Rád bych se podělil o mizerné zkušenosti s tlumiči pérování SACHS Super Touring. Jde o plynokapalinové tlumiče vyšší řady .Mám dlouhodobou negativní zkušenost, na více autech. Nemyslím si, že by šlo o náhodu, ale o dlouhodobou špatnou kvalitu výrobku SACHS. Prodejci deklarují životnost kolem 80 - 100 tis. km. Byla by paráda, kdyby se této životnosti alespoň trochu přiblížily.
Jedná se celkem o 5 sad tlumičů na 3 různých autech za období 15 let. Ze čtyř sad vždy nějaký tlumič odešel skoro hned a zbytek neměl valného trvání. Měl jsem za to, že kupuju kvalitní německý výrobek, ale opak se ukázal pravdou.
1. auto, z nové sady z roku 2004 odešel zadní tlumič SACHS po cca 3/4 roce a nějakých cca 8 tis. km. Zadní byly reklamovány. U zastoupení se dobrý tlumič měl zašantročit a tak jsem dostal oba nové. Nové zadní a zbytek sady ujely pár desítek tisíc km. Účinek tlumičů byl pak zjevně horší. Pak jsem auto prodával. (nejde o Seicento) Sada byla doplněná a uvažuju tak, že jsem měl novou sadu a nový. Jde tedy o 2 nákupy.
2. auto, tato jediná sada funguje doposud. Zadní jsou z roku 2011 a najeto cca 40 tis. km. Přední jsou z roku 2015 a mají najeto zhruba 20 tis. Nemají odjeto, ale věk zatím není špatný. Auto sedí OK. (nejde o Seicento). Toto je třetí nákup.
3. auto Seicento. Celá sada kupovaná v srpnu 2016. V lednu 2017 odešel levý přední tlumič po cca 2 tis. km. V zatáčce chrupnutím a následným poskakováním tlumiče. Po vymontování neměl tlumič odpor ani v jednom směru. Reklamace krkolomná. Musel jsem koupit nový tlumič a potom starý reklamovat. Z prodejce jsem lámal peníze ještě několik měsíců.
Teď mám od srpna 2016 najeto 25 700 km. levý tlumič nic moc, pravý skáče na hrbolech a uskakuje i na hladkém asfaltu v zatáčce. Takže opět totál na výměnu. To je 4. a pátý nákup tlumičů.
Nepište mi, že je to náhoda. Sachs je velký průšvih. Ještě jsem nalezl článek, kde na Octavii testují tlumiče několika značek. Sachs s několika dalšími značkami totálně propadl pro 2 závady. Je zde i upozornění, že výrobce absolutně odmítá reklamace. http://www.auto.cz/tlumice-perovani-na- ... auto-94337
Máte někdo typ na odzkoušenou značku tlumiče, který opravdu vydrží v pořádku najet nějaké kilometry ?
Tlumiče pérování, upozornění na nekvalitní díly
Moderátor: peta.smolik
- Reklama
Re: Tlumiče pérování, upozornění na nekvalitní díly
Dneska stojí vše za hovno,ať je to Sachs či jina známá znacka tak to není záruka kvality.Zarucena rada asi není. Než jsem prodal seicento tak jsem tam daval dopředu tlumiče Monroe,nebyl s něma problem. Na Punto jsem dával dopředu KYB a už je tam mam taky pěkně dlouho,dozadu jsem kupoval Meyle. Je to asi zbytečné nějak vybírat a řešit která značka je lepsi. Teď mě cekaji přední tlumiče na Stilo ( jsou tam ještě originály) Možná nejlepší volba je sehnat originální tlumiče...
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Re: Tlumiče pérování, upozornění na nekvalitní díly
Liborko, diky za typ.
KYB vidim taky jako favorita.
Meyle a Magneti maji skoro stejnou cenu. Rekl bych ze oboji jsou na tlumice jen obchodni znacky a ani jedna je nevyrabi. Znacka Meyle je na vsem a Magneti delaji elektriku a pomerne solidni, tlumice urcite ne. Divim se, ze neexistuji tlumice Bosch, ale k tem bych asi taky nemel duveru.
Original je co ? Kdyz zajdu do kterehokoliv fiata, otviraji jako prvni stranky autokelly....Sve dily maji jen velice omezeny sortiment. Na mjauto pisou, ze prvovvyroba byva Sachs a to je to co uz nehodlam riskovat.
KYB vidim taky jako favorita.
Meyle a Magneti maji skoro stejnou cenu. Rekl bych ze oboji jsou na tlumice jen obchodni znacky a ani jedna je nevyrabi. Znacka Meyle je na vsem a Magneti delaji elektriku a pomerne solidni, tlumice urcite ne. Divim se, ze neexistuji tlumice Bosch, ale k tem bych asi taky nemel duveru.
Original je co ? Kdyz zajdu do kterehokoliv fiata, otviraji jako prvni stranky autokelly....Sve dily maji jen velice omezeny sortiment. Na mjauto pisou, ze prvovvyroba byva Sachs a to je to co uz nehodlam riskovat.
Re: Tlumiče pérování, upozornění na nekvalitní díly
originálem myslím tohle https://auto.bazos.cz/inzerat/101890257 ... iginal.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Sice cena bývá vyšší,ale kvalita bude asi taky někde jinde. Přes eper si najdi dle tvého VIN OEM číslo tlumičů a poptej se přímo ve Fiatě,že chceš originální díl.
Sice cena bývá vyšší,ale kvalita bude asi taky někde jinde. Přes eper si najdi dle tvého VIN OEM číslo tlumičů a poptej se přímo ve Fiatě,že chceš originální díl.
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Re: Tlumiče pérování, upozornění na nekvalitní díly
Zvítězili tlumiče Kayaba.
Pár postřehů: tlumiče jsou rozměrově stejné, což jsem čekal. Auto po výměně je ovšem posazené výše. Bohužel NENÍ pravda, že se nemusí dělat při výměně předních tlumičů geometrie. Už při výměně mi připadalo, že přední kola jsou trošku od sebe, nicméně jsem to neřešil. Pneu při přejezdu příčného prahu hvízdnou. Na zimní pneu jsem najezdil za 1,5 měsíce cca 600 km a sjel vzorek o 2 mm !!! Na STK mi zjistili rozbíhavost kolem 15 mm. Dal jsem udělat geometrii a nadměrnou rozbíhavost potvrdili 3 stupně a nějaké minuty. Takže při výměně předních tlumičů se bezpodmínečně musí udělat geometrie.
Kayaba je měkčí, než SACHS. Je potřeba si trochu přivyknout. Na výmolech jsou hlučnější, víc dupou, ale jinak jsou měkkostí komfortnější. Kdybych si měl vybrat, tak SACHS mi vyhovuje víc, kdyby to nebyly takový srágory. Už při montáži bylo zjistitelné, že Kayaba má stejný odpor při stlačování i vytahování. Sachs má menší odpor při stlačování a výrazně větší odpor při vytahování. Každé má svoje výhody. Se Sachs se kolo nepropadne tolik hluboko do díry a proto je tišejší. Kayaba je na oba směry měkčí a proto na zvlněné vozovce má delší dobu kontakt s vozovkou, tedy logicky kratší brzdnou dráhu.
Pár postřehů: tlumiče jsou rozměrově stejné, což jsem čekal. Auto po výměně je ovšem posazené výše. Bohužel NENÍ pravda, že se nemusí dělat při výměně předních tlumičů geometrie. Už při výměně mi připadalo, že přední kola jsou trošku od sebe, nicméně jsem to neřešil. Pneu při přejezdu příčného prahu hvízdnou. Na zimní pneu jsem najezdil za 1,5 měsíce cca 600 km a sjel vzorek o 2 mm !!! Na STK mi zjistili rozbíhavost kolem 15 mm. Dal jsem udělat geometrii a nadměrnou rozbíhavost potvrdili 3 stupně a nějaké minuty. Takže při výměně předních tlumičů se bezpodmínečně musí udělat geometrie.
Kayaba je měkčí, než SACHS. Je potřeba si trochu přivyknout. Na výmolech jsou hlučnější, víc dupou, ale jinak jsou měkkostí komfortnější. Kdybych si měl vybrat, tak SACHS mi vyhovuje víc, kdyby to nebyly takový srágory. Už při montáži bylo zjistitelné, že Kayaba má stejný odpor při stlačování i vytahování. Sachs má menší odpor při stlačování a výrazně větší odpor při vytahování. Každé má svoje výhody. Se Sachs se kolo nepropadne tolik hluboko do díry a proto je tišejší. Kayaba je na oba směry měkčí a proto na zvlněné vozovce má delší dobu kontakt s vozovkou, tedy logicky kratší brzdnou dráhu.
-
- Začátečník
- Příspěvky: 1
- Registrován: 02 zář 2019, 16:33
Re: Tlumiče pérování, upozornění na nekvalitní díly
Ano taky me to vypeklo.Sachs fakt šmejd tlumiče na předku 2 roky. Podotýkám ježděno po kvalitni ,,silnici" Po dvou letech bouchani od předni napravy zrovna před stk.Po dlouhèm laborovàni a výměnou spousta dílů mě nenapadlo že je odepsaný tlumič na pravé straně.Jedině KYB.
Re: Tlumiče pérování, upozornění na nekvalitní díly
Chci poreferovat a pochválit tlumiče.
Tak mi končí záruka (mám je 2 roky) na přední tlumiče Kayaba a jsou OK. Zadní Kayaba mám 1,5 roku a taky OK.
Tak mi končí záruka (mám je 2 roky) na přední tlumiče Kayaba a jsou OK. Zadní Kayaba mám 1,5 roku a taky OK.
Re: Tlumiče pérování, upozornění na nekvalitní díly
Zdravim,
o takomto nizkom najazde som este nepocul, bol to spravny typ/odborne namontovane, nie su extremne pretazovane necitlivou jazdou na zlom povrchu?? Skor je problem korozia piestnice a nasledna netesnost alebo potom vysoky najazd.
Geometria by sa mala kontrolovat pri kazdom zasahu do napravy ale vacsinou po vymene tlmica je rozdiel v geometrii natolko maly ze je zbytocna(body uchytenia su prakticky nemenne). Geometriu riesim az pri vacsom zasahu - vymena ramien, capov riadenia, a pri naznakoch - volant nie rovno, nerovnomerne odieranie pneu, zle jazdne vlastnosti. Auto nemoze sediet vyssie(preto vam aj nesedela geometria) len po vymene tlmica, to ma na starosti struna, bud zla montaz(nespravne zmontovane ulozenie?) alebo nespravny diel oproti povodnemu, pripadne vyrobne odchylky musia byt nebadatelne.
Z inych znaciek(nie original) asi KYB znama znacka v dobrej cene pozitivne recenzie, zatial neviem posudit mam kratko, SACHS presne kilometre uz neviem to bolo este stare auto ale urcite 10-20 tisic km vydrzali potom islo auto prec,
tlmic ako aj sucasti brzd, spojka atd su diely podliehajuce opotrebeniu, reklamacia bude vzdy obtiazna nakolko musite dokazovat skutocny nabeh km a oblast pouzitia - velakrat tieto veci nevyreklamujete ani na novom aute premiovej znacky,
skor sa cudujem ze ste stale kupovali Sachs ked mate taku zlu skusenost.
o takomto nizkom najazde som este nepocul, bol to spravny typ/odborne namontovane, nie su extremne pretazovane necitlivou jazdou na zlom povrchu?? Skor je problem korozia piestnice a nasledna netesnost alebo potom vysoky najazd.
Geometria by sa mala kontrolovat pri kazdom zasahu do napravy ale vacsinou po vymene tlmica je rozdiel v geometrii natolko maly ze je zbytocna(body uchytenia su prakticky nemenne). Geometriu riesim az pri vacsom zasahu - vymena ramien, capov riadenia, a pri naznakoch - volant nie rovno, nerovnomerne odieranie pneu, zle jazdne vlastnosti. Auto nemoze sediet vyssie(preto vam aj nesedela geometria) len po vymene tlmica, to ma na starosti struna, bud zla montaz(nespravne zmontovane ulozenie?) alebo nespravny diel oproti povodnemu, pripadne vyrobne odchylky musia byt nebadatelne.
Z inych znaciek(nie original) asi KYB znama znacka v dobrej cene pozitivne recenzie, zatial neviem posudit mam kratko, SACHS presne kilometre uz neviem to bolo este stare auto ale urcite 10-20 tisic km vydrzali potom islo auto prec,
tlmic ako aj sucasti brzd, spojka atd su diely podliehajuce opotrebeniu, reklamacia bude vzdy obtiazna nakolko musite dokazovat skutocny nabeh km a oblast pouzitia - velakrat tieto veci nevyreklamujete ani na novom aute premiovej znacky,
skor sa cudujem ze ste stale kupovali Sachs ked mate taku zlu skusenost.
Cinquecento 1.1 SPi Sporting Grey RIP
Seicento 1.1 MPi Brush Orange/Grey RIP
Panda 1.2 69K EURO6 S&S Sicilia orange
http://www.fiatforum.com
Seicento 1.1 MPi Brush Orange/Grey RIP
Panda 1.2 69K EURO6 S&S Sicilia orange
http://www.fiatforum.com
Re: Tlumiče pérování, upozornění na nekvalitní díly
Dávám Sachs a zmetek jsem ještě nepotkal - funkce i životnost dobrá. Origo Fiat reklamace zadních asi po 10kkm, Monroe nízká životnost a potkal jsem i nový zmetek. KYB ujdou.. A když jsme u tlumičů, tak péra nejlíp ze severu = Lesjofors nebo Kilen, horní ložisko Lemforder z levných např. Febi, Kamoka, Meyle..