Hodnoty z čidla klepání
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
Hodnoty z čidla klepání
Ahoj,
řeším problém na Puntu 188, 1.2 8V, při jízdě nad 3000 ot/min začne problikávat kontrolka motoru. Zhasne buď sama po cca 30 vteřinách, nebo skoro hned, pokud naplno přidám plyn. Mám podezření, že by mohlo házet blbosti čidlo klepání.
Když se připojím na stojící motor, válce 1 a 2 mají napětí kolem 2V a válce 3 a 4 skoro 0V. Po nastartování se všechny hodnoty ustálý cca kolem 2V. Zkusil jsem udělat měření za jízdy, rozjezd na 50 km/h, pak plný plyn na cca 100 km/h a dojezd. Jde tam pěkně vidět čas, kdy začala blikat kontrolka motoru, oblast kdy se napětí z cca 2V zvýšilo na 3V a více. Hodnoty kolem 3V na začátku a na konci jsou na volnoběh, kdy jsem operoval s počítačem.
Máte někdo změřené, jaké napětí by na zdravém motoru mělo být? Za každý postřeh od zkušenějších budu rád.
Díky
řeším problém na Puntu 188, 1.2 8V, při jízdě nad 3000 ot/min začne problikávat kontrolka motoru. Zhasne buď sama po cca 30 vteřinách, nebo skoro hned, pokud naplno přidám plyn. Mám podezření, že by mohlo házet blbosti čidlo klepání.
Když se připojím na stojící motor, válce 1 a 2 mají napětí kolem 2V a válce 3 a 4 skoro 0V. Po nastartování se všechny hodnoty ustálý cca kolem 2V. Zkusil jsem udělat měření za jízdy, rozjezd na 50 km/h, pak plný plyn na cca 100 km/h a dojezd. Jde tam pěkně vidět čas, kdy začala blikat kontrolka motoru, oblast kdy se napětí z cca 2V zvýšilo na 3V a více. Hodnoty kolem 3V na začátku a na konci jsou na volnoběh, kdy jsem operoval s počítačem.
Máte někdo změřené, jaké napětí by na zdravém motoru mělo být? Za každý postřeh od zkušenějších budu rád.
Díky
- Přílohy
-
- upraveny_klepani.jpg (82.4 KiB) Zobrazeno 7010 x
- Reklama
Re: Hodnoty z čidla klepání
Opravdu nikdo nikdy neměřil? Jestli jsem uvedl málo informací, rád doplním.
Re: Hodnoty z čidla klepání
Takže, aby jsme si rozuměli, čidlo klepání je tam jen jedno a určitě ti funguje správně, nebo se ti ukázala nějaká dočasná chyba?
Pokud máš rozdíly mezi jednotlivými válci, tak je tam jiná závada, zkontroluj komprese válců, ventilové vůle, zapalovací systém - svíčky, kabely cívky, případně rozeber hlavu a zkontroluj podpálené ventily.
Graf nemám, možná ti ho udělám.
Pokud máš rozdíly mezi jednotlivými válci, tak je tam jiná závada, zkontroluj komprese válců, ventilové vůle, zapalovací systém - svíčky, kabely cívky, případně rozeber hlavu a zkontroluj podpálené ventily.
Graf nemám, možná ti ho udělám.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Re: Hodnoty z čidla klepání
Pokud se ti rozsvítí kontrolka motoru, musí ti tam zůstat zapsaná dočasná chyba. Používáš Multiecuscan?
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Re: Hodnoty z čidla klepání
Díky za odpověď.
MES ukazuje výpadek zážehu na neznámém válci. Jsou tam nové cívky, kabely i svíčky a beze změny. ŘJ by byla další na řadě, ale nechápu, proč by blbla jen nad 3000 ot/min a jinak fungovala bez problémů. Proto jsem chtěl zkusit variantu, že odchází čidlo klepání a posílá do ŘJ nějaké bludy, která je následně vyhodnocuje jako chybu.
MES ukazuje výpadek zážehu na neznámém válci. Jsou tam nové cívky, kabely i svíčky a beze změny. ŘJ by byla další na řadě, ale nechápu, proč by blbla jen nad 3000 ot/min a jinak fungovala bez problémů. Proto jsem chtěl zkusit variantu, že odchází čidlo klepání a posílá do ŘJ nějaké bludy, která je následně vyhodnocuje jako chybu.
Re: Hodnoty z čidla klepání
Tady je ten graf, pro větší rozlišení jsem dal jen jeden válec,
je tam jízda do kopce přes 4000 otáček.
je tam jízda do kopce přes 4000 otáček.
- Přílohy
-
- Čidlo klepání.jpg (130.29 KiB) Zobrazeno 6918 x
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Re: Hodnoty z čidla klepání
Paráda, díky moc. Takže mám někde problém, myslíš, že může být problém v čidle? Mám víc jak dvojnásobné hodnoty napětí...
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 280
- Registrován: 11 pro 2015, 15:47
Re: Hodnoty z čidla klepání
tusis vubec k cemu cidlo klepani je? jakym myslenkovym pochodem jsi dosel k zaveru ze jakykoliv signal z nej muze zpusobit vypadek zazehu?? resis uplny nesmysl komplet od zacatku a to je duvod proc sem nikdo nic nepsal...
Re: Hodnoty z čidla klepání
Můj myšlenkový pochod ti rád napíšu. Jestli se nemýlím, tak ŘJ předpokládá výpadek zážehu právě podle hodnot z čidla klepání. Jestli to vyhodnocuje z nějakého jiného čidla, pak je to blbost. A pokud čidlo klepání dává zle hodnoty, může ŘJ bezdůvodně rozsvecovat kontrolku motoru.
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 280
- Registrován: 11 pro 2015, 15:47
Re: Hodnoty z čidla klepání
Mylis se uplne ve vsem co jsi napsal, v kazde vete... Vypadek zazehu se vyhodnocuje z (chybejici) akcelerace otacek klikovky a neni to zacna blbost. Senzor klepani slouzi pouze k detekci detonacniho horeni a jeho vyhodnoceni je slozity algoitmus, neni pouze mereni napeti, samotne napeti nic nerika.
Re: Hodnoty z čidla klepání
Dobře, díky. Takže problém je jinde.
Re: Hodnoty z čidla klepání
Asi tam skutečně výpadky máš.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno