Nejprve bych změřil napětí při volnoběhu a ve vyšších otáčkách.Pak bych sundal řemen a vyzkoušel ručním protočením jak jsou na to ložiska.vb007 píše:Podobny problem od vcera mi na volnobehu svieti kontrolka dobijania, ale ked pridam tak zhasne, alternator sa na moj vkus viacej hreje a vydava nejaky divny zvuk.
Bliká mi za jízdy baterka a zárově'ň zeslabují světla
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 252
- Registrován: 25 říj 2008, 17:48
- Bydliště: Úpice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bliká mi za jízdy baterka a zárově'ň zeslabují světla
Punto II-SX,8V,3 dv.r.v.2000
- Reklama
-
- Všeználek
- Příspěvky: 1106
- Registrován: 08 srp 2008, 09:59
- Bydliště: Kosice - KWP
Re: Bliká mi za jízdy baterka a zárově'ň zeslabují světla
vb007 ... tento isty problem mam aj ja...ak by vedel niekto poradit, bol by som vdacny
FIAT PUNTO STILE 1.2 16V GT Look
Facebook ---> Peto Hidasi
Facebook ---> Peto Hidasi
Re: Bliká mi za jízdy baterka a zárově'ň zeslabují světla
Moze vydavat divny zvuk z viacerych dovodov - bud preklzuje remen, alebo su v haji loziska, alebo je zvnutra skorodovany stator a mechanicky sa drie o rotor, potom neskorsie stadium tohto problemu je, ze praskne hlinikova klietka statora.
1) remen
Doporucujem v prvom rade nechat to bezat na volnobeh a postupne zapinat elektricku zataz (dialkove, elektricke vyhrievane sklo, ventilator na max, hmlovky a pod.) a naopak potom celu zataz odpojit, teda vypnut vsetko co sa vypnut da. Ak po vypnuti elektrickej zataze prestane vydavat zvuky alebo bude menej vydavat zvuky, bude to remen. Niekedy staci napnut, ak nepomoze tak vymena remena, lebo asi bude uz stvrdnuta guma. Totiz to, aky odpor kladie alternator motoru zalezi od elektrickej zataze. On je vlastne dynamicky riadeny generator a cim viac sa z neho prudu odobera, tym viac brzdi motor. Ono aj taky retarder u nakladiakov je akoby alternator ale so skratovanym vystupom (ulohu rotora tam zohrava hlinikovy rotujuci disk), takze nevyraba elektirnu, ale celu elektrinu co v nom vznika meni na teplo a tym brzdi.
2) skrie skorodovany stator o rotor / 3) vylagrovane lozisko
Pri vypnutom motore odpoj remen a skus rucne pootacat rotor ci ide volne a ci je pocut nejke pazvuky. Ak ano, tak sa snaz identifikovat ci je to lozisko, alebo rotor o stator. Bez rozobratia je to zle vidiet, ale v kazdom pripade alternator si zasluzi repas. Takze odnes ho na repasaciu, kde ho rozoberu a potom je vidiet kde bol problem. Loziska vymenit nieje nakladne, horsie je to s vymenou celeho statora. Ale aj to je financne zvladnutelne.
1) remen
Doporucujem v prvom rade nechat to bezat na volnobeh a postupne zapinat elektricku zataz (dialkove, elektricke vyhrievane sklo, ventilator na max, hmlovky a pod.) a naopak potom celu zataz odpojit, teda vypnut vsetko co sa vypnut da. Ak po vypnuti elektrickej zataze prestane vydavat zvuky alebo bude menej vydavat zvuky, bude to remen. Niekedy staci napnut, ak nepomoze tak vymena remena, lebo asi bude uz stvrdnuta guma. Totiz to, aky odpor kladie alternator motoru zalezi od elektrickej zataze. On je vlastne dynamicky riadeny generator a cim viac sa z neho prudu odobera, tym viac brzdi motor. Ono aj taky retarder u nakladiakov je akoby alternator ale so skratovanym vystupom (ulohu rotora tam zohrava hlinikovy rotujuci disk), takze nevyraba elektirnu, ale celu elektrinu co v nom vznika meni na teplo a tym brzdi.
2) skrie skorodovany stator o rotor / 3) vylagrovane lozisko
Pri vypnutom motore odpoj remen a skus rucne pootacat rotor ci ide volne a ci je pocut nejke pazvuky. Ak ano, tak sa snaz identifikovat ci je to lozisko, alebo rotor o stator. Bez rozobratia je to zle vidiet, ale v kazdom pripade alternator si zasluzi repas. Takze odnes ho na repasaciu, kde ho rozoberu a potom je vidiet kde bol problem. Loziska vymenit nieje nakladne, horsie je to s vymenou celeho statora. Ale aj to je financne zvladnutelne.
Punto Mk1 1.1 r.v. 1997 cca 140000 km
Re: Bliká mi za jízdy baterka a zárově'ň zeslabují světla
Při nastartovaném motoru při volnoběhu i zvýšení otáček mi neustále svítí kontrolka baterie.Svítí ale jen tak střední intenzity,prostě né úplně jasně, napětí na baterii jsem naměřil při volnoběhu i zvýšených otáčkách 14.6-14.8V, tudiž to dobíjí.Napadá někoho v čem může být problém? Abych tak trochu věděl kde pak hned šáhnout až ten altík vytáhnu a rozeberu.Napadá mě,že by už mohly být krátké uhlíky,regulátor si myslím to nebude,to by blblo napětí,řemen altíku mám v pořádku.
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Re: Bliká mi za jízdy baterka a zárově'ň zeslabují světla
toš nic,já myslel že nějací znalí tu jsou
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Re: Bliká mi za jízdy baterka a zárově'ň zeslabují světla
hmm,pamätám, že mne to takto blblo, ked mi praskol obal atlernátoru, kontrolka dobíjania mi svietila resp. preblikovala no auto jazdilo ešte dva dni, potom som ho vymenil za nový.
ex - Punto MK1 1,2 ELX 54kw/73k r.v.95
now - Grande Punto 1,9 MultiJet 116kw/160k r.v.07 -powered by Alfatuning.sk
now - Grande Punto 1,9 MultiJet 116kw/160k r.v.07 -powered by Alfatuning.sk
Re: Bliká mi za jízdy baterka a zárově'ň zeslabují světla
dělá mi to na mojem zimním vozítku,na seicentu. Mám tam 1.1 motor jako v puntu,ale altík je tam ještě s tím klasickým "normálním" obalem,tzn. prasklý obal je nejspíš vyloučen
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Re: Bliká mi za jízdy baterka a zárově'ň zeslabují světla
ahojte tak vcera mi zacalo auto blbnut,z nicoho nic mi zacala blikat palubovka a svietit baterka a airbag,ked som auto vypla uz som ho nenatocila ako keby bola baterka vybita tak ma priatel nastartoval cez kable ale neslo servo ale domov som prisla,na druhy den som zase nedokazala nastartovat,prosim vas co to moze sposobovat?
Re: Bliká mi za jízdy baterka a zárově'ň zeslabují světla
určitě bych se podíval a klinovej řemen na alternátoru tohle se nam stalo u megana, kdyz jsme jeli ze soutěže z Plzně - rozsvitila se kontrolka airbagu a baterky (dobíjení), zhasla světla - bylo nám tak nějak jasný, co se stalo, ale to že auto zastavilo, to jsme čučeli nakonec nas musel kolega odtáhnout .... a co autu chybělo? klinovej řemen na alternátoru - toť všeJanka píše:ahojte tak vcera mi zacalo auto blbnut,z nicoho nic mi zacala blikat palubovka a svietit baterka a airbag,ked som auto vypla uz som ho nenatocila ako keby bola baterka vybita tak ma priatel nastartoval cez kable ale neslo servo ale domov som prisla,na druhy den som zase nedokazala nastartovat,prosim vas co to moze sposobovat?
Fiat Punto 1,2 MPI - 75 SX
Re: Bliká mi za jízdy baterka a zárově'ň zeslabují světla
klinovy tam je to sme pozerali ako prve,baterka je uplne vybita takze asi alternator..najlepsie bude ked to odtiahnem zase do servisu
Re: Bliká mi za jízdy baterka a zárově'ň zeslabují světla
Ahojte. Na Punte 188 1.2 44kW mi začali blikať(pulzovať) všetky svetlá, kontrolky a podľa zvuku aj jemne kolísať otáčky na voľnobehu. Blikanie neprestáva ani keď pridám plyn. Nesvieti žiadna chyba a diagnostika nič nezobrazí. Napr. sťahovanie okien ide úplne plynulo(napriek blikaniu svetiel), rádio som odpojil, ale fungovalo normálne.
Neviem či to s tým môže mať súvis, ale občas sa dejú nasledovné veci pri štartovaní:
- motor bez problémov točí a nabehne až po 2-3 sekundách
- pri pokuse o štart sa motor trošku potočí, všetko zhasne a po chvíločke sa všetko znova rozvieti a ihneď naštartuje s vynulovanými hodinami
Môže to byť starou baterkou?
Neviem či to s tým môže mať súvis, ale občas sa dejú nasledovné veci pri štartovaní:
- motor bez problémov točí a nabehne až po 2-3 sekundách
- pri pokuse o štart sa motor trošku potočí, všetko zhasne a po chvíločke sa všetko znova rozvieti a ihneď naštartuje s vynulovanými hodinami
Môže to byť starou baterkou?
Re: Bliká mi za jízdy baterka a zárově'ň zeslabují světla
Áno a možno niekde aj vadná kostra.
2004 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD (84.5 kW / 115 PS
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Re: Bliká mi za jízdy baterka a zárově'ň zeslabují světla
Dá sa kostra odmerať? Aby som vedel či treba niečo hľadať.
Re: Bliká mi za jízdy baterka a zárově'ň zeslabují světla
Měřit se to dá obtížně, hlavně když je tam malý přechodový odpor.
Co jsem už pochytil, mezi - pólem baterky a převodovkou by měl být zemnící kabel, zkontroluj, případně propoj jiným silnějším kabelem (na zkoušku).
Podívej se ještě na ostatní kabely v oblasti motoru, případně WD spray (rozebrat, očistit).
Hlavně všechny kabely od baterky.
Co jsem už pochytil, mezi - pólem baterky a převodovkou by měl být zemnící kabel, zkontroluj, případně propoj jiným silnějším kabelem (na zkoušku).
Podívej se ještě na ostatní kabely v oblasti motoru, případně WD spray (rozebrat, očistit).
Hlavně všechny kabely od baterky.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Re: Bliká mi za jízdy baterka a zárově'ň zeslabují světla
Môžeš pozapínať čím viac spotrebičov teda svetlá, ventilátor naplno atd a merať voltmetrom úbytok napätia medzi mínus kontaktom akumulátora a kostrou vozidla (prípadne motorom).
2004 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD (84.5 kW / 115 PS
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)