Spojka
Moderátor: peta.smolik
- Reklama
Re: Spojka
Jen s tím polským hovězím bych trochu brzdil. Pokud někdo jezdí na Vervu - Benzina, tak je to koncern PKN Orlen, a to jsou Poláci.
Re: Spojka
Důležitá jsou aditiva, ty tam odvádí ten podstatný díl práce. Narážka na hovězí, měla spojitost s tím v jakém stavu ten dobytek byl a ne odkud byl. Tudíž v našem případě jde o výtoč z nádrží.
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Re: Spojka
Dobrý den. Vrátím se k prvnímu přispěvku. Tento problém mám taky , při reklamaci že po sešlápnutí spojky při rozjeté 1čce to trhne s převodovkou a ozve se cvaknutí (snad lamela) napřed řekli že se závada neprojevila a po názorné ukázce přijímacímu technikovi začli teprve hledat. Porovnávali se stejným autem ale nic nenašli . Dělá to jen občas a záleží na době sešlápnutí spojky ( v tahu nebo deceleraci). Naučil jsem se tomu předcházet plynem tak aby otáčky naklesaly tak rychle ( ne meziplyn ale pozvolnější pouštění pedálu) . Moje tipy jsou : špatná palivová mapa pro návrat do volnoběhu když sundáte nohu z plynu , lepení lamely , špatný chod přítlačáku.To vše za předpokladu nezávadné převodovky. Ta 1čka je fakt krátká jak sviňa.Mám možnost porovnání se stejnou motorizací a tam se mě to nepovede aji když se snažím a připadá mě že otáčky klesají pomaleji než u mýho auta.1.4 16V 70kW
Fiat Tipo kombi 1.4 16V bez vrtule
Re: Spojka
Toto škubání při přeřazování z 1. a na 2. převodový stupeň mě na jinak fajn autě trápilo taky. A čím víc byla jednička v okamžiku přeřazení vytočená, tím to bylo horší. Nezáleželo ani na tom, jestli převodovku roztáčel motor (pod plynem) nebo jen kola (jízdou z velmi prudkého kopce se zařazenou rychlostí zcela bez plynu). Zjistil jsem, že se tomu jevu dá celkem úspěšně předcházet pomalejším sešlápnutím spojky. Moje Tipo (1.4/70 kW r. 2019) je tak prvním z mnoha aut, které jsem kdy řídil, u kterého záleží na rychlosti sešlápnutí spojkového pedálu. Proč tomu tak je, nevím, přeci při „odpojení“ pohonu spojkou (na rozdíl od jeho připojení do prokluzu/záběru) by na nějaké rychlosti provedení nemělo vůbec záležet.