Bravo T-jet- pohyb radici paky, nezamyka vicko nadrze
Moderátor: peta.smolik
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 280
- Registrován: 11 pro 2015, 15:47
Re: Bravo T-jet- pohyb radici paky, nezamyka vicko nadrze
No smula... a hele nepremysleli jste tam skusit narvat petikvalt z punta / linei? Zvlast v situaci kdy se kupovala cela prevodovka na vrakaci. Ten je nesmrtelnej a pokud by se tam dala prevodovka primo z nafty, tak i naprevodovani budu ze ten motor nebude vytoceny.. jak velky to muze byt problem? Akorat do brava nedavali 1.3 naftu od ktere ta prevodovka puvodne je, tak babo rad co tam nebude pasovat.? Jak moc velka sance je, ze tam sedne 1:1?
- Reklama
Re: Bravo T-jet- pohyb radici paky, nezamyka vicko nadrze
Ahoj. O tom jsem vubec nepremyslel. To by se musely obe prevodovky porovnat a zmerit. Nemyslis si, ze by to ta převodovka ustala?
Ptal jsem se i u jednoho prodejce Fiat a o problemu vadnych lozisek u 6 kvaltu nic nevi. Zadne reklamace. Jeste me napadlo, zda problem neni hlavne u 110kw benzínovych verzi, mimo naftaku teda. V okoli znam 3x vylagrovane a vsechny s 110kw 1.4 t jet.
Co mám zkušenosti, tak velmi malo lidi zna Fiaty, jeste k tomu Bravo 2 uz vubec problematiku m32.
Me ten 6 kvalt vyhovuje otackama. Toci malo i na dalnici. Akorat ta nestastna loziska. Cetl jsem jeste doporuceni nezatezovat na 6. stupeň pod 2300ot. Moje m32ka vydrzela jeste dost. 230 000 km a porad jakz takz funguje . U Opelu na tom byli lidi hur.
Ptal jsem se i u jednoho prodejce Fiat a o problemu vadnych lozisek u 6 kvaltu nic nevi. Zadne reklamace. Jeste me napadlo, zda problem neni hlavne u 110kw benzínovych verzi, mimo naftaku teda. V okoli znam 3x vylagrovane a vsechny s 110kw 1.4 t jet.
Co mám zkušenosti, tak velmi malo lidi zna Fiaty, jeste k tomu Bravo 2 uz vubec problematiku m32.
Me ten 6 kvalt vyhovuje otackama. Toci malo i na dalnici. Akorat ta nestastna loziska. Cetl jsem jeste doporuceni nezatezovat na 6. stupeň pod 2300ot. Moje m32ka vydrzela jeste dost. 230 000 km a porad jakz takz funguje . U Opelu na tom byli lidi hur.
2008- Fiat Bravo 1.4 T-jet 110kw Emotion +LPG Stag Q-BOX. 2008 Fiat Linea-1.4 T-jet 88kw
Re: Bravo T-jet- pohyb radici paky, nezamyka vicko nadrze
Samé zaručené pravdy, těch jsem se dočetl celkem dost. Pak si to chce v klidu sednou a ty puzzle správně poskládat, aby to dávalo nějaký smysl.
pravda číslo jedna:
Podle dostupných informací na fórech se dočteme, že nejvíce odchází ložiska na hřídeli pro 1°,2°,5°,6° převodový stupeň a to z toho důvodu, že se špatně maže, jelikož je nejvýše. Na což má vliv nízká hladina oleje.
Zde jsou dva obrázky M32
Z obrázku je patrné, že hřídel pro zmíněné rychlostní stupně se nachází nejníže. Nehledě na skutečnost, že při jízdě lítá olej po celé skříni. Pokud se vytvoří vůle na ložiskách dané hřídele, tak reakce fofr klacku jsou společné pro rychlostní stupně na ní uložené.
Pravda číslo dvě:
Hladina oleje je předepsaná pro malou skříň na 1,9l a pro velkou na 2,4l. Osobně si nemyslím, že deci navíc by něco zachránilo, ale i já jsem ho tam nalil. Hlavní problém je olej jako takový. Do malé skříně patří API GL4+ (což je hybrid mezi převodovým a hypoidním olejem) snese větší zatížení, má větší životnost v rámci namáhání a je hustší. Do velké skříně patří API GL4 což je čistě převodový olej, je řidší a hůře snáší mechanické zatěžování. Ve výsledku to vyjde nastejno, jedno ho míň a druhého víc, tak že výsledná degradace je +/- stejná. Rozdíl je konstrukčně pro to, že se předpokládá jiný způsob jízdy, vyšší výkon vyšší otáčky menší odpor ve skříni a obráceně. Opel původně pro své malé skříně používal olej API GL4. Zásada u dnešních převodovek je, měnit olej po 60 tisících. Většina aut co navštěvovala autorizovaný servis touto výměnou prošla někde mezi 60-80 tisíci. Auta co jezdila jinam, kde o nutnosti výměny neměli tušení se tohoto úkonu nemusela dožít.
Pravda číslo tři
Odchod ložisek na věčnost mělo více příčin. Nízká hladina oleje a to opravdu nižší než předepsaná, dále špatné nastavení předpětí ložisek a možná i špatná série ložisek a v neposlední řadě jedna důležitá věc a to výměna oleje ve skříni. Tato převodovka nemá celoživotní náplň jako tomu bylo v dobách minulých, emise a odpory se honí už i na skříních. Staré převodovky používali oleje třídy API GL5 (husté hypoidní).
Pravda číslo čtyři
Jízda na 6°převodový stupeň od 2000ot+, to považuji za absolutní nesmysl. Osobně jezdím na šestku od 50km/hod výše, ale nechovám se k tomu jako máčo, tudíž to při těchto otáčkách netrápím. A nejde jenom o skříň, ale i o motor. Podle okamžité spotřeby odhaduji výkon někde na 35% max, což představuje krouták do 8 kil maximálně.
pravda číslo jedna:
Podle dostupných informací na fórech se dočteme, že nejvíce odchází ložiska na hřídeli pro 1°,2°,5°,6° převodový stupeň a to z toho důvodu, že se špatně maže, jelikož je nejvýše. Na což má vliv nízká hladina oleje.
Zde jsou dva obrázky M32
Z obrázku je patrné, že hřídel pro zmíněné rychlostní stupně se nachází nejníže. Nehledě na skutečnost, že při jízdě lítá olej po celé skříni. Pokud se vytvoří vůle na ložiskách dané hřídele, tak reakce fofr klacku jsou společné pro rychlostní stupně na ní uložené.
Pravda číslo dvě:
Hladina oleje je předepsaná pro malou skříň na 1,9l a pro velkou na 2,4l. Osobně si nemyslím, že deci navíc by něco zachránilo, ale i já jsem ho tam nalil. Hlavní problém je olej jako takový. Do malé skříně patří API GL4+ (což je hybrid mezi převodovým a hypoidním olejem) snese větší zatížení, má větší životnost v rámci namáhání a je hustší. Do velké skříně patří API GL4 což je čistě převodový olej, je řidší a hůře snáší mechanické zatěžování. Ve výsledku to vyjde nastejno, jedno ho míň a druhého víc, tak že výsledná degradace je +/- stejná. Rozdíl je konstrukčně pro to, že se předpokládá jiný způsob jízdy, vyšší výkon vyšší otáčky menší odpor ve skříni a obráceně. Opel původně pro své malé skříně používal olej API GL4. Zásada u dnešních převodovek je, měnit olej po 60 tisících. Většina aut co navštěvovala autorizovaný servis touto výměnou prošla někde mezi 60-80 tisíci. Auta co jezdila jinam, kde o nutnosti výměny neměli tušení se tohoto úkonu nemusela dožít.
Pravda číslo tři
Odchod ložisek na věčnost mělo více příčin. Nízká hladina oleje a to opravdu nižší než předepsaná, dále špatné nastavení předpětí ložisek a možná i špatná série ložisek a v neposlední řadě jedna důležitá věc a to výměna oleje ve skříni. Tato převodovka nemá celoživotní náplň jako tomu bylo v dobách minulých, emise a odpory se honí už i na skříních. Staré převodovky používali oleje třídy API GL5 (husté hypoidní).
Pravda číslo čtyři
Jízda na 6°převodový stupeň od 2000ot+, to považuji za absolutní nesmysl. Osobně jezdím na šestku od 50km/hod výše, ale nechovám se k tomu jako máčo, tudíž to při těchto otáčkách netrápím. A nejde jenom o skříň, ale i o motor. Podle okamžité spotřeby odhaduji výkon někde na 35% max, což představuje krouták do 8 kil maximálně.
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Re: Bravo T-jet- pohyb radici paky, nezamyka vicko nadrze
Přesně tak olej se má měnit!! Už jenom pro to, že po pár desítkách tisíc km je v něm tolik kovových částí a převodovka nemá řádný filtr pouze magnet někde uvnitř, že to ložiskům zrovna asi nesvědčí.
Sice není olej tolik tepelně namáhaný jako v motoru ale měnit by se měl pravidelně.
Protože kovové částečky z normálního opotřebení zubů, synchro, ložisek následně působí jako abrazivo a magnet zachytí pouze část bordelu.
Podle mě, kdybys dodržel specifikaci (75w85) ale dal GL5 tedy pro hypoidní převody, tak se nic nestane. Hustota a teplotní rozsah bude stejný akorát GL5 je konstruován pro vysoce zatížené převody, diferencialy apod. coz si myslim nema vliv na hustotu oleje při různých teplotách, která je důležitá pro synchronní kroužky - ty potřebují určité tření pro bezproblémové řazení.
Sice není olej tolik tepelně namáhaný jako v motoru ale měnit by se měl pravidelně.
Protože kovové částečky z normálního opotřebení zubů, synchro, ložisek následně působí jako abrazivo a magnet zachytí pouze část bordelu.
Podle mě, kdybys dodržel specifikaci (75w85) ale dal GL5 tedy pro hypoidní převody, tak se nic nestane. Hustota a teplotní rozsah bude stejný akorát GL5 je konstruován pro vysoce zatížené převody, diferencialy apod. coz si myslim nema vliv na hustotu oleje při různých teplotách, která je důležitá pro synchronní kroužky - ty potřebují určité tření pro bezproblémové řazení.
Re: Bravo T-jet- pohyb radici paky, nezamyka vicko nadrze
U oleje API GL5 je právě problém s jeho charakteristickou vlastností a to, že udrží olejový film i při vysokém zatížení. U zmíněných převodovek může začít problém s řazením, synchrony nemusí být schopny správně pracovat.
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Re: Bravo T-jet- pohyb radici paky, nezamyka vicko nadrze
Dobrý deň.A viete mi povedať čo za prevodovku je v brave multiar T 103kw?R.v. 2011
Re: Bravo T-jet- pohyb radici paky, nezamyka vicko nadrze
no ja ti nevím menil som olej tak pri 36tisíc km, ale žiadne piliny som ani neodymovim magnetom v tom oleji nenašiel Inak do prevodoviek od Fiatu by som tam nič ine nelial ako tu ich tutelu, lebo ako sa to vola, potom niekedy zvýšenie hladiny oleja má vplyv na mazanie, do nemenovanej značky prevodovky sa plnilo 1,75 litra oleja, po dvoch rokoch konštrukter rozhodol že sa bude plnit 1,9 l odchadzali synchronipaaulooss píše:Přesně tak olej se má měnit!! Už jenom pro to, že po pár desítkách tisíc km je v něm tolik kovových částí a převodovka nemá řádný filtr pouze magnet někde uvnitř, že to ložiskům zrovna asi nesvědčí.
Škoda 130L agave už z recyklovana
Fiat BRAVO 1.4 activ PLUS 66kw biela "divino"
Fiat BRAVO 1.4 activ PLUS 66kw biela "divino"
Re: Bravo T-jet- pohyb radici paky, nezamyka vicko nadrze
Poznámka "na okraj".
Máme popri iných autách 25-ročné jednotkové Punto (ako rezervu) ktorému neskutočne pišťala prevodovka alebo diferák alebo niečo - za chladna nešlo zaradiť nazad z trojky na dvojku než sa motor-prevodovka dostatočne nezohriali. Dal som kamarátovi vymeniť olej a doň som pridal Metoabond GT+.
Prevdovka neskutočne stíchla a radí to aj z tri na dva (pravda oteplilo sa) ihneď po štarte bez zaváhania (Nie som predajca...)
Máme popri iných autách 25-ročné jednotkové Punto (ako rezervu) ktorému neskutočne pišťala prevodovka alebo diferák alebo niečo - za chladna nešlo zaradiť nazad z trojky na dvojku než sa motor-prevodovka dostatočne nezohriali. Dal som kamarátovi vymeniť olej a doň som pridal Metoabond GT+.
Prevdovka neskutočne stíchla a radí to aj z tri na dva (pravda oteplilo sa) ihneď po štarte bez zaváhania (Nie som predajca...)
2004 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD (84.5 kW / 115 PS
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Re: Bravo T-jet- pohyb radici paky, nezamyka vicko nadrze
Prevodovka je po repasi. Radici paka uz nelita. Nechce se ale hybat do sve standartni neutralni polohy. Takze je docela umeni dat spravnou rychlost. Po montazi vubec nesla zaradit jednicka. Az po nastaveni jine polohy tahla jdou radit vsechny rychlosti. Ale porad to neni ono. Vice na videu
https://www.youtube.com/watch?v=o718yCesNzQ" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=o718yCesNzQ" onclick="window.open(this.href);return false;
2008- Fiat Bravo 1.4 T-jet 110kw Emotion +LPG Stag Q-BOX. 2008 Fiat Linea-1.4 T-jet 88kw
Re: Bravo T-jet- pohyb radici paky, nezamyka vicko nadrze
To je hezké, že ti tam šaltr lítá, ale z toho se toho moc nepozná. Je to jen půlka info pro diagnózu. Chce se to také jít podívat na převodovku co se děje na druhém konci ovládacích lanek. Chce to dělat ve dvou, jeden bude dělat to co jsi natočil a druhý natočí co se děje na špajsce. Ten vyčochtaný kloubek na té řadící páce jsi už vyměnil. Jinak řečeno, máš někde vůli na řadícím ovládání. Podle obrázků to vypadá, že pro stranové ovládání je to druhé lanko, než jsi sem fotil. Na něm bude někde vůle, předpokládám, že pákový převod na kulise převodovky je v pořádku. Když ti měnili převodovku, tak ti nezkontrolovali vůle na táhlech ?
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil