výměna tlumičů, per, ramen a vrzání přední nápravy
Moderátor: peta.smolik
výměna tlumičů, per, ramen a vrzání přední nápravy
Tak jsem si pro vás připravil zase jedno takové nudné vlákno. Tentokrát se budeme věnovat výměně tlumičů a pružin a při té příležitosti si řekneme, co že nám to tam na té přední nápravě někdy vrže. Aspoň to na co jsem přišel zatím já. Nejdříve co tak budeme potřebovat, aby nás nic nepřekvapilo. Na níže uvedených fotkách je všechno potřebné až na 50mm odpadní plastovou trubku - vysvětlím dále až se k tomu dostanu (týká se to přední nápravy).
A jak už to bývá, u každé náročné operace , tak ani zde nesmí chybět odborný dozor
A jak už to bývá, u každé náročné operace , tak ani zde nesmí chybět odborný dozor
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
- Reklama
Re: výměna tlumičů, per, ramen a vrzání přední nápravy
Teď něco k postupu, jak již z fotek je patrné, nejprve zvedneme auto a sundáme kola. Potom demontujeme šroub spodního uložení tlumiče. Pokud budeme měnit i tlumiče, tak se přesuneme do zavazadlového prostoru, kde uvolníme matici na pístnici a odšroubujeme jí. Pokud jsme již demontovali spodní šroub tlumiče tak očekávejte ránu, to vám vypadl tlumič až na zem. Tudíž zde postupujeme odshora , nejdříve uvolníme pístnici a potom spodní šroub. U zadních tlumičů měníme ještě jejich prachovky s bumstopy a spodní horní uložení, ostatní věci zůstávají původní.
Zde máme porovnání tlumičů uprostřed OEM na stranách KYB
Mě se na zadku KYB neosvědčily, jelikož jejich útlum byl nedostatečný , momentálně probíhá reklamační řízení. Použil jsem tlumiče Bilstein B8.
Rozdíl mezi OEM dvouplášťovým tlumičem a jednoplášťovou B8.
A když už nám tlumiče nedrží nápravu, tak nasadíme stahovák a pružinu stáhneme a vyndáme.
Montáž probíhá obráceným způsobem, pružina nemá fixní polohu, tak že je celkem jedno jak se tam dá. Když už máme nové pružiny na místě, a tlumiče pochytané, tak můžeme auto sundat na zem. Nejprve lehce přitáhneme spodní šroub a jdeme utáhnout horní uložení, potom povolíme spodní šroub a hezky se zhoupneme na hraně kufru. Po ustálení si lehneme a dotáhneme spodní uchycení tlumiče.
Jak jistě všichni víme, zadní pružiny a tlumiče jsou pro všechny motorizace stejné, až na verze Sport, které mají jak jiné pružiny a kratší tlumiče (patrně i charakteristika bude jiná).
Zde na porovnání, zleva - OEM pružina, eibach pro-kit, eibach sportline.
zde máme nové dosedací gumy pružiny, původní spodní byly celkem ještě dobré, zato horní už byly dost unavené.
tady to je spodní guma horního uložení
Tak a zadek je hotový, Pružiny eibach pro-kit, tlumiče bilstein B8. Na zadku na vás nic zvláštního nečeká, aspoň já jsem na žádný špek nenarazil.
Zde máme porovnání tlumičů uprostřed OEM na stranách KYB
Mě se na zadku KYB neosvědčily, jelikož jejich útlum byl nedostatečný , momentálně probíhá reklamační řízení. Použil jsem tlumiče Bilstein B8.
Rozdíl mezi OEM dvouplášťovým tlumičem a jednoplášťovou B8.
A když už nám tlumiče nedrží nápravu, tak nasadíme stahovák a pružinu stáhneme a vyndáme.
Montáž probíhá obráceným způsobem, pružina nemá fixní polohu, tak že je celkem jedno jak se tam dá. Když už máme nové pružiny na místě, a tlumiče pochytané, tak můžeme auto sundat na zem. Nejprve lehce přitáhneme spodní šroub a jdeme utáhnout horní uložení, potom povolíme spodní šroub a hezky se zhoupneme na hraně kufru. Po ustálení si lehneme a dotáhneme spodní uchycení tlumiče.
Jak jistě všichni víme, zadní pružiny a tlumiče jsou pro všechny motorizace stejné, až na verze Sport, které mají jak jiné pružiny a kratší tlumiče (patrně i charakteristika bude jiná).
Zde na porovnání, zleva - OEM pružina, eibach pro-kit, eibach sportline.
zde máme nové dosedací gumy pružiny, původní spodní byly celkem ještě dobré, zato horní už byly dost unavené.
tady to je spodní guma horního uložení
Tak a zadek je hotový, Pružiny eibach pro-kit, tlumiče bilstein B8. Na zadku na vás nic zvláštního nečeká, aspoň já jsem na žádný špek nenarazil.
Naposledy upravil(a) martin72 dne 21 zář 2018, 18:06, celkem upraveno 1 x.
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Re: výměna tlumičů, per, ramen a vrzání přední nápravy
Moc pěkně popsáno. Určitě se to bude jednou hodit
Fiat Tipo Kombi 1.4 T-Jet LPG 2018
Re: výměna tlumičů, per, ramen a vrzání přední nápravy
A máme tady přední zavěšení. Demontáž předního MacPhersonu není složitá, proto je v případě výměny spodních ramen lepší tlumič demontovat než se s tím pak prát. V případě výměny spodních ramen, nejprve povolíme horní matky tlumičů a potom dáme auto na špalky (obě strany) a sundáme kola. Teď povolíme svislák v těhlici. Demontujeme šroub, který těhlici svírá okolo dříku kuláku a to tak, že ho dáme úplně pryč a pak dřík vysvobodíme ze sevření těhlice. To je asi ta nejnáročnější část. Potom demontujeme tlumič (popis bude později), těhlici zajistíme na nějaký závěs a přizvedneme ji. Teď už máme rameno jen uchycené v nápravnici a nic nám nebrání povolit a vyšroubovat dva šrouby. Rameno je venku.
povolení horní matky tlumiče
porovnání silentbloků, přední je celkem v pohodě
zadní už v pohodě moc není, je natržený, vytahaný jako .... a dovede při propružení hezky vrzat , ale ani toto není místo toho hlavního vrzání
nový vypadá o poznání jinak, použil jsem ramena TRW
¨
Jinak svisláky byly ještě vcelku v pohodě, tak že nejslabší článek je zadní silentblok.
Kosti byly ještě použitelné, tak jsem je nechal.
Montáž je zase obrácený postup, nasadíme rameno do nápravnice, zadní silentblok dotáhneme, přední jenom zašroubujeme a necháme povolený, dotahujeme až po kompletním sesazení a v zatíženém stavu. Nasadíme těhlici na svislák, pověsíme do podběhu tlumič (chytneme si ho nasazením horní mističky a zajistíme matkou). Teď přichytíme tlumič k těhlici zastrčením šroubů. Když už máme celý MacPherson takto ležérně sesazený, tak si vezmeme zvedák , vložíme ho pod kulák a začneme přizvedávat, ve chvíli kdy se opře horní uložení, tak nám zaleze dřík kuláku do těhlice a zajistíme ho šroubem. Nasadíme matky na šrouby tlumič/těhlice a dotáhneme. Povolíme zvedák pod kulákem a přesuneme se k hornímu uložení, vycentrujeme ho a zase si celou sestavu přizvedneme zvedákem. Dotáhneme matku horní mističky. Teď ještě musíme dotáhnout přední silentblok ramene. S nasazeným kolem to jde špatně , tak že asi nadzvednout auto, podložit ramena pod kuláky a spustit. Dotáhnout přední silentbloky a pak už nasadit kola.
Podrobnější postup demontáže tlumiče bude následovat.
centrování horního uložení
ležérní sesazení tlumiče a těhlice
povolení horní matky tlumiče
porovnání silentbloků, přední je celkem v pohodě
zadní už v pohodě moc není, je natržený, vytahaný jako .... a dovede při propružení hezky vrzat , ale ani toto není místo toho hlavního vrzání
nový vypadá o poznání jinak, použil jsem ramena TRW
¨
Jinak svisláky byly ještě vcelku v pohodě, tak že nejslabší článek je zadní silentblok.
Kosti byly ještě použitelné, tak jsem je nechal.
Montáž je zase obrácený postup, nasadíme rameno do nápravnice, zadní silentblok dotáhneme, přední jenom zašroubujeme a necháme povolený, dotahujeme až po kompletním sesazení a v zatíženém stavu. Nasadíme těhlici na svislák, pověsíme do podběhu tlumič (chytneme si ho nasazením horní mističky a zajistíme matkou). Teď přichytíme tlumič k těhlici zastrčením šroubů. Když už máme celý MacPherson takto ležérně sesazený, tak si vezmeme zvedák , vložíme ho pod kulák a začneme přizvedávat, ve chvíli kdy se opře horní uložení, tak nám zaleze dřík kuláku do těhlice a zajistíme ho šroubem. Nasadíme matky na šrouby tlumič/těhlice a dotáhneme. Povolíme zvedák pod kulákem a přesuneme se k hornímu uložení, vycentrujeme ho a zase si celou sestavu přizvedneme zvedákem. Dotáhneme matku horní mističky. Teď ještě musíme dotáhnout přední silentblok ramene. S nasazeným kolem to jde špatně , tak že asi nadzvednout auto, podložit ramena pod kuláky a spustit. Dotáhnout přední silentbloky a pak už nasadit kola.
Podrobnější postup demontáže tlumiče bude následovat.
centrování horního uložení
ležérní sesazení tlumiče a těhlice
Naposledy upravil(a) martin72 dne 22 zář 2018, 14:28, celkem upraveno 1 x.
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Re: výměna tlumičů, per, ramen a vrzání přední nápravy
Demontáž předních tlumičů a výměna pružin. Nejdříve odšroubujeme horní matky mističek, vyndáme mističky, pod nimi jsou podložky, tak je dáme stranou a neztratíme je. Teď jsme se dostali k matce horního uložení, tu si nyní jenom povolíme, bývá dost utažená a na demontovaném tlumiči se s tím potom zbytečně zápasí. Nasadíme zpět mističku a zajistíme matkou (jenom rukou dotáhnout). Teď dáme auto na špalky a sundáme kola.
povolená horní matka
demontujeme kost stabilizátoru
vysvobodíme kabely a brzdovou hadičku z úchytů
jdeme povolovat spojení tlumič-těhlice
máme odšroubováno
vysuneme tlumič z těhlice a pod tlumičem podvlékneme brzdovou hadičku a tlumič vychýlíme směrem dopředu
aby se nám těhlice nevychylovala směrem ven z auta a nesnažila se vytáhnout poloosu z unašeče na převodovce, tak provedeme nějaké podepření - zajištění
Teď už nám nic nebrání v opětovném odšroubování horní matky a vyndání tlumiče mimo vůz. Tak, už se blížíme k vrzajícímu místu přední nápravy. A výhercem se stává, gumové uložení ve spodní misce pružiny.
Netuším , jestli jsem ji loni dal špatně nebo se vyžvejkla, každopádně má být nasazená na pružině a ne ležet v misce. Na fotce je vidět i místo kde ke žvejkání mezi perem, gumou a tlumičem dochází. Ještě přidám foto kolegy, který měl ty samé vrzající projevy a tlumiče se dělají prvně. Na gumě je vidět to samé, došlo k vyskočení a následně první závit pružiny tam masíroval gumové uložení o tlumič.
správná montáž
Teď si probereme sestavu tlumiče. Matku horního uložení máme povolenou, tak že stáhneme pružinu stahovákem a odšroubujeme horní matku a sundáme horní uložení. než všechno staré zahodíme, tak si vezmeme horní misku pružiny spodní gumové uložení, matku horního uložení a z prachovky a bumstopu sundáme jistící kroužek. Pokud máme i z těchto věcí něco nového, tak je jasné že staré nepoužijeme.
horní uložení s ložiskem, na horním uložení vidíme centrovací oko
nová prachovka, bumstop a aretační kroužek, který jsme sundaly ze staré sestavy
Teď přichází na řadu odpadní 50mm trubka (aspoň si myslím že to byla 50mm trubka - nemám ji u sebe), tu upravíme tak, že uřízneme osazení pro gumové těsnění. Aretační kroužek nasadíme na prachovku, tu potom nasadíme na upravenou odpadní trubku, vezmeme bumstop, který mázneme vazelínou a vší silou ho zatlačíme do prachovky s kroužkem, doporučuji se před tím posilnit. Je to celkem pakárna to tam dostat. Druhý způsob co jsem někde viděl, bylo rozříznutí kroužku a sesazení sestavy.
Tak že stáhneme pero, nasadíme na něj spodní gumový kroužek nasadíme to na připravený tlumič, nasadíme nový bumstop s prachovkou a dáme horní misku s ložiskem a horní uložení a dotáhneme matku horního uložení. V pístnici je imbus díra tím si pístnici podržíme při dotahování. Když už to máme takto hezky pohromadě, tak začneme povolovat stahováky a kontrolujeme, jestli nám pružina správně sedí jak dole tak nahoře. Zde už je přesně definovaná poloha pružiny a ne jen její ale i horní misky a horního uložení. Centrovací oko horního uložení je v jedné lajně s vybráním v horní misce pružiny a s úchytem tlumiče na těhlici.
jedna lajna
dotažení horního uložení
správné uložení ve spodní misce
Tak vám gratuluji ke zdárnému sesazení sestavy tlumiče. Takto sestavený tlumič dáme do podběhu a chytneme si ho pomocí horní mističky, matku stačí zatím dotáhnout rukou. Tlumič vkládáme zepředu dozadu, podvlékneme brzdovou hadičku. Před zasunutím těhlice všechno hezky namažeme, aby to šlo příště rozebrat. Dáme nové šrouby a matice. Uchycení tlumič/těhlice dotáhneme a nasadíme hadičky a kabely .
Přiděláme kost stabilizátoru. Ten kdo bude měnit kosti, tak tady jsou dvě fotografie, jedno je febi a druhé mayle HD
Teď vezmeme zvedák vložíme ho pod kulák ramene, lehce přizvedneme a zároveň centrujeme horní uložení. Následuje dotažení horní matky.
centrování horního uložení
Pokud jste se dostali až sem, tak vám blahopřeji ke zdárné repasi předního zavěšení. Ještě jednu poznámku, používáme na šrouby vazelínu, co je vodě odolná a nikam na auto nestříkáme měděnou vazelínu. V poslední době jsem se s tímto nešvarem několikrát setkal a to i v autoservisu.
povolená horní matka
demontujeme kost stabilizátoru
vysvobodíme kabely a brzdovou hadičku z úchytů
jdeme povolovat spojení tlumič-těhlice
máme odšroubováno
vysuneme tlumič z těhlice a pod tlumičem podvlékneme brzdovou hadičku a tlumič vychýlíme směrem dopředu
aby se nám těhlice nevychylovala směrem ven z auta a nesnažila se vytáhnout poloosu z unašeče na převodovce, tak provedeme nějaké podepření - zajištění
Teď už nám nic nebrání v opětovném odšroubování horní matky a vyndání tlumiče mimo vůz. Tak, už se blížíme k vrzajícímu místu přední nápravy. A výhercem se stává, gumové uložení ve spodní misce pružiny.
Netuším , jestli jsem ji loni dal špatně nebo se vyžvejkla, každopádně má být nasazená na pružině a ne ležet v misce. Na fotce je vidět i místo kde ke žvejkání mezi perem, gumou a tlumičem dochází. Ještě přidám foto kolegy, který měl ty samé vrzající projevy a tlumiče se dělají prvně. Na gumě je vidět to samé, došlo k vyskočení a následně první závit pružiny tam masíroval gumové uložení o tlumič.
správná montáž
Teď si probereme sestavu tlumiče. Matku horního uložení máme povolenou, tak že stáhneme pružinu stahovákem a odšroubujeme horní matku a sundáme horní uložení. než všechno staré zahodíme, tak si vezmeme horní misku pružiny spodní gumové uložení, matku horního uložení a z prachovky a bumstopu sundáme jistící kroužek. Pokud máme i z těchto věcí něco nového, tak je jasné že staré nepoužijeme.
horní uložení s ložiskem, na horním uložení vidíme centrovací oko
nová prachovka, bumstop a aretační kroužek, který jsme sundaly ze staré sestavy
Teď přichází na řadu odpadní 50mm trubka (aspoň si myslím že to byla 50mm trubka - nemám ji u sebe), tu upravíme tak, že uřízneme osazení pro gumové těsnění. Aretační kroužek nasadíme na prachovku, tu potom nasadíme na upravenou odpadní trubku, vezmeme bumstop, který mázneme vazelínou a vší silou ho zatlačíme do prachovky s kroužkem, doporučuji se před tím posilnit. Je to celkem pakárna to tam dostat. Druhý způsob co jsem někde viděl, bylo rozříznutí kroužku a sesazení sestavy.
Tak že stáhneme pero, nasadíme na něj spodní gumový kroužek nasadíme to na připravený tlumič, nasadíme nový bumstop s prachovkou a dáme horní misku s ložiskem a horní uložení a dotáhneme matku horního uložení. V pístnici je imbus díra tím si pístnici podržíme při dotahování. Když už to máme takto hezky pohromadě, tak začneme povolovat stahováky a kontrolujeme, jestli nám pružina správně sedí jak dole tak nahoře. Zde už je přesně definovaná poloha pružiny a ne jen její ale i horní misky a horního uložení. Centrovací oko horního uložení je v jedné lajně s vybráním v horní misce pružiny a s úchytem tlumiče na těhlici.
jedna lajna
dotažení horního uložení
správné uložení ve spodní misce
Tak vám gratuluji ke zdárnému sesazení sestavy tlumiče. Takto sestavený tlumič dáme do podběhu a chytneme si ho pomocí horní mističky, matku stačí zatím dotáhnout rukou. Tlumič vkládáme zepředu dozadu, podvlékneme brzdovou hadičku. Před zasunutím těhlice všechno hezky namažeme, aby to šlo příště rozebrat. Dáme nové šrouby a matice. Uchycení tlumič/těhlice dotáhneme a nasadíme hadičky a kabely .
Přiděláme kost stabilizátoru. Ten kdo bude měnit kosti, tak tady jsou dvě fotografie, jedno je febi a druhé mayle HD
Teď vezmeme zvedák vložíme ho pod kulák ramene, lehce přizvedneme a zároveň centrujeme horní uložení. Následuje dotažení horní matky.
centrování horního uložení
Pokud jste se dostali až sem, tak vám blahopřeji ke zdárné repasi předního zavěšení. Ještě jednu poznámku, používáme na šrouby vazelínu, co je vodě odolná a nikam na auto nestříkáme měděnou vazelínu. V poslední době jsem se s tímto nešvarem několikrát setkal a to i v autoservisu.
Naposledy upravil(a) martin72 dne 21 zář 2018, 20:27, celkem upraveno 1 x.
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Re: výměna tlumičů, per, ramen a vrzání přední nápravy
čeče pěkné vypadá to,že spodek bude stejný jako má Stilo takže budu moct aplikovat i na mé Stilo
stahováky pružin se mi líbí,kde si je koupil? mám doma takové staré zmetky zralé už tak do popelnice
stahováky pružin se mi líbí,kde si je koupil? mám doma takové staré zmetky zralé už tak do popelnice
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Re: výměna tlumičů, per, ramen a vrzání přední nápravy
Tlumiče a pružiny jsou mezi bravem a stilem hatchback záměnné, jenom stilo MW to má vzadu trochu jinak. Jinak stahovák mám obyč za 600,- něco jako "tento". Myslím, že jsem je kupoval v Pemě, šestihran je na 22mm klíč a má to díru na 1/2" golu .
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Re: výměna tlumičů, per, ramen a vrzání přední nápravy
Díky za návod. Vrže mi tam taky něco při zatáčení. Zadní silentbloky na ramenou vypadají stejně špatně jako ty tvoje. Jak a čím jsi je vyndal a nandal?
2008- Fiat Bravo 1.4 T-jet 110kw Emotion +LPG Stag Q-BOX. 2008 Fiat Linea-1.4 T-jet 88kw
Re: výměna tlumičů, per, ramen a vrzání přední nápravy
Dal jsem nové ramena, nic jsem nevyndaval. Za těch 160tisíc už slízly takových ran, že nebudu zjišťovat, jestli jsou nebo nejsou do vrtule. Jak ti co vrže při zatáčení? A co máš na předku nového?
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Re: výměna tlumičů, per, ramen a vrzání přední nápravy
Aha, spatne jsem koukal. Ja myslel, ze jsi menil jen silentbloky na ramenech. Ale je pravda, ze mi nekdo kdysi povidal, ze to jde tak spatne vyndat a nandat, ze je lepsi koupit nova ramena. Ackoliv cenove by to bylo levnejsi
Zvuk vrzani nedokazu momentalne identifikovat. Je to slyset v aute nejvice pri otaceni volantem na miste a pri parkovani. Nekde od leveho kola pravdepodobne
Zjistim vic...
Vepredu je nove
https://mlparts.cz/ochranna-sada-proti- ... kyb-910092" onclick="window.open(this.href);return false;
https://mlparts.cz/opravna-sada-horni-u ... kyb-sm1816" onclick="window.open(this.href);return false;
https://mlparts.cz/pruzina-podvozku-kyb-rh3907" onclick="window.open(this.href);return false;
Zvuk vrzani nedokazu momentalne identifikovat. Je to slyset v aute nejvice pri otaceni volantem na miste a pri parkovani. Nekde od leveho kola pravdepodobne
Zjistim vic...
Vepredu je nove
https://mlparts.cz/ochranna-sada-proti- ... kyb-910092" onclick="window.open(this.href);return false;
https://mlparts.cz/opravna-sada-horni-u ... kyb-sm1816" onclick="window.open(this.href);return false;
https://mlparts.cz/pruzina-podvozku-kyb-rh3907" onclick="window.open(this.href);return false;
2008- Fiat Bravo 1.4 T-jet 110kw Emotion +LPG Stag Q-BOX. 2008 Fiat Linea-1.4 T-jet 88kw
Re: výměna tlumičů, per, ramen a vrzání přední nápravy
Zkontroluj si ty gumy v misce tlumiče, ty dovedou vrzat i na místě při točením volantu.
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Re: výměna tlumičů, per, ramen a vrzání přední nápravy
martin72 pozeram ze si pouzil pruziny Eibach Pro-Kit, kupil si tie co idu na ropak alebo na benzinovu verziu ? + tvoje zhodnotenie ako sa to sprava na cestach, tiez uvazujem o pouziti Eibach pruzin, Bravo je na dialnici dost nestabilne, nebudeme si klamat.
FIAT BRAVO 1.4 T-JET 88kW
Re: výměna tlumičů, per, ramen a vrzání přední nápravy
Aký problém je s tou medenou vazelínou, prosím?
2004 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD (84.5 kW / 115 PS
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)