Pro majitele aut s CNG
Moderátoři: kubiii, Minimaxa, peta.smolik, Globusman
- Reklama
Naskenovala jsem revizní zprávu, snad to sem půjde. Policajt na cestě asi nic takového chtít nebude, to nevím, to bysme se museli zeptat někde u nich, otázka je, když se doba, kdy má jít CNG na revizi se prošvihne, jak by reagoval ten, který revizi dělá a jestli by z toho vyplývala nějaká sankce.. to nevímSaki píše:No určitě mi to pomůže. Když jsem ji koupil tyxem měl jenom emisní knížku a nic víc. A tu revizi po mě může chtít poliš na cestě nebo proč to musím mít?Moc tomu nerozumím.
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 162
- Registrován: 25 lis 2005, 09:44
- Bydliště: Pardubice
No s tou legislativou je to zapeklitý. Problém je, že v ČR se na nějaký normy ES moc nehraje a dává se přednost tzv. "usměrněním MD". Ta se mnohdy od skutečných zákonných norem dost liší. Někdo ten canc napíše, pak ho vrazej z ministerstva a někdo jiný napíše zas něco úplně s jiným smyslem.
Podle prov. vyhlášky k zákonu č 56/2001 sb., č. 341/2002 sb., je v odstavci "kontroly nádrží a lahví u vozidel poháněných CNG" v bodě 50 (jediný bod) psáno, že životnost nádrží na CNG je 15 let, pokud výrobce nestanoví jinak. A on stanovil. Ve Fiatu mají papír, kde to výrobce uvádí. Chce to to vzít a nacpat to úředníkovi do úst. Oni ještě stále mají pocit, že zemní plyn je jen na topení nebo na vaření. Na lahvích je sice štítek, ale není to přístupný bez demontáže krytů a to ještě může být láhev pootočená, takže by se musela demontovat. I na to je předpis, nemusí se to. Nálepky by dle zákona na autě být měly (taky nemám). Pravidelnost prohlídek určuje výrobce vozidla. Žádný náš předpis neřeší revize CNG. Na STK to chtít nebudou, můžou to chtít na ME (emise). Mají za povinnost prověřid funkčnost a spolehlivost součástí palivového systému a pokud tomu nerozumí (nemusejí), vyžádají si revizi. Problémem zůstává, že nejsou předpisy co se na tom zkouší a jak se to zkouší a kdo to vlastně může zkoušet. Oni to borci dají možná někdy do kupy...
Podle prov. vyhlášky k zákonu č 56/2001 sb., č. 341/2002 sb., je v odstavci "kontroly nádrží a lahví u vozidel poháněných CNG" v bodě 50 (jediný bod) psáno, že životnost nádrží na CNG je 15 let, pokud výrobce nestanoví jinak. A on stanovil. Ve Fiatu mají papír, kde to výrobce uvádí. Chce to to vzít a nacpat to úředníkovi do úst. Oni ještě stále mají pocit, že zemní plyn je jen na topení nebo na vaření. Na lahvích je sice štítek, ale není to přístupný bez demontáže krytů a to ještě může být láhev pootočená, takže by se musela demontovat. I na to je předpis, nemusí se to. Nálepky by dle zákona na autě být měly (taky nemám). Pravidelnost prohlídek určuje výrobce vozidla. Žádný náš předpis neřeší revize CNG. Na STK to chtít nebudou, můžou to chtít na ME (emise). Mají za povinnost prověřid funkčnost a spolehlivost součástí palivového systému a pokud tomu nerozumí (nemusejí), vyžádají si revizi. Problémem zůstává, že nejsou předpisy co se na tom zkouší a jak se to zkouší a kdo to vlastně může zkoušet. Oni to borci dají možná někdy do kupy...
Multipla Bipower 1,6 /2000
- Alda
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 358
- Registrován: 07 srp 2006, 09:11
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Tak jsem se právě vrátil z STK a ME. Obojí v pohodě zvládnuto. Měl jsem obavy z revize a emisí na CNG, kdo je udělá a tak. Nakonec mi byla doporučena firma přímo v Brně, která má pro provádění revizí a emisní kontroly CNG příslušná oprávnění a razítka. Byl jsem jejich první (!) zákazník na CNG. Cena 850,- za měření BA+CNG a 300,- za revizi.
1,6 16V BiPower
Chlapci, nemůžu se dívat na tu dezinformaci a taky vám chci ušetřit peníze. Žádná zkouška těsnosti, ba ani revize zařízení CNG (ani LPG) před STK nebo ME být nemusí. Je to totální nesmysl a na nevědomosti pak ti plynaři vydělávají. Nenařizuje to žádný z našich zákonů a dokonce ani předpis EHK a ES. Abych si byl jist, bavil jsem se o tom před dvěma týdny s člověkem z ÚVMV, který tam má na starosti alternativní pohony a tenhle ústav taky řeší metodiky provádění kontrol STK a ME. Výrobce sice provozovateli říká, že si má dát zařízení zkontrolovat, ale taky třeba říká, že si má jeden i olej vyměnit nebo třeba brzdy zkontrolovat. Chce tohle po vás někdo na STK??? Na Ministerstvu dopravy se ale vyskytuje jistá paní Jelena Lukasová, které se bojí všechny stanice ME v republice. Ona když řekne, že zářivka má viset na desátém očku od stropu, věřte tomu, že to tak všichni mají ikdyž je to blbina. Jednou baba řekla, že stanice mají vyžadovat revize a mnozí se toho skutečně drží. Kontrolu těsnosti má povinnost provést kontrolní technik STK vždy před vjezdem na linku. Nevyhazujte peníze, nemají na to právo!
Multipla Bipower 1,6 /2000
- Alda
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 358
- Registrován: 07 srp 2006, 09:11
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Je fakt, že jsem to nezkoušel bez revize. Asi bych taky prošel. Když jsem měl předchozí auto na LPG tak revizi po mě na STK chtěli. Jestli mají právo nebo ne to nevím, ale mám pocit že na LPG je někde stanovena revize 1x ročně.buffyna píše:jj, žádná revize není nutná. Byli jsme na STK a emisích a nikdo nic nechtěl.
1,6 16V BiPower
No jo "stanovena 1x ročně", vždyť to povídám, je to stejný jako třeba s klimatizací, taky výrobce říká, že se to má po určité době zkontrolovat. Žádný zákon to ale nenařizuje. Stejně je to i s LPG, výrobce řekne a nakonec to stejně závisí na provozovateli.
Tak snad teď by to už mohlo projít, co?
Tak snad teď by to už mohlo projít, co?
Multipla Bipower 1,6 /2000
- Alda
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 358
- Registrován: 07 srp 2006, 09:11
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Na co je potom ta příloha velkého TP o revizích zařízení LPG? Aby ji po mě na STK nikdo nechtěl?Mišan píše:No jo "stanovena 1x ročně", vždyť to povídám, je to stejný jako třeba s klimatizací, taky výrobce říká, že se to má po určité době zkontrolovat. Žádný zákon to ale nenařizuje. Stejně je to i s LPG, výrobce řekne a nakonec to stejně závisí na provozovateli.
Tak snad teď by to už mohlo projít, co?
Je možné že projdeš i bez revize, ale riziko že narazíš na nějakého vola, nebo někoho kdo chce něco do kapsy je příliš vysoké a tři kila nejsoiu zase takovej balík (no za kulaté razítko je to dost)
1,6 16V BiPower
Přílohu TP si můžeš dát za rámeček, pokud to ještě dneska někdo vydává, pak jen kvůli záznamu do TP. Povinnost žádná není, je to v podstatě k ničemu. Tři kila nejsou moc, ale jde o princip. Proč bych chodil na revizi, když bezprostředně po tom mi to samé musí (a to opravdu musí) udělat technik STK před vjezdem na linku. Každý jsme ale zvyklí nějak konat a myslet, zůstaňme tedy každý u svého.
Multipla Bipower 1,6 /2000
-
- Začátečník
- Příspěvky: 47
- Registrován: 12 zář 2008, 07:37
- Bydliště: Střední čechy
- Kontaktovat uživatele:
Dobře udělali, nic takového se dělat nemusí. To datum tam není "revize na flašky", ale pouhá kontrola těsnosti. Není to jedno a totéž! Na nádržích se nic neměří ani nezkouší, jen se po uplynutí životnosti odvezou do sběrny. Kontrola těsnosti je jen očuchání přístrojem vypadajícím jako mikrofon. A že tohle jsou povinni dělat na STK, to už jsem tu psal.
Multipla Bipower 1,6 /2000