1,4 T-Jet
Moderátor: peta.smolik
Re: 1,4 T-Jet
Emise na STK se dělají na teplém motoru, aby se mohla ověřit funkčnost katalizátoru. Jde o to, zda vše funguje v provozním režimu. Studený start v rámci emisí při schvalování vozidla do provozu (homologace) je trochu něco jiného. Automobilky bojují s emisními limity evropského parlamentu a pomáhají si různým způsobem a jeden z nich je kvalitnější palivo. Což má logické opodstatnění na rozdíl od limitů šašků z bruselu. Jejich neutuchající boj proti CO2 dosáhne vrcholu až jim přinesou šampus bez bublin.
Zkoušel někdo z dalších, kdo má problém při studeném startu Petrovu šokovou terapii s VIFem?
Zkoušel někdo z dalších, kdo má problém při studeném startu Petrovu šokovou terapii s VIFem?
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
- Reklama
Re: 1,4 T-Jet
Čert nám bol dlžní EU... Jaj aj to technik povedal že oni nevedia upraviť mapu motora pri štarte. Otestujú auto zoberú informácie z auta a pošlú na centrálu do Fiatu a oni máju rozhodnúť čo a ako ďalej.
Jeden kamarát mi povedal že týmito zlými štartmi sa môže zničiť katalyzátor. Je to pravda?
Jeden kamarát mi povedal že týmito zlými štartmi sa môže zničiť katalyzátor. Je to pravda?
Fiat Tipo hatchback 1.4 T-Jet 2017
Re: 1,4 T-Jet
Sakra, zkuste to co já, možná vás to bude stát a něco více než při běžném tankování, ale aspoň budete mít jistotu, že je to palivem.
Tak ještě jednou postup, který byl u mě úspěšný a vyřešil problém.
Vyjezdit co nejvíce nádrž do prázdna, dojed ke stojanu ČP kde mají Vervu 100, nalít do nádrže celou plechovku 0,5 L VIFu a doplnit nádrž Vervou
Tak ještě jednou postup, který byl u mě úspěšný a vyřešil problém.
Vyjezdit co nejvíce nádrž do prázdna, dojed ke stojanu ČP kde mají Vervu 100, nalít do nádrže celou plechovku 0,5 L VIFu a doplnit nádrž Vervou
Fiat Tipo Kombi 1.4 T-Jet LPG 2018
Re: 1,4 T-Jet
Pro tuto medicínu bude stačit jakýkoli benzín, ve kterém nebudou nějaké extra sračky co tam nemají být. Většina složek VIFu je spíš pro čištění a zároveň zabraňování tvorby úsad, ale to je věc dlouhodobého charakteru užívání. Z těch rychlých, které se mají možnost projevit ihned po aplikaci je to mazivost (snížení tření) a schopnost vyvázat vodu z paliva.
Tak že, vzít VIF a benzín, kde je vysoká výtoč, případně ověřená kvalita.
Tak že, vzít VIF a benzín, kde je vysoká výtoč, případně ověřená kvalita.
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Re: 1,4 T-Jet
A to na tuhle kombinaci mám jako jezdit pořád ?? To myslíš vážněTipoLPG píše:
Vyjezdit co nejvíce nádrž do prázdna, dojed ke stojanu ČP kde mají Vervu 100, nalít do nádrže celou plechovku 0,5 L VIFu a doplnit nádrž Vervou
V Praze stojí litr 100ky skoro 37 korun a plechovka Vifu 180 Kč .... to by se mi ježdění řádně prodražilo. Navíc stovku skoro nikdo netankuje, kvůli její ceně ... takže v tancích leží pěkně dlouho.
Teď mám v nádrži osvědčené palivo od Benziny + dvě odměrky aditiva a ráno motor běžel jako švýcarský hodinky.
Fiat Tipo 1.4 T-Jet hatchback 2018
Red Amore
Red Amore
Re: 1,4 T-Jet
A já jsem napsal, že se jedná o princip šokové terapie. A vysvětlil jsem k čemu nejspíš došlo při Petrově pokusu. A myslím, že je jasné, že tato rada směřovala k lidem, kteří mají problém při studeném startu. Že se jedná o jednorázovou akci je tudíž pochopitelné.
Jinak v Praze a okolí se Verva čerpá poměrně hodně. Já teda beru na dálnici (Líšnice) směr Příbram a s jejich Easy kartou mě vyjde litr na 34,80 Kč. A když to nejde jinak, tak na Krejcárku nebo v Hloubětíně.
Jinak v Praze a okolí se Verva čerpá poměrně hodně. Já teda beru na dálnici (Líšnice) směr Příbram a s jejich Easy kartou mě vyjde litr na 34,80 Kč. A když to nejde jinak, tak na Krejcárku nebo v Hloubětíně.
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Re: 1,4 T-Jet
S tým odbytom 100 oktanu by som to nevidel tak čierne, známy z čerpačky mi hovoril, že všetky drahé a luxusné autá povedzme nad 100kW tankujú
prémiové palivá. A že ich nie je málo!
Navyše premiové palivá nemajú na každej benzínke, takže kto to chce, musí ísť na tú správnu...
Ja tankujem Shell a 100 je na len na niektorých lokalitách...
prémiové palivá. A že ich nie je málo!
Navyše premiové palivá nemajú na každej benzínke, takže kto to chce, musí ísť na tú správnu...
Ja tankujem Shell a 100 je na len na niektorých lokalitách...
Fiat Tipo Kombi, 1,4 T-Jet 88kW Lounge+, r.v. 2017
Re: 1,4 T-Jet
@martin72 - Díky za skvělé vysvětlení a tipy.
Re: 1,4 T-Jet
VIF - prvá nádrž-dávka 4-násobok odporučeného dávkovania, druhá 2-násobok, každá ďalšia odporúčaný pomer
A samozrejme tankovať kvalitné palivo na čerpačkách s veľkým obratom.
Je to o hodne lacnejšie, než tankovať prémiové palivá a je to overené.
A samozrejme tankovať kvalitné palivo na čerpačkách s veľkým obratom.
Je to o hodne lacnejšie, než tankovať prémiové palivá a je to overené.
2004 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD (84.5 kW / 115 PS
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Re: 1,4 T-Jet
Neboj, číst umím ..... jen nějak nechápu, co si tím vyřešil když takhle vylepšené palivo vyjedeš, jseš si jistý, že s další nádrží ( už bez šokové terapie ) bude všechno v pořádku ?TipoLPG píše:Sem psal ZKUSIT !!!
Proto jsem se v minulém příspěvku ptal, jestli na tenhle HUHU kokteil mám jezdit pořád ? A proč ta Tvoje podrážděná reakce
Jestli jsi si nevšiml, jsme na stejné lodi ..... a mě k odstranění problému stačilo vyjet benzín od Robin oilu a dotankovat natural od Benziny.
Dnes ráno start bez jakýchkoliv negativních projevů
Fiat Tipo 1.4 T-Jet hatchback 2018
Red Amore
Red Amore
Re: 1,4 T-Jet
Potom stačí doporučená dávka VIF, čož je 1:1000.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Re: 1,4 T-Jet
Mě stačí jedna nádrž tohoto HUHU koktejlu na půl roku, tak to tam budu mít namixované stále, už nikdy nechci zažít ty zoufalé studené starty, vám všem upřímně přeji, ať ta naše Turecká mrcha startuje a jezdí jak má
Fiat Tipo Kombi 1.4 T-Jet LPG 2018
Re: 1,4 T-Jet
Někdy mi přijde , že to co tu napíši snad nikdo ani nečte, potažmo se u toho ani nezamyslí. Tak to zkusím ještě jednou trochu shrnout.
Petr měl problém se studeným startem a s cukáním (kolísáním výkonu v tahu mezi 2-3tisíci otáček). Udělal pokus s šokovou terapií VIFem a následně ještě vyměnil svíčky. Nebudu rozebírat jestli tam bylo třeba vylít celý obsah nebo by stačila jen půlka, jen provedu reverzní analýzu. Jak jsem již napsal, tak přítomnost VIFu bezprostředně po aplikaci způsobí snížení třecích ztrát motoru a hlavně umí vyvázat vodu z paliva. To snížení tření je zajímavé pro vyhodnocení spotřeby a opotřebení motoru ne pro studený start, tam ten vliv bude minimální. Tudíž zbývá už jenom jediná vlastnost a tou je vyvázat vodu. Benzín je lehčí než voda a sací koš čerpadla je umístěn co nejníže, z toho nám logicky vychází, že při přítomnosti vody v nádrži bude při startu pravděpodobně nasáta s benzínem. A to při startu způsobí to nepříjemné kuckání, které trvá poměrně dlouho a je doprovázeno špatnou reakcí na plynový pedál. Nejde o krátkodobé zhoupnutí, které jsem zde také popisoval a u kterého motor na plynový pedál reaguje. Tento druhý jev způsobí nánosy napečeného oleje usazeného v sání. Při startu funguje jako houba, tudíž obere obohacenou směs o nějaké to palivo při startu, ale absorpční schopnost je limitovaná. U motorů s vyšším nájezdem se na špatném startu mohou obě závady podílet zároveň. Když už se nám podařilo nastartovat motor s palivem kontaminovaným vodou, tak jak se odčerpává palivo a strhává sebou kapičky vody co se potulují po dně nádrže v okolí nasávacího koše, dojde dekontaminaci bezprostředního okolí a do motoru začne proudit jenom palivo a to je ta chvíle, která vám dovolí odjet. Za jízdy to v nádrži vypadá jako v mixeru, tudíž přítomná voda se nekumuluje u dna jako sedlina, ale je rozvířena. Při tomto rozvíření je poměr voda benzín menší (v neprospěch vody) než při startu. Pro ty co zase začnou vzpomínat, že jim tímto 20let staré auto netrpělo jenom připomenu, že auta ještě z přelomu milénia měly benzínový filtr (ten se teda staral o mechanické nečistoty) a hlavně měly cirkulační potrubí. Čerpadlo jelo stále, filtrovalo a promíchávalo benzín v nádrži. U některých aut stačilo odemknout dveře, aby se tento proces aktivoval. Co se teda začne dít po aplikaci VIFu. Jedna ze složek teda na sebe začne navazovat molekuly vody a rozptýlí se s nimi po nádrži. Takto vyvázaná voda se už potom neshlukuje do kapek. Proto Petr nejdříve nalil do nádrže VIF a potom tankoval, tím rozvířil palivo v nádrži a proces mohl začít. Teď záleží kolik kdo z vás si vozí vody v nádrži. Proto nemusí stačit jedno dvě nebo tři natankování samotné Efecty, jelikož činné složky pro vyvázání vody není dostatek. Tak to by jsme se zbavili vody.
A teď k těm svíčkám. Váš motor je nastaven tak, že v rozsahu 2-3otáček pracuje s nejvyšším plněním na objem motoru. Proto se v daném rozsahu nachází nejvyšší kroutící moment. Kdo se z vás již setkal s nějakým svodem na svíčkách, tak potvrdí (než to umřelo úplně), že motor v částečném zatížení jel normálně a až pod plynem začal vynechávat nebo ztrácel výkon. Projev co tu popisoval Petr byl tomu dost podobný i když výpadky nebyly tak dlouhé jako u prostřelených kabelů. Petr šel do rizika (tím myslím, že příčina nebyla jistá) a koupil nové svíčky. Po výměně byl bez problémů. Co způsobilo degradaci svíček je otázkou, příčin může být více. Po výměně mi poslal fotky svíček a chtěl znát můj názor na jejich stav, popřípadě co se z toho dá vyčíst. Doufám že je nevyndaval po nějakém studeném startu, ale po dojetí teplého motoru. Na to jsem se ho zapomněl zeptat. Po studeném startu (třeba vyjetí z garáže na dvorek) budou svíčky vždycky černější než když projdou provozní teplotou. Každopádně, svíčka vyndaná z motoru, který dosáhl před demontáží provozní teploty je skoro bílá s okrovým nádechem. Povlak na izolátoru a záporné elektrodě je úměrný najetým kilometrům, do cca 20 tisíc připomíná smirkové plátno hrubosti tak 400 a čím déle tam je tak se povrchová hrubost zvyšuje. Proč se tak děje se mohu dohadovat, ale děje se tak. A teď ty slíbené fotky.
Petrovi demontované svíčky:
Svíčka z mého motoru po cca 35 tisících - plně funkční
Svíčka z mého motoru která po 20tisících umřela
Neberte to tak, že to co jsem zde popsal je nějaká svatá pravda, ale na základě dostupných informací a zkušeností jsem si o tom prozatím udělal tento závěr. Když se objeví nové skutečnosti, které nebudou zapadat do výše uvedeného, tak to bude chtít další úvahu.
Petr měl problém se studeným startem a s cukáním (kolísáním výkonu v tahu mezi 2-3tisíci otáček). Udělal pokus s šokovou terapií VIFem a následně ještě vyměnil svíčky. Nebudu rozebírat jestli tam bylo třeba vylít celý obsah nebo by stačila jen půlka, jen provedu reverzní analýzu. Jak jsem již napsal, tak přítomnost VIFu bezprostředně po aplikaci způsobí snížení třecích ztrát motoru a hlavně umí vyvázat vodu z paliva. To snížení tření je zajímavé pro vyhodnocení spotřeby a opotřebení motoru ne pro studený start, tam ten vliv bude minimální. Tudíž zbývá už jenom jediná vlastnost a tou je vyvázat vodu. Benzín je lehčí než voda a sací koš čerpadla je umístěn co nejníže, z toho nám logicky vychází, že při přítomnosti vody v nádrži bude při startu pravděpodobně nasáta s benzínem. A to při startu způsobí to nepříjemné kuckání, které trvá poměrně dlouho a je doprovázeno špatnou reakcí na plynový pedál. Nejde o krátkodobé zhoupnutí, které jsem zde také popisoval a u kterého motor na plynový pedál reaguje. Tento druhý jev způsobí nánosy napečeného oleje usazeného v sání. Při startu funguje jako houba, tudíž obere obohacenou směs o nějaké to palivo při startu, ale absorpční schopnost je limitovaná. U motorů s vyšším nájezdem se na špatném startu mohou obě závady podílet zároveň. Když už se nám podařilo nastartovat motor s palivem kontaminovaným vodou, tak jak se odčerpává palivo a strhává sebou kapičky vody co se potulují po dně nádrže v okolí nasávacího koše, dojde dekontaminaci bezprostředního okolí a do motoru začne proudit jenom palivo a to je ta chvíle, která vám dovolí odjet. Za jízdy to v nádrži vypadá jako v mixeru, tudíž přítomná voda se nekumuluje u dna jako sedlina, ale je rozvířena. Při tomto rozvíření je poměr voda benzín menší (v neprospěch vody) než při startu. Pro ty co zase začnou vzpomínat, že jim tímto 20let staré auto netrpělo jenom připomenu, že auta ještě z přelomu milénia měly benzínový filtr (ten se teda staral o mechanické nečistoty) a hlavně měly cirkulační potrubí. Čerpadlo jelo stále, filtrovalo a promíchávalo benzín v nádrži. U některých aut stačilo odemknout dveře, aby se tento proces aktivoval. Co se teda začne dít po aplikaci VIFu. Jedna ze složek teda na sebe začne navazovat molekuly vody a rozptýlí se s nimi po nádrži. Takto vyvázaná voda se už potom neshlukuje do kapek. Proto Petr nejdříve nalil do nádrže VIF a potom tankoval, tím rozvířil palivo v nádrži a proces mohl začít. Teď záleží kolik kdo z vás si vozí vody v nádrži. Proto nemusí stačit jedno dvě nebo tři natankování samotné Efecty, jelikož činné složky pro vyvázání vody není dostatek. Tak to by jsme se zbavili vody.
A teď k těm svíčkám. Váš motor je nastaven tak, že v rozsahu 2-3otáček pracuje s nejvyšším plněním na objem motoru. Proto se v daném rozsahu nachází nejvyšší kroutící moment. Kdo se z vás již setkal s nějakým svodem na svíčkách, tak potvrdí (než to umřelo úplně), že motor v částečném zatížení jel normálně a až pod plynem začal vynechávat nebo ztrácel výkon. Projev co tu popisoval Petr byl tomu dost podobný i když výpadky nebyly tak dlouhé jako u prostřelených kabelů. Petr šel do rizika (tím myslím, že příčina nebyla jistá) a koupil nové svíčky. Po výměně byl bez problémů. Co způsobilo degradaci svíček je otázkou, příčin může být více. Po výměně mi poslal fotky svíček a chtěl znát můj názor na jejich stav, popřípadě co se z toho dá vyčíst. Doufám že je nevyndaval po nějakém studeném startu, ale po dojetí teplého motoru. Na to jsem se ho zapomněl zeptat. Po studeném startu (třeba vyjetí z garáže na dvorek) budou svíčky vždycky černější než když projdou provozní teplotou. Každopádně, svíčka vyndaná z motoru, který dosáhl před demontáží provozní teploty je skoro bílá s okrovým nádechem. Povlak na izolátoru a záporné elektrodě je úměrný najetým kilometrům, do cca 20 tisíc připomíná smirkové plátno hrubosti tak 400 a čím déle tam je tak se povrchová hrubost zvyšuje. Proč se tak děje se mohu dohadovat, ale děje se tak. A teď ty slíbené fotky.
Petrovi demontované svíčky:
Svíčka z mého motoru po cca 35 tisících - plně funkční
Svíčka z mého motoru která po 20tisících umřela
Neberte to tak, že to co jsem zde popsal je nějaká svatá pravda, ale na základě dostupných informací a zkušeností jsem si o tom prozatím udělal tento závěr. Když se objeví nové skutečnosti, které nebudou zapadat do výše uvedeného, tak to bude chtít další úvahu.
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Re: 1,4 T-Jet
martin72 : Asi budu první potrefená husa, která zakejhá byť automechanik, který jako poslední auta opravoval Fiaty Polski 125 asi tak do roku 1995 .... v té době se na ně ještě dalo narazit.
Tvoje články jsou velmi obsáhlé a tak trochu mě vrací do hodin technologie na učilišti .... i když v roce 1974, byly poněkud jiné postupy nicméně kvalita paliva a voda v něm, se řešila i tehdy. Ale to jen tak na okraj ....
Když ale vidím svíčky na fotkách a hlavně značku NGK na nich, mnohé to vysvětluje.
Dlouhé roky jezdím na motorkách, kde se svíčky NGK hojně používají .... jenže to má malý háček. V mnoha případech, máme jak v motorkách, tak v autech namontovány jejich kopie. NGKáčka se pajcují v Polsku, v Číně a bůhví, kde ještě.
Originál japonská svíčka NGK je kvalitní .... možná jedna z nejlepších svíček na trhu. Jenže kde máme záruku, že automobilky nakupují tyto svíčky od těch správných prodejců ??
Znám zavedený krám na motorky, kde prodávají originál svíčky NGK .... do svého bývalého Hyundaie jsem je tam objednával taky a nikdy s nimi nebyl jediný problém.
Aby svíčka od téhle firmy odešla po pár tisících kilometrů to ani náhodou. V mém čopru, který má motor V-Twin vydrží origoš NGKáčko i 10 000 kilometrů
Tvoje články jsou velmi obsáhlé a tak trochu mě vrací do hodin technologie na učilišti .... i když v roce 1974, byly poněkud jiné postupy nicméně kvalita paliva a voda v něm, se řešila i tehdy. Ale to jen tak na okraj ....
Když ale vidím svíčky na fotkách a hlavně značku NGK na nich, mnohé to vysvětluje.
Dlouhé roky jezdím na motorkách, kde se svíčky NGK hojně používají .... jenže to má malý háček. V mnoha případech, máme jak v motorkách, tak v autech namontovány jejich kopie. NGKáčka se pajcují v Polsku, v Číně a bůhví, kde ještě.
Originál japonská svíčka NGK je kvalitní .... možná jedna z nejlepších svíček na trhu. Jenže kde máme záruku, že automobilky nakupují tyto svíčky od těch správných prodejců ??
Znám zavedený krám na motorky, kde prodávají originál svíčky NGK .... do svého bývalého Hyundaie jsem je tam objednával taky a nikdy s nimi nebyl jediný problém.
Aby svíčka od téhle firmy odešla po pár tisících kilometrů to ani náhodou. V mém čopru, který má motor V-Twin vydrží origoš NGKáčko i 10 000 kilometrů
Fiat Tipo 1.4 T-Jet hatchback 2018
Red Amore
Red Amore