Hučení na straně rozvodů, 1242 8V

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Odpovědět
cinzano
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 261
Registrován: 19 dub 2011, 08:05

Hučení na straně rozvodů, 1242 8V

Příspěvek od cinzano »

Když nastartuju, nehučí to, ale po chvíli je slyšet hučení na straně rozvodů. Původně jsem tomu nevěnoval pozornost, myslel jsem, že je to nějaká kladka ve vedení řemene alternátoru a klimatizace nebo kompresor klimatizace, kterou vůbec nepoužívám, ale teď mi připadá, že to jde spíš z oblasti hlavy motoru.
Jsou tam v podstatě dvě možnosti, co může hučet. Buď to může být napínací kladka rozvodového řemene, nebo uložení vačkové hřídele. Kladka (INA) je sotva asi rok/dva stará, měnila se s rozvodovým řemenem, takže se mi moc nezdá, že by to dělala zrovna ona.
Uložení vačkové hřídele jsem v životě nerozebíral a ani s ním na X předchozích motorech FIRE 999/1108 ccm nikdy neměl žádnou potíž. Zažil někdo, že by se tam něco vydřelo, špatně mazalo nebo podobně? Co bych s tím případně mohl dělat?
Díky.
Reklama
 

Uživatelský avatar
liborko
Všeználek
Příspěvky: 2726
Registrován: 26 zář 2007, 16:06
Bydliště: Havířov

Re: Hučení na straně rozvodů, 1242 8V

Příspěvek od liborko »

Uložení vačky to být může,ale pokud si do toho nevrtal tak to v tom asi nebude,tam je důležité ty domky dotahovat na předepsaný moment a nepretahovat. Nechceš sem dát záznam toho zvuku?
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96

IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
cinzano
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 261
Registrován: 19 dub 2011, 08:05

Re: Hučení na straně rozvodů, 1242 8V

Příspěvek od cinzano »

Zkusím to časem nahrát, ale nevím, jak se to povede. S domky ani vačkovou hřídelí jsem nic nedělal, je to tak, jak jsem to loni koupil.
Asi nejdřív zkusím shodit řemen od alternátoru, posilovače a klimatizace, abych zjistil, jestli to skutečně jde od hlavy.
Mám navíc jednu kompletní hlavu z FIRE 1108 ccm, ta by tam sice rozměrově sedla, ale podle manuálu má jiné (menší) ventily. Teď se k tomu stejně nejmíň dva týdny nedostanu.
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“