Po delší době zdravím všechny. Mám problém se startem (Punto 188 facelift, 1,2, 44kw), ale je trochu atypický. Přišel jsem k autu, zkouším startovat a nic. Doslova nic - tzn. ani cvaknutí, ani pohasnutí kontrolek/pohyb budíků, prostě nic. Jinak se auto chová normálně . kontrolky svítí jak mají. Baterka je nová. Auto předtím nevykazovalo žádné příznaky odcházejícího startéru. Starty na brnk. Včera odpoledne přijelo a ráno prostě nic.
Vzhledem k tomu, že startér ani necvakne, napadlo mne, zda to nemůže být vadné relé. Předpokládám, že pojistku startéru Punto nemá. Nikde jsem ale nenašel popis, k čemu které relé v motorovém prostoru je. Mohl by mi někdo poradit? Relé mám v pojistkové skříni ve dvou řadách. V levé na pozici 1 a 3 (obě červené), v pravé na pozici 1,2 a 3 (černé, červené, černé). Celkem jich je tedy pět.
Problém se startem
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
- Reklama
Re: Problém se startem
A abych doplnil - zkoušel jsem i druhou sadu klíčů a nic.
Re: Problém se startem
Starter ti může odejít ze dne na den,z ničeho nic.Pojistku to nemá a relé taky né. Na starter jde silový vodič od baterie a na cívku jde tenký vodič od spínačky. Koukni nejdřiv zda je starter dobře ukostřen,poté zda tam nejsou zaoxidované kontakty na tom silovém plusovém kablu a tom káblíku od spínačky. Nejlíp změřit voltmetrem zda jde při pokusu startovat na cívku +12V
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Re: Problém se startem
Jak píše kolega, začni od starteru, vzhledem k tomu, že necvaká, tak bych se nezabýval silovou částí ale rovnou relátkem (cívkou ) starteru. Většinou červený kablík vedoucí na cívku je plusový kontakt ze spínačky. Ten odpojíš a připojíš na multimetr,a někdo ti otočí klíčky, měl by jsi naměřit 12V. Potom vezmeš tvrdé plus rovnou z baterky a připojíš ho na kontakt cívky, tím ověříš funkčnost starteru. A kdyby jsi naměřil jak 12V na přívodu, tak by se ti roztočil starter, tak je třetí krok, budeš měřit napětí na cívce na kontaktu od ovladačky (ze spínací skříňky) , jestli i v zátěži je tam 12V, může se stát, že kontakt ve spínačce bude hodně unavený a na prázdno tam naměříš 12V, ale v zátěži tam bude míň , jelikož je tam přechodový odpor na kontaktu.
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Re: Problém se startem
Na jednotkovom Punte mi tak robí, niečo dožilo v spínacej skrinke. Štartnem len ak kľúč jemne povytiahnem a tlačím smerom dole. Tiež to spravilo z jedného dňa na druhý.
2004 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD (84.5 kW / 115 PS
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)