1,4 T-Jet
Moderátor: peta.smolik
Re: 1,4 T-Jet
Už jsem to tady psal, je to z důvodů emisí. Když je tepleji drží vyšší otáčky (s minimálním obohacením) než když je chladněji (s vyšším obohacením). Princip je jednoduchý, ty co si pamatují zařízení zvané karburátor a setkali se s případem, že jim prasklo lanko sytiče, tak by vám to vysvětlili. Dokud teploty nejsou nízké, tak stačilo v daném případě podržet pomocí plynového pedálu nebo ručního plynu motor po nastartování na 1500ot i bez sytiče. Počáteční obohacení se provedlo několikanásobným sešlápnutím plynového pedálu, pomocí čehož se do sání nastříkal benzín z akcelerační trysky.
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
- Reklama
Re: 1,4 T-Jet
Martine , verim ze vies o tom vela,
ale vysvetli mi. Preco to zdvihnute v teple nechava managment tak dlho, je to takmer 50 sekund.
Ide o to aby sa co najskor zahrial katalyzator a ziskal lepsiu ucinnost?
ale vysvetli mi. Preco to zdvihnute v teple nechava managment tak dlho, je to takmer 50 sekund.
Ide o to aby sa co najskor zahrial katalyzator a ziskal lepsiu ucinnost?
Fiat Tipo Kombi Lounge 1.4 T-Jet Gelato 2017 (full okrem "kože" a xenónov - odporúčam si ich doplatiť ak zvažujete Tipo)
ex. Fiat Stilo 1.6 16v Torque Active 2002
ex. Fiat Stilo 1.6 16v Torque Active 2002
Re: 1,4 T-Jet
Andy350 píše:Martine , verim ze vies o tom vela,
ale vysvetli mi. Preco to zdvihnute v teple nechava managment tak dlho, je to takmer 50 sekund.
Ide o to aby sa co najskor zahrial katalyzator a ziskal lepsiu ucinnost?
Toto by aj mňa zaujímalo... Prečo to tak robí.
Fiat Tipo hatchback 1.4 T-Jet 2017
Re: 1,4 T-Jet
Neřeknu ti proč je čas takový nebo makový, jelikož bych to jenom odhadoval. Pro výrobce je stěžejní výsledek emisí a pokud mu bude vycházet výhodněji držet v teple motor minutu ve zvýšených otáčkách ať už z důvodu, že ohřívá katalizátor nebo že může použít směšovací poměr blízko lambda =1. Výsledek emisí je to co tento setup nejvíce ovlivňuje. Motor může mít větší škálu startovacích režimů pro konkrétní situaci, ale oni vyberou tu co se jim nejvíce hodí. To je všechno nic složitějšího bych pod tím nehledal. Co jsem tak četl, ale neověřoval, tak se jim vyplatí udělat všechno možné, aby ohřáli katalizátor na minimální funkční teplotu co nejrychleji. Ale zase i tato informace mohla být poplatná době, ve které byla vyřčena a dneska už to zase nemusí být úplně pravda.
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Re: 1,4 T-Jet
Po pravdě řečeno, je mi úplně jedno, jestli motor po startu v létě točí tolik a v zimě zase tolik
Z mého pohledu je mnohem důležitější, že Fiátek pořád šlape jako švýcarský hodinky což pořádně nasírá všechny pochybovače, kteří mě varovali, že nákup Tipa bude největší chybou mého života
Jinak všem tady přeji pohodové svátky Vánoční a šťastný Nový rok .....
Z mého pohledu je mnohem důležitější, že Fiátek pořád šlape jako švýcarský hodinky což pořádně nasírá všechny pochybovače, kteří mě varovali, že nákup Tipa bude největší chybou mého života
Jinak všem tady přeji pohodové svátky Vánoční a šťastný Nový rok .....
Fiat Tipo 1.4 T-Jet hatchback 2018
Red Amore
Red Amore
Re: 1,4 T-Jet
Vilda píše:Po pravdě řečeno, je mi úplně jedno, jestli motor po startu v létě točí tolik a v zimě zase tolik
Z mého pohledu je mnohem důležitější, že Fiátek pořád šlape jako švýcarský hodinky což pořádně nasírá všechny pochybovače, kteří mě varovali, že nákup Tipa bude největší chybou mého života
Jinak všem tady přeji pohodové svátky Vánoční a šťastný Nový rok .....
Suhlas ja som maximalne spokojny, teraz stale striedam auto, v robote mam rapid, tipo s nim porovnavaju ale v Tipe sa citim ako v aute o triedu vacsom, spotrebu sice v meste mam 9 litrov, rapid 6,5 ale to porovnavam 1,4 tdi vs 1,4tjet.
po 24000 som uz druhy krat vymenil olej a auto ide ako drak.
Naposledy upravil(a) Andy350 dne 01 dub 2019, 12:03, celkem upraveno 1 x.
Fiat Tipo Kombi Lounge 1.4 T-Jet Gelato 2017 (full okrem "kože" a xenónov - odporúčam si ich doplatiť ak zvažujete Tipo)
ex. Fiat Stilo 1.6 16v Torque Active 2002
ex. Fiat Stilo 1.6 16v Torque Active 2002
Re: 1,4 T-Jet
Presne tak ako píšete. Som veľmi spokojný s Tipo. Je to perfektné auto v ktorom sa výborne cítim a každú jazdu si užívam. Ja mám nabehané len 9200 km... šetrím si ho...Andy350 píše:Vilda píše:Po pravdě řečeno, je mi úplně jedno, jestli motor po startu v létě točí tolik a v zimě zase tolik
Z mého pohledu je mnohem důležitější, že Fiátek pořád šlape jako švýcarský hodinky což pořádně nasírá všechny pochybovače, kteří mě varovali, že nákup Tipa bude největší chybou mého života
Jinak všem tady přeji pohodové svátky Vánoční a šťastný Nový rok .....
Suhlas ja som maximalne spokojny, teraz stale striedam auto, v robote mam rapid, tipo s nim porovnavaju ale v Tipe sa citim ako v aute o triedu vacsom, spotrebu sice v meste mam 9 litrov, rapid 6,5 ale to porovnavam 1,4 tdi vs 1,4tjet. Moj chipnuty tjet sa stal sipom, ktory definitivne potvrdil lasku k autu, nakolko som pochyboval. Predchadzajuce Stilo som miloval a Tipo si ma ziskava az postupne ale teraz maximalna spokojnost.
po 24000 som uz druhy krat vymenil olej a auto ide ako drak.
Pekné Vianočné sviatky prajem všetkým Fiaťákom, veľa šťastných kilometrov a hlavne bez porúch v novom roku...
Fiat Tipo hatchback 1.4 T-Jet 2017
Re: 1,4 T-Jet
Souhlas, překročil jsem 20 000km a Tipo jezdí bez problémů .
Přeju všem Tipařům i ostatním Fiaťákům hodně kilometrů bez nehod - a hlavně nezapomeňte na nejdůležitější pravidlo všech našich cest
(jak říkával Luboš Pecháček (pamětníci vědí)) - "Pravidlo šťastného návratu"
Přeju všem Tipařům i ostatním Fiaťákům hodně kilometrů bez nehod - a hlavně nezapomeňte na nejdůležitější pravidlo všech našich cest
(jak říkával Luboš Pecháček (pamětníci vědí)) - "Pravidlo šťastného návratu"
Naposledy upravil(a) hans55 dne 22 pro 2018, 09:20, celkem upraveno 2 x.
Tipo 1,4 T-Jet kombi 2017
Stilo 1,4 3dv.2004
Ex. Stilo 1,6 kombi 2006
https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/889832.html
Stilo 1,4 3dv.2004
Ex. Stilo 1,6 kombi 2006
https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/889832.html
Re: 1,4 T-Jet
Ahoj všem,
Tipo SW 1,4 T-Jet LPG, červená amore. Jeden z posledních kusů k dispozici na plyn u nás, zatím prý nebudou. Emise:?: Najeto za měsíc a půl 5000 km. Motor se rozjíždí a na plyn funguje naprosto skvěle, hrozně rychle přepíná. Spotřeba pozvolna klesá, na LPG odhaduji zatím dojezd cca 400 km, moc to neřeším. Tankuji totiž plyn za 15 Kč, benzín mi byl doporučen 100 Verva, u předchozí Fabie rovněž na LPG mi řepková 95 zalepila benzínový vstřik, takže vím své. K volnoběhu, po startu drží cca 1300-1400 otáček, ale ani ne po cca půlminutě jde na tisíc a níže, po rozjezdu na další křižovatce už nižší otáčky drží stále. Nic nevrže, vše funguje jak má. Co mne na diskusi na D-fens zaujalo, údajně podvozky HB a SW mají například kompozitní tyčky stabíků v silonech a jsou tak o level výše než šasi u sedanu? Až to zvednu, tak se mrknu.
Přesně jak píše kolega, Tipo si mě získává víc a víc pružným motorem, přesností převodovky, komfortem a přitom hodně solidní neutralitou ve vinglech. Navíc byl obut na letních Goodyearech a dopřál jsem mu i zimní Ultragrip 9, kterým nemám taky co vytknout. O prostornosti a pocitu robustnosti auta vám asi nemusím vyprávět. Jen předchozí Doblo 2015 umělo na dálku všechna okýnka, tady šetřit nemuseli.
Ať Vám to všem jezdí i v novém roce. Pavel
Tipo SW 1,4 T-Jet LPG, červená amore. Jeden z posledních kusů k dispozici na plyn u nás, zatím prý nebudou. Emise:?: Najeto za měsíc a půl 5000 km. Motor se rozjíždí a na plyn funguje naprosto skvěle, hrozně rychle přepíná. Spotřeba pozvolna klesá, na LPG odhaduji zatím dojezd cca 400 km, moc to neřeším. Tankuji totiž plyn za 15 Kč, benzín mi byl doporučen 100 Verva, u předchozí Fabie rovněž na LPG mi řepková 95 zalepila benzínový vstřik, takže vím své. K volnoběhu, po startu drží cca 1300-1400 otáček, ale ani ne po cca půlminutě jde na tisíc a níže, po rozjezdu na další křižovatce už nižší otáčky drží stále. Nic nevrže, vše funguje jak má. Co mne na diskusi na D-fens zaujalo, údajně podvozky HB a SW mají například kompozitní tyčky stabíků v silonech a jsou tak o level výše než šasi u sedanu? Až to zvednu, tak se mrknu.
Přesně jak píše kolega, Tipo si mě získává víc a víc pružným motorem, přesností převodovky, komfortem a přitom hodně solidní neutralitou ve vinglech. Navíc byl obut na letních Goodyearech a dopřál jsem mu i zimní Ultragrip 9, kterým nemám taky co vytknout. O prostornosti a pocitu robustnosti auta vám asi nemusím vyprávět. Jen předchozí Doblo 2015 umělo na dálku všechna okýnka, tady šetřit nemuseli.
Ať Vám to všem jezdí i v novém roce. Pavel
Re: 1,4 T-Jet
Tak už to s Fiátkem táhneme rok společně a na rovinu můžu napsat, že z něj pořád mám radost
Autíčko jezdí naprosto spolehlivě a kromě jednoho zakopnutí, kdy jsem do něj natankoval benzín poněkud horší kvality a jemu evidentně nechutnal po ránu motor trochu kašlal
Od té doby, kdy do Típka tankuji jen natural 95 od Benziny nebo OMV, který ještě vylepšuji aditivem VIF, se tato závada už nikdy neobjevila.
Spotřebu mám popravdě podle nálady .... když jedu v klidu, není problém se dostat pod šest litrů bohužel většinou mám ale chuť Fiata pořádně prohnat a naplno si užít parádní podvozek a jeho výkonný motor.
No, ale proto jsem si přece koupil T-Jet a umí i 200 km/h osobně vyzkoušeno na dálnici za Mnichovem ....
Jediná věc která mě trápí je, že mi nějaký idiot nebo idiotka dveřmi při vystupování blouchla do zadního blatníku a udělala tam pořádnou promáčklinu takže na jaře zkusím kontaktovat nějakou firmu, která se zabývá opravami poškozených karoserií od krup, jestli by mi blatník neopravili ....
Jinak u mě má Fiat Tipo 1.4 T-JET za jedna !!!!!!!!!!
Autíčko jezdí naprosto spolehlivě a kromě jednoho zakopnutí, kdy jsem do něj natankoval benzín poněkud horší kvality a jemu evidentně nechutnal po ránu motor trochu kašlal
Od té doby, kdy do Típka tankuji jen natural 95 od Benziny nebo OMV, který ještě vylepšuji aditivem VIF, se tato závada už nikdy neobjevila.
Spotřebu mám popravdě podle nálady .... když jedu v klidu, není problém se dostat pod šest litrů bohužel většinou mám ale chuť Fiata pořádně prohnat a naplno si užít parádní podvozek a jeho výkonný motor.
No, ale proto jsem si přece koupil T-Jet a umí i 200 km/h osobně vyzkoušeno na dálnici za Mnichovem ....
Jediná věc která mě trápí je, že mi nějaký idiot nebo idiotka dveřmi při vystupování blouchla do zadního blatníku a udělala tam pořádnou promáčklinu takže na jaře zkusím kontaktovat nějakou firmu, která se zabývá opravami poškozených karoserií od krup, jestli by mi blatník neopravili ....
Jinak u mě má Fiat Tipo 1.4 T-JET za jedna !!!!!!!!!!
Fiat Tipo 1.4 T-Jet hatchback 2018
Red Amore
Red Amore
Re: 1,4 T-Jet
Vildo pokud jsi z Prahy doporučuji http://express-lakovna.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;
FIAT TIPO HATCHBACK 1.4 T-JET 120K OPENING EDITION EXTRA
Bravo II 1,4
Stilo 1,2
Bravo I
Punto 1,2
Alfa Romeo 33
Bravo II 1,4
Stilo 1,2
Bravo I
Punto 1,2
Alfa Romeo 33
- Mark L.
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 215
- Registrován: 15 lis 2006, 10:59
- Bydliště: Zastávka u Brna
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1,4 T-Jet
Rád bych se zeptal jestli má někdo další zde již uváděné problémy se studenými starty a jestli stále funguje uživateli TipoLPG jeho VIF koktejl.
Moje Tipo má aktuálně najeto asi 42,5tis a už do toho spadlo taky.
Faze1 - trvala posledni mesic, mozna vic. Nastartujes, otacky hned vyskoci na 1000-1200, nebo i vice a pak klesnou pod 700 (odhadem), motor se klepe a rachoti jakoby sel na tri.
Během této fáze jsem zkusil zmíněný VIF koktejl v poměru ~30 litrů Verva100 + 0,4 litru VIF a nepomohlo to.
Faze2 - trvala posledni tyden. Nastartujes a motor se jen neochotne zveda z nuly na 300 otacek. Vypnes, protoze na to nemas nervy, nastartujes znovu a opakuje se to. Zase vypnes a treti start uz je OK.
Zajel jsem do brněnského Motortecu a nechal rovnou udělat servis ve 45tis km. Auto mi vrátili s tím, že na mé VIN tam byla nějaká aktualizace SW pro zlepšení studených startů. To znělo zajímavě jako řešení problému. Hned následující studený start, tj. ráno při teplotách okolí kolem 20°C i další, tj. odpoledne při teplotách přes 30°C je tu opět FÁZE1.
Podotýkám, že drtivou většinu km jezdí samozřejmě na plyn, ale startuje na Verva100. Ve 30tis je u LPG předepsána větší údržba včetně svíček, což samozřejmě proběhlo.
V případě, že motor vypnu abych ho těmi nízkými otáčkami zbytečně netrápil (ty zvuky jsou hrozné, jako by to jelo na 2-3 válce) je následný start ukázkový. Dokonce je teď po aktualizaci SW ten první start takový váhavější, než před ní, kdy motor startoval po prvním převalení. Teď se mu chce méně ochotně.
Na videu ty zvuky z motoru slyšet nejsou.
Nikdo tu teď nepíše, tak to mají všichni vyřešeno?
Moje Tipo má aktuálně najeto asi 42,5tis a už do toho spadlo taky.
Faze1 - trvala posledni mesic, mozna vic. Nastartujes, otacky hned vyskoci na 1000-1200, nebo i vice a pak klesnou pod 700 (odhadem), motor se klepe a rachoti jakoby sel na tri.
Během této fáze jsem zkusil zmíněný VIF koktejl v poměru ~30 litrů Verva100 + 0,4 litru VIF a nepomohlo to.
Faze2 - trvala posledni tyden. Nastartujes a motor se jen neochotne zveda z nuly na 300 otacek. Vypnes, protoze na to nemas nervy, nastartujes znovu a opakuje se to. Zase vypnes a treti start uz je OK.
Zajel jsem do brněnského Motortecu a nechal rovnou udělat servis ve 45tis km. Auto mi vrátili s tím, že na mé VIN tam byla nějaká aktualizace SW pro zlepšení studených startů. To znělo zajímavě jako řešení problému. Hned následující studený start, tj. ráno při teplotách okolí kolem 20°C i další, tj. odpoledne při teplotách přes 30°C je tu opět FÁZE1.
Podotýkám, že drtivou většinu km jezdí samozřejmě na plyn, ale startuje na Verva100. Ve 30tis je u LPG předepsána větší údržba včetně svíček, což samozřejmě proběhlo.
V případě, že motor vypnu abych ho těmi nízkými otáčkami zbytečně netrápil (ty zvuky jsou hrozné, jako by to jelo na 2-3 válce) je následný start ukázkový. Dokonce je teď po aktualizaci SW ten první start takový váhavější, než před ní, kdy motor startoval po prvním převalení. Teď se mu chce méně ochotně.
Na videu ty zvuky z motoru slyšet nejsou.
Nikdo tu teď nepíše, tak to mají všichni vyřešeno?
Tipo 1.4 T-Jet LPG kombi (2017)
F127 0.9 (1975), Sport 1.05 70HP (1980), 1.05 50HP (1977)
Ex: Multipla 1.9 JTD 115k (12/2002)
Ex: Punto I. 1.2 8V 60SX (1995)
F127 0.9 (1975), Sport 1.05 70HP (1980), 1.05 50HP (1977)
Ex: Multipla 1.9 JTD 115k (12/2002)
Ex: Punto I. 1.2 8V 60SX (1995)
Re: 1,4 T-Jet
Ahoj, už nefunguje nic, před 14 dni sem odvezl Tipo na reklamaci a od té doby jezdím jejich pujcenym autem.
BUDOU MENIT KOMPLET LPG SYSTÉM!!!!
BUDOU MENIT KOMPLET LPG SYSTÉM!!!!
Fiat Tipo Kombi 1.4 T-Jet LPG 2018
Re: 1,4 T-Jet
Bylo zjištěno že při startu a při jízdě na benzín jde do motoru současně i plyn a směs je moc bohatá a hádá se to. Tak vymění komplet vše krom nádrže. Budou nové vstriky, reduktor, čidla... vše spojené s LPG.
Už sem jednal přímo s manažerem od Fiatu a hrozil odstoupením od smlouvy a že na ně pošlu televizi a najednou prý auto bude opraveno
Už sem jednal přímo s manažerem od Fiatu a hrozil odstoupením od smlouvy a že na ně pošlu televizi a najednou prý auto bude opraveno
Fiat Tipo Kombi 1.4 T-Jet LPG 2018
- Mark L.
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 215
- Registrován: 15 lis 2006, 10:59
- Bydliště: Zastávka u Brna
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1,4 T-Jet
Děkuju ti za odpověď. Moc Tě prosím, abys mi pak sdělil jak to probíhá, protože tohle je důležité pro nás (LPG) všechny.
Tipo 1.4 T-Jet LPG kombi (2017)
F127 0.9 (1975), Sport 1.05 70HP (1980), 1.05 50HP (1977)
Ex: Multipla 1.9 JTD 115k (12/2002)
Ex: Punto I. 1.2 8V 60SX (1995)
F127 0.9 (1975), Sport 1.05 70HP (1980), 1.05 50HP (1977)
Ex: Multipla 1.9 JTD 115k (12/2002)
Ex: Punto I. 1.2 8V 60SX (1995)