Fiat Punto 1.2 8v (2001), dušení po sešlápnutí+klepání
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
Fiat Punto 1.2 8v (2001), dušení po sešlápnutí+klepání
Zdravím, mám problém na svém puntu. Vyměnil jsem svíčky za NGK BKR5EZ a když motor běží na volnoběh a sešlápnu plyn až na podlahu tak se motor dusí (prdne si ) a až potom jde do otáček. Chtěl jsem se zeptat zda je to normální u tak malého obsahu Popř. Čím by to mohlo být? Druhý problém je klepání v motoru. Jak za studena tak za tepla (nejvíce při nižších otáčkách). Vychází to nejspíše od čerpadla klimatizace ale po zapnutí klimy se nic nezmění. Motor má najeto okolo 215 xxx tak uvažují zda nebude třeba seridit ventily. Když už tady píšu o problémech ale vím že se už to tady řešilo... Občas mi vrže spojka (asi spojkový váleček) ale to není hlavní problém. Problém je takový že spojka nezabírá postupně ale v jednom místě zabere najednou až moc a to skoro nepohnu nohou.Čím by to mohlo být? Přítlačák? Díky za odpovědi.
- Reklama
Re: Fiat Punto 1.2 8v (2001), dušení po sešlápnutí+klepání
Ventilové vůle bych určitě zkontroloval, zbyly mi i nějaké podložky, (klima nemám zkušenosti)
co se týče té díry v plynu, možná špatně měří MAP, vyčistit klapku, když jsem si nechal vyčistit ventily ultrazvukem, klesla mi spotřeba o 0,5 - 1 l.
Se spojkou neporadím, akorát vím, že vrzal u hlavního spojkového válce (u spojky) ten kloub, stačilo promazat (stačí olejovou měrkou).
co se týče té díry v plynu, možná špatně měří MAP, vyčistit klapku, když jsem si nechal vyčistit ventily ultrazvukem, klesla mi spotřeba o 0,5 - 1 l.
Se spojkou neporadím, akorát vím, že vrzal u hlavního spojkového válce (u spojky) ten kloub, stačilo promazat (stačí olejovou měrkou).
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Re: Fiat Punto 1.2 8v (2001), dušení po sešlápnutí+klepání
Sací klapku jsem čistil, bylo na ní dost usazenin a hlavně celý prostor klapky byl od oleje. Nevím, zda má cenu a pokud to jde abych vyčistil sací potrubí co je pod klapku? Od pohledu vypadalo že je dost mastné. Popř. Kdybych sundal svody a vyčistil, musím vyměnit těsnění když bude dobré? Jinak předešlý majitel hlásil chybu lambda sondy ale říkal že jí vždy vamazal a neřešil to.
Ohledně těch vstriku, kolik takové čištění stojí a jak je to poznat na autě krom spotřeby? Zdá se mi ale možná je to jen můj pocit, když auto zrychluje tak to není plynulé ale takové slabé pocukávání (abych byl přesný tak se to jeví že auto tahá víc, míň, víc, míň)
Ohledně těch vstriku, kolik takové čištění stojí a jak je to poznat na autě krom spotřeby? Zdá se mi ale možná je to jen můj pocit, když auto zrychluje tak to není plynulé ale takové slabé pocukávání (abych byl přesný tak se to jeví že auto tahá víc, míň, víc, míň)
Re: Fiat Punto 1.2 8v (2001), dušení po sešlápnutí+klepání
Sání bych celé rozebral a vyčistil, hlavně MAP senzor (měří tlak sání),
Lambda sonda může být taky problém, ta se ale čistit nedá, mě tam funguje z Ebaye z Německa univerzální pro Škoda / VW, vyšla asi na 700,-,
vstřikovací ventily sem dělal v RS servis Blansko, 250,- Kč/kus, ještě jsem si tam natočil testování před a po, před vyčištěním vstřikoval každý jiné množství paliva, po vyčištění stejně (je pak z toho zmatená regulace směsi paliva), ultrazvuková lázeň trvala hodinu, když jsem tam přijel, tak jsem si je sám vyndal, trvalo to asi 10 minut.
Ještě jsem si dal na odvětrávání hlavy filtr na olej, aby nešel do sání.
Lambda sonda může být taky problém, ta se ale čistit nedá, mě tam funguje z Ebaye z Německa univerzální pro Škoda / VW, vyšla asi na 700,-,
vstřikovací ventily sem dělal v RS servis Blansko, 250,- Kč/kus, ještě jsem si tam natočil testování před a po, před vyčištěním vstřikoval každý jiné množství paliva, po vyčištění stejně (je pak z toho zmatená regulace směsi paliva), ultrazvuková lázeň trvala hodinu, když jsem tam přijel, tak jsem si je sám vyndal, trvalo to asi 10 minut.
Ještě jsem si dal na odvětrávání hlavy filtr na olej, aby nešel do sání.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
- RadovanRakovicky
- Fiaťák
- Příspěvky: 160
- Registrován: 29 říj 2018, 22:03
Re: Fiat Punto 1.2 8v (2001), dušení po sešlápnutí+klepání
Vyzera ze toto auto potrebuje celkovu starostlivost. Na jednej strane vymena spojky, na druhu komplet vypuc sacieho, klapky, vymena sviecok, zostel ventilov...otazka kedy boli robene aj rozvody. Na volnobehu pokial je ok iskra by mal ist kazdy motor do otacok plynulo...najcastejsie sa vsetky cukania ci diery v plyne obecne odstrania zabezpecenim kvalitnej iskry - sviecky alebo prerazajuci VN kabel na kostru. Atmosfery byvaju easy - pokial je dost vzduchu (vypuc sacieho a klapky), a je dost benzinu (vstreky sa nezvyknu kazit), tak ostava uz len kvalitna iskra. Neviem ako stare je to auto, ale najazd uz je slusne velky, preto by som to pozrel a popucoval celkovo.
A ta lambda je kapitola sama - osobne by som nespal, keby mi lambda hadzala chybu, a urco bych to neignoroval iba zmazanim chyby...to musi mat pricinu, preco sa chyba objavuje
A ta lambda je kapitola sama - osobne by som nespal, keby mi lambda hadzala chybu, a urco bych to neignoroval iba zmazanim chyby...to musi mat pricinu, preco sa chyba objavuje
Naposledy upravil(a) RadovanRakovicky dne 16 lis 2018, 13:55, celkem upraveno 1 x.
Grande Punto 1.4 8V , r.v.2013 Lounge
Re: Fiat Punto 1.2 8v (2001), dušení po sešlápnutí+klepání
Ok, zkusím vyčistit celé sání a potom uvidím. Ten MAP senzor stačí vyčistit WDečkem? Když rozeberu to sací a popř. Výfukové potrubí musím hned měnit i těsnění? Vím že se to doporučuje ale je to nutné?
Re: Fiat Punto 1.2 8v (2001), dušení po sešlápnutí+klepání
Sání čisti čističem brzd, ten neobsahuje olej. WD je dobré třeba na kontakty, nebo na povolení šroubu.
U sání se nemusí měnit, ale doporučuje, je tam silikonové, u výfuku určitě.
U sání se nemusí měnit, ale doporučuje, je tam silikonové, u výfuku určitě.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Re: Fiat Punto 1.2 8v (2001), dušení po sešlápnutí+klepání
a ked si menil sviecky vymenil si aj kable? Tie zvyknu narobit dost problemov... raz som menil najprv kable a potom sviecky a robilo to habaduru
- RadovanRakovicky
- Fiaťák
- Příspěvky: 160
- Registrován: 29 říj 2018, 22:03
Re: Fiat Punto 1.2 8v (2001), dušení po sešlápnutí+klepání
Jo jo, VN kable zvyknu prerazat. Na novsich motoroch je dnes na kazdej sviecke napichnuta samostatna cievka, kvoki eliminacii prave toho prerazania.
PS: Len problem je, ze dnesne cievky priamo na svieckach tiez vedia vynechavat iskru uz po 2 rokoch... A VN kabel je ovela lacnejsi nez cievka
PS: Len problem je, ze dnesne cievky priamo na svieckach tiez vedia vynechavat iskru uz po 2 rokoch... A VN kabel je ovela lacnejsi nez cievka
Grande Punto 1.4 8V , r.v.2013 Lounge
Re: Fiat Punto 1.2 8v (2001), dušení po sešlápnutí+klepání
Mne sa tak dusilo za studena až do poriadneho zohriatia jednotkové Punto S55.
Nalial som do necelej štvrtiny benzínu v nádrži VIF hádm v desaťnásobnej koncentrácii, poriadne povytínal hore kopcom do otáčok a prestalo ho to baviť. Zrejme to niečo vyčistilo no netuším čo
Nalial som do necelej štvrtiny benzínu v nádrži VIF hádm v desaťnásobnej koncentrácii, poriadne povytínal hore kopcom do otáčok a prestalo ho to baviť. Zrejme to niečo vyčistilo no netuším čo
2004 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD (84.5 kW / 115 PS
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Re: Fiat Punto 1.2 8v (2001), dušení po sešlápnutí+klepání
Vstřiky, ventily.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno