Fiaty a STK

Příspěvek od peter963 »

Este dobre ze unas nerobia teke emisne ako uvas je to trosku nahlavu.STK a EK je 70ecka a ides prec.
PETER Sn.-FIAT PUNTO-1.7 TD SX 5dvr.Ex
PETER Jun.-FIAT PUNTO-1.2 60 SX 3dvr.Ex
Prirastok FIAT FREEMONT 2l JTD
Uživatelský avatar
liborko
Všeználek
Příspěvky: 2726
Registrován: 26 zář 2007, 16:06
Bydliště: Havířov

Re: starší Fiaty a STK

Příspěvek od liborko »

U nas toho je na hlavu bohuzel mnohem vice, myslim ze by se cesi v nekterych vecech mohli od slovaku priucit.
Jinak technik na emisich rikal,ze ta diagnostika opravdu odrbat nejde. On musi vysledky odesilat online. Takze nevim jak to pak delaji "tuneři" :roll: A prej jeste zvazuji vyhledově kamery i na emisich takze bude jen hůř
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96

IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Uživatelský avatar
peter963
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 419
Registrován: 09 kvě 2013, 15:24
Bydliště: KOSICE STARE MESTO

Re: starší Fiaty a STK

Příspěvek od peter963 »

Aj unas maju kameri,ale len na vstupe a vystupe.Ono skoro vsetko sa da odrbat len treba vediet ako a tuneri to asi vedia ako nato.
PETER Sn.-FIAT PUNTO-1.7 TD SX 5dvr.Ex
PETER Jun.-FIAT PUNTO-1.2 60 SX 3dvr.Ex
Prirastok FIAT FREEMONT 2l JTD
ers
Začátečník
Příspěvky: 23
Registrován: 16 led 2006, 02:09
Bydliště: Morava

Re: starší Fiaty a STK

Příspěvek od ers »

Aktuálně řeším problém s emisemi na Puntu 1.2 75 z 1995 roku... Situace je taková, že měření emisí neprošlo s následujícími parametry:

volnoběh 882ot. - obsah CO 0,534 (limit 0,50)
zvýšené otáčky 2807ot. - obsah CO 0,521 (limit 0,30)

Na diagnostice není žádná chyba a vše vypadá v pořádku. Všechny senzory OK. Lambda je 2 roky stará - Bosch 0 258 003 579 - měřeno na osciloskopu a napětí i průběh je v pořádku. V Multiecuscan to vypadá takto:

volnoběh a pak 2000ot.
Obrázek

volnoběh a pak 2750ot.
Obrázek

Už před 2 roky se muselo na emisích i s novou lambdou autu "pomoci", protože to údajně vypadalo na katalyzátor, ale ten byl před rokem vyměněn za Bosal 099-831... Auto má najeto 230tkm. Napadá někoho čím by to mohlo být?
Uživatelský avatar
liborko
Všeználek
Příspěvky: 2726
Registrován: 26 zář 2007, 16:06
Bydliště: Havířov

Re: starší Fiaty a STK

Příspěvek od liborko »

Mám na svém puntu 75 ještě původní KAT i Lambdu,najeto nyní 280tis.km a hodnoty na emisích suprové. Vždy jsem jezdil dlouhé trasy léto-zima,nejhorší je jezdit v zimě v mrazech krátké trasy např.jen do práce kdy se to pořádně nezahřeje,to nedělá dobře lambdě ani katu. Jdu teď v říjnu na STK tak můžu posléze informovat jak jsem dopadl nyní po dvou letech. Pokud máš KAT i lambdu novou tak bych zkusil pár stovek km pojezdit na kvalitní aditivovaný benzín,či ještě přidat do benzínu aditiva,a než pojedeš na emise tak auto pořádně pohonit a tzv.vymést pavučiny :) Lambda sondu si kupoval předpokládám origo Bosch? S těmi UNI mám jen špatné zkušenosti.
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96

IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Uživatelský avatar
tatko Tom
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 461
Registrován: 08 úno 2018, 12:05
Bydliště: Prievidza

Re: starší Fiaty a STK

Příspěvek od tatko Tom »

S každým tankovaním VIF - super bezin (...diesel nafťákom) aditiv - a kľudne v desaťnásobnej koncentrácii pred STK - poriadne mu povypaľovať (keďže moje Punto 1,1 točí na dvojke 80 a na trojke by...na diaľnicu mám ďaleko) - nájdem si strmší kopec a ak by aj nebol - proste mu podržím plný kotel na DOBRE ZAHRIATOM MOTORE (pol hodiny jazdy) pol minúty až minútu a STK+emisná - NO PROBLEM :)
2004 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD (84.5 kW / 115 PS
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
ers
Začátečník
Příspěvky: 23
Registrován: 16 led 2006, 02:09
Bydliště: Morava

Re: starší Fiaty a STK

Příspěvek od ers »

@liborko Určitě informaci podej - hlavně hodnoty :)

Aktuální situace vypadá, že odešel katalyzátor :( a je to dost možné, protože při kontrole faktur jsem zjistil, že místo Bosalu byl namontován JMJ (Polsko) a ty jsou údajně nevalné kvality, takže mnohdy vydrží pár týdnů či měsíců... Bohužel zrovna v této době není k dostání žádný lepší kvality :shock: Bosal, Walker, MTS, Asso… všechno nedostupné... Doufám, že se mi podaří objednat z Itálie Imasaf :)

Ještě jedna věc - hodně lidí radí, že stačí natankovat Ethanol E85 1:1 s benzínem a projdou emise i bez katu, ale bohužel výsledný efekt je jen poloviční... volnoběh 0,410 a zv. otáčky 0,564, takže emise jsou v pořádku pouze na volnoběh...
Odpovědět

Zpět na „POKEC“